Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Oriolix » Dissabte 13/01/2018 23:09

xarxa_tren_bcn.jpg
xarxa_tren_bcn.jpg (194.37 KiB) S’ha visualitzat 976 vegades


Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França

1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels

2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans

3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França

4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada

5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.

Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 251
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Diumenge 14/01/2018 12:48

Amb el Martorell - Terrassa on faríeu la bifurcació amb la línia de Vilafranca, per darrera aprofitant el ramal de la Seat, abans del túnel de Castellbisbal o entre el túnel de Castellbisbal i l estació de Martorell?
robertotlh
N6
N6
 
Entrades: 182
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 14/01/2018 13:01

Jo optaria per aprofitar en part el ramal de Seat.... Així ens estalviariem en túnels i traçats.....
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1245
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: mpn90 » Diumenge 14/01/2018 18:38

Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.

Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.

Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.
mpn90
N5
N5
 
Entrades: 92
Membre des de: Diumenge 27/09/2015 17:59

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Oriolix » Dilluns 15/01/2018 0:35

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.

L'estació al passeig de la Zona Franca enllaçaria amb l'estació de Motors de L10, mentre que l'enllaç amb la L9 es faria a la nova estació del Prat, amb connexió a l'estació Moreres de L9.

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.

Jo no seria partidari de fer passar el recorregut per la T2, perquè provocaria un traçat massa sinuós i amb massa parades. D'altra banda ja hi ha connexió T1-T2 amb la L9, amb la qual cosa ja es dona servei. Una altra opció per connectar T1 i T2 seria una llançadora que cobrís el 1,5 km que hi ha, passant per sota les pistes, com la que hi ha a Stansted https://en.wikipedia.org/wiki/Stansted_ ... sit_System

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.


La via pel litoral és una opció. Potser no hi ha prou gent a Gavà Mar, però sí que tindria molt d'èxit per anar a la platja. El que seria curiós seria veure junts en el mateix tren els grups de nois que van a la platja i els viatgers de negocis que van a l'aeroport.
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 251
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dimarts 16/01/2018 23:33

No crec que sigui factible el trajecte de Prat a l'Aeroport. Passa pel parc natural. A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport. L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 86
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: mpn90 » Dimecres 17/01/2018 13:08

Aeduh ha escrit:A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport.
En realitat, el més lògic seria que la línia nova de FGC (o qui sigui que l'operi) un cop arribat a l'aeroport anés cap al sud. És molt més lògic i intel·ligent fer una estació passant a l'aeroport per tal que tothom que hi arribi pugui anar a totes direccions, i no només a Barcelona. També entenc que si es fa la línia llançadora s'eliminaria la de Rodalies.

Pel que fa a la L9, i a la L2 si algun dia la fan encara que no calgui, no tindran ús fins que o bé es facin trens semi-directes (algú ho hauria d'haver pensat abans de fer tota l'obra) o simplement no la fan i que es quedin amb una linia ferroviària connectada que hi puguin arribar tant trens de Girona, Tarragona com de dins de Barcelona, en format tant de MD com de rodalies.

Aeduh ha escrit:L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.
No sóc entès en la matèria, però em fa l'efecte que crear una terminal satèl·lit no seria necessari, sobretot si tenim en compte l'ús que s'està fent de la T2 i les possibilitats que té d'augmentar tant l'ús com la seva extensió.
mpn90
N5
N5
 
Entrades: 92
Membre des de: Diumenge 27/09/2015 17:59

Tramvia de Montjuïc

EntradaAutor: Aeduh » Dijous 18/01/2018 21:15

Fa uns dies/setmanes vaig parlar d'una xarxa completa de Tram a la AMB. Aquesta incloia una proposta totalment nova i peculiar, un petit tramvia a Montjuïc, similar en estètica i mida al Tramvia Blau.

Això vaig comentar del tram: Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.

Em va agradar bastant com va acabar el traçat final que vaig fer després de diverses iteracions i m'agradaria saber si la resta de vosaltros veurieu amb bons ulls la seva implementació en un futur tan llunyà com sigui. Sisplis no parleu de que si seria car, només si realment teniu una forta sensació de que el tram seria absolutament no rentable, m'agradaria més tenir opinions sobre si el concepte general d'aquest tram en aquest lloc té sentit o no.

El tram estaria integrat a la resta de la xarxa de transport, i pels turistes hi ha podria haver un sol bitllet pel Funicular, el Tramvia i el Telefèric, el T-Montjuïc, per exemple.

Imatge
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 86
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 20/01/2018 11:57

No tinc res en contra dels tramvies, em sembla bona la idea, però crec que quan arribi la L2 per Montjuïc veuria "poc útil" llavors el tramvia de Montjuïc.
Que potser m'equivoqui.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1245
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dissabte 20/01/2018 18:52

FGC linea llobregat anoia:

- L8: (Moli nou / pl.cataluña), en pl.cataluña de la linea del valles adaptar ancho de via y anden de la via 5 para los trenes 213.


FGC linea valles:

- L6: (sarria / montcada y reixac), la linea seguiria igual hasta gracia ya que alli se bifurcaria hacia otro tunel y las proximas paradas podrian ser: clot / la pau / sant adria del besos / badalona pompeu fabra / fondo / can zam / montcada y reixac.


- L12: (sarria / castelldefels), apartir de reina elisenda: zona universitaria, sant feliu I consell comarcal, sant boi, viladecants, gava, castelldefels.





Renfe cercanias:

- Hacer llegar los cercanias a santa coloma de gramanet, por ejemplo se podria aprovechar la R7 (cerdañola universitat / santa coloma), su recorrido seguiria siendo el mismo, apartir de sant andreu arenal sus paradas serian: la sagrera-meridiana, santa coloma de gramanet (podria finalizar en pl.vila enlazando con la L1 de TMB
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 219
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 20/01/2018 18:58

La L8 té proposat el perllongament fins a Gràcia.... per Pl. Catalunya haurien de ser la resta de serveis del Llobregat-Anoia si s'arriba a fer.

La L12 no es farà, ja hi ha pensat fer ampliacions de les existents, com la L3 fins a Esplugues (i a segon termini Sant Feliu)... i el nou tram de RENFE Cornellà-Castelldefels.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1245
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 20/01/2018 19:20

Carlos González ha escrit:La L8 té proposat el perllongament fins a Gràcia.... per Pl. Catalunya haurien de ser la resta de serveis del Llobregat-Anoia si s'arriba a fer.

La L12 no es farà, ja hi ha pensat fer ampliacions de les existents, com la L3 fins a Esplugues (i a segon termini Sant Feliu)... i el nou tram de RENFE Cornellà-Castelldefels.


Tot lo que has dit per mi es ciencia ficció Ferroviaria xD
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 857
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Diumenge 21/01/2018 1:01

Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 86
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 21/01/2018 1:14

ortegote ha escrit:Tot lo que has dit per mi es ciencia ficció Ferroviaria xD


A ver... ten en cuenta de que la L8 ya está pensada y ya se han licitado las obras... que se comience a construir o no... eso ya es otra cosa, eso seguro que no se hará este año.

La línea de Cornellà-Castelldefels, piensa que es importante para esta zona del Llobregat, sólo por esa zona hay buses y en verano van petados, si sumas el total de los municipios por donde pasa la C-245 (Cornellà-Sant Boi-Viladecans-Gavà-Castelldefels) suman de habitantes 345.411 ortegote... En verano, la línea de bus L96 está saturada. Es necesaria esta infraestructura.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1245
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: 122-042-132 » Diumenge 21/01/2018 21:22

Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.


En cap cas i enlloc s'ha dit que aquesta obra estarà acabada el 2020. S'estan preparant els estudis informatius i el projecte, amb molta sort el projecte estarà llest el 2019 o fins i tot el 2020. Desprès cal el finançament i compte de 5 a 6 anys, mínim d'obra. Cal tocar de peus a terra i no deixar-se portar per les quimeres, ni falses espectatives. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1027
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 21/01/2018 21:26

Antigament es pensava fer-la per Entença, no sé perquè van canviar per l'Hospital Clínic...
Però tampóc crec que es farà d'aquí a dos anys.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1245
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: 122-042-132 » Diumenge 21/01/2018 21:29

Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.

L-12, no hi ha cap estudi informatiu, ni projecte, només uns estdis preliminars. Per ara és un tema mort. Tot i la seva inclusió en el vigent PDI.
Actualment s'ha fet un estudi informatiu per adaptar la C-245 amb plataformes independents per totes les línies de bus que serveixen aquesta zona del Baix Llobregat. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1027
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: oscsanchez6 » Dilluns 22/01/2018 11:24

122-042-132 ha escrit:
Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.

L-12, no hi ha cap estudi informatiu, ni projecte, només uns estdis preliminars. Per ara és un tema mort. Tot i la seva inclusió en el vigent PDI.
Actualment s'ha fet un estudi informatiu per adaptar la C-245 amb plataformes independents per totes les línies de bus que serveixen aquesta zona del Baix Llobregat. Salut!

Bé, de l'L12 sí que hi ha coses (tot i estar la línia descartada)
http://www.sanchezpiulachs.com/ca/page.asp?id=23&ui=289
Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
 
Entrades: 121
Membre des de: Diumenge 17/11/2013 22:15
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: 122-042-132 » Dilluns 22/01/2018 15:34

oscsanchez6 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.

L-12, no hi ha cap estudi informatiu, ni projecte, només uns estdis preliminars. Per ara és un tema mort. Tot i la seva inclusió en el vigent PDI.
Actualment s'ha fet un estudi informatiu per adaptar la C-245 amb plataformes independents per totes les línies de bus que serveixen aquesta zona del Baix Llobregat. Salut!

Bé, de l'L12 sí que hi ha coses (tot i estar la línia descartada)
http://www.sanchezpiulachs.com/ca/page.asp?id=23&ui=289

Tens raó, però només son uns estudis previs i només entre Reina Elisenda i Sant Joan de Déu, en cap cas fins al Baix Llobregat. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1027
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 22/01/2018 15:51

Es va descartar per ampliar línies i xarxes existents... La L12 per el Baix Llobregat no es veurà realitat.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1245
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant