Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 20/12/2017 10:17

Escullo la segona opció, clar que si es té que fer o no el tram per l'estadi del Espanyol és res més que una opinió, dic que no o que crec que no cal perquè apart de tenir parades de busos a prop d'allà que passen també per Cornellà Centre... i la parada de Cornellà Riera es troba a prop d'aquella zona, per això dic que crec que no caldrà. Sóc ésser humà i em puc equivocar com tothom. :) :D
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dimecres 20/12/2017 15:48

IMHO hi ha sempre un component inelàstic de la demanda de transport públic en el sentit de que per molts busos que hi hagi sempre hi haurà una part de la població que no els prendrà perque no se sent còmode anant en bus, però que sí que agafaria un tram.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 65
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Ampliacions de metro

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 29/12/2017 2:27

Després de donar voltes durant un temps a com podria ser una L12 maximitzada al màxim en un llarg termini, poso aquí un mapa de com la faria. El esquema seria tenir com una L3 complementària, amb la mateixa forma.
També adjunto unes quantes ampliacions d'altres línies que he posat per aprofitar el post, a més d'unes altres que ja estaven en el mapa que he pres. (que ve originialment del post d'algú en aquest fòrum bastants pàgines més enrera).

https://drive.google.com/open?id=1QvZ7mtp461MmNCaK6FOaf4vQFNjD0zm4&usp=sharing

Aquí basicament:
-La L1 està ampliada fins a l'estació de Rodalies de Badalona i fins al Prat de Llobregat, tal i com està explicat a la pàgina de projectes de la gene. Edit: Ho he allargat fins a Sant Boi, amb tres estacions tal i com he llegit en projectes que es volia fer pre-crisis.
-La L2 està ampliada fins a la L9 i l'Aeroport, tal i com la gene diu que es farà, i fins a la Morera en el altre sentit. Aquesta zona no està molt clara. Es diu de fer un enllaç fins a Can Ruti, però no se sap si en Tram, Metro o Metro Lleuger.
-La L3 arriba fins a Trinitat Vella, tal com està planejat, i pel costat del Llobregat fins a Sant Feliu, seguint el traçat que posa a la web dels projectes de la gene.
-La L4 arriba fins a La Sagrera, tal com està dit que es farà.
-La L8 arriba fins a Gràcia, tal com està dit que es farà.

Aquí sóc jo a partir d'ara:
-La L6 arriba fins al Peu del Funicular /Funicular de Vallvidrera. Es reforma a fons l'estació per que puguin parar els trens i obrir els 4 vagons (avui dia només 3 de 4 obren). Es faria una cua de maniobres més endavant. Es faria una estació just abaix de la Ronda de Dalt, tal com posa en un mapa que vaig explicar dos enrera o així. Hi ha una altra estació nova entre Provença i Pl. Catalunya, concretament entre Aragó i València. Es fa una cua de maniobres a Plaça Catalunya. (aixo últim s'ha de fer més aviat que tard i es va postergar indefinidament el 2011).
-L7 segueix fins al Funicular del Tibidabo, passant pel Cosmocaixa. S'integra d'una vegada el Funicular del Tibidabo dins de l'AMB, com el de Vallvidrera (sóc l'únic que li sembla estrany que el preu del ticket vagi apart de la resta?). El parc d'atraccions del Tibidabo està desesperat de cash des de fa temps i una connexió més directa i barata amb Barcelona pot ajudar a solucionar el problema. Avui per anar fins allà pagues la L7, pagues el Tramvia Blau i pagues el Funicular, si vas per aquest camí). Suposo que el tramvia blau desapareixaria, o potser es mantindria com atracció turística, pero bueno. (està en mans privades no?). Es faria una parada intermitja en el Funicular a la carretera d'enllaç amb l'Arrabassada, del estil que té el de Vallvidrera a la Carretera de les Aigües.

