Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 08/02/2017 23:58

Amb l'ampliació de RENFE de Cornellà-Castelldefels hi haurà bastant, també perquè la parada de Cornellà s'ha de fer una parafernalia per fer tal ampliació fins a Sant Boi, i a més connectaria a Viladecans, Gavà i Castelldefels el suposat tren.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Divendres 10/02/2017 5:10

Metro102 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.
Que a més seria tren-tram, no tram convencional.

Em ve molt bé el debat del TRAMVallès (del que estic profundament en contra) per ensenyar-vos la meva proposta d'àmbit metropolità (en la que s'inclou una solució per a la zona Terrassa-Sabadell-Barberà-UAB en forma de metro semilleuger, que ja vaig presentar fa temps pero ara ha sigut completament modificada).
Canvis a la xarxa actual:
L1: Ampliació per dues bandes
-Banda Llobregat amb dues noves estacions: La Ribera i El Prat Estació (Enllaç amb L9 i Rodalies)
-Banda Besòs amb quatre noves estacions: Montigalà | Lloreda, Puigfred, Bufalà i Companys (Enllaç amb L2)
L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
L3: Pèrdua del tram Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Vall d'Hebron a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova+L11 via Via Júlia (Ja que la L11 es absorbida). A més la L3 guanya una estació per la part de Zona Universitària, sent ara l'estació terminal Sant Joan de Déu-Finestrelles.
L4: Pèrdua del Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Via Júlia a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova via Vall d'Hebron. A més la L4 és ampliada per totes dues bandes, per una banda és ampliada fins a Trinitat Vella, amb transbord amb la L1 (guanya 1 estació) i per l'altra ho és fins a La Sagrera (Guanyant 3 estacions en total per aquesta banda).
L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
L6: És manté igual, deixant de prestar servei en hores punta i arribant fins a Sarrià.
L7: No hi ha cap canvi
L8: És ampliada per la banda de Plaça Espanya, deixant de ser aquesta la seva terminal en favor de Gràcia (en total guanya 3 estacions).
L9/L10: Són plantejades de la mateixa manera de com estan projectades al PDI.
L11: Com ja he dit abans, aquesta desapareix (sent absorbida per la L3)
L12: Línia de nova creació (que vaig proposar a aquest fòrum fa gairebé un any però modificada i millorada) el seu traçat va de la parada Comunitat a Zona Universitària (18 parades en total) Està plantejada com a Metro Llueger amb uns temps de pas que ronden els 4 minuts al traçat A (fins a Gavà Centre) i que arriben als 7 minuts al traçat B (de Gavà Centre a Comunitat).
L13: Línia de nova creació (que comentava al principi) que dona servei a una bona part del Vallès Occidental (que compta amb 25 estacions, 7 d'elles intercanviadors). Aquesta línea està plantejada com un Metro Semilleuger amb temps de pas també propers als 4 minuts.
L14 (Actual llançadora Sarrià-Reina Elissenda): És ampliada fins a Sant Josep (travessant de dalt a baix una part important de l'Hospitalet). L'ampliació consta de 6 estacions noves (4 d'elles intercanviadors).
T1: El seu traçat es modificat i passa a donar servei al traçat Splau-Llevant|Les Planes amb gairebé 1,5km de via de nova creació.
T2: El seu traçat es modificat i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Poblenou (via Diagonal).
T3: El seu traçat es modificat i deixa de començar a Sant Feliu Consell Comarcal per a començar a Sant Feliu Centre (aprofitant l'hipotètic soterrament de vies a Sant Feliu) i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Drassanes|WTC (via Diagonal).
T4: El seu traçat es ampliat i deixa d'acabar a Estació de Sant Adrià per acabar a Badalona Platja (paral·lelament a les vies de Rodalies o soterrant aquestes, apropant l'estació de RENFE badalonina al nucli urbà i fent servir l'espai alliberat per a les vies del TRAM).
T5: El seu traçat es modificat i deixa de començar/acabar a Les Glòries (que és dividida en tres subestacions: Glòries A, B i C) per començar/acabar a Ernest Lluch (via Diagonal).
T6: El seu traçat es ampliat i deixa de començar/acabar a Les Glòries per començar/acabar a Poblenou.
T7: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Ernest Lluch i pretèn dotar al traçat de Diagonal d'altes freqüències de pas i complementa a la T4 fins a Estació de Sant Adrià.
T8: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Drassanes|WTC i acaba a l'estació de Poblenou.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 33116&z=14


En general m agrada, pero seria mes partidari de que la L12 fos rodalies i a partir de ZU fos el tercer tunel de Rodalies de BCN. La teva L14 es quedaria a pont d Esplugues enllaçant amb aquesta linia de Rodalies i la que baixaria cap a Hospitalet amb el traçat que proposes seria la L3, pero portant-la a Just Oliveras en comptes de a Sant Josep. Seria discutible, per mi crec que porta mes gent la R4 de Renfe que FGC Llobregat i per aixo enllaçaria amb Renfe pero no ho se segur
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 143
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 12:12

https://2.bp.blogspot.com/-VIxRHDGS9yw/WKluYaFao4I/AAAAAAAAAeI/DR6h5pWoEZEZwMbMRsZ2fRBKmUHJhiIKACLcB/s1600/FGC%2BLlobregat%2BAnoia.png
Imatge

Una proposta per la xarxa de Llobregat-Anoia, en aquest cas seria per com podria ser quines estacions para o no, en aquest cas, les línies S4, R5, R6 podrien ser les directes o semidirectes i que parin a Pl. Espanya, i les línies S3 (o S33), S8, L8 les que es parin a totes i que parin fins a Gràcia.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Diumenge 19/02/2017 13:55

Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2821
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 14:05

Renfe445 ha escrit:Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.

Bueno, yo diría que en Gràcia tiene más demanda con el tramo Martorell-BCN que los ramales de Manresa e Igualada, también lo digo porque en la estación de Gràcia se supone que habría dos andenes.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: fgc113 » Diumenge 19/02/2017 14:43

Carlos González ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.

Bueno, yo diría que en Gràcia tiene más demanda con el tramo Martorell-BCN que los ramales de Manresa e Igualada, también lo digo porque en la estación de Gràcia se supone que habría dos andenes.

Però els R5 i R6 també passen pel tram Martorell - Barcelona, i no fer-los arribar a Gràcia obligaria a fixar-se on acaba el tren a algú que vulga anar a Hospital Clínic, Frances Macià o Gràcia. Tots haurien d'acabar a la mateixa estació.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 821
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Diumenge 19/02/2017 14:55

Carlos González ha escrit:https://2.bp.blogspot.com/-VIxRHDGS9yw/WKluYaFao4I/AAAAAAAAAeI/DR6h5pWoEZEZwMbMRsZ2fRBKmUHJhiIKACLcB/s1600/FGC%2BLlobregat%2BAnoia.png
Imatge

Una proposta per la xarxa de Llobregat-Anoia, en aquest cas seria per com podria ser quines estacions para o no, en aquest cas, les línies S4, R5, R6 podrien ser les directes o semidirectes i que parin a Pl. Espanya, i les línies S3 (o S33), S8, L8 les que es parin a totes i que parin fins a Gràcia.

Coses a dir:
- Sé que ho hauràs fet amb tota la teva bona intenció però la teva proposta en algunes estacions les deixa amb freqüències de 25'-60' quan ara tenen freqüències de 7'-12' (com Pallejà, amb prop de 12.000 hab o el Palau, un barri de prop de 6.000 hab). Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).
- També crec que seria bona idea eliminar la S3 i afegint els seus horaris de pas per a la S4. A més crec que també seria bona idea de perllongar la S4 fins a Gràcia, per l'extrem de Barcelona i fins a Monistrol de Montserrat per l'extrem nord (ja que l'R5 va molt congestionada en molts cops pels turistes de Montserrat).
- Opino que Cornellà Riera s'hauria de quedar tal i com està ja que és una parada amb bastant afluència pel centre comercial Splau.
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Lluis » Diumenge 19/02/2017 15:08

Coincideixo amb els anteriors que si es perllonga la LL-A tots els serveis haurien d'acabar a la mateixa estació. I evidentment tota millor en el tema dels semidirectes és benvinguda.

Sobre la utilitat d'aquest perllongament Espanya-Gràcia, trobo que si bé pot ser bo per arribar més fàcilment a més punts de Barcelona (sobretot l'intercanvi amb L5), la conexió amb FGC està bé per als serveis L6 i L7, però per anar cap al Vallés és bastant poc òptima.

Per interconexió LL-A amb B-V jo proposaria més aviat una modificació de la línia del Vallès d'FGC, de manera que en arribar a Sarrià es perllongués per un traçat independent de la línia del ferrocarril de Sarrià (la L6/L12 vaja). Concretament faria un traçat amb les següents parades: Sarrià (L6,L9,L10) - Numància (Tram) - Sants Estació (L3,L5,Renfe) - Espanya (L1,L3,FGC) - Montjuïc (L2). Aquest nou traçat no només permetria una connexió molt més ràpida de la LL-A amb la B-V, sinó que la B-V estaria conectada directament i ràpida amb tot el baix llobregat.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Lluis
N5
N5
 
Entrades: 139
Membre des de: Divendres 17/10/2014 19:37
Ubicació: Sants Estació

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 15:29

Fer un altre xarxa independent no estaria d'acord, estém parlar d'ampliar la xarxa ja existent.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 15:33

Metro102 ha escrit:Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).

No et dono la raó, s'ha de fer les línies de Rodalies (R5 i R6) més directes, fer-ho parar a quasi tot arreu és gravíssim eh? :D :)
http://img.desmotivaciones.es/201103/t_1.jpg
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Metro102 » Diumenge 19/02/2017 20:48

Carlos González ha escrit:
Metro102 ha escrit:Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).

No et dono la raó, s'ha de fer les línies de Rodalies (R5 i R6) més directes, fer-ho parar a quasi tot arreu és gravíssim eh? :D :)
http://img.desmotivaciones.es/201103/t_1.jpg

Per estalviar-te 1 minut estàs deixant a una població de 12.000 habitants amb unes frequències dolentíssimes, a més al teu mapa del metro del Baix Ll-Anoia has obviat la R50 i la R60 que tot i que només tenen 3 serveis per sentit/dia cadasquna estaria bé incloure i potenciar-les per fer veritables serveis semidirectes. Òbviament no t'estic dient que la R5 i la R6 estan bé com estan ja que gairebé paren a totes les estacions però tu t'has anat a l'altre extrem, fins i tot treient-li parades a la S4, què tampoc dic que hagi de parar a totes les parades però t'has oblidat de què és una línia suburbana.
Metro102
N3
N3
 
Entrades: 20
Membre des de: Dijous 24/03/2016 23:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 21:18

Metro102 ha escrit:Per estalviar-te 1 minut estàs deixant a una població de 12.000 habitants amb unes frequències dolentíssimes, a més al teu mapa del metro del Baix Ll-Anoia has obviat la R50 i la R60 que tot i que només tenen 3 serveis per sentit/dia cadasquna estaria bé incloure i potenciar-les per fer veritables serveis semidirectes. Òbviament no t'estic dient que la R5 i la R6 estan bé com estan ja que gairebé paren a totes les estacions però tu t'has anat a l'altre extrem, fins i tot treient-li parades a la S4, què tampoc dic que hagi de parar a totes les parades però t'has oblidat de què és una línia suburbana.


Això de dir que he anat a l'altre extrem és una mica exagerat.
Imatge
Aquí tens un mapa de com era el carrilet l'any 2001, més o menys és com ho he proposat amb algunes diferències.

A més, estàs parlant de deixar més línies a una urbanització i que a més l'estació de Martorell Vila no puja tanta gent com a Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts o Sant Boi o l'Hospitalet.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dilluns 27/02/2017 20:33

Yo no me voy a cansar de repetirlo pero si os parais a revisar la historia los servicios semidirectos de Igualada/Manresa solo paraban en Martorell Enllaç, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Hospitalet e Ildefons Cerdà.

Regresar a este tipo de servicio le daria vida a los R5 R6, pero en FGC se niegan a suprimir trenes Suburbanos y a realizar adelantamientos en linea, asi que este tipo de servicios es doificil de volver a verlos.

Por otra parte creo que los R5/R6 deberian llegar a Gracia (si es que vemos este alargo, yo soy exceptico por el momento)

Para terminar a Carlos cuando dices Igualada Centre como realizarias el tramo? Soterrado? Tranvia?
En su momento los años 80 si se hubiera soterrado y se hubieran realizado 3 estaciones estoy seguro que mucha gente de la comarca hubiera usado el tren para ir a Igualada, la estacion actual con la correspondencia de los Buses de la Hispano y de los Locales que no paran en la estacion, despues una estacion entre el Hospital y la mutua de Igualada que eran los dos grandes centros de Salud de la ciudad, hoy en dia ya no se usan para el publico en general ya que existe el hospital comarcal, muy alejado del centro y por ultimo y fin de linea la estacion vieja o como bien has dicho centro que no seria mal nombre.

Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 798
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 27/02/2017 20:38

Estaría más de acuerdo en soterrar el trazado de Igualada, para llegar a la antigua estación que te refieres, ya que veo con poca lógica hacer un tranvía cuando desde Igualada en tren puedes ir a más de una estación y sobretodo a BCN, y que también haya un trazado AVANT desde Lleida-Igualada-Martorell-BCN.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dilluns 27/02/2017 20:59

Carlos González ha escrit:Estaría más de acuerdo en soterrar el trazado de Igualada, para llegar a la antigua estación que te refieres, ya que veo con poca lógica hacer un tranvía cuando desde Igualada en tren puedes ir a más de una estación y sobretodo a BCN, y que también haya un trazado AVANT desde Lleida-Igualada-Martorell-BCN.


