Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 31/12/2017 12:37

Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???
Bones,
crec que seria una cosa bona pel tram i per la zona, el faria arribar a l'estació de renfe i en lo possible fent servir la plataforma de les vies d'ADIF, al costat no per les mateixes vies, vies exclusives del Tram pero al costat de les d'ADIF.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 31/12/2017 16:30

ortegote ha escrit:en lo possible fent servir la plataforma de les vies d'ADIF, al costat no per les mateixes vies, vies exclusives del Tram pero al costat de les d'ADIF.
Ni és tècnicament viable (la via va sobre talús i sense espai per a apmpliar-lo) ni té cap sentit pràctic (entre Sant Feliu i Molins les vies passen tangencialment per la zona on hi ha demanda potencial).

El recorregut lògic, i que és el que es preveu, és creuar el nucli urbà de Sant Feliu per sobre de les vies de Renfe (un cop se soterrin) i a partir d'aquí recuperar Laureà Mirò (N-340) que és un carrer ample i que creua tot el polígon industrial de El Pla per la seva zona més cèntrica.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 31/12/2017 16:57

Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???
Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Si us plau, siguem seriosos a l hora de fer propostes. Per imaginar fantasies ja hi ha el fil corresponent. Les propostes han de tenir sentit econòmic també, es l element clau de tot.

Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/12/2017 17:10

Javi M ha escrit:
El recorregut lògic, i que és el que es preveu, és creuar el nucli urbà de Sant Feliu per sobre de les vies de Renfe (un cop se soterrin) i a partir d'aquí recuperar Laureà Mirò (N-340) que és un carrer ample i que creua tot el polígon industrial de El Pla per la seva zona més cèntrica.
Si fesin actualment obres a Sant Feliu i estigués en obres el tram de Quatre Camins, lògicament la primera fase serà fer el perllongament només per l'estació de Sant Feliu (com la primera fase de la L3 que ara està pensat fer-ho per Esplugues)

No sé si m'equivoco, però ja porta anys això de demanar que es soterri el tren d'allà....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/12/2017 17:22

robertotlh ha escrit: Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.
Touché :|
robertotlh ha escrit: Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.
Jo no sé, tampoc sé amb exactitud com és de ple per els dies laborables per el polígon industrial El Pla (almenys en dies laborals), només sé que es va proposar fer ampliació del TRAM per allà per descongestionar els busos actuals i era un dels projectes inicials del TRAM, no sé si els inicials o els que van dir que s'ampliaria per allà, ves a saber...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 01/01/2018 13:24

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???
Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Si us plau, siguem seriosos a l hora de fer propostes. Per imaginar fantasies ja hi ha el fil corresponent. Les propostes han de tenir sentit econòmic també, es l element clau de tot.

Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.
Frenemos con el tema de NO hay DINERO, por que hay dinero para lo que quieren (los politicos deciden con el) este proyecto no es ciencia ficcion es una cosa que desde que se empezo a plantear y despues construir forma parte de las futuras ampliaciones (cosas que al final prometen los Politicos, recuerda aquellos que al final deciden si se gastan el dinero o no)
Sobre que las obras publicas deben tener sentido economico, ufffffffffffff regreso a los parentesis... Cuantas obras donde se ha tirado el dinero se han llegado a hacer por los POLITICOS? venga va que nos salen miles de ejemplos y miles de colores Politicos que no siempre gastan los mismos.

Sinceramente Carlos ha expuesto la idea de prolongarlo como se decia, Yo he dado mi opinion de trazado y Javi la suya, no es por Dinero es por debatir de como seria mejor y eso es mas sano que entrar a descalificar.
Saludos.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 02/01/2018 1:43

ortegote ha escrit:
robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???
Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Si us plau, siguem seriosos a l hora de fer propostes. Per imaginar fantasies ja hi ha el fil corresponent. Les propostes han de tenir sentit econòmic també, es l element clau de tot.

Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.
Frenemos con el tema de NO hay DINERO, por que hay dinero para lo que quieren (los politicos deciden con el) este proyecto no es ciencia ficcion es una cosa que desde que se empezo a plantear y despues construir forma parte de las futuras ampliaciones (cosas que al final prometen los Politicos, recuerda aquellos que al final deciden si se gastan el dinero o no)
Sobre que las obras publicas deben tener sentido economico, ufffffffffffff regreso a los parentesis... Cuantas obras donde se ha tirado el dinero se han llegado a hacer por los POLITICOS? venga va que nos salen miles de ejemplos y miles de colores Politicos que no siempre gastan los mismos.

Sinceramente Carlos ha expuesto la idea de prolongarlo como se decia, Yo he dado mi opinion de trazado y Javi la suya, no es por Dinero es por debatir de como seria mejor y eso es mas sano que entrar a descalificar.
Saludos.
Jo també he opinat com seria millor i no he desqualificat a ningú. No perdem la perpectiva de l objectiu d aquest fil, pintar línies en un mapa ho sap fer tothom i es divertit perquè negarho, però estem debatint propostes d obra pública, ferroviària en aquest cas. O sigui que si es fessin seria amb els nostres impostos. Per tant la pasta es una part central del debat que estem tenint aquí. Voler treure aquest element del debat es desvirtuar-lo totalment. Tampoc cal fer anàlisi econòmic detallat de les propostes, per això hi ha senyors amb vestit i corbata que ho fan per un bon grapat d euros, però sí posar totes les variables sobre la taula per debatre si la inversió valdria la pena: oferta actual, demanda actual i potencial, orografia a travessar, condicionants polítics etc.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 02/01/2018 2:06

Ja, però no crec que es refereixi que es tregui l'element dels "dinericos" (que es cert que és important la factor econòmica del servei ferroviari, com la resta de coses que has escrit)
però sí posar totes les variables sobre la taula per debatre si la inversió valdria la pena: oferta actual, demanda actual i potencial, orografia a travessar, condicionants polítics etc.
El que voldrà dir si no m'equivoco, i estic d'acord amb l'ortegote, és que parem ja d'escriure sempre que no hi ha calers a totes les infraestructures que no existeixen encara o actualment, perquè posats a dir, tampóc hi ha calers per fer el tramvia per la Diagonal, no hi calers per fer el nou ramal de l'Aeroport o de comprar nous trens per la línia Lleida-La Pobla de Segur... El TRAM de la Diagonal si li posa pegues la CiU i altres partits contraris al tramvia (O com es diguin ara). Mai es farà perquè estaran en un bucle.

La resta dels foraires sí que parlen d'aquestes infraestructures que he posat com exemple, i no d'altres infraestructures que ni es mencionen o no estan ni pensades perquè estan en l'oblit, i enlloc de debatre com pot ser la infraestructura i tal, la resposta és "no hi ha calers"....

Que sí, que no es pot fer totes les infraestructures del món per la situació econòmica actual, i etc, etc. Però com pot ser que es digui aquest fil "Propostes ferroviàries" si no es pot parlar de propostes????
A més, i per què existeix aquest fil??? si cap proposta de les que parlem per aquí es farà realitat almenys quan siguem tots cendres

Exemple: S'hauria de fer traçats rectes i nous per la R6, van mencionar de fer una nova estació i renovar la mobilitat i sobretot per la capital d'Anoia, una promesa electoral (què ha passat??? res) (es parla d'això??? no) (resposta??? no hi ha calers)
He vist en aquest fil i altres fils d'anys anteriors amb propostes molt més surrealistes (em dono per aludit) i encara estàvem amb la crisi, i no es deia res sobre l'economia, ara es veu que "no hi ha calers" per tenir una opinió personal.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 02/01/2018 20:09

Buenas,
La parte economica es esencial, en eso estamos de acuerdo.
Yo lo que no entiendo es en el cerrarse en el No hay dinero, la verdad que lo entenderia para decir No hay dinero para hacer una autopista de 6 carriles por banda para ir de barcelona a lleida, pero no entiendo que se diga qyue no hay dinero para hacer una prolongacion de tranvia que como sabemos siempre es mas barata que una de metro por ejemplo.

Unir el tranvia es prioritario en la diagonal a mi parecer y sabemos que es posible que si exista ese dinero, solo es voluntad politica.

Otro ejemplo seria la prolongacion que ya se planteaba en sus inicios de que el tranvia llegara al campo del espanyol, aqui creo que no es necesario, hay dinero? seguramente si.

Aveces me da la sensacion de que cuando la obra viene por parte del gobierno español siempre nos sale la cantinela de uffffff no invierten nunca y españa nos roba, y cuando las obras las tiene que hacer la generalitat para justificarnos de que son iguales, decimos No hay dinero.

Por eso me cansa el sacar el ya topicazo de No hay dinero, cuando vemos que ese dinero que no existe aparece en otros sitios donde nos decian eso mismo No hay dinero y es hay donde Yo ya no me creo a nadie en materia de obra publica.

Tenemos un tren que llega al aeropuerto y hemos construido una linea de metro, el proyecto inicial se fue variando e inflando y los politicos dijeron si o si lo mas moderno, pozos con ascensores, trenes automaticos y asi nos va, ahora no hay dinero para terminar eso y lo mas grave nadie de esa gente encorbatada o en camiseta que deciden por todos a quedado como responsable, ellos siguen igual de tranquilos.
Puedo poner muchos ejemplos donde se ha tirado el dinero, por eso no entiendo cuando un proyecto puede ser viable, rapidamente se diga no hay dinero.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 03/01/2018 0:43

El tranvia por la diagonal costaria 150 millones aprox, mientras que la L9, calculan 16.000 millones, es decir dinero suficiente para cubrir toda Cataluña de tranvias (que bonito seria eso).

I parlant de tranvies, he fet últimament una revisió del meu post de fa un temps de com podria ser la xarxa de Tram a la AMB en el llarg termini (important posar això, en vista de recentes converses :roll: )
Aeduh ha escrit: https://i.imgur.com/4XHeKzO
https://drive.google.com/open?id=15UM8H ... sp=sharing

Imatge

Els canvis principals son que de color turquesa estan els tranvies de gran capacitat gran, amb 4 vagons per exemple, i en verd fosc hi hauria de capacitat petita, un vagó estil Lisboa etc.)

Al Trambaix, res.
Estava temptat de posar un enllaç Sant Boi - El Prat, però al final he vist que se suposa que algun dia la L1 arribarà allà. Pues buenu. He vist també propostes d'allargar el tram del Splau fins al Hospital de Bellvitge, però no té casi cap sentit.

A Barcelona ciutat hi adjunto un Tramvia adicional al carrer Aragó-Roma - Estació de Sants - Francesc Macià (enfrentant-me a denúncies de la RACC per alteració d'ordre social).
He creat un mini tranvia al Montjuïc: Tram Montjuïc. Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.

Al Trambesós allargo el Tram fins a la zona comercial i industrial de Montigalà, mentres que abans anava a Can Ruti, i cap al port també. Realment no sé que fer amb Can Ruti, si posar'hi tramvia (des d'on?) o Metro L2 (tindria demanda per un metro gran?) o una línia lleugera com la L11. Cap cosa em convenç realment. També he millorat el traçat fins a Torribera i he eliminat l'enllaç fins al Tram Vallès.
Per últim, he allargat el tram de la costa fins a Mataró. Això és perquè al PDI hi posa que està planejat fer una segona via de Rodalies al Maresme més cap al costat de la serra i reservar (imagino jo, i si no ho diu ningúm ho reclamo jo) el traçat de tota la costa fins a Mataró desde l'Estació de Badalona per fer un tren-tram molt més obert físicament, que no segregui tant l'espai entre la platja i les ciutats. Com han fet a Alicante. El tren-tram iria paral·lel a Rodalies fins a Montgat, i després ocuparia la via. Les T4 T6 acabarien a Badalona Estació, i allà començaria el tren tram.

Al Vallés és més complexe. He posat un mini tram urbà a Montcada per connectar millor les diferents estacions de Rodalies, i la ciutat en general.
He posat un altre mini Tram que creua Cerdanyola del Vallés, però no estic molt seguir si seria viable.
Hi posat un Tram doble a Sant Cugat, un anant a Valldoreix, i un altre a Mirasol, i després Rubí fins els FGC. Tampoc estic tant convençut pero els poso igualment. Un altre aniria des de Rubí Rodalies fins a Les Fonts, i un altre des d'allà creuant Terrassa al costat de la riera fins a Terrassa Est i després Terrassa Nacions Unides. Un altre tramvia connectaria Matadepera fins a aquesta estació i després creuaria Terrassa fins al barri de Ca n'Aurell. Aquests mini tramvies és possible que no estiguin realment adaptats a les direccionalitats del fluxos de demanda d'aquella zaona però no conec bé com són els busos de per allà, s'hauria de veure.
A Sabadell connecto Castellar del Vallès amb Sabadell Nord. Sé que està la opció FGC (300 milions) però no m'agrada massa. per últim he adjuntat un Y de tres trams petits a Sabadell, amb puntes a Sant Quirze del Vallès i les estacions de Sabadell Nord i Sabadell Sud, per complementar Rodalies, FGC, TramVallès i els busos. No estic segur de la demanda però ho dibuixo igualment.
La resta està casi igual. Voilà.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 03/01/2018 2:31, en total s’ha editat 1 vegada.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 03/01/2018 1:37

En cuanto al tranvía a Santa Coloma yo lo dejaría de esta manera.

Al llegar a Artigues gira a Guasch, para acercarse a la Pl. Trafalgar. Después gira hacia el Esperit Sant. Coge la Av. Generalitat con una parada, llega a Can Peixauet, coge Banús y gira a Irlanda (aunque no sé si los tranvías podrán lidiar la pendiente, no es que sea tan tan agresiva como en Can Franquesa pero hay :) ). Después coge la Rambla St. Sebastià para poder acercarse al Mercat Sagarra y al Metro de Santa Coloma, continúa hasta el Pont Vell donde gira a Salzereda para buscar la Av. Pallaresa, donde habrán tres paradas, dos en el parque Europa. Al llegar al final del parque la vía será única hasta Torribera por falta de espacio ya que en el otro lado de la avenida ya se convierte en autopista.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 03/01/2018 2:16

A ver, a mi me parece mejor tu propuesta porque es más céntrica y y pasa por las estaciones de metro, ahora bien, no he dibujado ese trazado porque no parece que quepa el tram por algunas partes de ahí a menos que comparta espacio con coches, además de que la Rambla de Sant Sebastià es un poco el embudo por donde sale mucho coche de Santaco hacia lo exterior.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 03/01/2018 3:51

Aeduh ha escrit:A ver, a mi me parece mejor tu propuesta porque es más céntrica y y pasa por las estaciones de metro, ahora bien, no he dibujado ese trazado porque no parece que quepa el tram por algunas partes de ahí a menos que comparta espacio con coches, además de que la Rambla de Sant Sebastià es un poco el embudo por donde sale mucho coche de Santaco hacia lo exterior.
Es que en algún momento tendrá que compartir espacio, que un tranvía no es una cosa que tenga que ir siempre segregada, mira en varios lugares de Polonia por ejemplo.

Y también habrá que reformar los cruces para adaptar bien los giros.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 03/01/2018 11:37

Avui dia, no té cap mena de sentit construir tota una infraestructura per a que hi circulin tramvies d'un cotxe i amb baixa freqüència.

Per a recorreguts amb baixa demanda, el bus té infinitat d'avantages en tots els sentits (tècnics, econòmics, flexibilitat d'explotació, manteniment, etc). Diferents són els casos on la infraestructura ja existeix, i es continua prestant servei tramviari per a aprofitar-la.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 03/01/2018 11:59

Aeduh, sobre de les ampliacions, el TRAM si es fa per Sant Boi millor no ho facis per l'estació de Sant Boi, per allà es suposa que podria connectar el tram de RENFE Cornellà-Castelldefels i ja hi han uns quants busos.....

Si es fa el TRAM per allà, com a opinió personal, és millor fer-lo passar per la C-245 i després passar-ho per la Ronda de Sant Ramon deixant-lo al sud de Sant Boi o que arribi fins a Marianao amb la Ronda mateixa. Així es descongestiona els busos que pasen per la carretera.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 03/01/2018 15:42

Aeduh ha escrit:El tranvia por la diagonal costaria 150 millones aprox, mientras que la L9, calculan 16.000 millones, es decir dinero suficiente para cubrir toda Cataluña de tranvias (que bonito seria eso).

I parlant de tranvies, he fet últimament una revisió del meu post de fa un temps de com podria ser la xarxa de Tram a la AMB en el llarg termini (important posar això, en vista de recentes converses :roll: )
Aeduh ha escrit: https://i.imgur.com/4XHeKzO
https://drive.google.com/open?id=15UM8H ... sp=sharing

Imatge

Els canvis principals son que de color turquesa estan els tranvies de gran capacitat gran, amb 4 vagons per exemple, i en verd fosc hi hauria de capacitat petita, un vagó estil Lisboa etc.)

Al Trambaix, res.
Estava temptat de posar un enllaç Sant Boi - El Prat, però al final he vist que se suposa que algun dia la L1 arribarà allà. Pues buenu. He vist també propostes d'allargar el tram del Splau fins al Hospital de Bellvitge, però no té casi cap sentit.

A Barcelona ciutat hi adjunto un Tramvia adicional al carrer Aragó-Roma - Estació de Sants - Francesc Macià (enfrentant-me a denúncies de la RACC per alteració d'ordre social).
He creat un mini tranvia al Montjuïc: Tram Montjuïc. Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.

Al Trambesós allargo el Tram fins a la zona comercial i industrial de Montigalà, mentres que abans anava a Can Ruti, i cap al port també. Realment no sé que fer amb Can Ruti, si posar'hi tramvia (des d'on?) o Metro L2 (tindria demanda per un metro gran?) o una línia lleugera com la L11. Cap cosa em convenç realment. També he millorat el traçat fins a Torribera i he eliminat l'enllaç fins al Tram Vallès.
Per últim, he allargat el tram de la costa fins a Mataró. Això és perquè al PDI hi posa que està planejat fer una segona via de Rodalies al Maresme més cap al costat de la serra i reservar (imagino jo, i si no ho diu ningúm ho reclamo jo) el traçat de tota la costa fins a Mataró desde l'Estació de Badalona per fer un tren-tram molt més obert físicament, que no segregui tant l'espai entre la platja i les ciutats. Com han fet a Alicante. El tren-tram iria paral·lel a Rodalies fins a Montgat, i després ocuparia la via. Les T4 T6 acabarien a Badalona Estació, i allà començaria el tren tram.

Al Vallés és més complexe. He posat un mini tram urbà a Montcada per connectar millor les diferents estacions de Rodalies, i la ciutat en general.
He posat un altre mini Tram que creua Cerdanyola del Vallés, però no estic molt seguir si seria viable.
Hi posat un Tram doble a Sant Cugat, un anant a Valldoreix, i un altre a Mirasol, i després Rubí fins els FGC. Tampoc estic tant convençut pero els poso igualment. Un altre aniria des de Rubí Rodalies fins a Les Fonts, i un altre des d'allà creuant Terrassa al costat de la riera fins a Terrassa Est i després Terrassa Nacions Unides. Un altre tramvia connectaria Matadepera fins a aquesta estació i després creuaria Terrassa fins al barri de Ca n'Aurell. Aquests mini tramvies és possible que no estiguin realment adaptats a les direccionalitats del fluxos de demanda d'aquella zaona però no conec bé com són els busos de per allà, s'hauria de veure.
A Sabadell connecto Castellar del Vallès amb Sabadell Nord. Sé que està la opció FGC (300 milions) però no m'agrada massa. per últim he adjuntat un Y de tres trams petits a Sabadell, amb puntes a Sant Quirze del Vallès i les estacions de Sabadell Nord i Sabadell Sud, per complementar Rodalies, FGC, TramVallès i els busos. No estic segur de la demanda però ho dibuixo igualment.
La resta està casi igual. Voilà.
Més que per Aragó / Roma jo aprofitaria aquest ramal per tranviaritzar la Gran Via pujant per Tarragona i Numància o Josep Tarradellas



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 03/01/2018 16:24

Renfe445, a mi no me disgusta la idea de compartir espacio con coches, pero el Trambaix y el Trambesos se caracterizan por no compartir espacio en ningún momento del trazado entero excepto en algún cruce, y me extrañaria que se decidiera que en esa zona sí que se comparta.

Javi M, el que dius es veritat però per altra banda, el bus té un component d'invisibilitat i mania per part dels usuaris molt més gran que un mini tram.

Carlos, de fet el meu primer esborrany el feia passar per la C-245 fins a la plaça d'Europa on es separava en dos, fins al Prat per un costat i Castelldefels per un altre. Però després vaig veure el projecte d'ampliació de la L1 i el nou trajecte de Rodalies per un costat, i per un altre, un lloc oficial no sé on que deia que el tram arribaria fins a Sant Boi FGC. Però estic amb tu, si no fos per això el posaria per on tu dius i espero que els polítics/tècnics considerin aquest camí i no el que poso.

Robertotlh, ja passa per Josep Tarradellas. Numancia crec que és potser massa estreta per deixar passar el tram. Encara que no estic segur de que sigui millor que Numancia perquè per Numància acabaria a l'Illa, no faria tant una Z i a sobre passarà la L8 de FGC per Josep Tarradellas. Per Tarragona ja passa la L3. Havia pensat en posar-lo per la Gran Via però per allà ja passa la L1/L2. Aragó està exactament al mig entre la L5 i L1/L2 i considero aquest tram un mena de suport als ramals de aquests dos metros, a més d'una eina dinamitzadora del mig de l'Eixample. A més que amb Roma i Aragó, el trajecte fins a Sants és més diagonal i no tant perpendicular. Per una altra banda, crec que seria políticamente complicadíssim que la població acceptés un altre tram a una gran arteria de barcelona després de acceptar un a la Diagonal (tema cotxes...). Roma i Aragó no són tant vitals però son sorprenentment amples com avingudes.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 04/01/2018 12:11

Aeduh ha escrit:Renfe445, a mi no me disgusta la idea de compartir espacio con coches, pero el Trambaix y el Trambesos se caracterizan por no compartir espacio en ningún momento del trazado entero excepto en algún cruce, y me extrañaria que se decidiera que en esa zona sí que se comparta.

Javi M, el que dius es veritat però per altra banda, el bus té un component d'invisibilitat i mania per part dels usuaris molt més gran que un mini tram.

Carlos, de fet el meu primer esborrany el feia passar per la C-245 fins a la plaça d'Europa on es separava en dos, fins al Prat per un costat i Castelldefels per un altre. Però després vaig veure el projecte d'ampliació de la L1 i el nou trajecte de Rodalies per un costat, i per un altre, un lloc oficial no sé on que deia que el tram arribaria fins a Sant Boi FGC. Però estic amb tu, si no fos per això el posaria per on tu dius i espero que els polítics/tècnics considerin aquest camí i no el que poso.

Robertotlh, ja passa per Josep Tarradellas. Numancia crec que és potser massa estreta per deixar passar el tram. Encara que no estic segur de que sigui millor que Numancia perquè per Numància acabaria a l'Illa, no faria tant una Z i a sobre passarà la L8 de FGC per Josep Tarradellas. Per Tarragona ja passa la L3. Havia pensat en posar-lo per la Gran Via però per allà ja passa la L1/L2. Aragó està exactament al mig entre la L5 i L1/L2 i considero aquest tram un mena de suport als ramals de aquests dos metros, a més d'una eina dinamitzadora del mig de l'Eixample. A més que amb Roma i Aragó, el trajecte fins a Sants és més diagonal i no tant perpendicular. Per una altra banda, crec que seria políticamente complicadíssim que la població acceptés un altre tram a una gran arteria de barcelona després de acceptar un a la Diagonal (tema cotxes...). Roma i Aragó no són tant vitals però son sorprenentment amples com avingudes.
Pensa que el tram interruptus no només afecta a la Diagonal i l H12 va força saturat. La L1/L2 no cobreixen tota la Gran Via i el Tram sí la cobriria



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 04/01/2018 12:55

Jo ara per ara no veig necessari un tramvia per la Gran Via, el que caldria fer és més freqüències de l'H12 actualment..... Però parlant de possibles ampliacions de tramvia

Si s'arriba a fer el tramvia per la Gran Via, em pregunto on pararà com a recorregut final, per on para el H12 o per l'Hospital de Bellvitge, per on creieu millor??? Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 04/01/2018 21:05

Carlos González ha escrit:Jo ara per ara no veig necessari un tramvia per la Gran Via, el que caldria fer és més freqüències de l'H12 actualment..... Però parlant de possibles ampliacions de tramvia

Si s'arriba a fer el tramvia per la Gran Via, em pregunto on pararà com a recorregut final, per on para el H12 o per l'Hospital de Bellvitge, per on creieu millor??? Salutacions
L'H12 va a una freqüència teòrica de 6 minuts. Si cal tenir freqüències encara més elevades degut a la actual saturació, es quan cal un mode superior (en aquest cas tramvia) urgentment.

El problema aquí es que certs lobbys prefereixen tenir línies de bus cada 3 minuts, i tot i així anar saturats que fer línies de tramvia allà on cal. Si per mi fos, com ja he comentat varies vegades, un tramvia que eliminés l'actual H12 ha d'arribar al Prat per la C31 i fer una estació terminal conjunta de tramvia i busos del Llobregat a l'actual estació de Rodalies i Metro del Prat, fent un potent intercanviador al Prat. Entre la C31 i l'estació de tren hi ha un preciós descampat (que abans era la platja de vies quan anava en superfície) que podria utilitzar-se perfectament per a fer això.

Amb tramvies cada 4-5 minuts, t'estalvies la H12 sencera, la 50 al tram central. I a més, pots fer que les línies 46, 65, 165, L70, L72, L80, L81, L86, L87, L94 i L95 evitin arribar a la Gran Via finalitzant el recorregut a l'estació intermodal esmentada. S'evitaria així tenir la cua enorme de busos cap a Plaça Espanya, que es de tot menys eficient, i així, les línies que van entre Espanya i Zona Franca podrien respirar una força millor a la Gran Via.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”