Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Oriolix » Dissabte 13/01/2018 23:09

xarxa_tren_bcn.jpg
xarxa_tren_bcn.jpg (194.37 KiB) S’ha visualitzat 277 vegades


Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França

1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels

2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans

3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França

4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada

5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.

Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 251
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Diumenge 14/01/2018 12:48

Amb el Martorell - Terrassa on faríeu la bifurcació amb la línia de Vilafranca, per darrera aprofitant el ramal de la Seat, abans del túnel de Castellbisbal o entre el túnel de Castellbisbal i l estació de Martorell?
robertotlh
N6
N6
 
Entrades: 165
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 14/01/2018 13:01

Jo optaria per aprofitar en part el ramal de Seat.... Així ens estalviariem en túnels i traçats.....
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1174
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: mpn90 » Diumenge 14/01/2018 18:38

Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.

Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.

Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.
mpn90
N5
N5
 
Entrades: 87
Membre des de: Diumenge 27/09/2015 17:59

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Oriolix » Dilluns 15/01/2018 0:35

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.

L'estació al passeig de la Zona Franca enllaçaria amb l'estació de Motors de L10, mentre que l'enllaç amb la L9 es faria a la nova estació del Prat, amb connexió a l'estació Moreres de L9.

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.

Jo no seria partidari de fer passar el recorregut per la T2, perquè provocaria un traçat massa sinuós i amb massa parades. D'altra banda ja hi ha connexió T1-T2 amb la L9, amb la qual cosa ja es dona servei. Una altra opció per connectar T1 i T2 seria una llançadora que cobrís el 1,5 km que hi ha, passant per sota les pistes, com la que hi ha a Stansted https://en.wikipedia.org/wiki/Stansted_ ... sit_System

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.


La via pel litoral és una opció. Potser no hi ha prou gent a Gavà Mar, però sí que tindria molt d'èxit per anar a la platja. El que seria curiós seria veure junts en el mateix tren els grups de nois que van a la platja i els viatgers de negocis que van a l'aeroport.
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 251
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dimarts 16/01/2018 23:33

No crec que sigui factible el trajecte de Prat a l'Aeroport. Passa pel parc natural. A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport. L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N4
N4
 
Entrades: 60
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant