Pàgina 128 de 148

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 08/05/2018 15:19
Autor: mfuentesll2
Carlos González ha escrit:
mfuentesll2 ha escrit:La cua de maniobres l'únic que aconseguiria ara mateix (i no es poc) és evitar el cisellament de Pl. Catalunya. El problema és que estem arribant al punt en el que les freqüències entre Gràcia i Pl.Cat són de 90 segons en hora punta, i menys d'això és molt difícil aconseguir. Per tant fa falta trobar formes d'augmentar la capacitat de la línia quan ja no es pugui aconseguir disminuint la freqüència i aquí és on entraria en joc el túnel d'Horta.
No sé si havien dit, però suposo que a la fi, el que potser sigui més probable és que la L7 sigui llançadora de Gràcia, la L6 seguirà igual i la L12 igual.
El problema segueix sent el mateix, els trens van al màxim de la seva capacitat i si la gent que baixa de la L7 a Pl.Catalunya a Gràcia es quedarà a terra perquè la gent no podrà pujar als trens.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 08/05/2018 19:44
Autor: Carlos González
Doncs llavors el que s'hauria de fer és la cua de maniobres, desdoblament al tram de Sarrià-Pl. Catalunya o pensar en fer una variant per el Vallès.
Clar que es més fàcil dir-ho que pensar-ho i fer-ho... el que passa és que encara oficialment no s'ha dit res al respecte.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 08/05/2018 21:21
Autor: Miquel
Carlos González ha escrit:Doncs llavors el que s'hauria de fer és la cua de maniobres, desdoblament al tram de Sarrià-Pl. Catalunya o pensar en fer una variant per el Vallès.
Clar que es més fàcil dir-ho que pensar-ho i fer-ho... el que passa és que encara oficialment no s'ha dit res al respecte.
Es que cal fer una ruta nova sí o sí. L'augment de demanda ve del Vallès i la infraestructura actual no pot absorbir-la amb uns mínims (i a 20-30 anys vista ja ni en parlem). Òbviament podem posar 10 trens més fent que circulin més lents o usar sistemes automàtics per dur els trens a distància de seguretat. Però doncs ja ens allunyem del que hauria de ser una xarxa ràpida, i l'actual línia ja es prou lenta si la comparem amb les alternatives viàries o fins i tot amb la competència directa.

La cua de maniobres és necessària en el sentit en que elimina els cisallaments a la sortida de l'estació, i els trasllada a dins, on tota maniobra pot ser demorada amb més calma. Directament aporta oxigen i evitarà molts dels petits retards de minut-dos minuts que es produeixen avui dia. Alhora, incrementarà la capacitat de l'estació de Catalunya (que amb la eliminació de la via 5, ja es va minvar en el seu dia).

Ara bé, el tram actual, especialment Balmes no es pot desdoblar, i segurament Via Augusta tampoc. El tram dins Collserola, en superfície tampoc pot desdoblar-se. Pel que caldrà fer en aquest cas, un nou túnel sencer de punta a punta.
La proposta dels PDI es fer el túnel d'Horta que sortint de Mundet aniria al Vallès.

De Mundet a l'estació de Sant Cugat en línia recta surten 6,7Km, a una velocitat de 75-85Km/h (i sense fer parades!) en 5-6min creuariem a banda i banda de la muntanya. A tall d'exemple Sant Cugat - Sarrià són 15 minuts si no hi ha congestió. De Mundet a Catalunya via L3 hi ha uns 15-17 minuts aproximadament.

Això fa que la comunicació entre el Vallès i Barcelona sigui molt més competitiva. La importància de no fer un traçat nou pel mateix lloc es que pel mateix preu, obres un nou corredor vertical a tota la part dreta de Barcelona (avui inexistent: Mundet - Horta - Guinardó - Sagrada Família - Glòries/Marina - Poblenou (o on es vulgui portar)), i comuniques el Vallès i Barcelona (i Santa Coloma, Badalona, Sant Adrià) amb uns temps de viatge molt inferiors als actuals (Feu un Rubí - Vall d'Hebron per exemple per anar a l'hospital), o qualsevol estudiant del Vallès per anar a UB a Mundet. O el mateix a la inversa, des de gairebé qualsevol punt de la ciutat per anar a la UAB. Són autèntiques excursions de més d'una hora ja que dins Barcelona, d'allà on siguis, has d'anar al centre a agafar FGC, i amb això ja perds 20-30 minuts. Després encara et queda fer tot el trajecte amb FGC fins el teu destí. Llevat que t'agradi perdre el temps, o no tinguis més remei, doncs al final vas en cotxe.

Amb això fas que els S1 i S2 vagin pel nou traçat a més velocitat i més ràpid. I els S5-S6-S7 monopolitzen la línia de Sarrià usant l'espai alliberat, Catalunya no patirà tant, i es pot doblar l'oferta, ja que els ramals a Sabadell i Terrassa encara tenen espai per creixer. I segons com fins i tot podria plantejar-se portar L6 a Les Planes si sobra espai (la demanda del Vallès es partiria en dos pels ramals, i no caldria tanta oferta).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 08/05/2018 22:16
Autor: Aeduh
El problema del túnel + trajecte d'horta és que no respon a cap llaç o trajecte natural urbanistic, economic, cultural... La via dels vallés es una espècie de columna de Barcelona, i la llínia és antiga, i la ciutat s'ha configurat sencera al voltant d'aquesta. Acaba a Provença/Diagonal i Plaça Catalunya, on els usuaris de Vallès a trasvasen totes les linies de Metro i Rodalies (menys la L2 i L4). La d'Horta seria un trajecte antinatural, la gent del Vallès (sobretot Sant Cugat) no vol acabar en aquella zona de Barcelona.

El que es podria fer és un segon túnel Sant Cugat a Avinguda Tibidabo, suprimir algunes de les estacions de la L7, i refer la L7 en Tram desde Gràcia/Plaça Molina, que hi ha espai, i potser fins i tot fusionar-lo amb el Tramvia Blau.

Si no el que s'ha de fer sens dubte és la cua de maniobres, que es va paral.litzar perquè implicaria obrir Plaça Catalunya i tant Hereu com Trias com la Colau no han volgut obrir aquesta caixa de Pandora. Però amb això fet, una nova L7 en tot cas com a llançadora fins a Gràcia, nous sistemes de senyalització, i els nous 15 trens nous, es podria acabar arribant a tener freqüències de metro a hores punta.

Com a extra, puc dir que fer obres a la Via Augusta per fer una tercera via a Sant Gervasi, la Bonanova i Les Tres Torres per agilitzar encara més el tràfic L6/S1-S2 no sé si es pot fer però estaria molt bé.

De totes formes he de dir que moltes vegades quan els trens estan plens les freqüències no són tant altes com a l'hora punta. Com a exemple extrem, fa poc era divendres a les 23-24 de la nit i hi havia gent sense poder-se sentar-se, amb freqüències de 22-45 mins.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 08/05/2018 23:06
Autor: Miquel
Aeduh ha escrit:El problema del túnel + trajecte d'horta és que no respon a cap llaç o trajecte natural urbanistic, economic, cultural... La via dels vallés es una espècie de columna de Barcelona, i la llínia és antiga, i la ciutat s'ha configurat sencera al voltant d'aquesta. Acaba a Provença/Diagonal i Plaça Catalunya, on els usuaris de Vallès a trasvasen totes les linies de Metro i Rodalies (menys la L2 i L4). La d'Horta seria un trajecte antinatural, la gent del Vallès (sobretot Sant Cugat) no vol acabar en aquella zona de Barcelona.

El que es podria fer és un segon túnel Sant Cugat a Avinguda Tibidabo, suprimir algunes de les estacions de la L7, i refer la L7 en Tram desde Gràcia/Plaça Molina, que hi ha espai, i potser fins i tot fusionar-lo amb el Tramvia Blau.

Si no el que s'ha de fer sens dubte és la cua de maniobres, que es va paral.litzar perquè implicaria obrir Plaça Catalunya i tant Hereu com Trias com la Colau no han volgut obrir aquesta caixa de Pandora. Però amb això fet, una nova L7 en tot cas com a llançadora fins a Gràcia, nous sistemes de senyalització, i els nous 15 trens nous, es podria acabar arribant a tener freqüències de metro a hores punta.

