PROPOSTES PEL FUTUR DE L´ESTACIÓ DE FRANÇA

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 605

PROPOSTES PEL FUTUR DE L´ESTACIÓ DE FRANÇA

Entrada Autor: xevi » Dimecres 25/10/2006 20:12

Algú sap com està el tema de l´estació de França, se sap que se´n farà quan arribi l´ave a la Sagrera?
Fa molt temps vaig fer unes propostes que ara he millorat una mica per garantir el futur de l´estació de França un cop es restructuri la xarxa ferroviària per l´interior de Barcelona.

R-10:
Manteniment de la línia de l´aeroport a l´estació de França, que juntament amb l´arribada d´altres línies (BCN Terrassa-Manresa) de rodalies a l´aeroport es podria anar a l´aeroport des de diferents punts de BCN com Sants, Catalunya, Arc de Triomf, St. Andreu, Pg. Gràcia i Estació de França...

Línia rodalies Vic + regionals destinació Ripoll-Puigcerdà:
Al passar per la nova estació Sagrera-Meridiana seria de fàcil accés encara que no passi per Sants o Pl. Catalunya.

T4 T5:
Origien/ final de les 2 línies de tramvia que actuament acaben a prop de la vila olímpica.

FGC Igualada/Manresa
Ja que aquesta línia s´allargarà de pl. Espanya, Francesc Macià i Glòries, es pot aprofitar el túnel (via amb doble ample, ibèric i mètric) i fer-los arribar a l´estació de França-

Per acabar seria important fer un enllaç com Déu mana amb la L4.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 25/10/2006 20:38

Bona proposta :D !
Encara que jo allargaria el TRAM fins Cólom,i allà,conexió amb L3.Seria important convertir l'estació de França en un important enllaç ferroviari,el problema,ficaria més trens de rodalies,i faria que la R3(Cornellà-Castelldefels),com aquest tram sera quasi metro,doncs fer que alguns d'aquests trens finalitzin el recorregut a França(no sé si m'explico,ho vaig veure en un plànol).



anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dijous 26/10/2006 9:17

xevi ha escrit:Algú sap com està el tema de l´estació de França, se sap que se´n farà quan arribi l´ave a la Sagrera?(...)

FGC Igualada/Manresa
Ja que aquesta línia s´allargarà de pl. Espanya, Francesc Macià i Glòries, es pot aprofitar el túnel (via amb doble ample, ibèric i mètric) i fer-los arribar a l´estació de França-.
En els fòrums s'ha plantejat insistentment aprofitar el túnel en desús de RENFE Meridiana per donar continuïtat al Metro del Baix de FGC. Però jo no veig clar que sigui des de Glòries tornant a girar cap a sud per morir a Est.de França sinó que trobo moltes més potencialitats en convertir-la en una línia passant de Barcelona encarada al Vallés. En aquesta perspectiva... té sentit pujar la línia fins a Francesc Macià-Gràcia-Glòries? ¿No seria més lògic baixar-la directament des de l'acabament actual fins l'Estació de França? Entre Espanya i Est.de França podríem pensar en una estació per Pl.Universitat-Pl.Catalunya que milloraria la connectivitat del Baix amb el centre de Barcelona i proveïria connectivitat amb L2,L6,L7, FGC Metro del Vallès i RENFE. Així ens quedaria una línia totalment connectada ja que, a banda d'aquest enllaç, en tindríem amb la L1 i L3 (Espanya), L4 (Barceloneta-Est-França) L5 (Sagrera)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 26/10/2006 11:42

A mi la perllongació cap a Francesc Macià sempre m'ha semblat una bajanada, ja que suposa una millora dubtosa per donar servei a un tram curt amb un traçat poc racional, i a més desnaturalitzar la configuració actual de pl. Espanya com a estació terme. Potser seria més sensat si el traçat de pl. Espanya a Francesc Macià sortís per la Diagonal i anés a buscar Sant Boi, fent que els rodalies entrin per allà (ja sento els aplaudiments d'en Santfeliuenc) i deixant el corredor de Gran Via-L'H-Cornellà per la L8. Una altra opció menys revolucionària suposa que sigui la nova L12 la quina baixi fins a pl. Espanya després d'entrar a Barcelona per la Diagonal.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 26/10/2006 19:16

Hola,

Yo creo que el futuro de la Estación de Francia debería pasar por el de ser una estación para una línea que fuese y discurriese siguiendo el eje del Frente Litoral de Barcelona en paralelo al mar.

El edificio y vestíbulo lo conservaría, pero la salida de las vías hacia el mar para girar luego hacia arriba no. Los accesos los construiría para una estación que como digo diese acceso a unas vías subterráneas situadas bajo la Av. Marqués de l'Argentera bajo la cual, la línea vendría bajo el Paseo de Colón procedente de Zona Franca y El Prat siendo la salida hacia el este una bifurcación: una doble vía saldría bajo el parque de la Ciudadela en diagonal y dirigiéndose a la Meridiana, Marina y Glòries, donde enlazaría con las líneas actuales, y la otra doble vía de la bifurcación la dirigiría en paralelo al mar y siguiendo por el Frente Litoral de Barcelona hasta el enlace con las vías que dan salida al Maresme.

