Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Google earth

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 07/02/2006 22:26

Hola,

Para los que no lo sepais aun... yo me enteré ayer, existe un programa gratuito llamado Google Earth con el cual nos podemos acercar con vistas aéreas y satélite a las ciudades más importantes y ver con todo detalle hasta los tejados de nuestras viviendas, especialmente en la RMB.

Buscadlo en la red y ya vereis.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dimecres 08/02/2006 0:35




Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dimecres 15/02/2006 21:41

Està molt bé el plànol, també s' hi podrien afegir les ampliacions previstes:!: :!: :!:


Esport

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dijous 23/02/2006 23:00

Necessito un plànol del Prat de Llobregat.


Esport

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 01/03/2006 23:32

Hola, estava fent un plànol de la possible estació de "WTC Almeda park", i al assabentar-me de les mesures d'amplada del carrer, coincidien per un decímetre amb la del cobriment sobre Renfe a Sant Feliu.
Així, he adaptat això a Sant Feliu, es tracta de l'arribada del tramvia, on hauria una estació, amb un passeig lateral. Raro, pero el peató trigaria menys en creuar el carrer, i a més, torna un àmbit força agradable.
Una imatge val mes que 1.000 paraules.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 06/03/2006 19:23

Hola,

Pues sí, es una idea y otra opción más. Sería deseable poder acceder también a Renfe desde los laterales además del centro porque si no obligaríamos a todo el mundo a entrar en la estación o dependencias del tranvía para coger ese minúsculo ascensor y esas pequeñas escaleras de bajada.

Yo creo que hay formatos más idóneos, pero bueno, este también es una posibilidad y no está mal.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dilluns 06/03/2006 19:26

Brill_13 ha escrit:A mi m'agrada més l'hiper mapa :)
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... ermapa.jsp


El google Earth gratuit es increible.. Estic totalment enganxat des de fa temps......

Les versions de pagament deuen ser .......



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 28/03/2006 15:57

jo necesito un planol de CORNELLÀ DE LLOBREGAT



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimarts 27/06/2006 13:05

Hola!

Què us sembla la següent proposta:

Consisteix en transformar les xarxes de FGC a Barcelona, de manera que els túnels actuals quedessin pel metro (L6, L7, L8) i construïr nous túnels pels serveis suburbans (S1, S2, S5, S55, S33, S4, S7 I S8) i de rodalies (R5 i R6).

Els suburbans i rodalies de les dues xarxes partirien de Pl. Catalunya, a partir de dos túnels separats:

El del Llobregat, aniria per Pelai, Universitat, Rda St Antoni, Sepulveda, Paralel i la Gran Via, dintre de Barcelona, després per L'H, seguiria tota la Gran Via sencera, creuaria el riu, i passat el Prat de Ll., sortiria a superfície, seguint l'AVE fins a St. Boi, on es retrobaria amb el traçat original.

El del Vallès també sortiria per Pelai, Universitat, i després pujaria per Aribau, Diagonal, Francesc Macià, Av Sarrià, Pg St. Joan Bosco, creuaria sota el barri vell de Sarrià i arribaria a la Via Augusta, on retrobaria el traçat original, a l'estació de Sarrià.

Al ser per Rodalies, només pararien a llocs estratègics:

Els del Llobregat, a St. Boi, estació intermodal del Prat, Hospital de Bellvitge, Amadeu Torner o Plaça Europa, Pça Espanya i Pça Catalunya.

Els del Vallès, a Sarrià, Francesc Macià i Pça Catalunya.

Finalment, el metro aniria pels túnels actuals i prolongacions projectades, com la L8 Espanya - Francesc Macià - Gràcia - Glòries - Besòs Mar, i la L6 Reina Elisenda - St Joan de Déu

Moltes gràcies i accepto qualsevol suggeriment o correcció.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 27/06/2006 18:18

I mentre és fá aquesta "hecatombe" trasladem la Ciutat de Bcn, al pirineo, ...



Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dijous 29/06/2006 5:17

Túnels del Garraf ha escrit:Hola!

Què us sembla la següent proposta:

Consisteix en transformar les xarxes de FGC a Barcelona, de manera que els túnels actuals quedessin pel metro (L6, L7, L8) i construïr nous túnels pels serveis suburbans (S1, S2, S5, S55, S33, S4, S7 I S8) i de rodalies (R5 i R6).

Els suburbans i rodalies de les dues xarxes partirien de Pl. Catalunya, a partir de dos túnels separats:

El del Llobregat, aniria per Pelai, Universitat, Rda St Antoni, Sepulveda, Paralel i la Gran Via, dintre de Barcelona, després per L'H, seguiria tota la Gran Via sencera, creuaria el riu, i passat el Prat de Ll., sortiria a superfície, seguint l'AVE fins a St. Boi, on es retrobaria amb el traçat original.

El del Vallès també sortiria per Pelai, Universitat, i després pujaria per Aribau, Diagonal, Francesc Macià, Av Sarrià, Pg St. Joan Bosco, creuaria sota el barri vell de Sarrià i arribaria a la Via Augusta, on retrobaria el traçat original, a l'estació de Sarrià.

Al ser per Rodalies, només pararien a llocs estratègics:

Els del Llobregat, a St. Boi, estació intermodal del Prat, Hospital de Bellvitge, Amadeu Torner o Plaça Europa, Pça Espanya i Pça Catalunya.

Els del Vallès, a Sarrià, Francesc Macià i Pça Catalunya.

Finalment, el metro aniria pels túnels actuals i prolongacions projectades, com la L8 Espanya - Francesc Macià - Gràcia - Glòries - Besòs Mar, i la L6 Reina Elisenda - St Joan de Déu

Moltes gràcies i accepto qualsevol suggeriment o correcció.
Acabo de posar un missatge on proposo quelcom semblant al que tu dius.

L6, L7 i L8 passarien a ser metro.

FGC i Renfe Rodalies s'unificarien en un servei de Rodalies.

Rodalies FGC baixaria pel marge sud del Llobregat (com fa ara). Faria el nou túnel dels FGC Llobregat-Anoia sota Gran Via, amb parades a Hosp. de Bellvitge, Amadeu Torner, Espanya, Passeig de Gràcia, Glòries i St. Adrià i cap al Maresme.

Els FGC del Vallès sortirien de Pl. Catalunya amb un nou túnel, possiblement sota del carrer Aribau, Via Augusta i cap a Collserola.

Rodalies Renfe baixaria pel marge nord del Llobregat i entraria a Barcelona per la Diagonal. La creuaria per sota fins a Glòries, on podria tirar cap al Maresme per sota la Gran Via o altre cop cap al Vallès per Meridiana.
A Diagonal hi hauria parades de Rodalies a Z. Universitària, Francesc Macià i Glòries.

Francesc macià tindria enllaç amb el metro perquè L8 (que hauria passat a metro) es prolongaria de Pl. Espanya cap a Francesc Macià i Trav. de Gràcia.

Regionals, Alta Velocitat i altres línies no-rodalienques entrarien a Sants per on ho fan ara i anirien a l'altra banda de la ciutat pel túnel d'Aragó, que hauria quedat lliure al traspassar els Rodalies per Gran Via i Diagonal.


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/06/2006 19:34

Jo allargaria la L6 i L7 per Via Laietana fins a Barceloneta, aprofitant el tram actual de la L4. Això significaria, al seu torn:

L4: Unió amb L11, nou traçat a partir de Pg. de Gràcia, seguint recte sota Consell de Cent fins a Urgell, tombar avall fins a Paral·lel, aprofitant el tram "sobrant" de l'ampliació de la L2 (Sant Antoni-Paral·lel)

Creació d'una línia semicircular de Maria Cristina a La Pau, que agafés el tram L3 Maria Cristina-Drassanes i L4 Barceloneta-La Pau, units sota Colom. Possible tancament en línia circular aprofitant el traçat de la L9 i ampliació prevista La Pau-Sagrera. Encara quedaria pensar què fer amb els trams restants de la L9/L10.

L3: Escurçament de la línia fins a Drassanes, eliminant el colze que forma el traçat actual. El tram Maria Cristina-Zona Universitària passaria a formar part d'una línia diagonal de St. Adrià fins a St. Feliu o St. Boi.

Metro del Vallès: a partir de Sarrià, nou traçat cap a Francesc Macià, on enllaçaria amb la línia de Rodalies de la Diagonal, segons la proposta d'en Cahorand (i d'altres "forumistes")

Rodalies: totalment d'acord amb nous traçats per Gran Via i Diagonal

Regionals i trens-que-van-de-pressa-i-tenen-noms-superguais: amb Aragó n'hi ha prou i de sobres. I el TAV, pel Vallès i a entrar a la Sagrera. Si s'entesten a fer-lo passar pel bucle de l'aeroport, sigui, però només TAV regionals i que arribin de debò a l'aeroport, no a 5 km.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 01/07/2006 13:02

No podeu posar les propostes en format visual? (tal com s'ha dit sempre, un plano) Mes que res es per que començar a dibuixar mentalment les linies es una mica dificil, sobretot quan n'hi han tantes ;)



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 01/07/2006 17:52

Ja tinc el mapa de la meva proposta de FGC fet, però no puc posar-lo al meu missatge perquè ocupa massa espai (677 kb).


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 01/07/2006 23:34

Hola, he fet una proposta, per el perllogament de la L8 fins Glòries.
Com be sabeu, la proposta del PDI posa que aniria fins Francesc Macià, per entença, giraria per Travessera de Gracia per anar a Sagrada Familia, on baixaria a la Diagonal, i Glòries.
Pero, amb una miqueta més de túnel es podria reformar totalment la xarxa de FGC a BCN, us explico, amb un 18% més de tunel, podriem fer que els metros no coicideixin tant, un dels problemes, al sortir de Plaça catalunya, seria el tunel de Renfe i L1, i per aixo, agafa una mica de "callejeo" fins Glories. Siusplau, digueume la vostre opinió, i que li fariau a aquest planol.
Apert d'aixo, queda la posibilitat de perllogar al Maresme, desde la Gran Via, ja que queda mirant cap allà.
Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/07/2006 0:40

Ecomobisostrans ha escrit:No podeu posar les propostes en format visual? (tal com s'ha dit sempre, un plano) Mes que res es per que començar a dibuixar mentalment les linies es una mica dificil, sobretot quan n'hi han tantes ;)
Ho sento, però en el meu cas, no tinc els programes de gràfics que em permetin fer-ho. Per això he intentat explicar-me en paraules.

:(



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 02/07/2006 1:31

Guigui ha escrit:
Ho sento, però en el meu cas, no tinc els programes de gràfics que em permetin fer-ho. Per això he intentat explicar-me en paraules.

:(
Hi ha un programa gratuit bonissim, que es el que utilitzo jo, es diu Photofiltre, i el pots descarregar d'aqui http://www.photofiltre.com/



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/07/2006 2:00

Ferrovi ha escrit:Imatge
Doncs no està gens malament la idea. molt interessant.
De moment només hi veig una pega: oblida't de fer passar les línies pel c/Mallorca, perquè per aquest carrer hi passarà el túnel de la LAV. Tampoc les pots passar pel carrer de sobre, Provença, ja que hi passa la L5.
Potser seria més interessant tirar tot recte per la Diagonal, enllaçant amb L4 i L5 a Verdaguer, i amb la L2 a Monumental.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 02/07/2006 14:03

Tingueu en compte que per sota la Diagonal hi passen les vies de Renfe fins al carrer Aragó.

Tot i això, sempre es pot fer un túnel a diferent cota.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/07/2006 15:45

Ferrovi ha escrit:Hi ha un programa gratuit bonissim, que es el que utilitzo jo, es diu Photofiltre, i el pots descarregar d'aqui http://www.photofiltre.com/
Moltes gràcies, Ferrovi! Ara me'l descarrego i quan tingui una estona morta, m'hi posaré.
:amor :ok :hola



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”