Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 21/12/2016 23:40

bigcoaster ha escrit:R4: Manresa - ramal aigües - Sagrera TAV - Travessera de Gràcia/Diagonal - Sant Boi - Castelldefels
R9: Granollers Centre - Sagrera TAV


Dues prenguntes
Com proposes fer la R9?
I com has pensat fer el 3r túnel si proposes fer la R4 des de Manresa fins a Castelldefels i altres regionals?
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: bigcoaster » Dijous 22/12/2016 20:58

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:R4: Manresa - ramal aigües - Sagrera TAV - Travessera de Gràcia/Diagonal - Sant Boi - Castelldefels
R9: Granollers Centre - Sagrera TAV


Dues prenguntes
Com proposes fer la R9?
I com has pensat fer el 3r túnel si proposes fer la R4 des de Manresa fins a Castelldefels i altres regionals?


La R9 se m'ha colat, la volia posar com a reforç del túnel de travesssera de gràcia/diagonal, però al final la volia esborrar i se m'ha quedat a mitges. :)

En quant al túnel, jo faria: Sagrera TAV - enllaç amb el túnel de la meridiana - travessera de gràcia o diagonal - Cornellà - Sant Boi - castelldefels.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 782
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 15:50

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 23/12/2016 14:54

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1STjv9p3R8KwCVfFYXOEM0n-j8-4&ll=41.35579404229175%2C2.0989415964171485&z=13
He fet un mapa nou de com podria ser la xarxa de TRAM, i que jo crec que no cal fer tantes ampliacions o nous traçats si n'hi bones freqüències de trens, busos i metro

En aquest cas només faria ampliació per l'estació de Sant Feliu, per el sud de Sant Boi, per Arc de Triomf, i obviament per la Diagonal, la resta d'ampliacions les veig per ara o innecessàries, poc servibles o per un altre futur. El mapa està dibuixat els traçats de la xarxa tramviaria de l'àrea de BCN, però faré una llista per entendre el traçat de tals línies que proposaria fer.

Segur que poden ser de moltes maneres les línies, però jo les proposaria d'aquesta manera, i són:

T1: Casablanca-Francesc Macià
T2: Francesc Macià-Llevant les Planes (semicircular)
T3: Bon Viatge-Glòries
T4: Sant Feliu Centre-Glòries
T5: Ernest Lluch-Estació de Sant Adrià
T6: Estació de Sant Adrià-Ciutadella | Vila Olímpica (per Diagonal)
T7: Arc de Triomf-Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Arc de Triomf-Gorg
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: mpn90 » Divendres 23/12/2016 15:43

No em convenç gaire això de la parada a Arc de Triomf, de fet crec que el tramvia en té prou amb unir xarxes per Diagonal. A tot estirar fer-lo passar pel front marítim fins a Drassanes.
mpn90
N5
N5
 
Entrades: 80
Membre des de: Diumenge 27/09/2015 16:59

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 24/12/2016 17:37

Enllaçaria a l'estació d'autobusos, i a l'estació de RENFE, l'altre raó, es per no fer parar tantes línies a Glòries.
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 24/12/2016 17:39

Canviant de tema, dieu-me si voleu, però quan l'ampliació per la unió de les dues xarxes d'FGC es comenci a fer o ja estigui feta, penseu que s'hauria d'aturar allà totes les línies, o creieu que algunes s'haurien d'aturar a Pl. Espanya també, salutacions :hola
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: SrYeri » Dissabte 24/12/2016 18:21

Carlos González ha escrit:Canviant de tema, dieu-me si voleu, però quan l'ampliació per la unió de les dues xarxes d'FGC es comenci a fer o ja estigui feta, penseu que s'hauria d'aturar allà totes les línies, o creieu que algunes s'haurien d'aturar a Pl. Espanya també, salutacions :hola

La idea seria que totes arribessin a Gràcia, o com a mínim les R5, R6 i S8, almenys per garantir la connexió amb totes les estacions de la línia del Llobregat. No cito els semidirectes 50 i 60, perquè la diferència de temps amb prou feines es nota. Per tres circulacions diàries per sentit a cada línia, i només els feiners, no crec que valgui la pena que els semidirectes hi arribin.
SrYeri
N3
N3
 
Entrades: 26
Membre des de: Diumenge 27/11/2016 23:18

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Diumenge 25/12/2016 14:00

Carlos González ha escrit:Canviant de tema, dieu-me si voleu, però quan l'ampliació per la unió de les dues xarxes d'FGC es comenci a fer o ja estigui feta, penseu que s'hauria d'aturar allà totes les línies, o creieu que algunes s'haurien d'aturar a Pl. Espanya també, salutacions :hola


L'Idea de FGC es que de Plaça Espanya a Gracia nomes circulin trens de la linia L8.

Amb aquesta ampliació i pseudo conexio de xarxes per mi FGC s'equivoca hi haura de adaptar l'ample Metric a l'internacional i tenir tota la xarxa unificada i poder fer trens a totes les seves destinacions actuals.


La veritat es que aquest projecte es vendre aixi, pero ara si es fa, Repeteixo SI ES FA (Jo no m'ho crec) a quedat en un servei per Barcelona Ciutat que no esta malament pero funcional per la resta de gent de fora de Barcelona es com ara fer transbords i no parar a Sants tambe li resta atractiu.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 669
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 17:11
Ubicació: a prop de FGC

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: El Maño amañado » Diumenge 25/12/2016 14:26

ortegote ha escrit:L'Idea de FGC es que de Plaça Espanya a Gracia nomes circulin trens de la linia L8.


Doncs... Llavors hauran d'augmentar la freqüència de pas, no? Per què... Quan no és hora punta un L8 et passa cada 15' tirant per lo baix. Amb 4', 5' estaria perfecte, ja que comtem que des de Pl. Espanya també començaran a circular la resta de línies del Llobregat, amb lo que hi ha que deixar espai.
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N6
N6
 
Entrades: 275
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 10:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: bigcoaster » Diumenge 25/12/2016 18:52

El Maño amañado ha escrit:
ortegote ha escrit:L'Idea de FGC es que de Plaça Espanya a Gracia nomes circulin trens de la linia L8.


Doncs... Llavors hauran d'augmentar la freqüència de pas, no? Per què... Quan no és hora punta un L8 et passa cada 15' tirant per lo baix. Amb 4', 5' estaria perfecte, ja que comtem que des de Pl. Espanya també començaran a circular la resta de línies del Llobregat, amb lo que hi ha que deixar espai.


Bé, se suposo que els S33, els S8 i inclús els S4 entrarien dins la nomenclatura L8, perquè espai a la infrastructura gairebé no en queda, d'allí que haguem proposat moltes vegades la quadruplicació entre Martorell i Bcn.

Però la veritat és que això no ho veurem mai, així que no cal trencar-s'hi el cap. :)
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 782
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 15:50

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 25/12/2016 20:23

Jo ho deia pel fet de podria passar un altre línia que no sigui només la L8 fins a Gràcia quan estigui feta l'ampliació o comencin a fer-la.
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 25/12/2016 21:14

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=11qP539FoFxr6c-ATwTkoUJbaENM&ll=41.41086890431882%2C2.1387613020690424&z=14
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)

Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs

TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Dilluns 26/12/2016 14:27

Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid=11qP539FoFxr6c-ATwTkoUJbaENM&ll=41.41086890431882%2C2.1387613020690424&z=14
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)

Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs

TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch


Coses a dir:
Primer de tot, encara que jo també crec que amb l'ampliació de la L2 s'hauria d'aprofitar per estalviar-se unes quantes parades al Prat, veig massa túnel nou amb alguns girs innecessaris)
Segon, veig innecessària la ampliació/desviació de la T1 fins a Casablanca quan per a la zona Sant-Boi/Viladecans/Gavà, desde el meu punt de vista, seria més adient una nova línia de Metro Lleuger o fins i tot de Rodalies.
Tercer, en el tram ampliat de L1, veig que en gran part està calcat del tram Av. dels vents/Av.Bufalà, aquest fet fa que hi hagi algun gir que es podria suavitzar i que no aprofitis per desplaçar 100m la parada de Montigalà|Loreda per plantar-la més a prop del Centre Comercial Mntigalà.
A part de tot això, les demés propostes que fas m'agraden, sobretot, que fagis pasar el Tram per Laureà Miró/N-340 :)
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 22:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 26/12/2016 15:35

1-Sobre de la resta de les coses que m'has dit, suposo que tens raó.
2-Si mires altre enllaç que tinc per els Rodalies de BCN segons la meva opinió, veuràs que el traçat de Cornellà-Castefa està proposat :)
3-El traçat de la T1 fins a Sant Boi, no serà un despropòsit ja que n'hi hauria connexió des d'Esplugues ja que no hi han bones connexions allà
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: bigcoaster » Dilluns 26/12/2016 18:59

Et diria el mateix, la L2 aprofitar vies, com a molt saltar-se la volta d'el Prat, la resta ok. La resta d'amplicions també bé, només trobo a faltar el tram a Drassanes.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 782
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 15:50

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Oriolix » Dilluns 26/12/2016 20:08

Ok a la idea que la L2 se salti la volta pel Prat de Llobregat, però encara es podria anar més enllà, fent l'accés a l'Aeroport per la T1. Aquí va un esquema de com podria anar la línia de tren que comunicaria Sants amb l'Aeroport i després continuaria passant cap a l'oest, direcció Tarragona. Es podria fer una parada just al Prat, a la plaça d'Andalusia (just davant de la Nissan) i preveure també la parada de la terminal satèl·lit.

I la connexió T1 i T2 s'hauria de fer per un altre servei independent. Ja hi ha la L9 que connecta les dues terminals però si calgués es podria fer una llançadora en un túnel sota les pistes per cobrir el 1,5 Km que en línia recta hi ha entre les dues terminals

tren_aeroport.jpg
tren_aeroport.jpg (228.49 KiB) S’ha visualitzat 710 vegades
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 206
Membre des de: Divendres 08/10/2010 23:07

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 29/12/2016 19:00

He arribat a la conclusió de que el tram de RENFE de Sant Cugat hauria de passar un altre línia, actualment passen les línies R8 i la R7 finalitza a Cerdanyola Universitat, però crec que la R2 podria passar també, es a dir, els trens CIVIS, a Madrid fan un trajecte CIVIS de la C2 des de Chamartín arribant directament a Sant Fernando de Henares, lo que no sé si seria interessant o una pèrdua de temps ja que n'hi ha la R8 diguem-ne.
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: El Maño amañado » Dissabte 31/12/2016 3:19

Carlos González ha escrit:He arribat a la conclusió de que el tram de RENFE de Sant Cugat hauria de passar un altre línia, actualment passen les línies R8 i la R7 finalitza a Cerdanyola Universitat, però crec que la R2 podria passar també, es a dir, els trens CIVIS, a Madrid fan un trajecte CIVIS de la C2 des de Chamartín arribant directament a Sant Fernando de Henares, lo que no sé si seria interessant o una pèrdua de temps ja que n'hi ha la R8 diguem-ne.


Mmm... El que jo penso que s'hauria de fer és allagar la línia R8 per ambdos costats i possar-hi més freqüència de pas. Si en laborables hi haguessin St. Celoni - Vilafranca cada 15-20', ja estaria bé. En caps de setmana cada 20-30'.

Encara que... No costaria res allagar encara una mica més la línia i que faci Maçanet-UAB-SVC. Seria l'alternativa en Rodalies (i directe, no ho oblidem!) de fer de punta a punta la corona de Rodalies sense passar per la capital.
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N6
N6
 
Entrades: 275
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 10:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 06/01/2017 12:26

Tinc un altre idea per els túnels de BCN, a veure què us sembla

Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: bigcoaster » Divendres 06/01/2017 22:50

Carlos González ha escrit:Tinc un altre idea per els túnels de BCN, a veure què us sembla

Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4


Bé, molt bé.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 782
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 15:50

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant