Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/05/2016 23:44

Carlos González ha escrit:Tu Miquel, estaràs somiant, perquè això son masses línies de tramvia, la major part dels trajectes ja ho tenen suficient amb el bús, tren o metro i que només queda fer un carril bus, i molts traçats són innecessaris. Jo només estic d'acord en fer el traçat del tramvia només per la C-245 (Línia T1 Castelldefels-Ernest Lluch), i per el traçat de RENFE, ho poden fer passar per la part oest de Viladecans i Gavà, per Sant Boi faria parar al mercat Torre de la Vila, Plaça Catalunya, la Plaça de la Generalitat que es situa a Marianao i l'estació d'FGC, arribant a Cornellà Centre (Línia R3 Vilanova i la Geltrú-Vic).
Tu saps que la cosa més ineficient del planeta es tenir 10-15 línies de bus entre El Prat de Llobregat i Barcelona - Plaça Espanya?

A banda, saps també que el tramvia ajuda a fer serveis locals prou ràpids? Només cal veure la gent que fa ús del tramvia entre les parades de la zona d'influència de Cornellà (per no dir que a l'hora punta els tramvies van PLENS).
Que es podria treure el tramvia actual de cornellà i posar busos i no passa res, però és el més eficient a la llarga? No. Que aquí no parlem d'un bus del barri ehh.

A Barcelona més del mateix. Gran part de la NXB s'hauria de reconvertir a tramvia. El corredor de la V3 porta molts passatgers i sempre serà millor portar-lo amb tramvies. El de la V7 que he dit no en porta tant, però és un bon destí final per acabar de rematar el recorregut.
El D20 és una línia que mou molts més passatgers dels que sembla, i una línia de tramvia que faci el seu recorregut te tot el sentit del mon. I saps per què és així? Doncs per que els enllaç de Plaça de Sants (L5-L1) i el d'Espanya (L1-L3) són una me'da i acaba sent més pràctic agafar el bus, especialment si vas a Passeig Colom, ja que si agafes el metro, després de 3 trens, hauràs d'agafar el bus igualment.

I finalment la zona del Baix Llobregat - Barcelonès necessita també de línies verticals que apropin als corredors d'avui dia que són tots horitzontals (L5, L1, Rodalies, FGC, Tramvia Actual).
Fer un tramvia + bus + tramvia és una tonteria per l'usuari, per tant, a la llarga val més passar-se un pelet per cosir la xarxa i evitar molèsties absurdes.

No serà que no ens hem fet sovint la pregunta habitual de "Si només faltava 1 km, que els hi costava arribar fins al final". Frase que per exemple Trinitat Vella deu tenir grabada a foc a la ment des de fa uns anyets per exemple.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 23/05/2016 18:20

Que bé que parleu precissament avui del tema C-245!! :D L'AMB ha presentat el projecte definitiu per a l'eix: ¿L12? ¿Rodalia? ¿Tramvia? Aquí la resposta:

:flecha Nova línia de bus BRT Cornellà-Castelldefels (C-245)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 23/05/2016 18:39

m.h.t. ha escrit:Que bé que parleu precissament avui del tema C-245!! :D L'AMB ha presentat el projecte definitiu per a l'eix: ¿L12? ¿Rodalia? ¿Tramvia? Aquí la resposta:

:flecha Nova línia de bus BRT Cornellà-Castelldefels (C-245)
És una decisió conseqüent amb la política actual de TiS de potenciació del bus en detriment del ferrocarril. Però la culpa no es de TiS, simplement el Govern fa el que li dona més vots. Posar ferrocarrils no dona vots, soterrar-los o desmantellar-los, sí. Aquesta és la realitat del nostre país.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 31/05/2016 23:01

Vinc amb una nova proposta per a la xarxa de rodalies, aquesta vegada he afegit el nombre de trens per hora per cada línia, trams compartits i túnels. Per fer-ho realitat farien falta algunes obres com: túnel per la diagonal de Castelldefels a Sagrera, el salt de moltó de la Torrassa, desdoblament de la R3 i possiblement salt de moltó al ramal de les aigües.

Si no podeu llegir bé les coses petites, cliqueu a l'enllaç:
http://imgur.com/EaAjFxZ

Imatge


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 31/05/2016 23:05

No sé, el traçat de Cornellà-Castelldefels es millor que sigui per Vic R3 que per Maçanet-Massanes. Opinió meva.

