Pàgina 120 de 148

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 08/01/2018 21:44
Autor: trensmat
Carlos González ha escrit:La idea m'agrada, apart de que caldria fer amb el pas del anys un tren per Granollers i Mataró, s'hauria de fer més parades per Mataró.....

Però aquest traçat, apart de que està projectada a més, la volen fer com un servei de RENFE. A llarg termini està pensat fer traçats nous per que comenci a existir la Línia Orbital Ferroviària (LOF) i que inclou aquest traçat.

Salutacions
Exactament penso que el meu projecte S10 hem falten algunes coses per pulir com per exemple:
Que la S10 continuï fins Barcelona Estació de França.

Que sigui la primera línia de rodalies mixta (amb amples convencional i UIC).

També he pensat d'allargar la línia S10 fins Les Franqueses-Granollers Nord, La Roca Village i Sant Celoni (però no m'ha donat temps).

També m'he oblidat de posar una estació a Dosrius.

Metro del Vallès (ara l'Oriental)

Publicat: Dilluns 08/01/2018 22:36
Autor: Javi M
Traçat 100% en túnel?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 17:11
Autor: Aeduh
http://territori.scot.cat/cat/img2/2010 ... rbital.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2327/236 ... 1d4c42.jpg

Segons aquests mapes la linea orbital no passarà per dos rius sino més avall, paral·lel a l'autopista.
Fer un S-10 des de l'Estació de França m'agrada molt com idea. Es podria fer a més un S-11 fins a la Garriga si hi ha demanda, encara que es tindrien que unir la via del R3 i la de Girona entre Granollers Nord i les Franqueses.
Encara que havia dit abans de reservar el S-10 pel traçat futur de Barcelona Castelldefels (questió de numeració).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 17:40
Autor: Carlos González
M'acabo d'adonar amb altre cosa, amb els mapes que ha penjat en Aeduh, un mostra un traçat directe entre Martorell i Terrassa, i l'altre mostra les noves estacions (o nous baixadors) per el Baix Llobregat....
Resumidament, en un mostra un traçat més recte i l'altre no tant

Estic més d'acord amb aquest altre... http://farm3.static.flickr.com/2327/236 ... 1d4c42.jpg

Jo crec que si es fa el ramal de Martorell i Cervera (passant per Igualada), tal ramal hauria de fer, i si es fa, parades per la SEAT de Martorell, Abrera i Esparreguera (ja que la LOF com es pensa fer mostra que farà estacionar aquests llocs) i deixar la LOF per que vagi directament per Martorell i Terrassa.

Per l'altre costat, si no es fa l'estació de Can Llobet.... El que s'hauria de fer es un bypass per Barberà connectant amb el traçat de la R8 (per on passa per el Parc del Pinetons)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 17:50
Autor: Aeduh
Heh, sabia que comentaries el ramal Cervera Martorell del mapa. Una altra cosa que havia pensat fa un temps seria un túnel a la Línia dels FGC just després de Monistrol creuant Montserrat per sota cap a Collbató, i ja en superficie, unint-se al ramal de Cervera, passar fins just abans d'Esparraguera i unint-se de nou just abans de Olesa a la línia ja construida.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 18:03
Autor: Carlos González
Això és una mica boig, el Carrilet és d'ample mètric, el ramal aquest, que es suposa que serà de RENFE, la RENFE és d'ample ibèric. I l'orografia conta també.

(optaria més en fer canvi d'ample a les vies d'ample ibèric a ample UIC per fer trens directes a localitats franceses, però això es un altre història)

Valdrà més gastar-se aquests diners en fer el ramal de l'Eix Transversal d'Igualada, ja que evita creuant Montserrat, que això que deies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 19:32
Autor: Aeduh
Cert, no recordava l'ample de via.
A mi també que tota Catalunya es convertís en ample UIC (i Espanya), però es ben possible que precisament La Línia Llobregat-Anoia canvii abans a UIC en algún moment del futur que tota la xarxa de Rodalies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 20:10
Autor: Carlos González
Espanya, no és l'única, també Portugal :D

Però crec que ens estem anant del tema

:topic

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 20:34
Autor: ortegote
Cuando se construyo la Autovia de Vilafranca a Vilanova i la geltru se tuvo la oportunidad de oro para construir el tramo Ferroviario de la LOF, pero los politicos no se si por gusto, por desidia o por que no tienen ni puñetera idea de lo que prometen, n hicieron nada y no se construyo la plataforma y las vias para hacer la conexion.
De golpe 2 obras de infraestructura terminadas, pero ya sabemos el coche siempre gana y tenemos autovia pero el desgraciado del tren ni se le espera ni se le ve por esos lugares.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 09/01/2018 23:10
Autor: Carlos González
Lo mismo pasará con la autovía de Martorell y Terrassa, si ambas cosas se hacen ahora, claro....

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 13/01/2018 22:09
Autor: Oriolix
xarxa_tren_bcn.jpg
xarxa_tren_bcn.jpg (194.37 KiB) Visualitzat 7846 cops
Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França

1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels

2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans

3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França

4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada

5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.

Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 14/01/2018 11:48
Autor: robertotlh
Amb el Martorell - Terrassa on faríeu la bifurcació amb la línia de Vilafranca, per darrera aprofitant el ramal de la Seat, abans del túnel de Castellbisbal o entre el túnel de Castellbisbal i l estació de Martorell?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 14/01/2018 12:01
Autor: Carlos González
Jo optaria per aprofitar en part el ramal de Seat.... Així ens estalviariem en túnels i traçats.....

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 14/01/2018 17:38
Autor: mpn90
Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.
Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.
Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 14/01/2018 23:35
Autor: Oriolix
mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.
L'estació al passeig de la Zona Franca enllaçaria amb l'estació de Motors de L10, mentre que l'enllaç amb la L9 es faria a la nova estació del Prat, amb connexió a l'estació Moreres de L9.
mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.

Jo no seria partidari de fer passar el recorregut per la T2, perquè provocaria un traçat massa sinuós i amb massa parades. D'altra banda ja hi ha connexió T1-T2 amb la L9, amb la qual cosa ja es dona servei. Una altra opció per connectar T1 i T2 seria una llançadora que cobrís el 1,5 km que hi ha, passant per sota les pistes, com la que hi ha a Stansted https://en.wikipedia.org/wiki/Stansted_ ... sit_System
mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.


La via pel litoral és una opció. Potser no hi ha prou gent a Gavà Mar, però sí que tindria molt d'èxit per anar a la platja. El que seria curiós seria veure junts en el mateix tren els grups de nois que van a la platja i els viatgers de negocis que van a l'aeroport.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 16/01/2018 22:33
Autor: Aeduh
No crec que sigui factible el trajecte de Prat a l'Aeroport. Passa pel parc natural. A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport. L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 17/01/2018 12:08
Autor: mpn90
Aeduh ha escrit:A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport.
En realitat, el més lògic seria que la línia nova de FGC (o qui sigui que l'operi) un cop arribat a l'aeroport anés cap al sud. És molt més lògic i intel·ligent fer una estació passant a l'aeroport per tal que tothom que hi arribi pugui anar a totes direccions, i no només a Barcelona. També entenc que si es fa la línia llançadora s'eliminaria la de Rodalies.

Pel que fa a la L9, i a la L2 si algun dia la fan encara que no calgui, no tindran ús fins que o bé es facin trens semi-directes (algú ho hauria d'haver pensat abans de fer tota l'obra) o simplement no la fan i que es quedin amb una linia ferroviària connectada que hi puguin arribar tant trens de Girona, Tarragona com de dins de Barcelona, en format tant de MD com de rodalies.
Aeduh ha escrit:L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.
No sóc entès en la matèria, però em fa l'efecte que crear una terminal satèl·lit no seria necessari, sobretot si tenim en compte l'ús que s'està fent de la T2 i les possibilitats que té d'augmentar tant l'ús com la seva extensió.

Tramvia de Montjuïc

Publicat: Dijous 18/01/2018 20:15
Autor: Aeduh
Fa uns dies/setmanes vaig parlar d'una xarxa completa de Tram a la AMB. Aquesta incloia una proposta totalment nova i peculiar, un petit tramvia a Montjuïc, similar en estètica i mida al Tramvia Blau.

Això vaig comentar del tram: Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.

Em va agradar bastant com va acabar el traçat final que vaig fer després de diverses iteracions i m'agradaria saber si la resta de vosaltros veurieu amb bons ulls la seva implementació en un futur tan llunyà com sigui. Sisplis no parleu de que si seria car, només si realment teniu una forta sensació de que el tram seria absolutament no rentable, m'agradaria més tenir opinions sobre si el concepte general d'aquest tram en aquest lloc té sentit o no.

El tram estaria integrat a la resta de la xarxa de transport, i pels turistes hi ha podria haver un sol bitllet pel Funicular, el Tramvia i el Telefèric, el T-Montjuïc, per exemple.

Imatge

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 20/01/2018 10:57
Autor: Carlos González
No tinc res en contra dels tramvies, em sembla bona la idea, però crec que quan arribi la L2 per Montjuïc veuria "poc útil" llavors el tramvia de Montjuïc.
Que potser m'equivoqui.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 20/01/2018 17:52
Autor: David.F.C.M.B.1000
FGC linea llobregat anoia:

- L8: (Moli nou / pl.cataluña), en pl.cataluña de la linea del valles adaptar ancho de via y anden de la via 5 para los trenes 213.


FGC linea valles:

- L6: (sarria / montcada y reixac), la linea seguiria igual hasta gracia ya que alli se bifurcaria hacia otro tunel y las proximas paradas podrian ser: clot / la pau / sant adria del besos / badalona pompeu fabra / fondo / can zam / montcada y reixac.


- L12: (sarria / castelldefels), apartir de reina elisenda: zona universitaria, sant feliu I consell comarcal, sant boi, viladecants, gava, castelldefels.





Renfe cercanias:

- Hacer llegar los cercanias a santa coloma de gramanet, por ejemplo se podria aprovechar la R7 (cerdañola universitat / santa coloma), su recorrido seguiria siendo el mismo, apartir de sant andreu arenal sus paradas serian: la sagrera-meridiana, santa coloma de gramanet (podria finalizar en pl.vila enlazando con la L1 de TMB