Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Túnel Gornal

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/08/2014 21:17

gatvell ha escrit:Experts en el tema?
Si utilitzeu el cercador, trobareu més d'un fil on es parla el tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Sokjo
N5
N5
Entrades: 144
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Divendres 22/08/2014 13:41

Ni es una proposta meva ni tinc plànols ni res, he trobat això a la web del Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT-UPC), campus situat a Castelldefels. A la web indica les diferents formes d'arribar i curiosament, comenta aquesta:
Accés amb metro:
Projecte de la nova línia de metro del delta del Llobregat: Cornellà-Castelldefels. Té una longitud de 18,38 quilòmetres i 12 estacions, de les quals cinc seran intercanviadors, i preveu una freqüència de pas de cinc minuts en hora punta.
La línia parteix de l’actual estació de Cornellà, on es preveuen dues noves vies soterrades, i es dirigeix cap a:
• Sant Joan Despí Centre, intercanviador C3, L3 i C4
• La Falguera, a Sant Feliu de Llobregat
• Molí Nou, Plaça Generalitat i Plaça Catalunya, a Sant Boi de Llobregat. A la primera estació connectarà amb la línia Llobregat-Anoia dels FGC, i a la de Plaça Catalunya, amb el perllongament de la L1 del metro
• Viladecans Oliveretes i Viladecans Centre
• Gavà Centre i Gavà Ponent
• Canyars, Parc Mediterrani de la Tecnologia i Castelldefels Platja, al municipi de Castelldefels, on conflueix la C2
El traçat d’aquesta nova línia serà completament soterrat, llevat del tram més proper a l’estació de Castelldefels Platja. En l’execució s’utilitzarà una tuneladora. Aquesta solució permetrà als usuaris viatjar de manera directa, sense transbordament, des de Castelldefels Platja fins al centre mateix de Barcelona i cap al Vallès.
Algú sap alguna cosa sobre aquest suposat projecte de metro?

La web d'on ho he trobat és http://www.pmt.es/ubicacio/accessos-al-pmt



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/08/2014 14:03

És una cosa que ha canviat un munt vegades de traçat i modalitat (metro, tren-tram, rodalia), per acabar a la paperera. Ja fa uns quants anys que no se'n sent a parlar. Fins i tot, buscant pel cercador, els fils que parlen sobre el tema estan molt fragmentats, precisament a causa de la brutal indefinició del projecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 22/08/2014 16:55

No quedó esa historia luego en la línea Cornellà-Castelldefels proyectada para Rodalies? Porque esta sí aparece en el PDI.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/08/2014 20:53

El PDI està mort i enterrat. Això sí, abans de deu anys, ens en presentaran un de reescalfat, venent-lo com la panacea amb la que el geni de torn ens il·luminarà a tothom.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 22/08/2014 22:31

Totalmente de acuerdo, y ojalá que esté bien muerto el PDI como lo conocemos, pero siquiera es la referencia más reciente que tenemos a lo que son (o eran hasta hace poco) los proyectos más... "prioritarios", digamos.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 23/08/2014 14:50

És clar, servirà de base per a fer una proposta nova i millor...o no.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

adria
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: adria » Divendres 29/08/2014 11:02

Crec que es la línea 12.
No?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/08/2014 11:32

Era la línia 12. Era la nova línia de rodalia de Cornellà a Castelldefels. Era un projecte de tren-tram.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 12/09/2014 16:58

Aquesta és la meva proposta per a la xarxa de tramvia un cop executada l'obra d'unió a través de l'Av. Diagonal. La reestructuració a la zona del Baix Llobregat es podria aplicar abans d'aquesta obra.

Imatge

Cliqueu a la imatge per a més resolució.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 12/09/2014 17:44

Jo proposaria un canvi en la línia T2 o T6, venint de Badalona, arribar a les Glòries i tombar avall per Arct de Triomf vorejant la Ciutadella i passant per l'estació de França, Drassanes i pujant per Paral·lel fins a enllaçar, de nou, a Ennest Lluch.
Així es donaria cobertura a l'estació de França i metro i FGC i a més tota una altre banda de Barcelona que, a més a més, té molt moviment degut al turisme.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

adria
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: adria » Dissabte 13/09/2014 9:51

Està bé el que dius Gatvell, però no cap un tramvia a Av. Paral.lel i carrer de sants. Es com passar un tramvia des de Glòries fins a Can Dragó, no cap. A no ser que es faci a via única compartida amb bus.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/09/2014 10:11

A l'Av. Paral·lel hi cabria perfectament, és prou ampla. I al Carrer Sants, hi cabria si es suprimeix el trànsit de pas i es restringeix als veïns. Amb una línia de tramvia, no caldria que hi passessin els autobusos, fora del Bus de Barri en algun tram per passar d'un costat a l'altre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 13/09/2014 11:24

Com diu en Guigui, és pot. Potser no cal doble via a tot arreu, tan sols doblar allí on es creuen els convois i en les estacions.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/09/2014 12:00

Sí que cal doble via, per permetre una bona fluïdesa de trànsit. Però el millor del cas és que no hi ha problema per a encabir-hi doble via. A la part més estreta (Creu Coberta, Carrer de Sants), n'hi ha prou amb dues vies de tramvia, un vial de serveis i voreres prou amples.

A més, tenint el metro per sota, tampoc és que sigui un eix prioritari per a posar-hi tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 13/09/2014 14:57

Guigui ha escrit:A més, tenint el metro per sota, tampoc és que sigui un eix prioritari per a posar-hi tramvia.
Penso el mateix. Crec que ara mateix la prioritat absoluta és la unió per la Diagonal i l'enllaç directe Pont d'Esplugues - Rambla de Sant Just.

Espero que al Maig es quedin sense despatx els dos alcaldes responsables de què encara no s'hagin executat aquestes obres.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 13/09/2014 17:00

Jo ho proposava per unir l'estació de França amb la línia 3, començant per Drassanes i pujant per Paral·lel, i també, amb FGC i L1 a la Plaça Espanya.
No caldria que fes dues o tres parades pel Paral·lel, potser una n'hi hauria prou.
I donaria una altre mobilitat, i nous enllaços. Zona Esplugues-Pl. Espanya i Drassanes-Estació de França.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/09/2014 17:09

Esplugues-Pl. Espanya es pot fer perfectament amb tram i metro. Per a estalviar-se un transbord, no cal fer una infraestructura nova.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3529
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 24/09/2014 20:58

Se que + d'1 cop s'ha dit de fer la L4 circular, pero no se si d'aquesta manera que per mi seria la + practica i resoldria varios problemes:

-Intercanviar L3 i L4, ja sigui a Pg.Gràcia o, tal com va proposar l'ajuntament, a Pg.Colom (em costa veure quina de les 2 opcions ofereix mes avantatges)
-Allargar la L4 desde La Pau cap a Bon Pastor (enlloc de Sagrera)
-De Bon Pastor, quedarse el ramal de la L9 fins Can Zam, i prolongarlo a Trinitat Vella i Trinitat Nova, tancant el cercle

Avantatges:
-Connectar el nord de Santa Coloma amb el de Barcelona (evitant p.ex. que per anar a de Singuerlin a Mundet haver d'agafar L9+L5+L3)
-Tant la L10 com lo que ara es L9 serien línies normals i no ramals amb 1/2 de frequencia
-Quedaria una circunvalacio mes amplia, molt mes util que una de petita que seria tancant el cercle per Sagrera-Guinardó
-El tram Maragall-Via Júlia no perdria la connexió directa amb el centre.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4054
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 25/09/2014 0:12

I no seria millor perllongar la L3 de la Trinitat Nova a la Trinitat Vella? Així, si es vol anar de Santa Coloma cap allà, seria més ràpid.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”