Bueno i ara sí la L12. Perquè fer-la com l'he dibuixada? Per diversos motius.
-El primer tram: per connectar millor l'Hospitalet amb la zona més rica de Barcelona, afavorir la mobilitat social, i desradialitzar el metro, a més de conectar físicament les dos principals vies de FGC.
-El segon tram: el que ja està planejat que es farà. Des de Sant Joan de Deu fins a Reina Elisenda.
-El tercer tram: el que ja existeix, tot petit. Des d'allà fins a Sarrià.
-El quart tram: es semblant a una proposta que hi havia aquí fa un temps. Una mena de segon traçat alternatiu per descongestionar el Metro del Vallès, però en vez d'acabar a Plaça Catalunya enfila fins a Sant Antoni a través de Francesc Macià. No es disputa amb l'ampliació de la L8 perquè aquesta pujarà per Entença i la L12 aniria per Hospital Clínic.
-El cinquè tram: sempre he pensat que al centre de Barcelona li aniria molt bé un encreuament transversal. En la época del Pla Cerdà es volia obrir el centre amb tres grans avingudes rectes que derroïssin molta casa junta, però es va acabar fins només 1 i mitja. La Via Laietana, i la Rambla (aquesta no es vertical). La tercera gran via anava a ser horitzontal però no es va fer. Aquest metro seria com aquesta gran via, però deixant intacte l'esperit apinyat del barri de Ciutat Vella. Es terminaria de gentrificar el Raval amb una estació al mig, i es posaria una altra estació entre el Born i Ciutadella, lloc que veig realment adient per una estació de metro.
-El sisè tram: Enfilaria des de Ciutadella al Arc de Triomf, Tetuan i Verdaguer. Ajudaria a descongestionar i descentralitzar. Després es ficaria per Gràcia i plantaria dos estacions al bell mig del barri, que com ja he dit alguna vegada, està malament servit pel metro. Arribaria fins a General Mitre, la L9/10, i fins al Parc Güell (no sé si aquesta seria necessaria, particularment amb els esforços de desturificar Barcelona avui dia, però bueno).
-El setè tram: Una connexió directa de la zona d'Horta amb el centre de Barcelona, arribant fins a Valldaura. La L3 i la L5 van fer un gran pas en connectar aquesta zona rere els turons amb la resta de Barcelona, pero crec que només amb la L12 la connexió a gran escala serà completa. Els barris són encara més pobres que la resta i necessiten encara millors connexions.
La raó principal: MÉS TRENS. SEMPRE MÉS TRENS.
Voilà.

Imatge
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 02/01/2018 2:37, en total s’ha editat 7 vegades.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 65
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 29/12/2017 2:51

Aeduh ha escrit:Després de donar voltes durant un temps a com podria ser una L12 maximitzada al màxim en un llarg termini, poso aquí un mapa de com la faria. El esquema seria tenir com una L3 complementària, amb la mateixa forma.
També adjunto unes quantes ampliacions d'altres línies que he posat per aprofitar el post, a més d'unes altres que ja estaven en el mapa que he pres. (que ve originialment del post d'algú en aquest fòrum bastants pàgines més enrera).

M'agrada molt el mapa, molt perquè ho he fet jo amb el Maps el original :D :)

Sobre la L12... Bueno, el replantejament no em sembla mala idea... però ben has dit que es a llarg termini (ja que estém amb la L9/L10 i després venen ampliacions de la L1, L2, L3, L4, L8, L12 però no per quin ordre començarà la infraestructura), però em fa dubtar la part del Carmel, sabies que va haver-hi problemes per fer el perllongament de la L5 en aquella zona??? Dic dubtes perquè apart del cost no sé si serà bona idea fer túnel per allà després d'allò que els hi va passar la L5.... si no m'equivoco, crec que ho has pensat fer aquesta línia per "descongestionar la L4", altre opció pot ser el TRAM fins a World Trade Centre. jo com a opinió personal que no cal ni una línia més de metro, però pensant amb la teva proposta, crec que serà millor que la L12 que penses, diria millor que finalitzi per Travessera de Dalt.

Parlant d'ampliacions ja estudiades....
La L1, L2 estic totalment d'acord, la L3 només per Esplugues, ja hi ha el TRAM i un munt de busos (masses crec jo), i a més està en estudi fer un bypass per Laureà Miró amb el TRAM que farà el trajecte més recte per Barcelona i Sant Fe.

La L6 ha d'estar com està.... amb els problemes de saturació del "Metro del Vallès" millor no tocar molta cosa, fer una estació per la Ronda de Dalt jo ho descartaria.
La L7 igual... el que s'hauria de fer és el que has dit, que s'integri el Funicular del Tibidabo amb l'AMB o l'ATM, ara, no et puc assegurar si es bona idea o no perquè no conec res d'aquella zona.

Cordialment, la meva opinió

Carlos.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 29/12/2017 15:59

Ahh es teu... Doncs mersi :D
El tram fins al world trade center crec que està planejat i tot per algun moment, només que no l'he posat perquè no volia posar ampliacions de tram aquí, només de metro.
Sobre la zona del carmel, si es fa en profunditat com la L9 no crec que sigui un problema. Si no recordo malament, els esfondraments van ser causats perquè aquella linia es volia construir de pressa i sense fer els estudis tècnics adequats.
Una altra cosa que se m'havia oblidat dir es que en elgun calaix hi ha una proposta de fer un segon tunel des de sant cugat fins a la L7 directe. No sé si es farà però la linia del vallès estaria molt més descongestionada així.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 65
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 29/12/2017 16:11

Aeduh ha escrit:Una altra cosa que se m'havia oblidat dir es que en elgun calaix hi ha una proposta de fer un segon tunel des de sant cugat fins a la L7 directe. No sé si es farà però la linia del vallès estaria molt més descongestionada així.


Jo espero que no... a mi no m'agradaria pensar en fer un altre túnel per Collserola, el que s'hauria de fer és quadruplicar les vies de Barcelona i millorar la capacitat d'aquests, a més de que s'ha de conservar la natura d'allà...

Sobre del FGC del Vallès, actualment es parlava l'any 2017 sobre la capacitat de la capacitat d'aquets i de les ampliacions de Terrassa i Sabadell, si t'interessa parlar de l'explotació dels FGC del Vallès...
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=14190&start=120
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10606&start=200

Proba a escriu-re en aquests fils.... :ok
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 29/12/2017 21:09

Sip, els tinc llegits...
És clar que ara per ara no seria sa tocar l'esquema dels FGC arreu de Sarrià pels problemes de saturació que té, però recordem que la L6 pot terminar a Sarrià perquè pot fer maniobres just més amunt. Jo no seria partidari de que la L6 continués fins al Funicular de Vallvidrera si no hi hagués la nova estació al costat de la Ronda de Dalt, estació que he vist que no inspira massa entusiasme per aquí però que en la meva experiència diària durant bastants anys estaria realment bé que existés (podem dir de totes formes que tindria més passatgers que Baixador de Vallvidrera seguríssim).

A més, com dic, es tindria que reformar Peu del funicular, i posar-hi una cua de maniobres/un tercer o quart carrils de maniobres. Encara que lo primer s'acabarà fent algún dia, segur que als HQ de FGC no els agrada tenir aquesta situació especial en aquella estació amb l'història dels tres vagons, i aquest últims anys ja han fet bastantes obres per millorar la mobilitat a dins. Una altra cosa que no havia dit és que també es tindria que reformar l'estació de Sarrià per dins per què la L12 deixés de ser part dels FGC i fós part de la xarxa de metro, i això seria una mica complicat perquè les andanes estan al costat en la mateixa sala. A menys que amb la T-Mobilitat es fagi algun tipus de fusió de bitllets. Però això acabaria necessitant potser que es tinguin que reformar totes les sortides de metro perquè s'hagi de picar bitllet a la sortida, no només a l'entrada, com ja es fa als FGC. De totes formes, Sarrià s'haurà de reformar perquè per allà passarà la L9/10.

Amb la L12 baixant fins al centre, un segon túnel, els nous 15 trens, nous i millors sistemes de senyalització, la millora dels R4, R7 i R8 (algun dia es suposa que milloraran, esperem no?), i el Tram Vallès, els problemes de saturació poden desapareixer, i que la L6 arribi a Peu del Funicular ja tindria sentit.

Sobre el segon túnel, el proposat des d'Horta fins a la UAB em sembla fatal, però des de Sant Cugat fins a la L7 no estaria tan mal com l'altre, encara que seria molt car. Seria lo més semblant a un semidirecte a Terrassa i Sabadell que els FGC del Vallès podrien tenir.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 65
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 29/12/2017 21:15

Jo crec que millor es deixa la L12 com està, ja van fer obres a Sarrià per a que sigui una estació de PMR i van fer el traçat de la Reina Elisenda com una llançadora per deixar més freqüències a Sabadell/Terrassa, la infraestructura és la que és i miracles no podem fer. Personalment crec que ja no cal a fer més línies de metro, tenint en compte que ja tenim 12 (comptant amb les quatre d'FGC)
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 29/12/2017 22:34

El metro de Barcelona és veritat que és extens i un dels més densos del món... Pero jo crec que aquest traçat que he posat, de caber, hi cap. No hi ha massa pressa per fer-lo però econòmicament no seria una mala idea. Ho veig com una darrera peça per completar el puzzle.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 65
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 31/12/2017 3:44

Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Diumenge 31/12/2017 13:37

Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???


Bones,
crec que seria una cosa bona pel tram i per la zona, el faria arribar a l'estació de renfe i en lo possible fent servir la plataforma de les vies d'ADIF, al costat no per les mateixes vies, vies exclusives del Tram pero al costat de les d'ADIF.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 836
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Tram fins a Molins

EntradaAutor: Javi M » Diumenge 31/12/2017 17:30

ortegote ha escrit:en lo possible fent servir la plataforma de les vies d'ADIF, al costat no per les mateixes vies, vies exclusives del Tram pero al costat de les d'ADIF.

Ni és tècnicament viable (la via va sobre talús i sense espai per a apmpliar-lo) ni té cap sentit pràctic (entre Sant Feliu i Molins les vies passen tangencialment per la zona on hi ha demanda potencial).

El recorregut lògic, i que és el que es preveu, és creuar el nucli urbà de Sant Feliu per sobre de les vies de Renfe (un cop se soterrin) i a partir d'aquí recuperar Laureà Mirò (N-340) que és un carrer ample i que creua tot el polígon industrial de El Pla per la seva zona més cèntrica.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1519
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Diumenge 31/12/2017 17:57

Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???


Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Si us plau, siguem seriosos a l hora de fer propostes. Per imaginar fantasies ja hi ha el fil corresponent. Les propostes han de tenir sentit econòmic també, es l element clau de tot.

Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.
robertotlh
N6
N6
 
Entrades: 170
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Tram fins a Molins

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 31/12/2017 18:10

Javi M ha escrit:
El recorregut lògic, i que és el que es preveu, és creuar el nucli urbà de Sant Feliu per sobre de les vies de Renfe (un cop se soterrin) i a partir d'aquí recuperar Laureà Mirò (N-340) que és un carrer ample i que creua tot el polígon industrial de El Pla per la seva zona més cèntrica.


Si fesin actualment obres a Sant Feliu i estigués en obres el tram de Quatre Camins, lògicament la primera fase serà fer el perllongament només per l'estació de Sant Feliu (com la primera fase de la L3 que ara està pensat fer-ho per Esplugues)

No sé si m'equivoco, però ja porta anys això de demanar que es soterri el tren d'allà....
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 31/12/2017 18:22

robertotlh ha escrit:Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Touché :|

robertotlh ha escrit:Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.


Jo no sé, tampoc sé amb exactitud com és de ple per els dies laborables per el polígon industrial El Pla (almenys en dies laborals), només sé que es va proposar fer ampliació del TRAM per allà per descongestionar els busos actuals i era un dels projectes inicials del TRAM, no sé si els inicials o els que van dir que s'ampliaria per allà, ves a saber...
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dilluns 01/01/2018 14:24

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???


Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Si us plau, siguem seriosos a l hora de fer propostes. Per imaginar fantasies ja hi ha el fil corresponent. Les propostes han de tenir sentit econòmic també, es l element clau de tot.

Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.


Frenemos con el tema de NO hay DINERO, por que hay dinero para lo que quieren (los politicos deciden con el) este proyecto no es ciencia ficcion es una cosa que desde que se empezo a plantear y despues construir forma parte de las futuras ampliaciones (cosas que al final prometen los Politicos, recuerda aquellos que al final deciden si se gastan el dinero o no)
Sobre que las obras publicas deben tener sentido economico, ufffffffffffff regreso a los parentesis... Cuantas obras donde se ha tirado el dinero se han llegado a hacer por los POLITICOS? venga va que nos salen miles de ejemplos y miles de colores Politicos que no siempre gastan los mismos.

Sinceramente Carlos ha expuesto la idea de prolongarlo como se decia, Yo he dado mi opinion de trazado y Javi la suya, no es por Dinero es por debatir de como seria mejor y eso es mas sano que entrar a descalificar.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 836
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Dimarts 02/01/2018 2:43

ortegote ha escrit:
robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???


Si el tema dels calers no importa jo proposo una TRobertotlh que em porti de la porta de casa a la feina.

Si us plau, siguem seriosos a l hora de fer propostes. Per imaginar fantasies ja hi ha el fil corresponent. Les propostes han de tenir sentit econòmic també, es l element clau de tot.

Respecte el tram, en la meva proposta sí el vaig fer arribar a Quatre Camins perquè està al PDI, però no ho veig necessari. A Quatre Camins, qui vulgui anar a BCN te els FGC i qui vulgui transbordar a Renfe en 5 min es planta a Martorell. I per creuar el pont hi ha busos. Jo el deixaria a Sant Feliu estació. Però no conec en detall la zona, potser els busos que van d una riba a l altra van plens, no ho sé.


Frenemos con el tema de NO hay DINERO, por que hay dinero para lo que quieren (los politicos deciden con el) este proyecto no es ciencia ficcion es una cosa que desde que se empezo a plantear y despues construir forma parte de las futuras ampliaciones (cosas que al final prometen los Politicos, recuerda aquellos que al final deciden si se gastan el dinero o no)
Sobre que las obras publicas deben tener sentido economico, ufffffffffffff regreso a los parentesis... Cuantas obras donde se ha tirado el dinero se han llegado a hacer por los POLITICOS? venga va que nos salen miles de ejemplos y miles de colores Politicos que no siempre gastan los mismos.

Sinceramente Carlos ha expuesto la idea de prolongarlo como se decia, Yo he dado mi opinion de trazado y Javi la suya, no es por Dinero es por debatir de como seria mejor y eso es mas sano que entrar a descalificar.
Saludos.


Jo també he opinat com seria millor i no he desqualificat a ningú. No perdem la perpectiva de l objectiu d aquest fil, pintar línies en un mapa ho sap fer tothom i es divertit perquè negarho, però estem debatint propostes d obra pública, ferroviària en aquest cas. O sigui que si es fessin seria amb els nostres impostos. Per tant la pasta es una part central del debat que estem tenint aquí. Voler treure aquest element del debat es desvirtuar-lo totalment. Tampoc cal fer anàlisi econòmic detallat de les propostes, per això hi ha senyors amb vestit i corbata que ho fan per un bon grapat d euros, però sí posar totes les variables sobre la taula per debatre si la inversió valdria la pena: oferta actual, demanda actual i potencial, orografia a travessar, condicionants polítics etc.
robertotlh
N6
N6
 
Entrades: 170
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Ufffff....

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 02/01/2018 3:06

Ja, però no crec que es refereixi que es tregui l'element dels "dinericos" (que es cert que és important la factor econòmica del servei ferroviari, com la resta de coses que has escrit)
però sí posar totes les variables sobre la taula per debatre si la inversió valdria la pena: oferta actual, demanda actual i potencial, orografia a travessar, condicionants polítics etc.


El que voldrà dir si no m'equivoco, i estic d'acord amb l'ortegote, és que parem ja d'escriure sempre que no hi ha calers a totes les infraestructures que no existeixen encara o actualment, perquè posats a dir, tampóc hi ha calers per fer el tramvia per la Diagonal, no hi calers per fer el nou ramal de l'Aeroport o de comprar nous trens per la línia Lleida-La Pobla de Segur... El TRAM de la Diagonal si li posa pegues la CiU i altres partits contraris al tramvia (O com es diguin ara). Mai es farà perquè estaran en un bucle.

La resta dels foraires sí que parlen d'aquestes infraestructures que he posat com exemple, i no d'altres infraestructures que ni es mencionen o no estan ni pensades perquè estan en l'oblit, i enlloc de debatre com pot ser la infraestructura i tal, la resposta és "no hi ha calers"....

Que sí, que no es pot fer totes les infraestructures del món per la situació econòmica actual, i etc, etc. Però com pot ser que es digui aquest fil "Propostes ferroviàries" si no es pot parlar de propostes????
A més, i per què existeix aquest fil??? si cap proposta de les que parlem per aquí es farà realitat almenys quan siguem tots cendres

Exemple: S'hauria de fer traçats rectes i nous per la R6, van mencionar de fer una nova estació i renovar la mobilitat i sobretot per la capital d'Anoia, una promesa electoral (què ha passat??? res) (es parla d'això??? no) (resposta??? no hi ha calers)
He vist en aquest fil i altres fils d'anys anteriors amb propostes molt més surrealistes (em dono per aludit) i encara estàvem amb la crisi, i no es deia res sobre l'economia, ara es veu que "no hi ha calers" per tenir una opinió personal.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1195
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dimarts 02/01/2018 21:09

Buenas,
La parte economica es esencial, en eso estamos de acuerdo.
Yo lo que no entiendo es en el cerrarse en el No hay dinero, la verdad que lo entenderia para decir No hay dinero para hacer una autopista de 6 carriles por banda para ir de barcelona a lleida, pero no entiendo que se diga qyue no hay dinero para hacer una prolongacion de tranvia que como sabemos siempre es mas barata que una de metro por ejemplo.

Unir el tranvia es prioritario en la diagonal a mi parecer y sabemos que es posible que si exista ese dinero, solo es voluntad politica.

Otro ejemplo seria la prolongacion que ya se planteaba en sus inicios de que el tranvia llegara al campo del espanyol, aqui creo que no es necesario, hay dinero? seguramente si.

Aveces me da la sensacion de que cuando la obra viene por parte del gobierno español siempre nos sale la cantinela de uffffff no invierten nunca y españa nos roba, y cuando las obras las tiene que hacer la generalitat para justificarnos de que son iguales, decimos No hay dinero.

Por eso me cansa el sacar el ya topicazo de No hay dinero, cuando vemos que ese dinero que no existe aparece en otros sitios donde nos decian eso mismo No hay dinero y es hay donde Yo ya no me creo a nadie en materia de obra publica.

Tenemos un tren que llega al aeropuerto y hemos construido una linea de metro, el proyecto inicial se fue variando e inflando y los politicos dijeron si o si lo mas moderno, pozos con ascensores, trenes automaticos y asi nos va, ahora no hay dinero para terminar eso y lo mas grave nadie de esa gente encorbatada o en camiseta que deciden por todos a quedado como responsable, ellos siguen igual de tranquilos.
Puedo poner muchos ejemplos donde se ha tirado el dinero, por eso no entiendo cuando un proyecto puede ser viable, rapidamente se diga no hay dinero.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 836
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dimecres 03/01/2018 1:43

El tranvia por la diagonal costaria 150 millones aprox, mientras que la L9, calculan 16.000 millones, es decir dinero suficiente para cubrir toda Cataluña de tranvias (que bonito seria eso).

I parlant de tranvies, he fet últimament una revisió del meu post de fa un temps de com podria ser la xarxa de Tram a la AMB en el llarg termini (important posar això, en vista de recentes converses :roll: )



https://drive.google.com/open?id=15UM8HXXfstSVhgsWcy7INS9ozvU&usp=sharing

Imatge

Els canvis principals son que de color turquesa estan els tranvies de gran capacitat gran, amb 4 vagons per exemple, i en verd fosc hi hauria de capacitat petita, un vagó estil Lisboa etc.)

Al Trambaix, res.
Estava temptat de posar un enllaç Sant Boi - El Prat, però al final he vist que se suposa que algun dia la L1 arribarà allà. Pues buenu. He vist també propostes d'allargar el tram del Splau fins al Hospital de Bellvitge, però no té casi cap sentit.

A Barcelona ciutat hi adjunto un Tramvia adicional al carrer Aragó-Roma - Estació de Sants - Francesc Macià (enfrentant-me a denúncies de la RACC per alteració d'ordre social).
He creat un mini tranvia al Montjuïc: Tram Montjuïc. Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.

Al Trambesós allargo el Tram fins a la zona comercial i industrial de Montigalà, mentres que abans anava a Can Ruti, i cap al port també. Realment no sé que fer amb Can Ruti, si posar'hi tramvia (des d'on?) o Metro L2 (tindria demanda per un metro gran?) o una línia lleugera com la L11. Cap cosa em convenç realment. També he millorat el traçat fins a Torribera i he eliminat l'enllaç fins al Tram Vallès.
Per últim, he allargat el tram de la costa fins a Mataró. Això és perquè al PDI hi posa que està planejat fer una segona via de Rodalies al Maresme més cap al costat de la serra i reservar (imagino jo, i si no ho diu ningúm ho reclamo jo) el traçat de tota la costa fins a Mataró desde l'Estació de Badalona per fer un tren-tram molt més obert físicament, que no segregui tant l'espai entre la platja i les ciutats. Com han fet a Alicante. El tren-tram iria paral·lel a Rodalies fins a Montgat, i després ocuparia la via. Les T4 T6 acabarien a Badalona Estació, i allà començaria el tren tram.

Al Vallés és més complexe. He posat un mini tram urbà a Montcada per connectar millor les diferents estacions de Rodalies, i la ciutat en general.
He posat un altre mini Tram que creua Cerdanyola del Vallés, però no estic molt seguir si seria viable.
Hi posat un Tram doble a Sant Cugat, un anant a Valldoreix, i un altre a Mirasol, i després Rubí fins els FGC. Tampoc estic tant convençut pero els poso igualment. Un altre aniria des de Rubí Rodalies fins a Les Fonts, i un altre des d'allà creuant Terrassa al costat de la riera fins a Terrassa Est i després Terrassa Nacions Unides. Un altre tramvia connectaria Matadepera fins a aquesta estació i després creuaria Terrassa fins al barri de Ca n'Aurell. Aquests mini tramvies és possible que no estiguin realment adaptats a les direccionalitats del fluxos de demanda d'aquella zaona però no conec bé com són els busos de per allà, s'hauria de veure.
A Sabadell connecto Castellar del Vallès amb Sabadell Nord. Sé que està la opció FGC (300 milions) però no m'agrada massa. per últim he adjuntat un Y de tres trams petits a Sabadell, amb puntes a Sant Quirze del Vallès i les estacions de Sabadell Nord i Sabadell Sud, per complementar Rodalies, FGC, TramVallès i els busos. No estic segur de la demanda però ho dibuixo igualment.
La resta està casi igual. Voilà.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 03/01/2018 3:31, en total s’ha editat 1 vegada.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 65
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant