Pàgina 120 de 129

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dissabte 06/01/2018 22:24
Autor: Carlos González
Bueno... el 3er túnel tard o d'hora s'ha de fer, jo personalment ho faria passant el 3er túnel per Bellvitge passant per les Corts i Gràcia (Fer-ho passar per Travessera de Gràcia), però això es qüestió de gustos.

Si es fa el túnel per la Diagonal passant per Castelldefels-Zona Universitària, jo crec que hauria de passar un altre línia o altres serveis que no pas només una línia o un servei de Rodalia....

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dissabte 06/01/2018 23:28
Autor: Aeduh
Si va per la Travessera de Gràcia tan a dalt després crec que seria complicat que s'acoplés a la resta de vies abans de Sagrera.
El que sí que podria ser viable és Travessera de les Corts fins a Francesc Macià (on es vol fer una estació) i tirar avall per la Diagonal fins al creuament que poso.
Però per altre costat, aquest túnel es fa també per apropar millor el trio Viladecans, Gavà i Castelldefels amb Sant Boi (i Cornellà, Esplugues...)

http://www.elperiodico.com/es/barcelona ... lar-516130
Aquest article detalla bé com anava a ser la configuració del projecte abans que la crisi ho parés tot.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Diumenge 07/01/2018 0:40
Autor: Carlos González
Parlant dels Rodalies..... sense fer res nou, tinc pensat una proposta per millorar els serveis de Rodalies sense fer grans canvis.....

Tenint en compte que cal el Salt de Moltó de Torrassa i el Ramal de les Aigües (I aquest segon hi existeix), crec es podria fer els següents serveis sense cap problema o sense un cost important per fer menys saturat els túnels...

R1 Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes (per Mataró) (Línia de la costa) [Túnel de Pl. Catalunya]
R2 Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes (per Vilanova i la Geltrú i Granollers Centre) [Túnel P. de Gràcia]
R3 Sant Vicenç de Calders-Vic (per Vilafranca del Penedès) [Túnel de Pl. Catalunya/Meridiana]
R4 Aeroport-Manresa [Túnel P. de Gràcia]
R7 Línia Circular (Per Cerdanyola-Sant Cugat-Pl. Catalunya) [Túnel de Pl. Catalunya/Meridiana]
R8 Sant Vicenç de Calders-Maçanet Massanes (Per Sant Cugat) [No passa per Barcelona]


A diferència del pla pensat per Foment o per la Generalitat.... aquest ho pensava per evitar cisallaments del que està pensat fer-ho, la R2 podria fer menys parades per el Garraf ja que podria compartir traçat amb la R1, i aquesta, podria fer la resta de parades. Fer així un R2 allargant per SVC i Maçanet, ja que podrien fer que els actuals R2Sud arribin fins a Reus fent un rodalia semidirecte i els actuals R2Nord (o uns trens servei R11 allargats a l'Aeroport) per Girona.....

El meu dubte és si el traçat de la R1 per tota la costa és bona idea o per precaució de no fer cisallaments per allà, ja que la idea és fer que els trens de Passeig de Gràcia passin R2, R4 i regionals continuat del tram de Granollers i la costa sud, i per Pl. Catalunya fer els trens de Pl. Catalunya passant per la R1, R3, R7 continuat per Vilafranca, tram de la Meridiana i Maresme per la R1....

Què penseu??

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Diumenge 07/01/2018 13:01
Autor: Carlos González
Aeduh ha escrit:Si va per la Travessera de Gràcia tan a dalt després crec que seria complicat que s'acoplés a la resta de vies abans de Sagrera.
.


És cert, a més la millor solució d'aquesta forma és fer una estació d'enllaç per el carrer de Sant Antoni Maria Claret amb altres vies i connectant amb les vies que hi han per la Meridiana, però......

Aeduh ha escrit:El que sí que podria ser viable és Travessera de les Corts fins a Francesc Macià (on es vol fer una estació) i tirar avall per la Diagonal fins al creuament que poso.

Aquesta és millor opció que la que he esmentat.

Aeduh ha escrit:Però per altre costat, aquest túnel es fa també per apropar millor el trio Viladecans, Gavà i Castelldefels amb Sant Boi (i Cornellà, Esplugues...)

El tram de Cornellà-Castelldefels s'ha de fer, jo ja ho he dit moltes vegades, que s'ha de fer, enlloc de Molí Nou, ha de passar per l'estació de Sant Boi. I si arriba el cas de que no hi hagi el tercer túnel, el que es pot fer és que aquest nou tram sigui per la R1 o per un servei que passi per Pl. Catalunya....

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Diumenge 07/01/2018 14:25
Autor: robertotlh
Carlos González ha escrit:Parlant dels Rodalies..... sense fer res nou, tinc pensat una proposta per millorar els serveis de Rodalies sense fer grans canvis.....

Tenint en compte que cal el Salt de Moltó de Torrassa i el Ramal de les Aigües (I aquest segon hi existeix), crec es podria fer els següents serveis sense cap problema o sense un cost important per fer menys saturat els túnels...

R1 Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes (per Mataró) (Línia de la costa) [Túnel de Pl. Catalunya]
R2 Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes (per Vilanova i la Geltrú i Granollers Centre) [Túnel P. de Gràcia]
R3 Sant Vicenç de Calders-Vic (per Vilafranca del Penedès) [Túnel de Pl. Catalunya/Meridiana]
R4 Aeroport-Manresa [Túnel P. de Gràcia]
R7 Línia Circular (Per Cerdanyola-Sant Cugat-Pl. Catalunya) [Túnel de Pl. Catalunya/Meridiana]
R8 Sant Vicenç de Calders-Maçanet Massanes (Per Sant Cugat) [No passa per Barcelona]


A diferència del pla pensat per Foment o per la Generalitat.... aquest ho pensava per evitar cisallaments del que està pensat fer-ho, la R2 podria fer menys parades per el Garraf ja que podria compartir traçat amb la R1, i aquesta, podria fer la resta de parades. Fer així un R2 allargant per SVC i Maçanet, ja que podrien fer que els actuals R2Sud arribin fins a Reus fent un rodalia semidirecte i els actuals R2Nord (o uns trens servei R11 allargats a l'Aeroport) per Girona.....

El meu dubte és si el traçat de la R1 per tota la costa és bona idea o per precaució de no fer cisallaments per allà, ja que la idea és fer que els trens de Passeig de Gràcia passin R2, R4 i regionals continuat del tram de Granollers i la costa sud, i per Pl. Catalunya fer els trens de Pl. Catalunya passant per la R1, R3, R7 continuat per Vilafranca, tram de la Meridiana i Maresme per la R1....

Què penseu??


La R3 es la linia que ha de recorrer el Cornella-Castelldefels. No cal ferla arribar a Sant Vicenç. Com mes llargues son les línies més possibilitats d incidències i més dificultats de gestió en cas que aquestes es produeixin.

Sobre el tercer túnel, crec que s ha fer sobre la base del Cornellà Castelldefels i connectat a la línia de Vilafranca a Cornellà. Això donaria flexibilitat d explotació permetent encaminar hi trens tant desde la costa com desde l interior

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Diumenge 07/01/2018 15:24
Autor: Carlos González
Era una proposta per serveis ja existens si hi ha el salt de moltó, estic d'acord amb el tram de Cornellà-Castelldefels, però la R3 té baixes freqüències en comparació amb la R1, R2 i R4..... pensa que per la línia de Vilafranca no hi han tantes freqüències en comparació amb Cornellà-Castelldefels, que aniria molta gent i estaria bé un tren d'altes freqüències....

A més... pensa que la idea NO es fer només trens direcció SVC vagin completament fins a Vic..... la idea és que per la part de l'Alt Penedès vagin fins a Granollers-Canovelles uns serveis i després altres que poden parar per Martorell, trens més directes per Vic.....

Que el mateix passa actualment amb la R4 i la R3 també... o com R1 que alguns serveis paren a l'Hospitalet i altres a Molins de Rei.... que per cert... no ho sé ben bé, però es vol renovar o treure'n les vies que finalitzen alguns trens allà???

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Diumenge 07/01/2018 18:18
Autor: Aeduh
I creieu que l'Estació de França com a parada de Rodalies està destinada a desaparèixer?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dilluns 08/01/2018 0:59
Autor: Aeduh
Per cert, la linia projectada de Barcelona diagonal Castelldefels podria ser una S-10 encara que no sigui dels FGC. S significa suburbà al cap i al fi, tendria sentit que s'anomenés així i seria una forma de pressió o indicació perquè algun dia en el futur llunyà FGC es fusioni amb Rodalies...

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dilluns 08/01/2018 20:10
Autor: trensmat
Mi nuevo proyecto de la nueva línea S10 Granollers Centre - Mataró de FGC.

Con paradas:
Granollers Centre
La Roca del Vallés
Argentona Estació
Mataró Nord
Rocafonda
Mataró

Aquí os dejo un enlace, espero que os guste porque lo he hecho con este programa http://jpwright.net/subway/.
https://drive.google.com/file/d/1okDoEv99zlFPaLaSRQQKyzUr7jnwg23Y/view?usp=sharing

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dilluns 08/01/2018 22:20
Autor: Carlos González
La idea m'agrada, apart de que caldria fer amb el pas del anys un tren per Granollers i Mataró, s'hauria de fer més parades per Mataró.....

Però aquest traçat, apart de que està projectada a més, la volen fer com un servei de RENFE. A llarg termini està pensat fer traçats nous per que comenci a existir la Línia Orbital Ferroviària (LOF) i que inclou aquest traçat.

Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dilluns 08/01/2018 22:44
Autor: trensmat
Carlos González ha escrit:La idea m'agrada, apart de que caldria fer amb el pas del anys un tren per Granollers i Mataró, s'hauria de fer més parades per Mataró.....

Però aquest traçat, apart de que està projectada a més, la volen fer com un servei de RENFE. A llarg termini està pensat fer traçats nous per que comenci a existir la Línia Orbital Ferroviària (LOF) i que inclou aquest traçat.

Salutacions

Exactament penso que el meu projecte S10 hem falten algunes coses per pulir com per exemple:
Que la S10 continuï fins Barcelona Estació de França.

Que sigui la primera línia de rodalies mixta (amb amples convencional i UIC).

També he pensat d'allargar la línia S10 fins Les Franqueses-Granollers Nord, La Roca Village i Sant Celoni (però no m'ha donat temps).

També m'he oblidat de posar una estació a Dosrius.

Metro del Vallès (ara l'Oriental)

EntradaPublicat: Dilluns 08/01/2018 23:36
Autor: Javi M
Traçat 100% en túnel?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 18:11
Autor: Aeduh
http://territori.scot.cat/cat/img2/2010 ... rbital.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2327/236 ... 1d4c42.jpg

Segons aquests mapes la linea orbital no passarà per dos rius sino més avall, paral·lel a l'autopista.
Fer un S-10 des de l'Estació de França m'agrada molt com idea. Es podria fer a més un S-11 fins a la Garriga si hi ha demanda, encara que es tindrien que unir la via del R3 i la de Girona entre Granollers Nord i les Franqueses.
Encara que havia dit abans de reservar el S-10 pel traçat futur de Barcelona Castelldefels (questió de numeració).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 18:40
Autor: Carlos González
M'acabo d'adonar amb altre cosa, amb els mapes que ha penjat en Aeduh, un mostra un traçat directe entre Martorell i Terrassa, i l'altre mostra les noves estacions (o nous baixadors) per el Baix Llobregat....
Resumidament, en un mostra un traçat més recte i l'altre no tant

Estic més d'acord amb aquest altre... http://farm3.static.flickr.com/2327/2366283096_a8551d4c42.jpg

Jo crec que si es fa el ramal de Martorell i Cervera (passant per Igualada), tal ramal hauria de fer, i si es fa, parades per la SEAT de Martorell, Abrera i Esparreguera (ja que la LOF com es pensa fer mostra que farà estacionar aquests llocs) i deixar la LOF per que vagi directament per Martorell i Terrassa.

Per l'altre costat, si no es fa l'estació de Can Llobet.... El que s'hauria de fer es un bypass per Barberà connectant amb el traçat de la R8 (per on passa per el Parc del Pinetons)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 18:50
Autor: Aeduh
Heh, sabia que comentaries el ramal Cervera Martorell del mapa. Una altra cosa que havia pensat fa un temps seria un túnel a la Línia dels FGC just després de Monistrol creuant Montserrat per sota cap a Collbató, i ja en superficie, unint-se al ramal de Cervera, passar fins just abans d'Esparraguera i unint-se de nou just abans de Olesa a la línia ja construida.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 19:03
Autor: Carlos González
Això és una mica boig, el Carrilet és d'ample mètric, el ramal aquest, que es suposa que serà de RENFE, la RENFE és d'ample ibèric. I l'orografia conta també.

(optaria més en fer canvi d'ample a les vies d'ample ibèric a ample UIC per fer trens directes a localitats franceses, però això es un altre història)

Valdrà més gastar-se aquests diners en fer el ramal de l'Eix Transversal d'Igualada, ja que evita creuant Montserrat, que això que deies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 20:32
Autor: Aeduh
Cert, no recordava l'ample de via.
A mi també que tota Catalunya es convertís en ample UIC (i Espanya), però es ben possible que precisament La Línia Llobregat-Anoia canvii abans a UIC en algún moment del futur que tota la xarxa de Rodalies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 21:10
Autor: Carlos González
Espanya, no és l'única, també Portugal :D

Però crec que ens estem anant del tema

:topic

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimarts 09/01/2018 21:34
Autor: ortegote
Cuando se construyo la Autovia de Vilafranca a Vilanova i la geltru se tuvo la oportunidad de oro para construir el tramo Ferroviario de la LOF, pero los politicos no se si por gusto, por desidia o por que no tienen ni puñetera idea de lo que prometen, n hicieron nada y no se construyo la plataforma y las vias para hacer la conexion.
De golpe 2 obras de infraestructura terminadas, pero ya sabemos el coche siempre gana y tenemos autovia pero el desgraciado del tren ni se le espera ni se le ve por esos lugares.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaPublicat: Dimecres 10/01/2018 0:10
Autor: Carlos González
Lo mismo pasará con la autovía de Martorell y Terrassa, si ambas cosas se hacen ahora, claro....