Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 14/02/2018 17:28

Dues opcions...

Opció A: Fins a l'estació de Castelldefels, tot i que no caldria ja que el tram del suposat RENFE (Cornellà-Castefa) sería millor opció

Opción B: Fins a la Ronda de Sant Ramon (per Sant Boi)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 21/02/2018 21:08

Carlos, recordo que estaves intrigat per on passaria la linea orbital a l'alçada d'Abrera. Pues aquí un mapa

http://territori.gencat.cat/ca/01_depar ... rroviaria/


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 21/02/2018 21:17

Haurien de fer el tram passant per l'estació de Martorell (FGC conegut com a Martorell Central) passant per Ullastrell, on es suposa que hauria d'estar també la B-40.
Però bueno, és res més uqe la meva opinió :ok ;)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 23/02/2018 15:33

Jo també penso això.
Hi ha massa estacions de Rodalies al mig del no-res.
Aprofito per comentar que pretendre que la gent agafi el cotxe i després l'aparqui a l'estació i vagi en tren és tant de temps per anar a treballar que no és res competitiu o eficient.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 23/02/2018 18:56

Aeduh ha escrit:Jo també penso això.
Hi ha massa estacions de Rodalies al mig del no-res.
Aprofito per comentar que pretendre que la gent agafi el cotxe i després l'aparqui a l'estació i vagi en tren és tant de temps per anar a treballar que no és res competitiu o eficient.
Si comptes l embús d entrada a BCN i la morterada que val aparcar a la ciutat sens dubte estalvies temps i diners fent part en cotxe i part en tren



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 01/03/2018 0:47

Creieu que per l'estació de metro de Passeig de Gràcia hauria de millorar no només la connexió de la RENFE, sino també en que hi hagi intercanviador per les estacions de Pl. Catalunya?

Caminant per una de les boques de l'estació de Passeig de Gràcia i per Pl. Catalunya son aproximadament entre 5 o 4 minuts. Crec que haurien de fer una cosa semblant a Londres, ja que una estació de metro enllaça a dues estacions (terminals en aquest cas) que son St. Pancras i King's Cross... A Barcelona podria seguir "més o menys" aquesta idea?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 01/03/2018 15:07

ortegote ha escrit:
Renfe445 ha escrit:O sea que el nombre de Regional Exprés la renfe se lo copió de FGC? :x
No hombre!!!
Es solo una nomenclatura usada en el mundo Ferroviario para designar tipos o servicios.
Cada pais lo dira a su manera, en españa lo ha usado FGC y renfe, desconozco si alguna empresa más lo ha echo a lo largo de los años.

Renfe evoluciono supongo que para cobrar más y creo los:

Andalucia expres
Catalunya expres
Castilla y la Mancha Expres

Y alguno mas que me dejo, despues llegaron los Media Distancia que no dejan de ser Regionales pero ya digo es una forma de separar servicios y tambien de cobrar más dinero por ellos.
Saludos.
Exacto, es que fue una cosa que se sacaron de la manga para cobrarte más: mismo tipo de tren, mismo recorrido, mismo tiempo en recorrerlo, pero parando en unas cuantas estaciones menos, y por esa bromita te cobramos el doble.

Es como si yo cojo ahora y digo que los R2 a Sant Vicenç de Calders, o los semidirectos a Manresa, el billete de Renfe sencillo, vale tres veces más porque salta estacio...
Bueno, mejor me callo no sea que dé ideas a algún listo de la AMB y luego Rodalies nos la clave.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 01/03/2018 17:29

Carlos González ha escrit:Creieu que per l'estació de metro de Passeig de Gràcia hauria de millorar no només la connexió de la RENFE, sino també en que hi hagi intercanviador per les estacions de Pl. Catalunya?

Caminant per una de les boques de l'estació de Passeig de Gràcia i per Pl. Catalunya son aproximadament entre 5 o 4 minuts. Crec que haurien de fer una cosa semblant a Londres, ja que una estació de metro enllaça a dues estacions (terminals en aquest cas) que son St. Pancras i King's Cross... A Barcelona podria seguir "més o menys" aquesta idea?
He viscut un any a Paris i alla les connexions entre metro son impresionants. A zones com Montparnasse, Saint Lazare, Chatellet-Les Halles de vegades estava 10-15 mins anant pel subsol de punta a punta. Era casi claustrofobic, com un sistema modern de coves inacabables.
A l'ultima que dic es pot de fet anar-hi d'una estacio de la linia 4 a la seguent a través daquests passadissos, gracies a les connexions.

Ho dic aixo per comentar que aquests tipus de coses ja existeixen i que es podria fer tranquil.lament.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 01/03/2018 19:41

Tinc una idea senzilla de com pot ser l'explotació del TRAMBaix i TRAMBesòs, i de com pot ser els serveis amb el tramvia passant per la Diagonal i alguns perllongaments.

Abans de la Diagonal


TRAMBaix
T1 Bon Viatge (per Cornellà Centre)-Francesc Macià
T2 Bon Viatge (per Llevant-Les Planes)-Francesc Macià
T3 Tal com està

TRAMBesòs

Tal com estan....

Després de la Diagonal
T1 Bon Viatge (per Cornellà Centre)-Estació de Sant Adrià [Per Diagonal]
T2 Bon Viatge (per Llevant-Les Planes)-Estació de Sant Adrià [Per Diagonal]
T3 Estació de Sant Feliu-Glòries [Laureà Miró]
T4 Gorg-Drassanes [Per Gran Via]
T5 Gorg-Ernest Lluch [Per Gran Via]


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 08/03/2018 23:43

Ja ho he dit moltes vegades, segurament...

Imatge
Actual servei del Llobregat-Anoia

Sempre m'he queixat o he pensat que no cal que quasi totes les estacions parin el tram de Pl.Espanya-Sant Boi les línies R5 i R6 (i molt menys les semidirectes)...

Penso que els R5 i R6 podrien parar per el tram Pl. Espanya-Sant Boi per on hi han i es suposa que hi hauran, intercanviadors.

(Pl. Espanya, Ildefons Cerda, Europa | Fira, Gornal, Av. Carrilet, Cornellà Riera i Sant Boi).

I per els semidirectes... com eren d'antany, excepte que enlloc d'Ildefons Cerdà, per Europa | Fira.

(Pl. Espanya, Europa | Fira, Av. Carrilet i Sant Boi)

Dates no importants o de detall menor però son interesants.

*Per el tram de Sant Boi-Martorell es podria aprofitar per on ja hi han més de dos vies com a Quatre Camins, Sant Boi, L'Hospitalet-Av. Carrilet o les dues de Martorell per fer avançaments.

*Aquesta no és una informació important, tenint en compte que els S9 son els S33 que anaven a Quatre Camins (que son 3 trens), podrien ser fusionats com S3 (Els S33 de tota la vida que paraven a Can Ros).

Imatge
Proposta per servei del Llobregat-Anoia

La idea seria més o menys aquesta, que segueixi el model "metro", però fent que les R5 i R6 parin per els intercanviadors.

A llarg termini estaria bé que s'arribés a parlar de si pensen fer un baixador per Can Bonastre, i sobre de l'ampliació de Gràcia per si serà només per la L8 o també servirà per línies suburbanes. Ja que vés a saber quan faran aquesta ampliació.

Comenteu-me que és inviable i què no sortiria, o quines altres solucions o idees poden ser millors opcions... :hola Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 09/03/2018 1:09

Hasta que haya una convención de nomenclaturas convincente yo dejaría los servicios de la línea así:
Molí Nou
Martorell Enllaç
Manresa (con semidirectos)
Igualada (con semidirectos)

y ya ta, más sencillo



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 09/03/2018 1:18

Hombre... Estaría bien... Pero bueno, eso es relativo Renfe445.

Aunque sí cambiaría la nomenclatura de los R50 y R60, aunque sean semidirectos, son en parte la R5 y R6


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Divendres 09/03/2018 18:35

Per què els R6 i R60 paren a Santa Coloma de Cervelló i els R5 i R50 a Pallejà? No seria millor que paressin els dos a les dues (o a cap) i els semi-directes a cap?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 09/03/2018 18:44

adriaesc ha escrit:Per què els R6 i R60 paren a Santa Coloma de Cervelló i els R5 i R50 a Pallejà? No seria millor que paressin els dos a les dues (o a cap) i els semi-directes a cap?
Creo que es para compensar, que no hayan trenes tropezándose con los cantones.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 09/03/2018 18:48

He estat mirant molt sobre l'origen de la voluntat de fer la L9 i està clar que es va concebir com una línia que vinculés els dos costats de la ciutat de Barcelona sense passar pel centre. Això pot estar molt bé però amb tantes estacions i corbes, la L9-10, quan s'acabi, no acabarà complint aquest propòsit. Serà una línea més de connexió de barris que no metropolitana. Per això, després d'haver estat donant-li voltes al serebru durant un temps he acabant fent aquesta versió d'una línea orbital de Rodalies 'intrametropolitana'. Començaria i acabaria a Sants, no seria un cercle complet, sinó com un llaç de cowboy o com es digui aquesta forma. També dibuixo la linia que ha de passar per la Diagonal.