En canvi, jo faria la R2 per Maçanet-Massanes, passant per Cornellà-Vilafranca, etc, deixant el traçat de l'aeroport a la R4, la R4 fa una gran volta.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 31/05/2016 23:15

Carlos González ha escrit:No sé, el traçat de Cornellà-Castelldefels es millor que sigui per Vic R3 que per Maçanet-Massanes. Opinió meva.
El tema és la freqüència, no té cap sentit fer la línia Castelldefels-Cornellà per posar 3/4 trens per hora. Si es fa es fa bé, amb freqüències elevades i molta capacitat. És per això que la R2 és la millor candidata, perquè té molta capacitat i possibilitat d'altes freqüències.

A més, perquè la R3? Vull dir, que es guanya respecte a enviar-la per Granollers cap a Maçanet com ja està ara, sense liar a la gent? La R3 sempre serà terminal vora Barcelona, sigui a l'Hospitalet, EdF o Aeroport, i jo considero que per les freqüències i tipus de tren que fan la R3, és la millor per anar a l'aeroport. Sobretot per les freqüències, a l'aeroport no fan falta més de 4 tph en cap cas, van sobrats.

Dels 6 que arriben a l'aeroport, si la demanda no els justifiqués, faria acabar al Prat els que sobressin.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimecres 01/06/2016 8:17

Una cosa que es pot fer ja mateix és re-uinificar la R2 i enviar la R7 a l'Aeroport via ramal de les aigües.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 01/06/2016 9:40

Lluis ha escrit:Una cosa que es pot fer ja mateix és re-uinificar la R2 i enviar la R7 a l'Aeroport via ramal de les aigües.
La idea base és bona, però jo no veig gens tornar a la situació anterior de la R2. S'haurien de discutir els següents punts:

- Si l'aeroport passa a ser cobert per la R7 on envies els R2 que ara acaben a l'aeroport? Castelldefels?

- Es tornaria a deixar EdF desconnectada de la xarxa de Rodalies? On envies aquests trens? A Montcada-Bifurcació via Aigües?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 01/06/2016 20:28

robertotlh ha escrit:
Lluis ha escrit:Una cosa que es pot fer ja mateix és re-uinificar la R2 i enviar la R7 a l'Aeroport via ramal de les aigües.
La idea base és bona, però jo no veig gens tornar a la situació anterior de la R2. S'haurien de discutir els següents punts:

- Si l'aeroport passa a ser cobert per la R7 on envies els R2 que ara acaben a l'aeroport? Castelldefels?

- Es tornaria a deixar EdF desconnectada de la xarxa de Rodalies? On envies aquests trens? A Montcada-Bifurcació via Aigües?
Tinc un altre Dubte:
Si la Generalitat via Obra Privada esta fent la conexio amb la T1 amb Rodalies i es posaria Trens llençadora (entenc Privats) per que parlem de R2 o R7 o l'R que sigui, si citant a la Generalitat aixo estaria llest per el 2017? o posem el 2018, continuarien els trens de rodalies catalunya arribant a l'Aeroport? o nomes les llençadores?
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 01/06/2016 21:29

robertotlh ha escrit: - Es tornaria a deixar EdF desconnectada de la xarxa de Rodalies? On envies aquests trens? A Montcada-Bifurcació via Aigües?
Jo crec que lo millor per l'Estació de França es que facin els serveis regionals. Per el meu parer. :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 01/06/2016 22:40

Hombre, creo que como mínimo un servicio de cercanías debe acabar allí, para conformar un servicio de metro rápido.

(aunque "rápido" sea un término bastante relativo algunas veces...)



Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 02/06/2016 7:48

robertotlh ha escrit:... on envies els R2 ...
Reunificar implica que tres serveis Vilanova-EdF, Castelldefels-Granollers i Aeroport-Maçanet es converteixen en dos, e.g. Vilanova-Granollers i Castelldefels-Maçanet donant la mateixa cobertura (excepte en el tram comú Aeroport-EdF). Per tant queda un slot lliure. Però com diu Ortegote segurament esperin a tenir la llançadora privada per aprofitar l'slot, que tornaria a fer el recorregut "R10", però sense parar al Prat i Bellvitge. Jo deia que en el mentrestant s'hi pot fer passar la R7, que guanyaria accés a BCN centre (interessant per Rubi i Sant Cugat) i correspondència amb R1 i R2 al Clot (reducció temps Maresme-Autònoma). També és cert que seria pan para hoy hambre para mañana si després s'ha de suprimir el servei.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 02/06/2016 8:25

Ara jo dic, per què està l'estació del Clot? Jo crec que seria millor que fes parada per Glòries, enllaçaria amb el TRAM, L1 i si fan el perllongament de la L8. a més, per anar a Clot, pots arribar amb la L1 i L2.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 02/06/2016 12:56

Està decidit com funcionarà el tema de la llançadora privada? Podrà la operadora privada accedir a la RFIG (prèvia homologació) però la resta d'operadores no podràn entrar al tram privat? Podràn entrar pagant cànon a l'empresa privada? En cas afirmatiu, qui en fixarà l'import?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 02/06/2016 13:42

robertotlh ha escrit:Està decidit com funcionarà el tema de la llançadora privada? Podrà la operadora privada accedir a la RFIG (prèvia homologació) però la resta d'operadores no podràn entrar al tram privat? Podràn entrar pagant cànon a l'empresa privada? En cas afirmatiu, qui en fixarà l'import?
El procés serà semblant al d'FGC amb la Lleida - La Pobla
1-Constituïr l'operador com a Societat Anònima i obtenir certificat de seguretat
2- Tenir el personal amb la llicència + certificat B
3- Homologar dependrà de quin material facin servir.
Si compren Civia (per exemple) no caldrà; si compren altre material no homologat, s'haurà d'homologar

Tram privat
Si es considera RFIG, els solcs i els cànons els determinarà Adif
Si es considera privat, conveni entre el propietari i Adif pels solcs i els cànons els determinarà el propietari (com ara TP Ferro, vaja)



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 02/06/2016 13:53

albe6 ha escrit:
robertotlh ha escrit:Està decidit com funcionarà el tema de la llançadora privada? Podrà la operadora privada accedir a la RFIG (prèvia homologació) però la resta d'operadores no podràn entrar al tram privat? Podràn entrar pagant cànon a l'empresa privada? En cas afirmatiu, qui en fixarà l'import?
El procés serà semblant al d'FGC amb la Lleida - La Pobla
1-Constituïr l'operador com a Societat Anònima i obtenir certificat de seguretat
2- Tenir el personal amb la llicència + certificat B
3- Homologar dependrà de quin material facin servir.
Si compren Civia (per exemple) no caldrà; si compren altre material no homologat, s'haurà d'homologar

Tram privat
Si es considera RFIG, els solcs i els cànons els determinarà Adif
Si es considera privat, conveni entre el propietari i Adif pels solcs i els cànons els determinarà el propietari (com ara TP Ferro, vaja)
Moltes gràcies. No tenia gens clar com es plantejava el tema.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 02/06/2016 15:22

Carlos González ha escrit:Ara jo dic, per què està l'estació del Clot? Jo crec que seria millor que fes parada per Glòries, enllaçaria amb el TRAM, L1 i si fan el perllongament de la L8. a més, per anar a Clot, pots arribar amb la L1 i L2.
Doncs l'estació està per que hi és des de fa 104 anys :roll:
A més, no cal una estació a Glòries doncs al cap i a la fi, tant Arc de Triomf, com Clot o La Sagrera tenen enllaç amb L1, i anar a Glòries des d'aquestes estacions és un moment.
A banda, a Glòries hi ha una gran complex ferroviari (bifurcació, salts de moltó, etc) i impossibilita cap estació.
Per molt que hi hagués L8, la resta de serveis horitzontals (venint de la Meridiana) o verticals (venint de Catalunya) fan estèril una connexió d'aquesta amb Rodalies. Qui vagi a Gràcia canviarà abans a L9/L10 o L5 a La Sagrera o a L3/L7/FGC a Catalunya (L3 a Passeig de Gràcia pel túnel de l'Aragó).

Tema d'enllaç amb el tram, més del mateix. Per anar a Badalona ja hi ha L10 (La Sagrera) o L2 (Clot). Per anar al Besós hi haurà L4 (La Sagrera), la part de la Gran via de la T5 ja va coberta en certa manera per L2 (Clot). Només quedaria el tram de la Diagonal entre Pere IV i Glòries i fer una estació expressament per això no te ni cap ni peus. Igualment per la part de Marina es fa enllaç a L1 a qualsevol estació.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/06/2016 9:45

També em pregunto una cosa, no podria haver-hi una nova línia des de Martorell i Mataró? Per tenir millors freqüències per el Maresme i Baix Llobregat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 03/06/2016 10:13

Carlos González ha escrit:També em pregunto una cosa, no podria haver-hi una nova línia des de Martorell i Mataró? Per tenir millors freqüències per el Maresme i Baix Llobregat.


A Martorell ja hi ha dues línies de ferrocarril amb parada, tres si comptem el Castellbisbal-Mollet. Aquesta zona no està precisament mal comunicada. El que caldria fer es la Martorell - Terrassa en ibèric, per oferir un servei ràpid a Terrassa i Manresa i descongestionar la R4 i FGC.

Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/06/2016 13:45

Lo del traçat des de Martorell-Terrassa ho podria fer la futura línia orbital ferroviària (R9)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”