Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 04/02/2017 15:32

Carlos González ha escrit:Miquel maco, estém parlant de dos ciutats que són les més poblades de Catalunya, que a més són 400.000 si sumem tots dos municipis.
Es veu que t'agradaria fer moltes línies de tramvia però no almenys per aquestes ciutats?? :|

Tu suma el que vulguis, si hi ha tramvia estem parlant de 2 xarxes independents.
Cadascuna amb la seva població:
- Sabadell: 208.246
- Terrassa: 215.121

Estem parlant de dues poblacions d'unes mides, que eliminant les parts forestals, són tirant de mitjana a petita. Que totes dues ciutats tenen ja un parell de corredors ferroviaris (Rodalies, FGC) i una xarxa de bus.
Òbviament que m'agraden els tramvies, però es que primer el que s'hauria de veure es si amb una xarxa de bus decent (recorreguts, parades, carrils bus, prioritat semafòrica) hi ha prou demanda de mobilitat urbana que justifiqui la construcció d'una, dues o tres línies de tramvia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 04/02/2017 15:37

No tot té que ser des de Barcelona, ni centralista, fixa't-hi al municipi de Parla (Madrid).
que són 125.323 habitants, i té un tramvia urbà, el TRAMVallès seria per connectar més municipis del Vallès, no només a Terrassa i Sabadell.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 04/02/2017 17:05

Carlos González ha escrit:No tot té que ser des de Barcelona, ni centralista, fixa't-hi al municipi de Parla (Madrid).
que són 125.323 habitants, i té un tramvia urbà, el TRAMVallès seria per connectar més municipis del Vallès, no només a Terrassa i Sabadell.

El trmavia de Parla! Aquell tramvia que ha deixat un deute impagable per al seu ajuntament! :hola

No es tracta de ser centralista, es tracta de ser realista i pràctic. No es pot pensar en canviar 1 autobús per un tramvia de 5 mòduls si l'autobús avui dia és usat amb una capacitat normal, lluny del col·lapse.

El problema que tenim per aquestes contrades, es que totes les xarxes de tramvia s'han de fer noves de trinca, ja que o vàrem eliminar-les o enterrar sota l'asfalt fa unes dècades. Una cosa es reaprofitar i adaptar una xarxa tramviaire ja existent, doncs al capi a la fi, fa anys i panys que està amortitzada, però fer-ne una de nova implica noves cotxeres, trens, vies. Tot nou, i això te un cost molt gran, que per desgràcia, no ens podrem permetre en dècades o qui sap, si al segle següent.

Ara mateix, el tramvia a aquest país sols es pot justificar en corredors de bus de força demanda o un reforç a un servei ferroviari gran. No ha de ser una moda que s'ha d'estendre a tot arreu per no ser menys que el veí, de fet, si estem en crisi és precisament per tenir aquesta mentalitat (només cal veure que ha passat amb el metro a Barcelona).

Per tant, l'ideal és treure busos a Barcelona i enviar-los a la resta de la comarca per a poder construir xarxes de bus potents i millorar la mobilitat a la zona. I el dia que això no sigui suficient, ja parlarem de si es pot fer la inversió per un tramvia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 04/02/2017 17:17

Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.

Que a més seria tren-tram, no tram convencional.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Diumenge 05/02/2017 12:13

Carlos González ha escrit:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.

Que a més seria tren-tram, no tram convencional.


A mi la idea del TramValles o el TramGirona o alla donde se quiera implantar una infraestructura Tranviaria me gusta.
Pero como todo en la vida hay un Pero y en este caso es echar la vista atras y ver las metida de pata que se han creado por la fiebre del Tranvia.

Ejemplos tienes el de Parla, el de Jaen y el de Velez Malaga.

Tranvia si pero alli donde sea minimamente Rentable por que para tirar dinero mejor intentar mejorar lo existente, buses menos contaminantes y mas linias de Bus o refuerzos de las existentes.
Tirarse a la piscina o mega proyectos (nadie duda de la L9/L10 pero si de su coste desmesurado) tranquilidad e intentar hacer las cosas bien, aunque Yo reconozco que estoy mas por mejorar lo existennte que crear cosas nuevas como en este caso el TramValles.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 792
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 05/02/2017 13:46

Bueno, es cierto eso, yo también estaría más a favor en mejorar, sobretodo las líneas de Rodalies, pero sólo me había enrabietado un poco de que nadie dijera nada sobre el TRAMVallès, simplemente eso. Ya que se ve que se habla del TRAMCamp pero no de los otros trenes-tram.

Fin de la cita.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Lluis » Dilluns 06/02/2017 1:46

Tinc una série cronològica de propostes per modificar la xarxa ferroviaria de Barcelona.

1. Acabar estacions de Sagrera i Sant Andreu Comtal.
- Estacions Sants i Sagrera Terminals d'AV.
2. Intercanviador de Torrassa.
- R1 costa-costa
3. Alta Velocitat a Estació de França.
- Conexió AV Sants/Sagrera a EdF (via ramal de Glòries) per Provença-Diagonal/Escultors Claperòs.
- EdF Terminal d'AV, AV passants per túnel Provença-Mallorca.
- Regionals sud terminals a Sant Andreu Comtal.
4. Migrar línia de Portbou a UIC/25kVAC/ERTMS
- Connexió línia Portbou amb túnel LAV a l'alçada de Bifurcació de les Aigües. R2/R11 entren a Sagrera per LAV.
- R3 redirigida per túnel d'Aragó via Ramal de les Aigües.
5. Construcció nova línia Castelldefels-Diagonal en UIC/25kVAC/ERTMS
- Unió línia de Portbou amb nova línia Castelldefels per túnel Diagonal-Mallorca
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Lluis
N5
N5
 
Entrades: 137
Membre des de: Divendres 17/10/2014 19:37
Ubicació: Sants Estació

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 06/02/2017 11:05

L'Estació de França per la meva opinió, la tancaria o faria aquesta parada per futurs i millorats regionals.

I el tercer túnel seria millor fer-ho des de la Travessera de Gràcia, faria més enllaços i a més, si al final deixen de posar pegues al tramvia, la Diagonal tindria TRAM amb connexió de unes quantes línies de metro i autobusos. I crec que serà suficient per la Diagonal

;)
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Dilluns 06/02/2017 22:39

Carlos González ha escrit:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.
Que a més seria tren-tram, no tram convencional.