La idea de TrenTranvia la saco a la luz algun politico y conjunto con FGC, para el tramo Martorell/Igualada el tren que se enseño en las fotos de simulacion eran stadlerd parecidos a los cremalleras de Montserrat.
A ideas locas aveces los politicos nos ganan :)
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 798
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 27/02/2017 21:55

Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.

Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT

Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/03/2017 13:31

Una pregunta m'ha rondat el cap, ja que veig que la L6 i em jugo al cap que en el futur la L7 deixin de passar per Pl. Catalunya, alguna vegada s'ha pensat quin nou traçat poder fer aquestes dues línies "especials"??
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 19/03/2017 14:48

Carlos González ha escrit:Una pregunta m'ha rondat el cap, ja que veig que la L6 i em jugo al cap que en el futur la L7 deixin de passar per Pl. Catalunya, alguna vegada s'ha pensat quin nou traçat poder fer aquestes dues línies "especials"??

I quin nou traçat han de fer?
L7 probablement en dies feiners no baixarà a Catalunya però no pot anar per abaix a cap altre lloc, com a molt pel costat muntanya pot ampliar-se fins adalt de tot a Bellesguard.

I L6/12 en teoria ha de ser prolongada com a mínim fins a Finestrelles. A partir d'aquí cal combinar bé quin traçat es queda L3 i quin L6/12.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3562
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 19/03/2017 20:55

Miquel ha escrit:I quin nou traçat han de fer?
L7 probablement en dies feiners no baixarà a Catalunya però no pot anar per abaix a cap altre lloc, com a molt pel costat muntanya pot ampliar-se fins adalt de tot a Bellesguard.

I L6/12 en teoria ha de ser prolongada com a mínim fins a Finestrelles. A partir d'aquí cal combinar bé quin traçat es queda L3 i quin L6/12.


Com seria si la L6 arribés a Les Planes??? hi ha una andana de sobra, i no es que estigui d'acord en que les línies (L6/L12 i L7) comencin a fer traçats més curts però veig que passarà això en el futur.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1021
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 19/03/2017 22:11

Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit:I quin nou traçat han de fer?
L7 probablement en dies feiners no baixarà a Catalunya però no pot anar per abaix a cap altre lloc, com a molt pel costat muntanya pot ampliar-se fins adalt de tot a Bellesguard.

I L6/12 en teoria ha de ser prolongada com a mínim fins a Finestrelles. A partir d'aquí cal combinar bé quin traçat es queda L3 i quin L6/12.


Com seria si la L6 arribés a Les Planes??? hi ha una andana de sobra, i no es que estigui d'acord en que les línies (L6/L12 i L7) comencin a fer traçats més curts però veig que passarà això en el futur.

Aviam, el problema no és la longitud en KM de la línia, si no l'àrea de servei de la mateixa.

Si L6 i L7 queden retallades és a causa de la necessitat de posar més serveis suburbans entre Barcelona i Sant Cugat/Terrassa/Sabadell. La infraestructura és la que és i miracles no es poden fer si es vol mantenir la velocitat comercial actual.

És sensat fer que els L6 vagin a les Planes, però sols ho podrien fer quan no hi ha servei de S5/S55 ja que entrar a la Via 3 de les planes implica un cisallament, i l'obra que s'ha fet a Sarrià anava totalment encaminada a eliminar aquesta problemàtica en la bifurcació dels ramals.
A banda, implica reformar l'andana de la via 3, què no se si mai t'hi has passat per allà però el seu estat deixa molt que desitjar, i per si fos poc, caldrà fer l'accés accessible a PMR amb alguna màquina que permeti salvar els 5 o 6 graons que hi ha. I barreres tarifàries d'entrada, pel que l'andana deixaria de ser "oberta a tothom", caldrà posar mobiliari, etc.

Realment són masses pegues com per a que FGC decideixi fer-ho. Això no treu que seria una bona opció en caps de setmana, on els S1 i S2 podrien de deixar de fer la parada entre Sarrià i Les Planes, i L6 realitzar-les.

Altre opció per Les Planes seria unir via 3 pel costat Sant Cugat i poder habilitar l'estació per a fer avançaments.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3562
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Carlos González i 2 visitants

cron