En superficie tendría conexión con un tranvía.

Realizando en paralelo y junto a esa línea unas obras para hacer circular la L9 por Barcelona, el sector quedaría cubierto eternamente y para siempre.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dijous 26/10/2006 19:44

Tinc entès que finalment el tunel de Meridiana no quedarà fora de servei, és més es farà una nova estació de Renfe a Sagrera amb correspondència amb L1, L4, L5 i L9/10.
Ara estic pensant que el nou pla de rodalies diu que els trens de l´actual C4 que venen de Manresa-Terrassa-Sabadell finalitzaran a l´aeroport. Aleshores desde l´estació de Sagrrea-TGV no es podrà anar a l´aeroport amb rodalies?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 26/10/2006 21:52

xevi ha escrit:Tinc entès que finalment el tunel de Meridiana no quedarà fora de servei, és més es farà una nova estació de Renfe a Sagrera amb correspondència amb L1, L4, L5 i L9/10.
Ara estic pensant que el nou pla de rodalies diu que els trens de l´actual C4 que venen de Manresa-Terrassa-Sabadell finalitzaran a l´aeroport. Aleshores desde l´estació de Sagrrea-TGV no es podrà anar a l´aeroport amb rodalies?
No.



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dijous 26/10/2006 22:36

UT596001 ha escrit:
xevi ha escrit:Tinc entès que finalment el tunel de Meridiana no quedarà fora de servei, és més es farà una nova estació de Renfe a Sagrera amb correspondència amb L1, L4, L5 i L9/10.
Ara estic pensant que el nou pla de rodalies diu que els trens de l´actual C4 que venen de Manresa-Terrassa-Sabadell finalitzaran a l´aeroport. Aleshores desde l´estació de Sagrrea-TGV no es podrà anar a l´aeroport amb rodalies?
No.
Que des de Sagrera-TGV no es podrà anar a l'aeroport en rodalies...? No m'ho crec...!!

:(



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 26/10/2006 22:38

Aureli ha escrit:
UT596001 ha escrit:
xevi ha escrit:Tinc entès que finalment el tunel de Meridiana no quedarà fora de servei, és més es farà una nova estació de Renfe a Sagrera amb correspondència amb L1, L4, L5 i L9/10.
Ara estic pensant que el nou pla de rodalies diu que els trens de l´actual C4 que venen de Manresa-Terrassa-Sabadell finalitzaran a l´aeroport. Aleshores desde l´estació de Sagrrea-TGV no es podrà anar a l´aeroport amb rodalies?
No.
Que des de Sagrera-TGV no es podrà anar a l'aeroport en rodalies...? No m'ho crec...!!

:(
Sí s'hi podrà anar, però fent transbord o bé a Sants o bé al Prat de Llobregat.

(En canvi jo des de Castellar podré anar amb només 1 transbordament :D )



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 27/10/2006 0:27

Finalment la R4 no serà passant????

Vox



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 27/10/2006 18:08

L'Estació de França podria passar a convertir-se en la "base d'operacions" d'alguna de les noves operadores. Si jo fos una operadora nova voldria tenir "la meva estació", de la mateixa manera que l'aeroport de Girona és "can Ryanair". Pel 2009 queden dos anys i mig, i per veure trens de viatgers de noves operadores podem comptar que potser queden tres o quatre anys. Passen volant!



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 27/10/2006 20:12

Hola,

¿La línea 4 de cercanías no va a pasar por la nueva estación de La Sagrera? ¿cómo es eso? porque parece extraño que vayan a hacer una remodelación de cercanías y que vayan a eliminar una conexión tan básica y elemental como el unir:

- Sagrera
- Passeig de Gràcia / Pl. Catalunya
- Sants
- Bellvitge
- El Prat
- Aeroport

Es increible que el nuevo túnel y espectro de cercanías no tenga una línea que vaya por ahí. O sea, lo mismo me da una de las dos líneas, bien vaya por Passeig de Gràcia o bien vaya por Pl. Catalunya, pero ¿que no haya servicio de cercanías al aeropuerto directo y en una misma línea para no hacer trasbordos desde La Sagrera?

La verdad, si pasa en Barcelona ya me lo creo todo, si hay alguna ciudad y algunos responsables capaces de permitir semejante payasada, esos son los nuestros, nuestros responsables y nuestra ciudad.

Me lo creo perfectamente, ¿qué otra cosa se puede pensar de unos inútiles que tienen sin servicio longitudinal a las dos arterias elementales y básicas de su ciudad?

Que sí, que sí, que me lo creo. Y encima la gente y algunos de por ahí lo verán bien, se conformarán e incluso lo defenderán y todo.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 27/10/2006 21:13

La línea del Aeropuerto pasará por el túnel de Meridiana, así que en vez de Sagrera-TGV se podrá tomar el tren en la estación de Sagrera-Meridiana, si algún día se hace esta estación...



