Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 11/07/2016 15:13

Además, yo no estoy muy de acuerdo en que quiten la "Estació de França", es una estación importante como buena para finalizar la mayoría de líneas regionales y trenes con destinos fuera de Cataluña.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 13/07/2016 23:51

Bé, tothom estarà d'acord en que el traçat d'Igualada és molt del segle passat, ja que fa moltes curves i per això, triga lo que triga. No sé si seràn els millors traçats, però jo només faria millorar el traçat de les vies a les parts on dónen voltes, el traçat de la Pobla de Claramunt, el trajecte entre Capellades i Vallbona d'Anoia, i el trajecte entre la Beguda i Sant Esteve. I per el meu parer, jo penso que es tindrien que tancar les estacions de Vallbona d'Anoia i Capellades si no són gairebé utilitzades (no he dit que no la fan servir, perquè jo no sé com es el tren des de Anoia), i fer un túnel des de les Roques Blanques, per fer un traçat ràpid entre La Pobla de Claramunt i Piera, així la comarca d'Anoia tindria un transport ràpid per anar a Barcelona.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... t1PIbi4w2M


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 14/07/2016 20:42

Carlos González ha escrit:Bé, tothom estarà d'acord en que el traçat d'Igualada és molt del segle passat, ja que fa moltes curves i per això, triga lo que triga. No sé si seràn els millors traçats, però jo només faria millorar el traçat de les vies a les parts on dónen voltes, el traçat de la Pobla de Claramunt, el trajecte entre Capellades i Vallbona d'Anoia, i el trajecte entre la Beguda i Sant Esteve. I per el meu parer, jo penso que es tindrien que tancar les estacions de Vallbona d'Anoia i Capellades si no són gairebé utilitzades (no he dit que no la fan servir, perquè jo no sé com es el tren des de Anoia), i fer un túnel des de les Roques Blanques, per fer un traçat ràpid entre La Pobla de Claramunt i Piera, així la comarca d'Anoia tindria un transport ràpid per anar a Barcelona.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... t1PIbi4w2M
En volum Capellades te un numero similar de viatgers que Vilanova del Camí.
El traçat que aportes ja es contempla desde fa anys però com tot a l'Anoia no es fa per som 4 gats i aportem pocs vots als politics.
Hi ha un estudi de la cambra de comerç de barcelona que parla de millorar traçat per millors temps, encara que la conclusio es que fent 2 o 3 variants de traçat nomes es guanyarien uns poc minuts.
El problema de FGC a l'anoia no es tant el traçat es el gran numero de circul·lacions desde Martorell a Barcelona i que no es fan adelantaments a la linia.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 14/07/2016 21:14

Jo penso que tindrien que ampliar una línia suburbana a Piera, l'antiga S7 pot ser un exemple.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 17/07/2016 11:47

Carlos González ha escrit:Jo penso que tindrien que ampliar una línia suburbana a Piera, l'antiga S7 pot ser un exemple.
Si fem aixó i els R6 van directes desde Piera a Martorell - Sant Andreu de la barca - Sant Boi - Hospitalet - Barcelona Plaça España Ho compro però ja.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 17/07/2016 11:55

ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:Jo penso que tindrien que ampliar una línia suburbana a Piera, l'antiga S7 pot ser un exemple.
Si fem aixó i els R6 van directes desde Piera a Martorell - Sant Andreu de la barca - Sant Boi - Hospitalet - Barcelona Plaça España Ho compro però ja.
Sigues realista, si posen altre cop la S7, vol dir que hi ha més solcs ocupats, ergo, els R5 i R6 no tindrien espai per correr.

L'única manera de fer que els Rodalies no estiguin capats, és eliminat línies de metro i Suburbants, ja que per ara, no hi ha cap tipus d'intenció de cuadruplicar res.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 17/07/2016 12:12

Miquel ha escrit:
ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:Jo penso que tindrien que ampliar una línia suburbana a Piera, l'antiga S7 pot ser un exemple.
Si fem aixó i els R6 van directes desde Piera a Martorell - Sant Andreu de la barca - Sant Boi - Hospitalet - Barcelona Plaça España Ho compro però ja.
Sigues realista, si posen altre cop la S7, vol dir que hi ha més solcs ocupats, ergo, els R5 i R6 no tindrien espai per correr.

L'única manera de fer que els Rodalies no estiguin capats, és eliminat línies de metro i Suburbants, ja que per ara, no hi ha cap tipus d'intenció de cuadruplicar res.
Ho se, per aixó dic o entre deixó veure que amb una hipotetica L7 es restructuraria tota la xarxa per poder fer trens semidirectes dignes a les linies R5/R6.
Si no es fes aixó millor no posar una L7 a Piera.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 17/07/2016 12:24

Com ha dit en Miquel, si retiren les línies suburbanes i les línies "de metro", podrien fer els següents trajectes:
BCN-Sant Boi
BCN-Martorell
BCN Manresa/Igualada (aquí podrien fer parar només per el traçat de Martorell-BCN les següents parades: Martorell Central-Sant Andreu-Sant Vicenç-Sant Boi-Cornellà Riera-L'H-Pl.Espanya.......)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 18/07/2016 12:56

Don Ramón ha escrit:Yo comparto el punto de vista de la PTP. No veo sentido en que el túnel pase por la Diagonal, justamente al ser un túnel no hace falta seguir una determinada vialidad. Hacer un tercer túnel paralelo a los actuales que pasara por Gracia me parece una opción mucho más lógica que un túnel por la Diagonal, que dejaría un esquema de travesías bastante errático. Hasta ahora, nadie me ha podido argumentar en profundidad como debería de organizarse el servicio ferroviario alrededor de ese túnel de la Diagonal, he llegado a leer cosas del tipo que luego entre a EdF, lo cual no tiene ningún sentido porque hay más circulaciones que vienen del norte que del sur. Si se enlaza por el norte con la R1, entonces por el otro lado tiene que hacerse por narices la Cornellà-Castefa, porque la R1 tiene que unirse con la R2sud para igualar demandas y facilitar servicios pasantes, eso es fundamental para aprovechar bien la escasa capacidad de las travesías. Un túnel que enlace la R1 con la R4s no tendría ningún sentido. Y finalmente, el túnel por la Diagonal no pasaría por Sants ni por La Sagrera, por lo que me parece poco adecuado para trenes de cercanías. No comparto la idea de ponernos a proyectar "metros regionales", al menos como parte de la red de ancho ibérico, por lo que el tercer túnel yo pienso que tendría que pasar por al menos una de las principales estaciones, preferiblemente ambas. De hacerse eventualmente un Metro regional habría que hacerlo como cosa aparte con su propio túnel.
En cambio, la opción del túnel por Gràcia pasaría por Sants, F. Macià, Gràcia/Fontana, Guinardó y La Sagrera, dando cobertura a una zona que tiene difícil acceso a Rodalies, y además acercándose más a la zona alta, la más alejada de las travesías ferroviarias. Además este túnel podría absorber por ejemplo la R4, que por ahora se prevé (post-Torrassa) que pase por Pl. Catalunya junto con la R1 costa-costa.
Bé, intento acomplir els teus requisits amb una proposta de xarxa amb túnel per la diagonal.

- R1 i R4 pel túnel de Plaça Catalunya amb traçat comú entre bif. Torrassa i bif. Vilanova. R1 costa-costa (per intercanviador Torrassa) amb possibilitat de descarregar serveis a L'H (e.g. RG1). R4 retallada fins a martorell i amb R7 de reforç entre Molins i Autònoma (o Rubí).

- R2 i R3 per nou túnel Diagonal i per túnel Aragó en entre Sardenya i Clot (i.e. per Sagrera i SAC), amb traçat comú entre Esplugues i bif. Aigües. R3 entra per Sant Andreu Comtal via ramal de les Aigües i arriba fins a Castelldefels per nova línia del delta. R2 interior-interior, desde Castellbisbal agafa el ramal de mercaderies abans d'arribar al Papiol i entra directe per la diagonal paral·lel a la B23.

- Regionals Sud i Express Aeroport per Pg. de Gràcia fins a EdF. Regionals nord tots entren per SAC, finalitzant a Sants via Pg. de Gràcia (salt de moltó a bif. Aragó per evitar cisallament tant amb túnel Diagonal com amb ramal EdF).

Mapa:
Pinf.jpg
Pinf.jpg (173.99 KiB) Visualitzat 4871 cops


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 18/07/2016 13:49

Crec que es millor que el túnel fós per la travessera de Gràcia que per la Diagonal, ja que faria enllaç a més línies de metro, a les línies Regionals i descongestionaria encara més els actuals dos túnels, ja que només la Diagonal passaria per la R3 però això no ajudaria a descongestionar els dos túnels.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 18/07/2016 13:56, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 18/07/2016 13:55

Lluis ha escrit:Bé, intento acomplir els teus requisits amb una proposta de xarxa amb túnel per la diagonal.

- R1 i R4 pel túnel de Plaça Catalunya amb traçat comú entre bif. Torrassa i bif. Vilanova. R1 costa-costa (per intercanviador Torrassa) amb possibilitat de descarregar serveis a L'H (e.g. RG1). R4 retallada fins a martorell i amb R7 de reforç entre Molins i Autònoma (o Rubí).

- R2 i R3 per nou túnel Diagonal i per túnel Aragó en entre Sardenya i Clot (i.e. per Sagrera i SAC), amb traçat comú entre Esplugues i bif. Aigües. R3 entra per Sant Andreu Comtal via ramal de les Aigües i arriba fins a Castelldefels per nova línia del delta. R2 interior-interior, desde Castellbisbal agafa el ramal de mercaderies abans d'arribar al Papiol i entra directe per la diagonal paral·lel a la B23.

- Regionals Sud i Express Aeroport per Pg. de Gràcia fins a EdF. Regionals nord tots entren per SAC, finalitzant a Sants via Pg. de Gràcia (salt de moltó a bif. Aragó per evitar cisallament tant amb túnel Diagonal com amb ramal EdF).
Me encanta que te hayas tomado la molestia de incidir en todas mis críticas. Es una propuesta interesante, pero aquí lo que yo veo:

R1 y R4 siguen compartiendo túnel, eso no es muy deseable porque son las dos líneas con más demanda. A la vez R2 y R3 comparten túnel, siendo justamente líneas de menor demanda. El túnel de Pg. de Gràcia estaría directamente infrautilizado, por muchos regionales que le metamos.

La relativa duplicidad entre R2 y R4 mete muchos trenes hacia Martorell. Entiendo que la R2 haría de línea rápida que va más allá de Martorell, pero realmente no sería muy complicado tener trenes rápidos en la línea actual, que no va muy saturada. Para el aeropuerto podría servir la R3, eso es razonable.

Básicamente tu propuesta supone sacar la R2 y R3 de un túnel para ponerlas en otro, y dejar el otro túnel solo para regionales.

Creo que cometemos a menudo el error de pensar antes en la infraestructura que en el servicio. Esto es un mal que lleva plagando la planificación del ferrocarril desde hace años.

Primero deberíamos de mirar un poco como deben de repartirse las circulaciones: Idealmente la R1costa estaría separada de la R4, o incluso tendría un túnel propio. Si ésto es el túnel de la Diagonal, hace falta también la línea Cornellà-Castelldefels para mantener el esquema pasante.
Otra opción sería dejar el túnel de Pl. Catalunya para la R1, y enlazar el túnel de la Meridiana con el de Aragó, pasando la R4 por éste, y en cambio enlazar Clot-Aragó con el nuevo túnel de la Diagonal, usándolo para los R2 y R3. Ésto supondría meter los regionales por el mismo túnel que la R4. Quedarían los itinerarios:
R1 por Pl. Catalunya
R2 y R3 por Diagonal
R4 y regionales por Meridiana y Pg. de Gràcia

Dicho todo esto, he de decir que veo muy precipitado querer hacer un tercer túnel. Insisto que es poner la infraestructura por delante del servicio. Con el reordenamiento de La Torrassa, y terminando regionales del norte y sur en EdF, junto con los saltos de carnero pertinentes, se aprovecharía mil veces mejor la capacidad de los túneles, y tendríamos mucho, mucho margen para mejorar frecuencias sin llegar a saturarlos, y todo ello sin el coste del tercer túnel. Porque recordemos que el tercer tunel no es solo el túnel, sino que supondría un montón de obras anexas de gran calado, sea el enlace con la línea de mercancías, o la línea Cornellá-Castelldefels.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 18/07/2016 14:16

Don Ramón ha escrit: Dicho todo esto, he de decir que veo muy precipitado querer hacer un tercer túnel. Insisto que es poner la infraestructura por delante del servicio. Con el reordenamiento de La Torrassa, y terminando regionales del norte y sur en EdF, junto con los saltos de carnero pertinentes, se aprovecharía mil veces mejor la capacidad de los túneles, y tendríamos mucho, mucho margen para mejorar frecuencias sin llegar a saturarlos, y todo ello sin el coste del tercer túnel. Porque recordemos que el tercer tunel no es solo el túnel, sino que supondría un montón de obras anexas de gran calado, sea el enlace con la línea de mercancías, o la línea Cornellá-Castelldefels.
Discrepo, yo no veo precipitado hacer un tercer túnel, piensa que con un tecer túnel se podrían descongestionar ambos túneles, sobretodo el de Gràcia, desde que había leído y visto los mapas de PTP soy partidario de hacer el túnel por la Travessera de Gràcia, ya que daría conexión a todas las líneas actuales de RENFE y las que proponen los de PTP. la R4 puede ser la línea de Rodalies que pueda pasar por Travessera de Gràcia, yo pienso que Travessera y Passeig de Gràcia pueden ser ambos, los dos túneles para líneas regionales, CAT Exprés y Intercity, y dejar el túnel de Pl. Catalunya para líneas metropolitanas.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 18/07/2016 14:39

Fer el túnel a Travessera em sembla absurd... ja tenim suficient amb la prolongació de la LL-A, com per ara posar encara més potes amunt el carrer...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 18/07/2016 14:50

Carlos González ha escrit:Discrepo, yo no veo precipitado hacer un tercer túnel, piensa que con un tecer túnel se podrían descongestionar ambos túneles, sobretodo el de Gràcia, desde que había leído y visto los mapas de PTP soy partidario de hacer el túnel por la Travessera de Gràcia, ya que daría conexión a todas las líneas actuales de RENFE y las que proponen los de PTP. la R4 puede ser la línea de Rodalies que pueda pasar por Travessera de Gràcia, yo pienso que Travessera y Passeig de Gràcia pueden ser ambos, los dos túneles para líneas regionales, CAT Exprés y Intercity, y dejar el túnel de Pl. Catalunya para líneas metropolitanas.
La cosa es que ahora están saturados los túneles porque la explotación es ineficiente: En el de Pl. Catalunya están los R1, y en el de Aragó están los R2sud, que son las dos líneas con más demanda. El reordenamiento de La Torrassa combinaría esas dos líneas en una, o lo que viene a ser lo mismo la R2sud desaparecería por completo. A su vez la R2(pasante) y la R4 intercambiarían los encaminamientos hacia el sur, aunque eso no afecta la cantidad de circulaciones. Sin la R2sud al túnel de Aragó le sobra capacidad. La R3 pasaría de Pl. Cat a Aragó, cosa que seguiría sin saturar el túnel de Aragó. Mira, te hago el cálculo de circulaciones post-Torrassa:

Aragó: R2interior, R3, regionales/rex/intercity
Pl. Cat: R1, R4

En cada túnel pueden haber 16 circulaciones por hora muy cómodamente (quedarían 4 surcos por hora para retrasos, etc.), y eso sin ERTMS. Ahora reparte 16 circulaciones resp. en cada túnel: Podríamos tener 10 R1 (cada 6'), 6 R4 (cada 10'), 6 R3, 6 R2, y 4 reg/rex/IC.
Esto serían unas frecuencias excelentes, ninguna línea con frecuencia de más de 10 minutos. ¿Que más se puede pedir? Y si los reg/rex/IC van todos a morir a EdF, eso significa que las 4 circulaciones son por sentido: 4 hacia el norte, 4 hacia el sur. Un tren cada 15 minutos. ¿Donde ves ahí saturación?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 18/07/2016 15:31

Torn de rèplica.
Don Ramón ha escrit: R1 y R4 siguen compartiendo túnel, eso no es muy deseable porque son las dos líneas con más demanda. A la vez R2 y R3 comparten túnel, siendo justamente líneas de menor demanda. El túnel de Pg. de Gràcia estaría directamente infrautilizado, por muchos regionales que le metamos.

La relativa duplicidad entre R2 y R4 mete muchos trenes hacia Martorell. Entiendo que la R2 haría de línea rápida que va más allá de Martorell, pero realmente no sería muy complicado tener trenes rápidos en la línea actual, que no va muy saturada. Para el aeropuerto podría servir la R3, eso es razonable.

Básicamente tu propuesta supone sacar la R2 y R3 de un túnel para ponerlas en otro, y dejar el otro túnel solo para regionales.
En quant a saturació, no veig molt de problema que R1 i R4 comparteixin un túnel en exclusiva. És menys del que hi ha ara.

Els R4 no cal que tots vagin a Martorell, poden acabar abans a Molins o a L'H (els de Manresa per exemple).

La R2 ràpida per la línia actual té el hàndicap de tot el tràfic que es trobaria a partir de Torrassa.

Per l'aeroport ja he perdut l'esperança que hi vagin rodalies. Aquí guanyaria importancia els transbords a la L9 (Torrassa R1 i R4, Z.U. R2 i R3).

És cert que un túnel sol per R2 i R3 està una mica infrautilitzat d'inici, però pot donar joc per moltes coses. Per una banda interessa que la R3 vagi pel túnel més folgat de tràfic, per acomodar retards degut a la via única. També podria absorbir nou tràfic d'una hipotètica futura línia per Martorell-Igualada-Lleida. Igualment, la part del delta pot aportar demanda que fins i tot superi la de la línia de Vic, cosa que podria donar sentit a serveis parcials, a incloure-hi la R7, o fins i tot a crear una línia més de rodalies que fes, per exemple, un Castelldefels-Terrassa per Diagonal.

El túnel de Passeig de Gràcia quedaria amb un nombre de circulacions menor però no gaire diferent a l'actual, diria. 6 R2 per hora van fora, però mínim se sumarien 4 serveis a l'aeroport per hora, i alguns regionals (R12,R3 de més a munt de Vic...).


Don Ramón ha escrit: Dicho todo esto, he de decir que veo muy precipitado querer hacer un tercer túnel. Insisto que es poner la infraestructura por delante del servicio. Con el reordenamiento de La Torrassa, y terminando regionales del norte y sur en EdF, junto con los saltos de carnero pertinentes, se aprovecharía mil veces mejor la capacidad de los túneles, y tendríamos mucho, mucho margen para mejorar frecuencias sin llegar a saturarlos, y todo ello sin el coste del tercer túnel. Porque recordemos que el tercer tunel no es solo el túnel, sino que supondría un montón de obras anexas de gran calado, sea el enlace con la línea de mercancías, o la línea Cornellá-Castelldefels.
No és incompatible. El que tu proposes es pot veure com un estadi a mig camí de la proposta que jo faig. Per tant, comencem per Torrassa. Però, sempre es pot evolucionar a posteriori cap a 3r túnel mantenint el que es faci abans.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 18/07/2016 16:22

Lluis ha escrit:Torn de rèplica.
Don Ramón ha escrit: R1 y R4 siguen compartiendo túnel, eso no es muy deseable porque son las dos líneas con más demanda. A la vez R2 y R3 comparten túnel, siendo justamente líneas de menor demanda. El túnel de Pg. de Gràcia estaría directamente infrautilizado, por muchos regionales que le metamos.

La relativa duplicidad entre R2 y R4 mete muchos trenes hacia Martorell. Entiendo que la R2 haría de línea rápida que va más allá de Martorell, pero realmente no sería muy complicado tener trenes rápidos en la línea actual, que no va muy saturada. Para el aeropuerto podría servir la R3, eso es razonable.

Básicamente tu propuesta supone sacar la R2 y R3 de un túnel para ponerlas en otro, y dejar el otro túnel solo para regionales.
En quant a saturació, no veig molt de problema que R1 i R4 comparteixin un túnel en exclusiva. És menys del que hi ha ara.
Sí, totalmente, lo único que digo es que si ya vamos a hacer otro túnel que es una obra monumental, pues que sea para remediar la situación más problemática. Si yo también digo que reordenando en Torrassa quedarían R1 y R4 y no pasa nada.
Lluis ha escrit:Els R4 no cal que tots vagin a Martorell, poden acabar abans a Molins o a L'H (els de Manresa per exemple).

La R2 ràpida per la línia actual té el hàndicap de tot el tràfic que es trobaria a partir de Torrassa.
Buen punto.
Lluis ha escrit:Per l'aeroport ja he perdut l'esperança que hi vagin rodalies. Aquí guanyaria importancia els transbords a la L9 (Torrassa R1 i R4, Z.U. R2 i R3).
Hmm... a saber lo que será del servicio al aeropuerto. Lo ideal sí sería que sirviera para dar salida a la R3 o R4, para compensar el desequilibrio de tener 4 líneas por el norte y 2 al sur.
Lluis ha escrit:És cert que un túnel sol per R2 i R3 està una mica infrautilitzat d'inici, però pot donar joc per moltes coses. Per una banda interessa que la R3 vagi pel túnel més folgat de tràfic, per acomodar retards degut a la via única. També podria absorbir nou tràfic d'una hipotètica futura línia per Martorell-Igualada-Lleida. Igualment, la part del delta pot aportar demanda que fins i tot superi la de la línia de Vic, cosa que podria donar sentit a serveis parcials, a incloure-hi la R7, o fins i tot a crear una línia més de rodalies que fes, per exemple, un Castelldefels-Terrassa per Diagonal.

El túnel de Passeig de Gràcia quedaria amb un nombre de circulacions menor però no gaire diferent a l'actual, diria. 6 R2 per hora van fora, però mínim se sumarien 4 serveis a l'aeroport per hora, i alguns regionals (R12,R3 de més a munt de Vic...).
Creo que antes de hacerse el tercer túnel se desdoblaría el grueso de la R3 hasta Vic, por tanto ya no sería mucho problema lo de la vía única. Lo último del túnel de Pg. de Gràcia creo que te equivocas porque no tienes en cuenta que ya pierde la R2sud, es decir van fuera los R2sud, y luego también los R2 normales. Solo quedarían todo tipo de circulaciones que no sean cercanías, y los que van al aeropuerto. Lo veo muy poca cosa, francamente.

Lluis ha escrit:No és incompatible. El que tu proposes es pot veure com un estadi a mig camí de la proposta que jo faig. Per tant, comencem per Torrassa. Però, sempre es pot evolucionar a posteriori cap a 3r túnel mantenint el que es faci abans.
[/quote]
Totalmente, perdón si me expresé mal. Claro que a la larga se puede y debe considerar el tercer túnel, yo digo exactamente eso que dices, primero hacemo Torrassa (y ojalá algún otro salto de carnero para facilitar movimientos en BCN sobre todo a EdF), y se da el primer paso, se podrá mejorar el servicio, más gente usarán el tren, y a medida que haga falta aún más capacidad pues claro que se tendrá que hacer el tercer túnel. También la propuesta de Torrassa siguiendo el esquema de frecuencias que propuse aunque supone dejar los túneles menos saturados no dejan de estar al tope, y para de ahí pasar a más circulaciones en definitiva haría falta el tercer túnel.
A más luego está el tema de cuadruplicaciones: Yo pienso que se debería cuadruplicar la R2sud entre Torrassa y Castefa, R4n entre Montcada y Sabadell, y la R2n entre BCN y Granollers. Ara, la cuadruplicación de la R2sud es claramente la más prioritaria, y yo creo que no requiere aún del tercer túnel, porque las circulaciones rápidas podrían desembocar al túnel de Aragó (regionales, principalmente, y algunos cercanías rápidos que podrían comerse 2 circulaciones de R3 dejando ésta con 4 trenes/hora), y las circulaciones normales que vayan a Pl. Catalunya.
Pero sí, a la larga está claro que hará falta un tercer túnel.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 19/07/2016 10:47

Don Ramón ha escrit: Lo último del túnel de Pg. de Gràcia creo que te equivocas porque no tienes en cuenta que ya pierde la R2sud, es decir van fuera los R2sud, y luego también los R2 normales. Solo quedarían todo tipo de circulaciones que no sean cercanías, y los que van al aeropuerto. Lo veo muy poca cosa, francamente.
Tens raó, de fet no m'havia descomptat pels R2sud, sinó que m'havia deixat de restar els 2 R2nord per hora. Llavors Pg. de Gràcia tindria unes 10 circulacions per hora i sentit de mitjana (3 REX/MD/Intercity sud, 3 REX/MD nord, 4 Aeroport). És a dir, un tren cada 6 minuts, no és molt, però no està tan malament. A més, els slots lliures que queden podria donar alternativa en cas d'incidència en els altres dos túnels. Exemple: En cas de tall al túnel de Catalunya, parteixes R1 i els envies tots a EdF (R1 sud per Pg. de Gràcia).


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 19/07/2016 23:13

Tinc una pregunta que em ronda per el cap, vosaltres com milloraríeu la connexió d'FGC i metro a l'estació Diagonal?

Ho dic perquè està molt llunyà i no sé si s'ha parlat alguna vegada de millorar aquests intercanviadors :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 19/07/2016 23:49

Carlos González ha escrit:Tinc una pregunta que em ronda per el cap, vosaltres com milloraríeu la connexió d'FGC i metro a l'estació Diagonal?

Ho dic perquè està molt llunyà i no sé si s'ha parlat alguna vegada de millorar aquests intercanviadors :hola
Depèn del que entenguis per llunyà. Des de la L5 no hi ha més de 3-4 minuts, i des de la L3 n'hi haurà uns 5-6. Des de que es va remodelar i instal·lar els tapissos rodants l'enllaç encara és més ràpid.
Crec que és un dels bons enllaços que hi ha, relativament ràpid i sense haver de caminar molta distància.


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/07/2016 15:53

oriolp13 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Tinc una pregunta que em ronda per el cap, vosaltres com milloraríeu la connexió d'FGC i metro a l'estació Diagonal?

Ho dic perquè està molt llunyà i no sé si s'ha parlat alguna vegada de millorar aquests intercanviadors :hola
Depèn del que entenguis per llunyà. Des de la L5 no hi ha més de 3-4 minuts, i des de la L3 n'hi haurà uns 5-6. Des de que es va remodelar i instal·lar els tapissos rodants l'enllaç encara és més ràpid.
Crec que és un dels bons enllaços que hi ha, relativament ràpid i sense haver de caminar molta distància.
5-6 minuts? Jo de L3 a FGC trigo 3 minuts com a molt. De L3 a L5 no arriba ni al minut. Tot això suposant que els tapissos funcionen i no hi ha obstacles dels que es pensen que la "joguina" és per a que puguin descansar de qualsevol manera. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”