Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Diumenge 18/03/2018 14:46

Aeduh ha escrit:He hecho una versión 2.0 del mapa. La he concretado más en algunos puntos, usando por Sant Boi un mapa oficial de por ahí, he añadido la estación del cruce Aragó-Diagonal que al final nunca se ha llegado a hacer aún, y he cambiado Via Júlia por Llucmajor, porque en la imagen anterior había localizado SAC demasiado arriba y por tanto había cruzado la via demasiado arriba pero veo ahora que la curva para llegar a Via Júlia es demasiado escorada. También, viendo como están las vías después de Badalona he puesto que la via nueva no se puede separar antes de la actual hasta llegar justo antes del futuro puerto chungo que se quiere hacer por allá. He hecho un pequeño error que me he dado cuenta más tarde y es que el trazado nuevo podria estar más escorado a la L10 para posibilitar un intercambiador en La Salut, pero tampoco es que esté seguro que sea necesario. La estación de SCdG pasa a estar en Santa Rosa por el mismo motivo que lo de Via Júlia y SAC.

Por otro lado, he dejado de momento en blanco dos areas. Primero, la conexión Francesc Macià-Sants, porque no se si es materialmente posible, tanto que hayan 2 andenes nuevos libres como que haya margen de maniobra en la entrada de la estación sin que haya pesadillas de cizallamientos y cosas. Lo segundo es la conexión de la via con Sagrera/SAC. Ahí, entre las obras que hay, el macrocomplejo viario y etc y que aún me lío con que R1 R2 R3 está donde exactamente y a que lado de las vías y etc, me lio mucho y no me he atrevido a dibujar. Esa zona es super liosa, seguramente cualquier cosa que haga seria irrealista y tampoco tengo del todo claro que seria mejor, que hubiera una conexión de la nueva via desde Sagrera y el centro de BCN, o desde el Vallès, o desde el centro al ramal de la Meridiana, o desde el Vallès al ramal de la Meridiana, o whatever. Si tenéis criterio, estaría bien oírlo.


Imatge


M'agrada la idea. Sempre he pensat que Santa Coloma necessita Rodalies (És una ciutat amb més de 100000 habitants que només té servei de metro (7 estacions))
i la forma d'unir-ho tot és original.
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Enquesta sobre propostes

EntradaAutor: Adrià Grande » Diumenge 18/03/2018 15:06

Hola. Si no us fa res, m'agradaria que responguéssiu aquest formulari sobre les propostes ferroviàries de Barcelona (I alguna proposada per mi :P )

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Diumenge 18/03/2018 19:02

Adrià Grande ha escrit:Hola. Si no us fa res, m'agradaria que responguéssiu aquest formulari sobre les propostes ferroviàries de Barcelona (I alguna proposada per mi :P )

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link


Respondido, Adrià. He marcado finalmente el Tram a WTC, pues si bien no dice nada del trazado junto a EDF, se sobreentiende que tendría una conexión con la estación ferroviaria.

Adeduh, ya indiqué ayer por qué no me parece adecuado a corto término el recorrido que planteas por la Diagonal en la línea verde (el ramal que va por Horta y Llucmajor en cambio me parece adecuadísimo, y luego a Santako es la guinda). Pero sí se me ha ocurrido una idea: te lo acepto siempre y cuándo una vez que llegues a Verdaguer, te metas al ramal de la Estación de Francia directo. Ahí sí que tiene sentido, no tocas el túnel de Aragò ni el de Catalunya y aprovechas un ramal infrautilizado. Pero no saques ni un sólo tren al túnel de aragò, vi que hay una estación en la confluencia, puedes hacer parar los trenes ahí, y los viajeros destino la Sagrera/TAV y la línea de Granollers, hacen cambio de tren y listo, que para eso van a haber dos líneas bien majas procedentes de las terminales T1 y T2 del Aeroport que pueden mover todo ese pasaje, y si sincronizamos como hacen ahora los vilanovas con los San Celonis, no se cae el mundo. Te recuerdo que está sobre la mesa la propuesta de llevar regionales a La Llagosta y Gavà, aparte de las vías que hagan en Sagrera/TAV donde son capaces de hacer finalizar varias líneas de regionales, por lo que meter en el túnel de Aragò hacia Clot y TAV más trenes procedentes de Diagonal sería congestionar el túnel de Aragó en el tramo Verdaguer-TAV, y que salgan los políticos diciendo que entre PdG y Sants por vía Aragó han conseguido descongestionar el túnel. Evidentemente haciendo el tapón en el otro lado de la ciudad, por ello es mejor que los trrenes procedentes de la Diagonal, aprovechando que entran a las vías del cruce Aragò-EdF, se vayan todos a la Barceloneta, y años más tarde depende de cómo y qué hayan metido por la TAV, vemos si se puede hacer pasante algún tren desde la Diagonal.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Diumenge 18/03/2018 20:49

França451 ha escrit:
Adrià Grande ha escrit:Hola. Si no us fa res, m'agradaria que responguéssiu aquest formulari sobre les propostes ferroviàries de Barcelona (I alguna proposada per mi :P )

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link


Respondido, Adrià. He marcado finalmente el Tram a WTC, pues si bien no dice nada del trazado junto a EDF, se sobreentiende que tendría una conexión con la estación ferroviaria.



Gràcies per respondre. Si la podeu compartir amb més persones quanta més gent millor. :ok


I parlant de la proposta, a mi també em sembla correcte. Almenys així ens asseguraríem de que a l'EdF no surtin només trens regionals.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 19/03/2018 0:09

Carlos González ha escrit:Potser no m'he explicat bé... Què soluciona fer una nova infraestructura sense arreclar l'altre??... es com fer gran un problema del que hi ha abans de solucionar-lo... jo optaria en què la capacitat dels dos actuals túnels es solucionés abans que fer gran el problema, fer un altre infraestructura que ni tan sols sabren quins hipotètics serveis podria fer.

No parlo de fer soterraments ni de salts de moltó... em refereixo en aquest cas de fer canvis d'explotació als túnels de Pl. Catalunya i al Passeig de Gràcia. I per posar un exemple, re-utilitzar el ramal de les Aigües.

Sí, tard o d'hora es té que fer el tercer túnel (tant se val per Diagonal, o com ho proposes Miquel o per Travessera de Gràcia o com proposava en Aeduh o si s'arriba a fer per el Morrot) però ja que en aquest país es gasta calers per altres coses noves que millorar-les, doncs millor que s'aprofiti en millorar les coses actuals.

Aviam, es que el túnel de Catalunya, Aragó i la saturació de Sants només s'arregla eliminant trens d'allà. Qualsevol altre cosa que no sigui treure trens no arregla res, gastar-se milionades per a fer que el que està absurdament col·lapsat avui dia, li puguis posar peti com peti 2-3 trens més és com se'n diu en Castellà, "pan para hoy, hambre para mañana".
Que si, et gastes un dineral i pots fer entrar 2 trens més, i després què? Quan hagis de posar un tren més que ja no entrarà i ja t'hagis gastat les peles en fer el pino puente què fem? Plorar perquè no tenim ja un duro? La realitat es que avui dia hauries de posar a Barcelona potser 10-20 trens més, i que d'aquí a 15-20 anys poder cal duplicar o triplicar aquesta xifra. D'aquí que la urgència sigui fer unes rodalies noves a l'AMB ja mateix per a arreglar el problema de base. I a partir d'aquí dedicar-se a millorar el servei fora de l'AMB, que fa anys que ho demanen a crits però és impossible fer-ho (no ja per la nul·la voluntat política), si no perque no es poden portar més trens a Barcelona.
El túnel de Catalunya no hauria de duur avui dia taaaanta capacitat com porta, encara menys se l'hauria de seguir col·lapsant d'aquesta manera perquè no es realista.
I la cosa no va de serveis o de com han de quedar les línies ja que pel cas és quelcom totalment irrellevant, estem parlant de la capacitat de trens (amb independència del seu origen i procedència), de la infraestructura i de la necessitat de repartir el flux de passatgers del sistema de Rodalies al llarg de l'AMB d'una manera més útil i uniforme a les necessitats reals d'avui i futures per demà (i per tant, poder-lo usar per a recórrer distàncies mitjanes i grans al llarg de la metròpoli de forma ràpida), alliberant el metro (sempre més lent i petit) de fer aquesta funció, que en cap cas li correspon.
Aquí que els R3 passin pel ramal de les Aigües o no és una nimietat que pel fons de la qüestió poc importa, per posar un exemple. No se si s'entén.
El metro de Barcelona amb motoristes!
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 20/03/2018 13:56

Jo tinc unes propostes per la xarxa ferroviària de la província de Barcelona.

Ampliació de la línia T3 fins Molins de Rei i Pallejà FGC.

Creació de la línia S9 Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers Centre, seria el començament de la construcció de la línia Orbital o com jo dic la futura R9.

Creació de la línia S10 Vilafranca del Penedès - Canyelles - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú (Tram que forma part de la línia R9).

Creació del Ramal Blanes - Lloret de Mar - Girona.

Ampliació de la línia R7 Cerdanyola Universitat - Barcelona Estació de França via Ramal de les aigües.

Creació del HUB Ferroviari de la Estació de Sants (Metro + FGC + Renfe) que comunicaran amb els passatgers de FGC Anoia - Llobregat, FGC Vallès - Sarrià, Metro i Renfe (R2N Maçanet - Aeroport T2, MD, LD i AVE).

Creació del Ramal sud del Aeroport del Prat, que permetrà una conexió amb les províncies de Tarragona i Lleida amb les terminals del Aeroport.

Espero que us agradi i podem fer un debat sobre aquestes propostes.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 21/03/2018 15:15

trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes per la xarxa ferroviària de la província de Barcelona.

Ampliació de la línia T3 fins Molins de Rei i Pallejà FGC.

Bona idea, està planificat, però enlloc de Pallejà, seria per Quatre Camins... tot i que si es comença a fer el perllongament potser serà primer el perllongament a Sant Feliu i que la T3 finalitzi fins a l'estació de Sant Feliu.

trensmat ha escrit:Creació de la línia S9 Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers Centre, seria el començament de la construcció de la línia Orbital o com jo dic la futura R9.

Totalment d'acord

trensmat ha escrit:Creació de la línia S10 Vilafranca del Penedès - Canyelles - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú (Tram que forma part de la línia R9).

Totalment d'acord

trensmat ha escrit:Creació del Ramal Blanes - Lloret de Mar - Girona.

Seria bona idea, malgrat he llegit i vaig veure que no ho volen els de Lloret de Mar

trensmat ha escrit:Ampliació de la línia R7 Cerdanyola Universitat - Barcelona Estació de França via Ramal de les aigües.

Estaria bé que la R7 sigui circular passant per el túnel de Pl. Catalunya

Creació del HUB Ferroviari de la Estació de Sants (Metro + FGC + Renfe) que comunicaran amb els passatgers de FGC Anoia - Llobregat, FGC Vallès - Sarrià, Metro i Renfe (R2N Maçanet - Aeroport T2, MD, LD i AVE).

trensmat ha escrit:Creació del Ramal sud del Aeroport del Prat, que permetrà una conexió amb les províncies de Tarragona i Lleida amb les terminals del Aeroport.

Espero que us agradi i podem fer un debat sobre aquestes propostes.

Crec que no cal, és interessant la opció, però personalment penso que si paren els trens de Lleida i Tarragona per el Prat ja hi hauria suficient... no crec que sigui cap drama que hagin de fer transbord per que baixin al Prat.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 22/03/2018 16:24

Tios... creieu que tard o d'hora s'hauri ade fer un ramal des de Granollers R2 fins a les Franqueses R3? Així els R3 fins a Vic sigui per el traçat actual i per els R3 fins a la Tor, compartint traçat fins a Granollers Nord.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Dijous 22/03/2018 18:32

Carlos González ha escrit:Tios... creieu que tard o d'hora s'hauri ade fer un ramal des de Granollers R2 fins a les Franqueses R3? Així els R3 fins a Vic sigui per el traçat actual i per els R3 fins a la Tor, compartint traçat fins a Granollers Nord.

Será hasta Granollers centre. Ya existía ese ramal, que iba de Granollers Centre a Les Franqueses-Corro de Vall-Llerona-Marata (no me lo invento, su nombre original es ese). http://calaixsastremoncorrer.blogspot.c ... chive.html
Y se conserva un puente por el cual discurrían las vías.

Y tu propuesta es... Una vez llegue el R3 a Granollers Centre... qué camino cogería y hasta dónde?
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 22/03/2018 19:39

França451 ha escrit:Será hasta Granollers centre. Ya existía ese ramal, que iba de Granollers Centre a Les Franqueses-Corro de Vall-Llerona-Marata (no me lo invento, su nombre original es ese). http://calaixsastremoncorrer.blogspot.c ... chive.html
Y se conserva un puente por el cual discurrían las vías.

Y tu propuesta es... Una vez llegue el R3 a Granollers Centre... qué camino cogería y hasta dónde?

Lo sabes perfectamente, seguiría hasta la Tor (supuestamente si estuviese ese ramal)... la idea es que los trenes de la Tor vayan por Granollers Centre para conectar con la R11, y además, mi idea se supone que el tramo de Montcada-Canovelles sea para los R3 que van a Vic, y los de Ripoll/Puigcerdà/La Tor vayan por Granollers Centre pasando por el supuesto ramal.

Resumen: que no es hacer que todos los trenes R3 que vayan por Granollers Centre.

El recorrido para lo que me quiero referir a los trenes de la Tor, vamos a decirlo los R3 Regionales o R18 ¿ok?. Los R3 regionales o R18 como idea, podría hacer el mismo recorrido de los R11 (o bien que paren por la EdF), sólo que se bifurcaría en Granollers Centre por Franqueses cuando estuviese ese ramal. Así el trayecto de los Pirineos se da la oportunidad de hacer semidirectos desde Puigcerdà hasta BCN.

Además, es sólo una idea, antes de que me venga algún Ned Flanders... sí, hay otras infraestructuras más importantes... en ese caso, hasta que no esté en doble vía la línea de Vic, nai nai... pero en fin, hay tienes la respuesta França451.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 23/03/2018 2:36

Els trens semidirectes a Puigcerdà, ja fa temps que existeixen, concretament des de setembre de l'any 2010, on només realitzen parada, a totes les estacions barcelonines. A partir de Sant Andreu Arenal, el recorregut es directe fins a Vic, i només realitza dues parades més: Ripoll i Puigcerdà.

Aquest ramal que comentes, va arribar a funcionar fins a principis dels anys 90, i va ser desmantellat cap a mitjans/finals de la mateixa dècada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Divendres 23/03/2018 19:48

UT440_132M ha escrit:Els trens semidirectes a Puigcerdà, ja fa temps que existeixen, concretament des de setembre de l'any 2010, on només realitzen parada, a totes les estacions barcelonines. A partir de Sant Andreu Arenal, el recorregut es directe fins a Vic, i només realitza dues parades més: Ripoll i Puigcerdà.

Aquest ramal que comentes, va arribar a funcionar fins a principis dels anys 90, i va ser desmantellat cap a mitjans/finals de la mateixa dècada.


Es directe pero ha de parar en algunes estacions per fer encreuaments amb la doble via es suposa que aixo es milloraria.
Salutacions.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dissabte 24/03/2018 20:06

RODALIES

Aquí la meva proposta de Rodalies per a mitjà-llarg termini basat en tot el que he llegit i après en aquest fòrum i en general internet.
Si algú veu alguna cosa extranya que m'ho digui, porfa!

No he fet els Suburbans i els Regionals a les altres provincies catalanes, ja ho afegiré un altre dia.

https://drive.google.com/open?id=117YDb ... sp=sharing

Imatge
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 24/03/2018 23:07, en total s’ha editat 1 vegada.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 24/03/2018 20:55

Home, la major part son idees que ja s'han parlat als PDI's... Està xulo, tant de bo fos així d'elaborat el Rodalies d'aquí.

Jo crec que tant la variant que proposes de la R1 de Mataró i Vilanova (per la idea de la LOF) com l'actual traçat podria funcionar igual.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dissabte 24/03/2018 21:16

Si, o sigui aquest mapa és esencialment
-Rodalies d'avui dia
-Més totes les obres fent-se
-Més els PDI
-Més el Ramal de les Aigües i lo de Torrassa
-Alguns detalls com traçats nous a la R4, R6, etc.
-La linia orbital completada
-Algunes idees i modificacions propies petites
-La idea de fer dos traçats de circunvalació, la R8 i la R10
-La idea de fer un ramal Diagonal-Horta-Santaco-Badalona

I si, lo de Vilanova i Mataró i el lio de la LOF ho he fet tenint en compte els trajectes dels Regionals que aquí no surten. Seria equilibrar entre el traçat antic i el nou en les dos ciutats.
El traçat ho he copiat dels mapes oficials tot i que no em semblen la millor de les idees, però bueno, els plans d'expropiació ja estan fets i consensuats amb els ajuntaments així que és final.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Dissabte 24/03/2018 22:51

Carlos González ha escrit:
França451 ha escrit:Será hasta Granollers centre. Ya existía ese ramal, que iba de Granollers Centre a Les Franqueses-Corro de Vall-Llerona-Marata (no me lo invento, su nombre original es ese). http://calaixsastremoncorrer.blogspot.c ... chive.html
Y se conserva un puente por el cual discurrían las vías.

Y tu propuesta es... Una vez llegue el R3 a Granollers Centre... qué camino cogería y hasta dónde?

Lo sabes perfectamente, seguiría hasta la Tor (supuestamente si estuviese ese ramal)... la idea es que los trenes de la Tor vayan por Granollers Centre para conectar con la R11, y además, mi idea se supone que el tramo de Montcada-Canovelles sea para los R3 que van a Vic, y los de Ripoll/Puigcerdà/La Tor vayan por Granollers Centre pasando por el supuesto ramal.

Resumen: que no es hacer que todos los trenes R3 que vayan por Granollers Centre.

El recorrido para lo que me quiero referir a los trenes de la Tor, vamos a decirlo los R3 Regionales o R18 ¿ok?. Los R3 regionales o R18 como idea, podría hacer el mismo recorrido de los R11 (o bien que paren por la EdF), sólo que se bifurcaría en Granollers Centre por Franqueses cuando estuviese ese ramal. Así el trayecto de los Pirineos se da la oportunidad de hacer semidirectos desde Puigcerdà hasta BCN.

Además, es sólo una idea, antes de que me venga algún Ned Flanders... sí, hay otras infraestructuras más importantes... en ese caso, hasta que no esté en doble vía la línea de Vic, nai nai... pero en fin, hay tienes la respuesta França451.

Carlos, me refería, evidentemente procedente de la Tor, llegamos a Granollers centre y... qué hacíamos?
Desde ahí podías ir:
A Martorell o a la UAB siguiendo la R8. (una propuesta que sonaría muy interesante, aunque no pasara por Barcelona)
A Barcelona-Sants, como hace la R11, parando en Comtal, CXlot, PdG y Barcelona Sants.
A Castelldefels como la R2 Centre, proponiendo como paradas, Mollet, Montcada, Comtal, Clot, PdG, Barna Sants, Prat, Viladecans y Castelldefels.
Al Aeroport del Prat, proponiendo como paradas las citadas antes hasta Sants y directo al aeroport.
A la Estación de Francia, cizallando a la R1 a la entrada de Clot y directa. Debido a que en este caso no pasaría por Sants, a riesgo de que me lapiden Granolleri y 437, le haría parar en todas las estacionbes de su recorrido desde Granollers.
Esa era mi pregunta. Me refería al tramo Granollers-Barcelona.
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 24/03/2018 22:57

França451 ha escrit:Carlos, me refería, evidentemente procedente de la Tor, llegamos a Granollers centre y... qué hacíamos?
Desde ahí podías ir:
A Martorell o a la UAB siguiendo la R8. (una propuesta que sonaría muy interesante, aunque no pasara por Barcelona)
A Barcelona-Sants, como hace la R11, parando en Comtal, CXlot, PdG y Barcelona Sants.
A Castelldefels como la R2 Centre, proponiendo como paradas, Mollet, Montcada, Comtal, Clot, PdG, Barna Sants, Prat, Viladecans y Castelldefels.
Al Aeroport del Prat, proponiendo como paradas las citadas antes hasta Sants y directo al aeroport.
A la Estación de Francia, cizallando a la R1 a la entrada de Clot y directa. Debido a que en este caso no pasaría por Sants, a riesgo de que me lapiden Granolleri y 437, le haría parar en todas las estacionbes de su recorrido desde Granollers.
Esa era mi pregunta. Me refería al tramo Granollers-Barcelona.


Por si te he entendido bien.

Las ideas que has escrito y que he subrayado son algunas opciones de las opciones que me gustan más, no descarto las otras porque pueden tener su gran uso, pero en una parte, me parece bien que se aproveche los trenes de la Tor parando por la Estación de Francia o bien haciendo el mismo recorrido que la R11 (sólo que con el ramal, por Granollers Centre se bifurca hasta llegar a la Tor)
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 24/03/2018 23:59

Aeduh ha escrit:Si, o sigui aquest mapa és esencialment
-Rodalies d'avui dia
-Més totes les obres fent-se
-Més els PDI
-Més el Ramal de les Aigües i lo de Torrassa
-Alguns detalls com traçats nous a la R4, R6, etc.
-La linia orbital completada
-Algunes idees i modificacions propies petites
-La idea de fer dos traçats de circunvalació, la R8 i la R10
-La idea de fer un ramal Diagonal-Horta-Santaco-Badalona

I si, lo de Vilanova i Mataró i el lio de la LOF ho he fet tenint en compte els trajectes dels Regionals que aquí no surten. Seria equilibrar entre el traçat antic i el nou en les dos ciutats.
El traçat ho he copiat dels mapes oficials tot i que no em semblen la millor de les idees, però bueno, els plans d'expropiació ja estan fets i consensuats amb els ajuntaments així que és final.


Jo el que faria per les variants de Mataró i Vilanova és que la R1 utilitzi tant els traçats nous que has fet com idea de la LOF i com els traçats actuals.
I la R10 que proposes fer -la passar per on has dibuixat la teva R1 i R8 i després connectant per on has fet finalitzar la R11... No sé si s'ha entés bé :xiuxiu :suar
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Diumenge 25/03/2018 0:22

Carlos González ha escrit:
Jo el que faria per les variants de Mataró i Vilanova és que la R1 utilitzi tant els traçats nous que has fet com idea de la LOF i com els traçats actuals.


Però aleshores hauria de tenir més d'un nom, amb R1 no seria suficient, perquè no sabries si el tren para a un costat o un altre.

Carlos González ha escrit:I la R10 que proposes fer -la passar per on has dibuixat la teva R1 i R8 i després connectant per on has fet finalitzar la R11... No sé si s'ha entés bé :xiuxiu :suar


L'esquema seria
R7 Anella interior de circumval·lació. Sagrera-Meridiana Montcada Sant Cugat Molins de Rei Sants
R8 Linia Orbital per Sant Cugat
R9 Anella exterior de circumval·lació. En comptes de per Sant Cugat, per Sabadell i Terrassa. Detalls: pel futur túnel de Montcada així no dona volta i agafa la via de Sagrera, després en arribar a la Diagonal (tindria que haver salt de moltó) enfila cap a dalt fins a Cornellà. A Martorell la connexió amb la LOF la he creat jo basant-me en el terreny i un tros de la linia de mercaderies que va fins a la SEAT
R10 Linia Orbital per Sabadell i Terrassa
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Diumenge 25/03/2018 22:21

Aeduh ha escrit:
Carlos González ha escrit:
Jo el que faria per les variants de Mataró i Vilanova és que la R1 utilitzi tant els traçats nous que has fet com idea de la LOF i com els traçats actuals.


Però aleshores hauria de tenir més d'un nom, amb R1 no seria suficient, perquè no sabries si el tren para a un costat o un altre.

Carlos González ha escrit:I la R10 que proposes fer -la passar per on has dibuixat la teva R1 i R8 i després connectant per on has fet finalitzar la R11... No sé si s'ha entés bé :xiuxiu :suar


L'esquema seria
R7 Anella interior de circumval·lació. Sagrera-Meridiana Montcada Sant Cugat Molins de Rei Sants
R8 Linia Orbital per Sant Cugat
R9 Anella exterior de circumval·lació. En comptes de per Sant Cugat, per Sabadell i Terrassa. Detalls: pel futur túnel de Montcada així no dona volta i agafa la via de Sagrera, després en arribar a la Diagonal (tindria que haver salt de moltó) enfila cap a dalt fins a Cornellà. A Martorell la connexió amb la LOF la he creat jo basant-me en el terreny i un tros de la linia de mercaderies que va fins a la SEAT
R10 Linia Orbital per Sabadell i Terrassa


Me gusta la idea, pero si tenemos en cuenta lo que se comentó unos mensajes más arriba, si bien el túnel de Diagonal con esos dos ramales que alivian un poco, modifica un poco la cosa, sigue habiendo demasiados trenes, yo diría que incluso más de los actuales en los túneles de Paseo de Grácia y Plaza Catalunya, y chirría mucho la omisión de la Estación de Francia con sus dos ramales para ninguna de las líneas, estación que además se puede utilizar para entrada y salida sin partir la línea (como hacen los C3 actualmente en Valencia, que entran en FSL, invierten marcha y bajan a Est del Nord). Es decir, podéis meter un tren procedente del túnel de PDG en Estación de Francia, y que este mismo tren continúe su recorrido saliendo y cogiendo el ramal de Clot, para continuar su camino. Ya que disponéis del arreglo de la Torrassa en el proyecto, se usa para meter trenes que pensábais meter en el túnel de Catalunya y sacarlos por el ramal de Clot-Sant Andreu hacia Santa Coloma o hacia Bifurcación, hacemos lo mismo pero por sants-Paseo de Grácia, Estación de Francia y Clot con inversión de marcha, y sacamos trenes de Catalunya.
Esto podría permitir que Renfefomentadif, que ya sabéis cómo las gasta, os deje meter en las líneas orbitales y en la circular una frecuencia decente, como mínimo 15 o 30 minutos, ya que tal y como lo habéis planteado, no debéis olvidar que Renfefomentadif si se saturan las líneas en Pl Catalunya, hace efecto dominó y retrasa todas las demás líneas y estaciones, por lo que aún habiendo el tercer túnel con todos esos ramales, acabarían extendiendo el virus. A lo que voy es que la consecuencia directa sería el efecto R8: frecuencia de 120 minutos en las líneas orbitales y 60 minutos en las que no pasen por Barcelona, por lo que si esperábais tener una línea megafashion orbital con 10 minutos de paso, os íbais a encontrar que en la realidad os iban a poner una frecuencia de 120 minutos en el mejor de los casos, y puede que incluso alguna de ellas la cerrasen a los pocos años, como la C3a de Madrid, alegando que "no tiene usuarios" y por tanto "no sirve para nada".

Si pensamos una megared tan amplia, hay que fijarse no sólo en los trazados exteriores, que eso lo habéis hecho maravillosamente y os felicito, sino también en lo que pasa por el interior de Barcelona, ya que aunque sabemos los del foro que una cosa no afecta a la otra, la cabezonería de los políticos y de Renfefomentadif no piensa lo mismo y nunca va a hacerlo, así que tenemos que jugarles a su juego, y esto pasa por quitar trenes de los túneles pasantes, no ponerlos, y eso con las infraestructuras que tenemos y los túneles que plantáis, no es suficiente en absoluto, por lo que tenéis que usar la estación de francia como terminal o como pasante con inversión de marcha en, por lo menos cinco líneas de las que habéis dibujado en el plano, ya que esto elimina trenes de las estaciones con más problemas que son, Arco de Triunfo y Plaza de Catalunya, ya que desde Cloty nos metemos a EdF para salir por PdG, y en el tiempo que perdemos en bajar a EdF, en caso de problemas de saturación o retrasos en Sants, evitamos que los trenes vayan tan seguidos por el túnel de Aragón.

Haciendo un pequeño off topic, el otro día, en vía 9 de Sants metieron un besugo procedente de Figueres que finalizaba trayecto. Por algún motivo, en lugar de enviarlo a Bellvitge, lo dejaron aparcado en Sants, por lo que la entrada sentido Bellvitge circulaba en vía única a su paso por Sants. Bien, pues nos encontramos en un día laborable (miércoles) con el siguiente esquema: Aeroport (21:09) llegaba a Sants a las 21:25. Sant Vicenç (21:06) entraba a las 21:27. Regional destino Tortosa (21:03), entraba en Sants a las 21:40. Del Reus (21:33) no se sabía nada, parecía haber desaparecido del mapa. Camino de Pdg vimos en pocos metros aparecer seguidos el Castelldefels (21:24), Vilanova (21:15), Sant Vicenç (21:36), una 448 en doble con los letreros apagados y las luces interiores apagadas (imagino que sería el Reus, que iba sin servicio), Aeroport (21:39) y cuando entrábamos en PdG (21:35) entraba en la estación el Vilanova que haría su paso por Sants a las 21:45 según el horario previsto. Cuando salimos de PdG (21:39, por algún motivo salimos con retraso) estaba parado en el túnel esperando vía libre el Castelldefels que había salido de Clot a las 21:42. Es decir, carrusel del bueno, y había bajado al Aeroport a las 20:00 llegando a las 20:27 y la línea circulaba con normalidad. El tren que llegaba al Aeroport a las 20:57 llegó puntual, porque fue el que cogí de vuelta, por lo que fue en la franja horaria de las 21:00 cuando la 449 se quedó estacionada en Sants y provocó el retraso que había visto. Es decir en un momento se montó un pitote con retrasos en algunos trenes de hasta 35 minutos (el regional a Tortosa). Si por una nimiedad pasa eso, no quiero ni pensar con todas esas líneas sin tener la Estación de Francia operativa: si la vas a usar como pasante, todos sabemos que pierdes al menos media hora entre entrar y salir de allí, lo cual a nivel de retrasos es un alivio porque no se monta el carrusel. Y por otro lado, también puedes apartar trenes allí y hacerlos finalizar en dicha estación. Ambas ideas cumplen el objetivo clave: descongestionar el túnel en caso de problemas. Y los usuarios afectados, o se pasan al siguiente tren o se les manda al metro, que para eso tenemos una línea que entre Arenal y Hospitalet hace el mismo recorrido que Renfe, pasando además por Clot y Sant Andreu, tenemos otra línea (la 5) que nos conecta la Sagrera con Sants y la línea 4 que conecta Estación de Francia con Paseo de Grácia, y con Verdaguer según el túnel de la Diagonal. Con la T Mobilitat como todo va a ir informatizado, en casos de desvíos a los pasajeros al metro, se habilitan los tornos pulsando un botón y mandamos a los viajeros allí, y mientras tanto, podemos usar estaciones de apartado para finalizar trenes sin servicio manteniendo la frecuencia de 15 minutos en las líneas orbitales y sin que los políticos y técnicos de Renfefomentadif se lleven las manos a la cabeza y pongan cara de haber visto al fantasma de la Ópera.

Un saludo
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
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