Pàgina 115 de 148

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 25/10/2017 11:48
Autor: França451
Frecuencias, frecuencias y frecuencias. Del 94 y 95. Y que circulen por la noche los días después de los partidos. Splau debería estar mejor comunicado y esto pasa por el 94 y 95, aunque también el 67 podría hacer algo...

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 25/10/2017 19:03
Autor: ortegote
França451 ha escrit:Frecuencias, frecuencias y frecuencias. Del 94 y 95. Y que circulen por la noche los días después de los partidos. Splau debería estar mejor comunicado y esto pasa por el 94 y 95, aunque también el 67 podría hacer algo...
Volviendo a mi experiencia con el futbol en muchos campos, pondre el ejemplo del Arcangel (Cordoba) la parada mas cercana al estadio esta a unos 10min a pie pero los dias de partido al finalizar, justo a la salida del estadio hay diferentes autobuses que no son de ninguna linia es un servicio a los barrios de cordoba, asi que muchos aficionados para regresar solo tienen que pillar el autobus que va a su zona y son directos, no realizan ninguna parada intermedia.

TMB podria hacer algo similar los dias de partido aunque ya sabemos como se colapsa esa zona de trafico los dias de partido o de grandes compras.

Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 25/10/2017 21:21
Autor: foronda 141
Volviendo a mi experiencia con el futbol en muchos campos, pondre el ejemplo del Arcangel (Cordoba) la parada mas cercana al estadio esta a unos 10min a pie pero los dias de partido al finalizar, justo a la salida del estadio hay diferentes autobuses que no son de ninguna linia es un servicio a los barrios de cordoba, asi que muchos aficionados para regresar solo tienen que pillar el autobus que va a su zona y son directos, no realizan ninguna parada intermedia.
Això ja es va fer a BCN fa uns anys, doncs apart de las dues línies tradicionals especials Futbol al camp del Barça, es van crear diversas línies especials per els dies de partit a diversos barris. M'enrrecordo de una que anava directe desde el Carmel.

Suposo que no va tenir èxit i per això no va tenir continuitat.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 29/10/2017 11:56
Autor: ortegote
foronda 141 ha escrit:
Volviendo a mi experiencia con el futbol en muchos campos, pondre el ejemplo del Arcangel (Cordoba) la parada mas cercana al estadio esta a unos 10min a pie pero los dias de partido al finalizar, justo a la salida del estadio hay diferentes autobuses que no son de ninguna linia es un servicio a los barrios de cordoba, asi que muchos aficionados para regresar solo tienen que pillar el autobus que va a su zona y son directos, no realizan ninguna parada intermedia.
Això ja es va fer a BCN fa uns anys, doncs apart de las dues línies tradicionals especials Futbol al camp del Barça, es van crear diversas línies especials per els dies de partit a diversos barris. M'enrrecordo de una que anava directe desde el Carmel.

Suposo que no va tenir èxit i per això no va tenir continuitat.
Lo desconocia, Yo creo que Barcelona tal y como esta no necesita este tipo de servicio para el camp nou, para el splau podria ser una iniciativa pero como ya dije alli se colapsa muy facilmente el trafico.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 19/11/2017 17:23
Autor: Aeduh
He estat pensant i treballant en una proposta de com quedaria de forma final una xarxa de Tramvia a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, dividit entre:
-El Trambaix
-El Trambesos
-El Tramvallès
El mapa és una suma de tots els projectes construits, en obres, en estudi, i proposats, més algunes idees pròpies.
També he estat pensat en incloure idees de traçats per tramvies petits i de barri, com els que hi ha a moltes ciutats europees (i com els de barcelona fa un segle)
Imatge
Però deixaré per un altre moment fer aquesta segona part perquè tindria que anar per varies investigacions i iteracions abans d'arribar a un resultat més realista.

El link
https://drive.google.com/open?id=15UM8H ... sp=sharing

En el meu treball no m'he aturat a traçar les linies individuals una a una (1, 2, 3...), sino que m'he limitat a traçar els llocs per on la xarxa de tram podria passar, sense organitzar específicament els numeros.

Imatge

https://imgur.com/tItMand

https://imgur.com/zZJp9cf

https://imgur.com/jcyustL

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 19/11/2017 17:26
Autor: fgc113
Has de canviar els permisos del Drive perquè siga públic, si no no el podem vore.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 19/11/2017 17:30
Autor: Aeduh
fgc113 ha escrit:Has de canviar els permisos del Drive perquè siga públic, si no no el podem vore.
Cert, fet

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 26/11/2017 11:30
Autor: Carlos González
Sobre d'ampliacions, les veig bé, ja que a llarg termini s'estudiarà per fer les ampliacions (PDI 2011-2020)

Però dues coses diré:

1. Unir TRAMVallès amb les altres dues xarxes de tramvia no és gairabé atractiu, el TRAMVallès serviria per connectar municipis del Vallès Occidental amb estacions de ferrocarril, ara per ara, s'ha de millorar la capacitat del B/V dels FGC, em sembla bé la idea d'un tren-tram a una de les comarques més poblades de Catalunya amb unes de les ciutats més grans com Terrassa i Sabadell, però no cal que tal tren-tram connecti a les altres dues xarxes de tramvia, tenint en compte que hi ha RENFE i FGC (i si connecten Hospital General i Volpelleres amb RENFE aniria de p*** mare) que arriben a Barcelona amb més rapidesa doncs no cal....

A part de que seria un desastre perquè s'ha de pensar en l'orografia i el temps de viatge que pot tenir.... no només la proposta de la unió de TRAMBesòs i TRAMVallès, sinó també em fa dubtar si seria bo fer un traçat de tramvia des de Cornellà Centre fins a l'estació de Castelldefels passant per la C-245.

2. El "Tram petit" ni cal perquè ja tenen busos que segurament van per allà, i si fan ampliacions d'FGC de Matadepera i Castellar (més probable a Castellar), ja és suficient.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 27/11/2017 22:10
Autor: Aeduh
Al principi tenia inclós una linia fins a Castelldefels però més tard vaig veure un projecte d'ampliació de Rodalies des de Cornellà a Castelldefels passant per Sant Boi. Sobre la connexió entre el TramVallès i la resta de trams m'en vaig retractar després de posar el mapa aquí per les raons que dius. L'altre dia, a més, vaig veure un mapa proposta de la Associació PTP on s'integrarien el Trambaix i el Trambesós a una única xarxa: https://transportpublic.org/allegacions-tramvia/

https://transportpublic.org/wp-content/ ... acio_2.jpg

FGC ja ha dit sobre Matadepera que no seria rentable ampliar, i sobre Castellar, va dir que podria ser una mica rentable, però costaria uns 350 mil'lions, el mateix que la connexió Espanya-Gràcia, i que aquesta última té molta més prioritat.

Jo no ho acabo de veure clar, ja que la connexió Castellar-Sabadell, encara formant part de la xarxa FGC, probablement necessitaria una altra linia (S-10?) amb horaris diferents. Seria més partidari d'un Tram que fes aquest itinerari:

https://imgur.com/O2Ph2PE

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 27/11/2017 22:59
Autor: Carlos González
I no les dic per putejar, o per fer mal, només dic el que crec que està bé i el que crec que no està bé o s'hauria de millorar i pensar.....

Els meus antics missatges feia abans propostes faraòniques :D :D

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 27/11/2017 23:57
Autor: Aeduh
No m'ho he pres malament al contrari.

Per una altra banda se m'ha oblidat comentar abans que penso que trams lleugers amb la mateixa capacitat que un bus, o una mica més, però capaç d'assolir velocitats més altes, son un futur més atractiu que aquesta mena de bus. Serien tranvies integrats en el carrer, on també passarien la resta de vehicles. Com a la resta d'Europa. Els preferixo als busos perque tenen un horari molt més estable i la gent té més tendencia a saber que existeixen, i a prendre-los que un bus.

Com a exemple, poso una linia senzilla a Valldoreix, en la Rambla Mossen Jacint Verdaguer, l'arteria principal de la EMD, fins on posa el numero 32, on hi ha una serie d'equipaments esportius i educatius. Això no voldria eliminar la resta de linies de busos (sí reorganitzarles).

http://www.valldoreix.cat/wp-content/up ... -busos.jpg

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 30/11/2017 15:59
Autor: Carlos González
Aeduh ha escrit:Al principi tenia inclós una linia fins a Castelldefels però més tard vaig veure un projecte d'ampliació de Rodalies des de Cornellà a Castelldefels passant per Sant Boi. Sobre la connexió entre el TramVallès i la resta de trams m'en vaig retractar després de posar el mapa aquí per les raons que dius. L'altre dia, a més, vaig veure un mapa proposta de la Associació PTP on s'integrarien el Trambaix i el Trambesós a una única xarxa: https://transportpublic.org/allegacions-tramvia/

https://transportpublic.org/wp-content/ ... acio_2.jpg

FGC ja ha dit sobre Matadepera que no seria rentable ampliar, i sobre Castellar, va dir que podria ser una mica rentable, però costaria uns 350 mil'lions, el mateix que la connexió Espanya-Gràcia, i que aquesta última té molta més prioritat.

Jo no ho acabo de veure clar, ja que la connexió Castellar-Sabadell, encara formant part de la xarxa FGC, probablement necessitaria una altra linia (S-10?) amb horaris diferents. Seria més partidari d'un Tram que fes aquest itinerari:

https://imgur.com/O2Ph2PE
He vist el mapa de la PTP, no em sembla mala idea, m'agrada la idea de fer la T2 des de Bon Viatge passant per Montesa i fer la T3 directa des de Esplugues i Sant Feliu passant per Laureà Miró....

El que no m'agrada o més bé em fa dubtar de si és bona idea és fer la T3 passant per Ciutadella-Vila Olímpica, jo faria com a destinació la T3 fins a Glòries.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 01/12/2017 1:41
Autor: Aeduh
3 noves estacions a la Linia del Vallès.

Sí, sé el que tothom pensa i diu, que la linia esta absolutament sobresaturada i que 3 estacions no ajudarien precisament a desfer l'embolic.

Penso que a llarg termini aquest problema s'acabarà solucionant, amb l'incorporació de tecnologies punta per a sistemes de senyalització, la millora del servei de Rodalies arreu del Vallès Occidental, un TramVallès, cotxes autònoms, i potser fins i tot un segon túnel sota collserola. Mai m'ha agradat la proposta de Vall d'Hebron - UAB, però la proposta d'unir l'estació de Sant Cugat i Avinguda Tibidabo em sembla més convincent. Amb aquesta actuació, però, Sant Cugat necessitaria un salt de moltó per la via cap a Terrassa, i segur que més actuacions.

El cas. Que una vegada vist acomplir-se tot això, es podria passar a construir tres noves estacions dins Barcelona. Prenc aquesta linia cada dia, i sembla cada vegada més obvi que aquestes tres estacions, especialment la del primer link, encaixen perfectament dins la configuració ferroviaria d'aquesta ciutat.

https://imgur.com/ane3B3Y

Ronda de Dalt.
Hi ha un munt d'universitats en aquesta zona que estan lluny de qualsevol estació, a més d'estar cuesta arriba. En general hi ha un tros de barri gran en el seu radi i a més, quan es posi l'H2 es complementarien molt bé.


https://imgur.com/z6uvB40

Via Augusta i Aragó.
Sempre he trobat estrany el gran espai que hi ha entre Pl Catalunya, Provença i Gràcia. És un espai literalment el doble de gran que a les estacions de per Via Augusta i l L7, i arreu 1.5 vegades més gran que moltes de metro. Sóc conscient que serien unes obres molt cares de fer, perquè el subsol de l'Eixample, sobretot per Aragó, està ple de coses, especialment si es volen fer de 3 o fins i tot 4 vies (Provença també ho hauria de fer, seria un dineral però necessari a la llarga), però valdria la pena. Serien estacions menors, és a dir, pararien només els trens de la L6 i la L7, i potser també els que temptativament anomenaré S3 i S4, que serien els trens que anirien de Terrassa i Sabadell respectivament fins a Plaça Catalunya per Avinguda Tibidabo.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 01/12/2017 15:17
Autor: Adrià Grande
Aeduh ha escrit:3 noves estacions a la Linia del Vallès.

Sí, sé el que tothom pensa i diu, que la linia esta absolutament sobresaturada i que 3 estacions no ajudarien precisament a desfer l'embolic.

Penso que a llarg termini aquest problema s'acabarà solucionant, amb l'incorporació de tecnologies punta per a sistemes de senyalització, la millora del servei de Rodalies arreu del Vallès Occidental, un TramVallès, cotxes autònoms, i potser fins i tot un segon túnel sota collserola. Mai m'ha agradat la proposta de Vall d'Hebron - UAB, però la proposta d'unir l'estació de Sant Cugat i Avinguda Tibidabo em sembla més convincent. Amb aquesta actuació, però, Sant Cugat necessitaria un salt de moltó per la via cap a Terrassa, i segur que més actuacions.

El cas. Que una vegada vist acomplir-se tot això, es podria passar a construir tres noves estacions dins Barcelona. Prenc aquesta linia cada dia, i sembla cada vegada més obvi que aquestes tres estacions, especialment la del primer link, encaixen perfectament dins la configuració ferroviaria d'aquesta ciutat.

https://imgur.com/ane3B3Y

Ronda de Dalt.
Hi ha un munt d'universitats en aquesta zona que estan lluny de qualsevol estació, a més d'estar cuesta arriba. En general hi ha un tros de barri gran en el seu radi i a més, quan es posi l'H2 es complementarien molt bé.


https://imgur.com/z6uvB40

Via Augusta i Aragó.
Sempre he trobat estrany el gran espai que hi ha entre Pl Catalunya, Provença i Gràcia. És un espai literalment el doble de gran que a les estacions de per Via Augusta i l L7, i arreu 1.5 vegades més gran que moltes de metro. Sóc conscient que serien unes obres molt cares de fer, perquè el subsol de l'Eixample, sobretot per Aragó, està ple de coses, especialment si es volen fer de 3 o fins i tot 4 vies (Provença també ho hauria de fer, seria un dineral però necessari a la llarga), però valdria la pena. Serien estacions menors, és a dir, pararien només els trens de la L6 i la L7, i potser també els que temptativament anomenaré S3 i S4, que serien els trens que anirien de Terrassa i Sabadell respectivament fins a Plaça Catalunya per Avinguda Tibidabo.
Anem per parts:

La primera estació que proposes té un problema. És molt propera a l'estació de Passeig de Gràcia i també a Universitat. El nom de l'estació podria ser Dr. Letamendi en comptes d'Aragó.

La segona té el mateix problema que l'anterior. És massa propera a Diagonal. L'estació estaria bé si l'accés fos a la Plaça Narcís Oller o a Via Augusta amb Comte de Salvatierra, però com que no hi ha espai...Ademés, el nom no és adequat havent una línia sencera que transcorre la Via Augusta. Jo li posaria Narcís Oller.

Y la tercera és la que menys sentit té. Com vols posar una estació sota la ronda de Dalt? No es necessari posar ninguna estació nova en aquella zona, per això tenim la futura estació de Mandri de la L9/L10. A part que el nom tampoc seria correcte. Li posaria com a nom: Terré, Iradier o Iradier-UIC.

R9: Igualada-Martorell-BCN-Què més??

Publicat: Dissabte 02/12/2017 22:29
Autor: Carlos González
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 25159&z=10
Proposta per línia de Rodalies a Igualada per passatgers

Parlant bàsicament de l'Eix Transversal Ferroviari (o per ser exactes el corredor Lleida-Igualada-Martorell)... em pregunto com pot ser una línia per passatgers des de Igualada-BCN... Creieu que hauria de fer com a destinació només a BCN o ho farieu més lluny??

Exemple: R1 des de Sant Vicenç de Calders i Maçanet Massanes o el R4 de Vilafranca i Manresa (passant per BCN-Sabadell-Terrassa)


He pensat en algunes opcions de com podria ser com a destinació per trens de rodalia

Opció A: Igualada-Estació de França
Opció B: Igualada-Montgat Nord (Mataró podria ser també)
Opció C: Igualada-Cerdanyola Universitat (pensat si fan un 3er túnel com si és Travessera o Diagonal)
Opció D: Igualada-Granollers Centre

Quina creieu què és millor???

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 03/12/2017 0:44
Autor: Aeduh
Els noms de les dos primeres estacions que dius em semblen bé. Per altra banda el fet que estiguin massa a prop d'altres estacions realment no em preocupa. Una vegada fetes aquestes estacions, no crec que ningú seria capaç de dir que tindrien massa poca demanda per ser eficients, estant com estan al centre de la ciutat. A més, son de FGC, no estan conectades al metro, i tindrien unes dinamiques de fluxos de passatgers distintes.
Em sorprèn que diguis que la de Ronda de Dalt no té sentit. Té tot el sentit del món. Primer, no estaria sota la ronda, estaria al costat. Si veus exactament on la poso, veuràs que estaria emplaçada en uns solars que estan entre blocs de cases que son massa estrets per construir-hi, i on només hi creixen males herbes. La sortida sí que estaria a lavorerea de la ronda. L'estació de Mandri no solucionaria res, perque estaria a sota del passeig de la bonanova, més lluny encara si cap del Sant Ignasi, el IQS i més centres educatius, i en general aquell tros de barri, a part d'estar, com he dit abans, avall d'una pujada bastant fatigant d'uns potencialment +15 minuts depenent on vagis.

Sobre el trajecte d'Igualada, no sé si politicament seria realista anunciar la construcció d'una nova linia (+ expropiacions) a Igualada quan ja hi ha una primera, que de totes formes a vegades gent d'allà prefereix no agafar perquè el bus a Barcelona segons com va més rapid. La ciutat en té només 40.000 habitants i arreu del trajecte no hi ha molta més demanda que no estigui ja servida amb la línia a manresa de FGC. Com a friki de vies de trens sempre estic a favor de construir MES TRENS pero economicament...

OPCIO D: Igualada-Mataró per Granollers quan l'Eix transversal estigui complet?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 06/12/2017 21:20
Autor: Carlos González
Es tracta sobre de l'explotació futura del B/V, però es més bé una proposta ferroviària....

Tenint en compte que ara està pensat millorar la capacitat del B/V i etc....

Creieu que amb el pas del temps s'haurà de fer semidirectes de Terrassa i Sabadell???
(Exemple: Bypass de l'antic traçat del S2 per trens que no vagin a UAB o trens S1 sense parar a Les Fonts)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 06/12/2017 23:13
Autor: vermer3
Carlos González ha escrit:Creieu que amb el pas del temps s'haurà de fer semidirectes de Terrassa i Sabadell???
(Exemple: Bypass de l'antic traçat del S2 per trens que no vagin a UAB o trens S1 sense parar a Les Fonts)
Per exemple, amb allò que es comenta d'augmentar les freqüències entre Barcelona i Terrassa/Sabadell amb l'adquisició de més unitats 113, jo proposaría un horari del següent estil (en hora vall les freqüències serien més reduïdes):

Barcelona-Sant Cugat-Terrassa

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 06/12/2017 23:14
Autor: vermer3
i Barcelona-Sant Cugat-Sabadell:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 07/12/2017 1:17
Autor: Carlos González
Això de fer els S6 i S7 allargar-los a Terrassa i Sabadell em sembla bé, jo no faria parar tots els trens a Muntaner...i vermer3....

Vols dir que no faries parar en aquest cas uns quants trens a UAB i Rubí????