Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe451 » Divendres 11/08/2017 19:44

He anat llegint les darreres propostes sobre el Carrilet/LL-A i el que sí estic d'acord és que aquesta línia necessita semidirectes per guanyar competitivitat respecte a altres mitjans de transport. Una persona que viu a Manresa i que va a BCN a treballar, no anirà amb el R5. Anirà amb l'R4/R12 de Rodalies que li sortirà més a compte. En el cas d'Igualada, tres quarts del mateix, la gent d'allà agafa l'e5 perquè és més ràpid i competitiu malgrat els problemes coneguts de sobres de l'Hispano Igualadina.

Com bé ha dit en França451, tenim una infraestructura més que preparada per acollir trens ràpids, i FGC ha de treure's de sobre la mania/fòbia inexplicable dels avançaments entre trens. La LL-A afortunadament no té problemes de saturació i/o capacitat com la del Vallès, així que no hi hauria cap problema per modificar els R5 i R6, suprimint bona part de les parades. Això es fa a cost zero i amb una modificació d'horaris que pugui ser compatible amb els serveis semidirectes.

Pel que fa al tram BCN-Martorell, tenim vàries línies S que poden cobrir aquest tram sense excessius problemes. A més, la creació de noves línies pot permetre donar més servei encara a aquelles estacions on no farien parada els R. Ja que s'ha creat la S9, en comptes de fer-la circular només 3 o 4 vegades al dia, ha d'ampliar-se a tot el dia i així cobrir bona part del tram fins a Martorell.

I pel que fa els R5 i R6: en el tram "metropolità" o "suburbà" si es pot dir així (BCN-Martorell), la funció principal d'aquests ha de ser connectar les estacions més importants, o que tinguin enllaços amb altres mitjans de transport (Metro, Rodalies...). Resumint una mica, tornant al model "pre-metro" tal i com estava abans però amb algunes modificacions.

Per tant la meva proposta de parades per als R és la següent: Pl. Espanya, Europa-Fira (enllaç Metro L9 Sud), Gornal (enllaç amb Rodalies R2), L'Hospitalet-Av. Carrilet (enllaç Metro L1), Sant Boi, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central (enllaç amb Rodalies R4/R8) i a partir de Martorell Enllaç, parada a totes les estacions dels ramals. Malgrat que Quatre Camins sigui un petit intercanviador on conflueixen les línies d'autobús que vénen de Cervelló/Vallirana/Corbera Ll. aquesta estació amb els S4, S8 i S9 estaria ben coberta.

D'aquesta manera es podria reduir el temps de viatge a temps inferiors a 1h, com passava antigament i així es podria guanyar un servei més competitiu i àgil.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1897
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: gatvell » Divendres 11/08/2017 20:00

En el servei d'FGC de Plaça Espanya fins a Sant Boi de Llobregat no es pot fer res si, o bé es redueixen els L8 i algun més o bé, es doblen vies.

De Sant Boi es podria mirar de posar un tercer carril o directament que fossin 4 vies per tal de separar un rodalies d'un regional. Estil Moli-Nou.

Si no, res. Ara mateix és una xarxa saturada de servei.
Imatge
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
http://calafont.cat/
Per a novetats, ofertes... https://www.facebook.com/pages/Ca-la-Fo ... 9985073007
gatvell
N8
N8
 
Entrades: 1201
Membre des de: Dimecres 28/03/2012 18:49

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 12/08/2017 12:23

gatvell ha escrit:En el servei d'FGC de Plaça Espanya fins a Sant Boi de Llobregat no es pot fer res si, o bé es redueixen els L8 i algun més o bé, es doblen vies.

De Sant Boi es podria mirar de posar un tercer carril o directament que fossin 4 vies per tal de separar un rodalies d'un regional. Estil Moli-Nou.

Si no, res. Ara mateix és una xarxa saturada de servei.


Con el modelo de gestion actual que tiene FGC en esta linea, la unica solucion es quitar algun Tren y gracias a FGC aqui es donde se liaria ya que al quitar servicios los alcaldes afectados llorarian para hacerse los valientes y hacer que defienden a sus vecinos, cuando realmente los usuarios de FGC ya no miran los horarios llegan a la estacion y esperan al primero que pasa, ese es el problema de FGC que a acomodado a una parte de usuarios en detrimento de otros usuarios que son los que vienen de mas lejos.

Yo no creo que se haya de Tripicar ni quadruplicar nada solo creo que la Compañia Ferroviaria debe hacer su trabajo y gestionar Ferrocarriles con todas sus maniobras y consecuencias, acoplar/desacoplar Trenes, maniobras de Material, Adelantamientos, las cosas que uno piensa que hace una compañia Ferroviaria.

Estoy seguro que mas de uno de vosotros hace mas maniobras en vuestras Maquetas o en los Simuladores Virtuales en vuestrso PC's que en la FGC real.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 799
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Proposta de tranvies per Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 25/08/2017 22:49

Línies:
    7 Hospital de Sant Joan Despí - TV3 ↔ Sant Adrià de Besòs
    9 Mercabarna ↔ Gorg
    15 Camp Nou ↔ Can Portabella
    41 Estació de Sants ↔ Sant Adrià de Besòs
    44 Estació de Sants ↔ Gorg
    57 Sant Feliu de Llobregat ↔ Passeig Marítim
    64 Hospital de Sant Joan de Déu ↔ Rosa dels Vents
    141 World Trade Center ↔ Diagonal Mar
    221 Ciutadella - Vila Olímpica ↔ Torribera
Mapa
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2864
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: fgc113 » Divendres 25/08/2017 23:00

Sense valorar les rutes, els tramvies monocabina no són una bona solució. Per l'experiència de València, us dic que porten més problemes que solucions.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 825
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 25/08/2017 23:38

fgc113 ha escrit:Sense valorar les rutes, els tramvies monocabina no són una bona solució. Per l'experiència de València, us dic que porten més problemes que solucions.

Alto, què vol dir tramvia monocabina?? :nose Que només passa un tramvia a una direcció per diferents carrers???
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1042
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 25/08/2017 23:42

Carlos González ha escrit:
fgc113 ha escrit:Sense valorar les rutes, els tramvies monocabina no són una bona solució. Per l'experiència de València, us dic que porten més problemes que solucions.

Alto, què vol dir tramvia monocabina?? :nose Que només passa un tramvia a una direcció per diferents carrers???

Es aquel que sólo tiene puertas en un lado y cuando llega al final de la línea tiene que tomar un bucle, como los autobuses. Mira los 3800 de FGV València, los Tatra KT4D, o los de Viena (como los ULF).
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2864
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 25/08/2017 23:58

Hombre Renfe445, pues sería mejor que fuesen lo menos "monocabónico" posible.... personalmente, no conozco el uso en general del tranvía. Sólo sé que es un medio de transporte más del montón, y que parece ser que está bien visto en los países de habla alemán y aquí en España no tanto, bueno, para Salou quizá sí y Diagonal no

:o LOL

Ahora dejemos de bromas. Personalmente el que se abriera el TRAM en Barcelona me parece increíble, y de hecho espero que se pueda ampliar los servicios para más conexión a los lugares, como mucho, el cambio que haría en los tranvías de Barcelona sería la unión de la Diagonal, ampliación hasta la estación de RENFE de Sant Fe, el ramal de Laureà Miró, quitar el trazado actual de la T3, y quizá una ampliación más desde Gran Via pasando por la Zona Franca, así se descongestiona los buses de allí.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1042
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Dissabte 26/08/2017 0:17

Renfe445 ha escrit:Línies:
    7 Hospital de Sant Joan Despí - TV3 ↔ Sant Adrià de Besòs
    9 Mercabarna ↔ Gorg
    15 Camp Nou ↔ Can Portabella
    41 Estació de Sants ↔ Sant Adrià de Besòs
    44 Estació de Sants ↔ Gorg
    57 Sant Feliu de Llobregat ↔ Passeig Marítim
    64 Hospital de Sant Joan de Déu ↔ Rosa dels Vents
    141 World Trade Center ↔ Diagonal Mar
    221 Ciutadella - Vila Olímpica ↔ Torribera
Mapa


No entenc com vols fer passar el tramvia per Floridablanca. Només hi ha 3 carrils i un és pel Bus i Taxi, t'ho dic jo que soc de Sant Antoni.
Jo el que faria i que per mi seria més llògic, és que el TRAM segueixi per Ronda Sant Pau i per Urgell arribant a Francesc Macià fent parada a St Antoni, Urgell, Av. Roma, Hospital Clínic i F.Macià. Que et sembla :hola


També comentar que l'estació de pas per Laureà Miró tinc entés que es dirà "La Mallola"
Adrià Grande
N3
N3
 
Entrades: 32
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Dissabte 26/08/2017 1:07

Adrià Grande ha escrit:No entenc com vols fer passar el tramvia per Floridablanca. Només hi ha 3 carrils i un és pel Bus i Taxi, t'ho dic jo que soc de Sant Antoni.
Jo el que faria i que per mi seria més llògic, és que el TRAM segueixi per Ronda Sant Pau i per Urgell arribant a Francesc Macià fent parada a St Antoni, Urgell, Av. Roma, Hospital Clínic i F.Macià. Que et sembla :hola


També comentar que l'estació de pas per Laureà Miró tinc entés que es dirà "La Mallola"

El tranvía aprovecharía el carril bus-taxi. El recorrido del tranvía 41 sentido Estació de Sants pasaría por la calle Tamarit.

Yo he pasado y pasaré por Floridablanca infinidad de veces. :)
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2864
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Dissabte 26/08/2017 1:18

Carlos González ha escrit:Hombre Renfe445, pues sería mejor que fuesen lo menos "monocabónico" posible.... personalmente, no conozco el uso en general del tranvía. Sólo sé que es un medio de transporte más del montón, y que parece ser que está bien visto en los países de habla alemán y aquí en España no tanto, bueno, para Salou quizá sí y Diagonal no.

Hombre Carlos, sólo sería para la línea 15 ya que hace bucles en los extremos de la línea.

Y no sólo está bien visto en los países de habla alemana, mira en Francia, Polonia, República Checa, Hungría, Rumanía, Bulgaria, Rusia...

Monocabónico... Un tranvía con un solo cabo. El furriel. :x
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2864
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Diumenge 10/09/2017 1:16

Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
Adrià Grande
N3
N3
 
Entrades: 32
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Diumenge 10/09/2017 1:48

Adrià Grande ha escrit:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13

Cambia los permisos.
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2864
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Diumenge 10/09/2017 2:10

Renfe445 ha escrit:
Adrià Grande ha escrit:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13

Cambia los permisos.


Ya está. Perdón por el fallo :martell1
Adrià Grande
N3
N3
 
Entrades: 32
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 10/09/2017 10:32

Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions :hola
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1042
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 10/09/2017 12:46

Adrià Grande ha escrit:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13

No li veig molt el sentit ja que se solapa amb L3 (i V7) i fer una línia per unir la Fira i Espanya per Montjuïc tampoc es necessari.

Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".

Imatge

El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).

A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3586
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 10/09/2017 13:14

Aquest traçat que proposes Miquel, està pensat per la L8, o això diuen....
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1042
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Diumenge 10/09/2017 13:29

Carlos González ha escrit:Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions :hola


Bueno, jo a lo que volia arribar era fer una línia (que podria ser metro lleuger) que uneixi la ZF, els 2 barris de la Marina, Montjuïc i l'Eixample ja que la futura L10
va cap a l'Hospitalet i després puja cap a Pedralbes i la futura ampliació de l'L2 només donava servei al MNAC i l'INEFC.

Sino, el que es podria fer es que de Espanya vagi fins a Diagonal per la Gran Via i a Pg de Gràcia giri cap a Diagonal. Així donaria servei a les 5 grans línies de metro de Barcelona :ok
Adrià Grande
N3
N3
 
Entrades: 32
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: bigcoaster » Diumenge 10/09/2017 22:56

Miquel ha escrit:Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".

Imatge

El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).

A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.


Hi veig un problema, així de bones a primeres: una estació nova a Sagrada Família. Primer, pel risc, després, perquè no hi ha massa espai lliure per allà, i finalment, per la disrupció que causaria la seva construcció, sense oblidar la opinió pública, que estaria totalment en contra de fer obres subterrànies vora l'emblema de Barcelona.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 840
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 10/09/2017 23:41

La línia no passa pas pel costat del temple, si no una "illa" més al nord (Diguem-ne, Av. Gaudí), així que no hauria d'haver problema amb el temple. Que de fet, ni tan sols hi ha espai allà.

Tanmateix, és part del recorregut previst pel PDI de L8 entre Gràcia - Glòries - Besòs.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3586
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Yahoo [Bot] i 1 visitant