Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 24/08/2020 19:42

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge
Bones company,

l'idea del tren rapid en ample iberic, si es la que es i no es pot afegir més. pero l'idea de fer Tren / Tram jo no la compro per res, es podrien fer retocs (ja es van fer al traçat) pero mai convertir en Tram la travesia d'Igualada, Vilanova del camí o Masquefa per exemple, per que? doncs per que es inutil i es tirar diners, les vies del tren estan bé, per que si no, es pot correr el risc de Salou on al final no tenen res i ja veurem els anys que s'hi estaran.

Si tenim l'infraestructura feta no hem de reconvertir res, no hem de fer passes enrere, com dic podem tocar algunes corbes i alguna variant nova pero fer el tren encara més lent i donar espai al vehicle privat dintre dels municipis, no gracies.

Salut i trens.



Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dilluns 24/08/2020 21:12

Moltes gràcies per les opinions constructives, et dono tota la raó en quant al que s'ha de fer en el tram Igualada-Martorell de la R6, ja que amb el projecte del tren-tramvia no em referia a canviar les vies o els trens, sinó a acabar d'adaptar el servei a la petita-mitjana distància finalitzant la línia a Martorell enlloc d'allargar-la fins Barcelona.

Salut.
ortegote ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 19:42

Bones company,

l'idea del tren rapid en ample iberic, si es la que es i no es pot afegir més. pero l'idea de fer Tren / Tram jo no la compro per res, es podrien fer retocs (ja es van fer al traçat) pero mai convertir en Tram la travesia d'Igualada, Vilanova del camí o Masquefa per exemple, per que? doncs per que es inutil i es tirar diners, les vies del tren estan bé, per que si no, es pot correr el risc de Salou on al final no tenen res i ja veurem els anys que s'hi estaran.

Si tenim l'infraestructura feta no hem de reconvertir res, no hem de fer passes enrere, com dic podem tocar algunes corbes i alguna variant nova pero fer el tren encara més lent i donar espai al vehicle privat dintre dels municipis, no gracies.

Salut i trens.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 911

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 24/08/2020 22:16

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Aquesta hipotètica línia R18 hauria d'anar fins a Lleida.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2351
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 25/08/2020 8:34

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 21:12
Moltes gràcies per les opinions constructives, et dono tota la raó en quant al que s'ha de fer en el tram Igualada-Martorell de la R6, ja que amb el projecte del tren-tramvia no em referia a canviar les vies o els trens, sinó a acabar d'adaptar el servei a la petita-mitjana distància finalitzant la línia a Martorell enlloc d'allargar-la fins Barcelona.
Però això en què beneficia els usuaris de la zona? Si precisament el problema és la manca de competitivitat de la línia degut a la seva baixa velocitat comercial...

La solució no és posa-hi més parades, sino menys, i suprimir-les totes entre Martorell i plaça Espanya tret d'Avinguda Carrilet i Europa-Fira. I això es pot fer sense esperar els 20 o 30 anys que portaria fer la hipotètica R18 que proposes.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dimarts 25/08/2020 9:33

El traçat de l'actual R6 i les millores del mateix que va estudiar FGC no permeten reduïr de forma significativa el temps de viatge, inclús suprimint totes les parades "secundàries". El mateix Departament de Territori va admetre que seria més car modificar el traçat actual que crear una nova línia, i en això es basa el meu plantejament.
Platanito ha escrit:
Dimarts 25/08/2020 8:34

Però això en què beneficia els usuaris de la zona? Si precisament el problema és la manca de competitivitat de la línia degut a la seva baixa velocitat comercial...

La solució no és posa-hi més parades, sino menys, i suprimir-les totes entre Martorell i plaça Espanya tret d'Avinguda Carrilet i Europa-Fira. I això es pot fer sense esperar els 20 o 30 anys que portaria fer la hipotètica R18 que proposes.



Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dimarts 25/08/2020 9:35

Sí, aquest seria el camí a seguir. No obstant això, en aquesta ocasió he volgut posar més el focus en l'àrea de Barcelona. Gràcies pel comentari.
bigcoaster ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 22:16

Aquesta hipotètica línia R18 hauria d'anar fins a Lleida.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 25/08/2020 11:31

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge
Llavors a Igualada la nova línia enllaçaria amb l'actual a l'actual estació? No es podria aprofitar per fer el famós soterrament i que l'estació d'enllaç fos més cèntrica?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 25/08/2020 19:20

viictxr ha escrit:
Dimarts 25/08/2020 9:33
les millores del mateix que va estudiar FGC no permeten reduïr de forma significativa el temps de viatge, inclús suprimint totes les parades "secundàries"
l'estudi el va fer l'associació d'amics del tren d'Igualada i amb les dades en un principi van dir que la reducció era minima i no valia la pena, per pressions amb la cagada dels transbordaments a Martorell van tornar a mirar l'estudi i es com es van crear els actuals R60 ( que si arriben a l'hora de sempre es com si no guaynem res)

Salut.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 25/08/2020 19:23

robertotlh ha escrit:
Dimarts 25/08/2020 11:31
Llavors a Igualada la nova línia enllaçaria amb l'actual a l'actual estació? No es podria aprofitar per fer el famós soterrament i que l'estació d'enllaç fos més cèntrica?
No,
l'idea sempre ha sigut fer la nova estació de ample iberic a l'Hospital d'Igualada i fer arribar els FGC al Hospital d'igualada soterrat.

Però com a igualada tenim mil estudis de sotterrament poden fer les mil i unes, de moment no han fet res de res, ni suprimir el pas a nivell.

Salut.



Avatar de l’usuari
Carlos González  
N9
N9
Entrades: 1620
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 29/08/2020 14:18

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge
Bones... sobre el projecte del servei Cervera-Igualada-Martorell t'ho compro, ja que haurien de fer parar per aquests llocs... Tot i que no sé si seria més adient personalment el Bruc que Castellolí... També cal veure com podria ser el traçat en ample ibèric a causa de que l'orografia és complexa per aquella zona.

Considero també que seria una mala idea limitar l'actual R6 per Igualada-Martorell i reconvertir-la en tren-tramvia. Cert que amb el tren d'ample ibèric es guanyaria la demanda en quant a velocitat comercial en comparació amb el LL-A i malgrat el fer parar a les estacions principals o de gran demanda, la velocitat d'aquest servei seguiria sent poc atractiva... però no crec que hauria de ser motiu justificat per limitar un servei que pot ser millorable com han esmentat respectius usuaris com pensar el reestructurar els traçats de l'actual R6.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González  
N9
N9
Entrades: 1620
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 19/10/2020 20:04

NOTA: Si no és el fil adient o és millor fer-ne per un nou tema, canvieu-lo i poseu-lo en el seu respectiu lloc.

Tinc una curiositat sobre quin transport públic pot ser més adient per Sant Boi i voldria saber l'opinió d'un tercer sobre què penseu.


Recordo que antigament hi havia el projecte de fer un perllongament de la B-V limitant el recorregut antic de la L6 per la L12 original des de Sarrià fins a la Platja de Castelldefels, però que va ser descartat per motius econòmics i es va decidir aprofitar perllongaments d'infraestructures existents, veritat?

Recordo una idea antiga de la R3 de fer passar per Sant Joan Despí fent com una bifurcació a Sant Feliu per fer el recorregut que estava planificat en la L12, a més a més d'una ampliació de la L1 enllaçant una suposada estació per la Pl. Catalunya de Sant Boi de Llobregat. I en els casos de fer metro a Sant Boi, han especulat en el passat sempre de que la L5 ha d'arribar a l'estació d'FGC.

Ara veig que el projecte de la R3 ha canviat i abans si no m'equivoco el projecte era des de l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fins a Cornellà per la línia de Vilafranca. I després de Cornellà a Castelldefels es construiria una línia soterrada fins a enllaçar amb la línia de Vilanova a Castelldefels. I es va modificar per fer un nou recorregut entre Cornellà i Zona Universitària.

Per Sant Boi també s'havia especulat de fer passar per la C-245 un tramvia entre Cornellà i el sud del municipi (T1) i personalment no descartaria fer un recorregut de tramvia fins al municipi de Castelldefels.

De tots aquests transports ferroviàris (tramvia, ferrocarril o metro) quin defenseu més adient per Sant Boi?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 20/10/2020 16:00

Us presento el meu projecte per la línia L12

L12 Castelldefels Centre - Sarrià - Plaça de Catalunya.

Espero que uns agradi i que fem un debat sobre aquesta proposta.
Fitxers adjunts
metromapmaker (17).png
(62.7 KiB) Encara no s’ha baixat



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 20/10/2020 18:22

Railjet OBB ha escrit:
Dimarts 20/10/2020 16:00
Us presento el meu projecte per la línia L12

L12 Castelldefels Centre - Sarrià - Plaça de Catalunya.

Espero que uns agradi i que fem un debat sobre aquesta proposta.
Perquè la parada a Les Aigües i no a Cornellà Centre amb correspondència amb R1/R4, Metro i Tram? Veig mes lògica la segona opció



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimecres 21/10/2020 10:41

robertotlh ha escrit:
Dimarts 20/10/2020 18:22
Railjet OBB ha escrit:
Dimarts 20/10/2020 16:00
Us presento el meu projecte per la línia L12

L12 Castelldefels Centre - Sarrià - Plaça de Catalunya.

Espero que uns agradi i que fem un debat sobre aquesta proposta.
Perquè la parada a Les Aigües i no a Cornellà Centre amb correspondència amb R1/R4, Metro i Tram? Veig mes lògica la segona opció
Perquè ho he volgut fer mes directe, si ho hagues fet fins Cornellà Centre hagues donat una volta espectacular i com innecessària (sense ofendre a ningú).



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2351
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 21/10/2020 16:53

Railjet OBB ha escrit:
Dimecres 21/10/2020 10:41
robertotlh ha escrit:
Dimarts 20/10/2020 18:22
Railjet OBB ha escrit:
Dimarts 20/10/2020 16:00
Us presento el meu projecte per la línia L12

L12 Castelldefels Centre - Sarrià - Plaça de Catalunya.

Espero que uns agradi i que fem un debat sobre aquesta proposta.
Perquè la parada a Les Aigües i no a Cornellà Centre amb correspondència amb R1/R4, Metro i Tram? Veig mes lògica la segona opció
Perquè ho he volgut fer mes directe, si ho hagues fet fins Cornellà Centre hagues donat una volta espectacular i com innecessària (sense ofendre a ningú).
Home, doncs tenint en compte que és l'únic punt on podria enllaçar amb la línia de Vilafranca i la xarxa de TMB, sembla una mica absurd posar la parada a 500 metres, no?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

França451
N9
N9
Entrades: 1779
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 22/10/2020 10:53

Carlos González ha escrit:
Dilluns 19/10/2020 20:04
NOTA: Si no és el fil adient o és millor fer-ne per un nou tema, canvieu-lo i poseu-lo en el seu respectiu lloc.

Tinc una curiositat sobre quin transport públic pot ser més adient per Sant Boi i voldria saber l'opinió d'un tercer sobre què penseu.


Recordo que antigament hi havia el projecte de fer un perllongament de la B-V limitant el recorregut antic de la L6 per la L12 original des de Sarrià fins a la Platja de Castelldefels, però que va ser descartat per motius econòmics i es va decidir aprofitar perllongaments d'infraestructures existents, veritat?

Recordo una idea antiga de la R3 de fer passar per Sant Joan Despí fent com una bifurcació a Sant Feliu per fer el recorregut que estava planificat en la L12, a més a més d'una ampliació de la L1 enllaçant una suposada estació per la Pl. Catalunya de Sant Boi de Llobregat. I en els casos de fer metro a Sant Boi, han especulat en el passat sempre de que la L5 ha d'arribar a l'estació d'FGC.

Ara veig que el projecte de la R3 ha canviat i abans si no m'equivoco el projecte era des de l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fins a Cornellà per la línia de Vilafranca. I després de Cornellà a Castelldefels es construiria una línia soterrada fins a enllaçar amb la línia de Vilanova a Castelldefels. I es va modificar per fer un nou recorregut entre Cornellà i Zona Universitària.

Per Sant Boi també s'havia especulat de fer passar per la C-245 un tramvia entre Cornellà i el sud del municipi (T1) i personalment no descartaria fer un recorregut de tramvia fins al municipi de Castelldefels.

De tots aquests transports ferroviàris (tramvia, ferrocarril o metro) quin defenseu més adient per Sant Boi?
Carlos, tú conoces Santa Boí mejor que yo. Por ello te pregunto: si ves adecuado un transporte recto en superficie (pasar una vía de tren) mete la R3. No sé muy bien cómo estaba aquello para meter un tranvía. Ahora bien, si ves adecuado soterrar sí o sí lleva la L12 de FGC. Hasta Castefa tienes el problema de que es un tramo muy largo y requiere irlo haciendo poco a poco y probablemente no veas llegar allí, como mucho hasta tu pueblo y prou.

La L5 está más cerca, pero tal y como avanza el metro en Catalunya tardaría también un poco. Si quieres soterrado lo más fácil por cercanía sería la L5 pero si no te importa meter más vías en superficie pasa la R3. Si Renfe pone muchas pegas, la alternativa es el tram, pero yo vería más adecuado el tren de Renfe. Lo del tram me gusta si sube a puntos como el hospital pero teniendo FGC más directo, meter un tranvía es... Poner más de lo mismo, no sé si me entiendes. Ya que el tram iría a Cornellà por lo que es un poco hacer lo mismo que FGC pero tardando el triple.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Carlos González  
N9
N9
Entrades: 1620
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 23/10/2020 9:48

França451 ha escrit:
Dijous 22/10/2020 10:53
Carlos, tú conoces Santa Boí mejor que yo. Por ello te pregunto: si ves adecuado un transporte recto en superficie (pasar una vía de tren) mete la R3. No sé muy bien cómo estaba aquello para meter un tranvía. Ahora bien, si ves adecuado soterrar sí o sí lleva la L12 de FGC. Hasta Castefa tienes el problema de que es un tramo muy largo y requiere irlo haciendo poco a poco y probablemente no veas llegar allí, como mucho hasta tu pueblo y prou.
Buenas, el transporte recto que comentas de la R3 o tren de Renfe deberá ser subterráneo, excepto el tramo de Castelldefels, el resto del trayecto será bajo tierra lógicamente :)

Una idea de llevar la L12 hasta Pl Catalunya de Sant Boi lo vi en una alegación de PTP. Antiguamente L6 y la misma idea de hacerlo con un tramo de la L3, que por una parte lo veo bien para que Marianao tenga un tipo de transporte ferroviario pero no sé si es bueno para un servicio extenso como la L3 y un servicio corto como la L12.
França451 ha escrit:
Dijous 22/10/2020 10:53
La L5 está más cerca, pero tal y como avanza el metro en Catalunya tardaría también un poco. Si quieres soterrado lo más fácil por cercanía sería la L5 pero si no te importa meter más vías en superficie pasa la R3.
La L5 siempre se especulaba que debe de llegar por la estación de Sant Boi, pero viéndolo desde otra perspectiva, por Cornellà tienes unos cuántos buses y en el tren te bajas a Riera y llegas andando a Cornellà Centre, desde que me he aficionado el caminar o ir con la bici, mi perspectiva del transporte público en el Baix Llobregat ha cambiado un poco. Y el metro hasta la L5 a Sant Boi no es mal pensamiento, pero considero una limitación para los municipios del Delta, porque si el tren de Renfe pasará por Cornellà Centre más los otros municipios, la L5 que se quede mejor en su sitio en Cornellà que no hace daño. :nose
França451 ha escrit:
Dijous 22/10/2020 10:53
Si Renfe pone muchas pegas, la alternativa es el tram, pero yo vería más adecuado el tren de Renfe. Lo del tram me gusta si sube a puntos como el hospital pero teniendo FGC más directo, meter un tranvía es... Poner más de lo mismo, no sé si me entiendes. Ya que el tram iría a Cornellà por lo que es un poco hacer lo mismo que FGC pero tardando el triple.
A ver... todo lo que he comentado ni sucederá dentro de poco... Lo único que sucedería pronto es la remodelación de la C-245 para hacer un carril bus/bici en esa carretera y además la nueva línea de bus M8. Que quieras o no, es un buen avance sinceramente.

Sobre la idea del tranvía por la C-245 (al menos en Sant Boi) no la descartaría, y antiguamente se especulaba de hacer la T1 acabarla por la central eléctrica Fecsa (sur de Sant Boi) que lleva por los barrios Vinyets-Molí Vell y Casablanca y llegas a las otras zonas de Cornellà y Esplugues que no puedes ir con el tren o con el bus si no es hacer transbordo.

Pero primero remodelarán la carretera y ya se verá que ocurrirá con el tranvía. Originalmente se pensaba hacer el tranvía por Sant Boi pero fue descartado por la alcadesa Montserrat Gibert ya que decía que con la L12 sería suficiente :nose

Conclusión... que de todas estas hipótesis sobre qué transporte es más asequible para Sant Boi, personalmente estoy de acuerdo también en que el tren de Renfe es más adecuado, primero que llevaría aparte de más lugares, es rápido y la demanda y velocidad comercial son aptas para estos municipios. Y aparte de ayudar a descongestionar los buses de Sant Boi/Vila/Gavà/Castefa, conectaría a zonas donde el tren no pasa.

Se me olvidaba que hace poco salió una alegación de hacer una variante de la LL-A por Sant Boi saltándose la parada de Sant Boi :)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”