Amb aquestes dues linies fetes es podrà considerar com totalment coberta la demanda intrabarcelona de transport de mitja distància. Aquesta línia, igual que la de la Diagonal, no competiria amb el metro, la complementaria. Les noves estacions serien Via Júlia, Horta, Lesseps i Francesc Macià. Passaria per Plaça Catalunya, encara que per passeig de Gràcia tampoc seria una cosa molt dolenta.

No conec ben bé la viabilitat tècnica de l'execució del projecte. Veig punts dèbils a la falta d'espai en l'estació de Sants, i bronca política a la part d'Horta. No conec massa bé la disposició viària després de Sagrera però segons com podria també fer-ho difícil.

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 09/03/2018 20:01

Aprofito per posar una segona linia que conecti aquest llaç amb la futura estació de Sant Andreu, Santa Coloma de Gramanet i Badalona. Potser cabria una estació la futura Lloreda-Sant Crist de L1.

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dissabte 17/03/2018 0:00

.
Adrià Grande l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 17/03/2018 18:01, en total s’ha editat 1 vegada.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 17/03/2018 11:19

Adrià Grande ha escrit:Jo crearia estacions entre mig per descongestionar linies:

Rubén Darío L1
Patronat Ribas L3
Artesania L3
Virrei Amat L4
Aragó, Sèneca, Iradier | UIC FGC Vallès
Font de la Guatlla FGC Llobregat

En un futur

La Ribera L1
Lleida L2
Sant Mateu L3
Patronat Ribas no te pas cap sentit, si està a escassos metres de Vall d'Hebron. :?
A banda que és el punt on hi ha la bifurcació cap a les cotxeres.
Aeduh ha escrit:Aprofito per posar una segona linia que conecti aquest llaç amb la futura estació de Sant Andreu, Santa Coloma de Gramanet i Badalona. Potser cabria una estació la futura Lloreda-Sant Crist de L1.

Imatge
Jo faria això:
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 17/03/2018 15:51

Fa un traçat similar a la L9... Només que seria una "L9 Exprés"


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dissabte 17/03/2018 17:59

He editat la proposta i he borrat la antiga. He afegit informació i accessos:

Palmeres L1(Pl. Palmeres, Montsec-Ignasi Iglesias) Entre Fabra i Puig i Sant Andreu(1km de distància). Dona servei al centre del barri de Sant Andreu
Artesania L3(Artesania-Antonio Machado/Via Favència) Entre Canyelles i Roquetes(1km de distància) Uneix els barris de Canyelles, Roquetes, Guineueta i Verdum.
Virrei Amat L4 Correspondència amb L5. Entre Maragall i Llucmajor(1.7km de distància) Crec que no fa falta que expliqui el perquè oi? :x
Aragó FGC Vallès(Aragó-Balmes, Pl. Doctor Letamendi) Entre Catalunya i Provença(1,1km de distància) Serviria per descongestionar la línia.
Sèneca FGC Vallès(Via Augusta-Sèneca/Av. Diagonal) Entre Provença i Gràcia(900m de distància) Serviria per descongestionar la línia.
Iradier | UIC FGC Vallès(Ronda de Dalt) Entre Sarrià i Peu del Funicular(2,5km de distància) Ús estudiantil, laboral i residencial
Font de la Guatlla FGC Llobregat(Gran Via-Farell/Santa Dorotea/Sant Pere d'Abanto/Sant Paulí de Nola) Entre Espanya i Magòria(1,3km) Aquest barri no té metro.

En un futur

La Ribera L1 Correspondència amb futures L9 i L2. Entre Hospital de Bellvitge i El Prat(2km de distància) El túnel que es faria cap al Prat des de Hospital de Bellvitge, passaria pel costat d'aquesta estació i crec que no està projectada aquesta estació per la L1. Jo crec que val la pena

Lleida L2(Lleida-Joaquim Blume/Ricart/Segons Jocs Mediterranis) Entre les futures Montjuïc i Poble Sec de la L2(2km aprox de desitància. Donaria servei al mercat de les flors, el teatre lliure i estaria molt a prop de la plaça Carles Büigas.
Sant Mateu L3(Pl. Josep Català-Av. Països Catalans) Entre les futures Finestrellles i Esplugues Centre de la L3(1,5km de distància) Donaria servei a diverses oficines de la zona i a la Nestlé.

Doneu-me la vostra opinió detallada de cada estació. Gràcies.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”