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dissabte 28/10/2006 0:31

Estoy de acuerdo en que sea la terminal de alguna linea de cercanias, y en que la T4 o la T5 deben pasar por ella camino de Drasanes,

Ademas de estos servicios, puede ser la estación auxiliar de Sagrera-TAV para trenes procedentes de Europa; parece que la linea del AVE solo traerá trenes de Madrid hacia la frontera y viceversa, y creo que Barcelona puede convertirse en destino final de un monton de trenes procedentes de media Europa, que tras parar en Sagrera, pueden terminar viaje en Est-França; seria algo parecido a lo que es L'Hospitalet a Sants.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 29/10/2006 0:14

Hola,

A ver, yo no sé si esto es por pataleo o qué pero creo que estaba bastante claro que aunque respetando la fachada, quizá el vestíbulo interior también (no se sabe), etc. lo cierto es que la citada estación tiene los días contados, ya que en ese sector se harán recalificaciones de terreno para edificar y pisos. ¿A qué tanto revuelo con el futuro de la Estación de Francia si tras la remodelación de Sants y la llegada del AVE ahí tienen ya los días contados?

La única estación de Francia que puede quedar es si hacen algo en el futuro bajo Marqués de l'Argentera en el sentido longitudinal del eje del frente litoral o si hacen algo longitudinal en superficie para una estación o parada de tranvías que por deferencia al uso anterior de ese lugar se podría llamar "Estación de Francia" y así que les expliquemos a las generaciones venideras de foristas que eso se llama así porque una vez hubo... y aquí les enseñaremos un porrón de fotos de la estación, pero lo cierto es que si no voy errado ese lugar, por mucho que nos pese, se lo van a cargar.

¿No es así?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 16/04/2007 0:03

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

A ver, yo no sé si esto es por pataleo o qué pero creo que estaba bastante claro que aunque respetando la fachada, quizá el vestíbulo interior también (no se sabe), etc. lo cierto es que la citada estación tiene los días contados, ya que en ese sector se harán recalificaciones de terreno para edificar y pisos. ¿A qué tanto revuelo con el futuro de la Estación de Francia si tras la remodelación de Sants y la llegada del AVE ahí tienen ya los días contados?

La única estación de Francia que puede quedar es si hacen algo en el futuro bajo Marqués de l'Argentera en el sentido longitudinal del eje del frente litoral o si hacen algo longitudinal en superficie para una estación o parada de tranvías que por deferencia al uso anterior de ese lugar se podría llamar "Estación de Francia" y así que les expliquemos a las generaciones venideras de foristas que eso se llama así porque una vez hubo... y aquí les enseñaremos un porrón de fotos de la estación, pero lo cierto es que si no voy errado ese lugar, por mucho que nos pese, se lo van a cargar.

¿No es así?

Saludos,
Sergio
Vaja caqueta si se la carregant! :emprenyat . Ja em vaig emprenyat de petit quan van fer desaparèixer l'estació de Rodalies just al costat de la de França on fins fa un temps habia una mena de pàrking. No sé on ho vaig llegir però tinc entès que l'Ajuntament de Barcelona vol ampliar el Parc de la Ciutadella fins al mar, i això suposa que l'actual platja de vies fora de les immediateses instal.lacions de l'estació estorvant. M'assembla bé que facin el Parc més gran, però l'estació de França és més Sagrada! Com la Sagrada Família amb el tema del túnel del carrer Mallorca. Perquè no fan el Parc més gran i construeixen un pont que passi per sobre de les vies exteriors de l'estació o bé soterrant les vies, però mantenint l'activitat de l'estació de França per exemple pasant-la a FGC per línies suburbanes o bé fer un meseu del Ferrocarril apart del que volen fer a Sagrera i Cada diumenge facin una mena de tren turístic-històric (vapor, el que sigui) sortint de l'estació de França :?:


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 16/04/2007 19:21

Hola,

Metiendo el AVE por el túnel de Aragón y creando uno nuevo para cercanías, la Estación de Francia bien podría seguir durante muchísimos años su uso ferroviario para alta velocidad, Euromed, etc.

Simplemente es ponerse a ello. Ahora bien, tal y como van las cosas creo que la EDF tiene sus días contados.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 16/04/2007 20:17

Creo que al Euromed le quedan pocos años jeje (a las s101 seguro, que las envían a la Madrid-Sevilla).

Jo a l'EdF hi deixaria la terminal de Regionals i derivats, no es factible?

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/04/2007 20:21

Crec que l'EdF pot servir perfectament per fer-hi arribar línies que morin a Barcelona i descarregar, al mateix temps, Sants i Sagrera. Si no m'equivoco, entre aquestes dues últimes no passaran gaire de 20 vies, cosa minsa si comparem Barcelona amb ciutats com Viena (40 vies aprox.), Milà (24), Frankfurt (20 aprox.), París (un fotimer!), etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 22/04/2007 0:02

Algu aveure si pot investigar quina es l'intenció final de l'Ajuntament enfront l'Estació de França :?: Aveure si animem aquest fil :P


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”