Com a extra, puc dir que fer obres a la Via Augusta per fer una tercera via a Sant Gervasi, la Bonanova i Les Tres Torres per agilitzar encara més el tràfic L6/S1-S2 no sé si es pot fer però estaria molt bé.

De totes formes he de dir que moltes vegades quan els trens estan plens les freqüències no són tant altes com a l'hora punta. Com a exemple extrem, fa poc era divendres a les 23-24 de la nit i hi havia gent sense poder-se sentar-se, amb freqüències de 22-45 mins.
La gent del vallès, així com la d'altres comarques va a Barcelona, Barcelona no es Plaça Catalunya. Perquè l'enllaç Provença - Diagonal està als limits sempre? Perque la gent del vallès baixa a Barcelona i el primer punt on pot usar alguna cosa per dirigir-se al seu destí és L5, que el porten a costat i costat de la ciutat.

La línia que ha d'usar el túnel d'Horta NO inicia a Mundet, inicia al centre (o part baixa) de Barcelona, perquè la travessa. De fet, s'havia comentat alguna vegada que la cua de maniobres de Plaça Catalunya fos l'inici d'aquesta nova línia, fent que els trens facin un llaç, tant bon punt baixen pugen cap amunt per l'altre costat.

Hem de veure també que els criteris de mobilitat de fa 100 anys (tant fa que sigui ja l'herència d'FGC com d'Adif) són a dia d'avui (i ho seràn més en un futur) obsolets. La ciutat, l'AMB ha crescut i la xarxa ferroviaria no s'ha adaptat ni s'està adaptant a aquesta realitat. La xarxa de metro no pot (ni ha d'obsorvir) en exclusiva tot el passatge d'aportació a les línies suburbanes o de rodalies, tot al contrari, són aquestes les que han de començar a travessar les ciutats per d'altres llocs, per generar més intermodalitat i disminuir els temps de trajecte globals (no el local de la línia X, ja que avui el normal es que facis enllaç per fer el teu viatge). Vaja, com han fet a tot el planeta menys Barcelona.
La realitat de tot aquest desgavell la veiem cada dia amb l'ús del vehicle privat que entra a Barcelona de fora. Ja sabem tots com va la C-58, la B-30 o els mateixos túnels, i de retruc, la Ronda ja que són les úniques coses que han sorgit per resoldre els problemes de mobilitat (carreteres).

Tenim un problema, i es que els recorreguts ferroviaris actuals, no són ni útils, ni competitius (i ho seran encara menys d'aquí a 50 anys).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 08/05/2018 23:18
Autor: Aeduh
Això últim ho deia sabent que el túnel d'horta començaria a Plaça Catalunya. És veritat que les línies suburbanes han de tenir més protagonisme, però no hem d'oblidar que Barcelona és una ciutat molt més densa que la resta d'Europa. És molt més fàcil que trens suburbans creuin ciutats com Berlin que Barcelona. Si volem noves linies suburbanes per Barcelona comencem per fer la linia de la Diagonal, desde Cornellà-Esplugues fins a Diagonal-Monumental - Sagrera.

Edit: Si ens posem a fer obres, crec que no seria mala idea suprimir La Bonanova i Les Tres Torres i crear una estació al mig de les dos on sí que parin els S1 i S2, i amb això suprimir la L6 (Sant Gervasi/Pl Molina ja és part de la L7). Adjunto un post que acaben de fer aquí https://bcnmovilidad.com/2018/05/08/un- ... a-los-fgc/ i que diuen una cosa semblant

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 10/05/2018 18:17
Autor: trensmat
Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 10/05/2018 21:28
Autor: Adrià Grande
trensmat ha escrit:Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.


Les parades de Orrius, Sant Carles i Santa Agnés de Malanyanes sobren

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 10/05/2018 22:17
Autor: Carlos González
trensmat ha escrit:Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.
Està bé, ara el que cal és saber si es farà realitat i el cost i la demanda, que jo no sé com de demandat és, per cert...
Quin programa utilitzes per dibuixar els termòmetres??

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 11/05/2018 3:19
Autor: Aeduh
Tenint en compte que la Gene ja té els planols fets per les expropiacions per on passarà la linia orbital, consensuats amb els ajuntaments de la zona i tal...
Aquest projecte S9 S99 és impossible que es fagi.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 11/05/2018 11:41
Autor: trensmat
Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.
Està bé, ara el que cal és saber si es farà realitat i el cost i la demanda, que jo no sé com de demandat és, per cert...
Quin programa utilitzes per dibuixar els termòmetres??
La página web es aquesta https://beno.org.uk/metromapcreator/

Listado de programas

Publicat: Divendres 11/05/2018 12:41
Autor: Renfe445
También podéis utilizar Freehand, Illustrator, Fireworks, el Corel Draw o Inkscape para trazar vuestros planos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 15/05/2018 21:10
Autor: Adrià Grande
Indagant en l'antic PDI he trobat projectes que no havia vist mai.

R2 Serguerar
R1 Via Trajana (Baixador)
R4 Manresa - Congost
S1 Terrassa Segle XX

Algú em pot dir que ha passat amb aquests projectes? L'únic que em sona és el de Serguerar i encara així no se que ha sigut d'aquest projecte

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 15/05/2018 22:56
Autor: Carlos González
El de Serguerar crec que el van treure com a projecte perquè crec que no justificaria la demanda potser, tenint en compte que tenen el bus i no s'utlitzi gaire...

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 17/05/2018 2:50
Autor: Aeduh
Parlant de PDIs, algú sap quan ADIF, la Gene o la ATM publicaràn un nou PDI?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 07/06/2018 18:16
Autor: laura
Imatge

Imatge

Un parell de fotografies interessants, dedueixo que de l'any 2010. 8 anys més tard es corrobora que la xarxa de Metro ha crescut molt més que la de Rodalies i que si no fos per FGC i les seves ampliacions a Terrassa i Sabadell, les ampliacions ferroviàries fora de la primera corona de Barcelona haguessin estat zero en tots aquests anys...

Adif ja pot posar-se les piles...

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 08/06/2018 19:52
Autor: Aeduh
Partint de la base de que aquesta ampliació es bastant especulativa encara, no es suposava que l'ampliació al Besos de la L8 passaria per Glòries en comptes de per Clot?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 09/06/2018 18:23
Autor: ortegote
Buenas,
La ampliacion de Vilafranca a vilanova i la geltru yo la dibiujaria con dos ramales un termino en vilanova y un termino en Sitges.

Y ya de paso construir una via de accseo al Aeropueerto desde el sentido Sur, (Tortosa/Cambrils/Salou/Tarragona/Vilanova/Sitges) para tener acceso directo al Aeropuerto del Prat.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 09/06/2018 18:30
Autor: Carlos González
Todo eso sería posible si ADIF hace lo que promete... :)
Sobre de hacer un ramal para conectar al Aeropuerto por el Sur de Cataluña, es buena idea, aunque yo creo que estaría mejor que hiciesen parar los regionales por el Prat, no creo que sea un drama que tengan que bajar por el Prat, y hacer transbordo para ir al Aeropuerto...

Por cierto, no sé si se ha llegado a hablar por aquí... si llega el caso de que se piense desdoblar el tramo de Olesa y Monistrol... ¿No creéis que sería lógico de que la S4 finalice en Monistrol de Montserrat? Así sería la estación terminal de la S4 enlazando con el Cremallera y así habrían ya dos servicios por esta zona turística.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 22/06/2018 9:24
Autor: Carlos González
Volia preguntar-vos sobre el TRAMBaix en aquest cas, concretament a l'explotació de com podria ser el TRAMBaix si estigués fet el tram directe de Laureà Miró...

La T1 la deixaria tal com està
La T3 seria exactament que passi per Laureà Miró

Què farieu per la T2???...

Fer que la T2 acabi per Bon Viatge passant per Sant Joan Despí i Esplugues arribant per Montesa???
o que la T2 vagi des de Bon Viatge, passant per la parada Hospital de San Joan Despí seguidament passant el traçat de Rambla Modolell de Sant Just però girant cap a la dreta a Laureà Miró arribant al Pont d'Esplugues fins a la seva desinació actual???