Em ve molt bé el debat del TRAMVallès (del que estic profundament en contra) per ensenyar-vos la meva proposta d'àmbit metropolità (en la que s'inclou una solució per a la zona Terrassa-Sabadell-Barberà-UAB en forma de metro semilleuger, que ja vaig presentar fa temps pero ara ha sigut completament modificada).
Canvis a la xarxa actual:
L1: Ampliació per dues bandes
-Banda Llobregat amb dues noves estacions: La Ribera i El Prat Estació (Enllaç amb L9 i Rodalies)
-Banda Besòs amb quatre noves estacions: Montigalà | Lloreda, Puigfred, Bufalà i Companys (Enllaç amb L2)
L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
L3: Pèrdua del tram Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Vall d'Hebron a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova+L11 via Via Júlia (Ja que la L11 es absorbida). A més la L3 guanya una estació per la part de Zona Universitària, sent ara l'estació terminal Sant Joan de Déu-Finestrelles.
L4: Pèrdua del Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Via Júlia a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova via Vall d'Hebron. A més la L4 és ampliada per totes dues bandes, per una banda és ampliada fins a Trinitat Vella, amb transbord amb la L1 (guanya 1 estació) i per l'altra ho és fins a La Sagrera (Guanyant 3 estacions en total per aquesta banda).
L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
L6: És manté igual, deixant de prestar servei en hores punta i arribant fins a Sarrià.
L7: No hi ha cap canvi
L8: És ampliada per la banda de Plaça Espanya, deixant de ser aquesta la seva terminal en favor de Gràcia (en total guanya 3 estacions).
L9/L10: Són plantejades de la mateixa manera de com estan projectades al PDI.
L11: Com ja he dit abans, aquesta desapareix (sent absorbida per la L3)
L12: Línia de nova creació (que vaig proposar a aquest fòrum fa gairebé un any però modificada i millorada) el seu traçat va de la parada Comunitat a Zona Universitària (18 parades en total) Està plantejada com a Metro Llueger amb uns temps de pas que ronden els 4 minuts al traçat A (fins a Gavà Centre) i que arriben als 7 minuts al traçat B (de Gavà Centre a Comunitat).
L13: Línia de nova creació (que comentava al principi) que dona servei a una bona part del Vallès Occidental (que compta amb 25 estacions, 7 d'elles intercanviadors). Aquesta línea està plantejada com un Metro Semilleuger amb temps de pas també propers als 4 minuts.
L14 (Actual llançadora Sarrià-Reina Elissenda): És ampliada fins a Sant Josep (travessant de dalt a baix una part important de l'Hospitalet). L'ampliació consta de 6 estacions noves (4 d'elles intercanviadors).
T1: El seu traçat es modificat i passa a donar servei al traçat Splau-Llevant|Les Planes amb gairebé 1,5km de via de nova creació.
T2: El seu traçat es modificat i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Poblenou (via Diagonal).
T3: El seu traçat es modificat i deixa de començar a Sant Feliu Consell Comarcal per a començar a Sant Feliu Centre (aprofitant l'hipotètic soterrament de vies a Sant Feliu) i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Drassanes|WTC (via Diagonal).
T4: El seu traçat es ampliat i deixa d'acabar a Estació de Sant Adrià per acabar a Badalona Platja (paral·lelament a les vies de Rodalies o soterrant aquestes, apropant l'estació de RENFE badalonina al nucli urbà i fent servir l'espai alliberat per a les vies del TRAM).
T5: El seu traçat es modificat i deixa de començar/acabar a Les Glòries (que és dividida en tres subestacions: Glòries A, B i C) per començar/acabar a Ernest Lluch (via Diagonal).
T6: El seu traçat es ampliat i deixa de començar/acabar a Les Glòries per començar/acabar a Poblenou.
T7: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Ernest Lluch i pretèn dotar al traçat de Diagonal d'altes freqüències de pas i complementa a la T4 fins a Estació de Sant Adrià.
T8: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Drassanes|WTC i acaba a l'estació de Poblenou.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 33116&z=14
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: trenesrenfe123 » Dilluns 06/02/2017 23:00

Metro102 ha escrit:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)

Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.
trenesrenfe123
N6
N6
 
Entrades: 172
Membre des de: Dimecres 30/03/2016 20:36

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 06/02/2017 23:28

Estic en contra de fer una llançadora a l'Aeroport, ha de ser per xarxa de Rodalies per la meva opinió.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Dimarts 07/02/2017 0:17

trenesrenfe123 ha escrit:
Metro102 ha escrit:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)

Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.

La raó de la L2 a l'aeroport es per garantir un accès ràpid desde el centre de Barcelona a la T1 de l'Aeroport. Des de el meu punt de vista, l'autèntica bogeria es la llançadora Prat-Aeroport quan ja hi arriba la L9 i la R2 Nord. A més de que la futura llançadora suposaria l'eliminació del ramal de Rodalies a la T2 i estaria excluida del sistema integrat.
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Oriolix » Dimarts 07/02/2017 1:01

La L2 a l'Aeroport no és cap bogeria, perquè estem parlant només de fer l'enllaç entre Sant Antoni i la L9 a Parc Logístic. En total són 6,3 km de túnel, donaria sortida al cul de sac actual de la L2 a Paral·lel, faria arribar el metro a Montjuïc, comunicaria directament el barri de Marina amb el centre (els veïns ja es queixen que la L10 no els servirà per res...) i seria la connexió directa del centre de la ciutat amb l'Aeroport per metro. Això sí, pel mòdic preu de ... 495M€.

http://www.amb.cat/web/territori/infrae ... 9013/11656
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 231
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: trenesrenfe123 » Dimarts 07/02/2017 12:45

Metro102 ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:
Metro102 ha escrit:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)

Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.

La raó de la L2 a l'aeroport es per garantir un accès ràpid desde el centre de Barcelona a la T1 de l'Aeroport. Des de el meu punt de vista, l'autèntica bogeria es la llançadora Prat-Aeroport quan ja hi arriba la L9 i la R2 Nord. A més de que la futura llançadora suposaria l'eliminació del ramal de Rodalies a la T2 i estaria excluida del sistema integrat.

La llançadora substituirà l'actual ramal de la R2 i permetrà accedir tant a la T1 com a la T2 tinc entès. Sobre que serà excluida del sistema integrat... ja ho veurem. I creus que la L2 no ho estarà d'excluida? Deixaran entrar igualment amb una T-10 i a la L9 Sud no? Rodalies ja arriba i continuarà arribant al centre (Sants, Passeig de Gràcia i potser Estació de França), per què duplicar la infraestructura amb un metro que anirà més lent?
trenesrenfe123
N6
N6
 
Entrades: 172
Membre des de: Dimecres 30/03/2016 20:36

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: El Maño amañado » Dimarts 07/02/2017 14:44

bigcoaster ha escrit:El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.


Pareu, pareu, pareu... Si el que voleu és connectar les capitals del Vallès Occidental, no està ja la línia R4 per cobrir aquest itinerari? Quan es posi en funcionament el tram que queda de la S2 per Sabadell, Rodalies quedarà comunicada amb FGC tant a Terrassa com a Sabadell, amb lo que problema resolt.
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 394
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 07/02/2017 15:21

Se t'oblida el tram Granollers-Martorell, ja que es suposava que enllaçava amb les estacions d'FGC Hospital General i Volpelleres
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Dimarts 07/02/2017 18:27

El Maño amañado ha escrit:
bigcoaster ha escrit:El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.


Pareu, pareu, pareu... Si el que voleu és connectar les capitals del Vallès Occidental, no està ja la línia R4 per cobrir aquest itinerari? Quan es posi en funcionament el tram que queda de la S2 per Sabadell, Rodalies quedarà comunicada amb FGC tant a Terrassa com a Sabadell, amb lo que problema resolt.

Perdona però desde el meu punt de vista amb tres estacions més d'FGC no es solventa la falta d'oferta a la part occidental del Vallès. Crec que la solució passa per un metro semilleuger que conecti les principals ciutats del vallès occidental i que a més transbordi amb Renfe i FGC, complementant-se entre sí, com el que he proposat més amunt.
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 07/02/2017 21:27

El metro semilleuger pot ser un tren-tramvia bàsicament, moltes ciutats d'Alemanya utilitzen aquest sistema.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1002
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Dimecres 08/02/2017 21:53

Carlos González ha escrit:El metro semilleuger pot ser un tren-tramvia bàsicament, moltes ciutats d'Alemanya utilitzen aquest sistema.

El model que més s'apropa al tren-tranvia és el de la L12 (Tal com la he plantejat jo). La L13 també s'apropa al model que anomenes però amb un pèl més de capacitat. És més, a la L12 la idea és que cada metro (o com volgueu anomenar-li) tingui una capacitat entre les 270-300 persones i a la L13 la idea seria entre les 400-450 persones per metro. :)
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Dimecres 08/02/2017 23:47

Metro102 ha escrit:L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).

Voldria puntualitzar que al final, m'he decidit i per dotar d'un altre accés a Barcelona he ampliat la L5 uns 3,5 quilòmetres per a que arribi fins al cor de Sant Boi i així conectar millor tota la part a la que la L12 i la L8 no arriben però la L5 sí (ja que només amb la L12 i la L8, per arribar al centre de Barcelona o a diferents punts de l'AMB es feia molta volta). Tot i que encara que la L12 és una línea pensada, en major part, per a viatges entre Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi, amb L5 els viatgers provinents/amb destí, sobretot, de Sant Boi i Viladecans tindran una via més per accedir a Barcelona a més dotant d'un eix est-oest de TP que travessa Sant Boi.
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant