Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Nuevo especial

EntradaAutor: Santfeliuenc » Diumenge 16/10/2005 12:09

Hola de nuevo,

Os anuncio en primicia que a partir de las 12:00 de hoy domingo ya estará disponible un nuevo especial llamado "metroDELTA" que ya conoceis todos por diversas intervenciones y os coloco en él dos nuevos esquemas o planillos inéditos que también en primicia aparecerán en este foro antes que en ninguna parte. En dicho especial se contemplan también y como no podía ser de otro modo diferentes trazados para la línea 12.

Para ver el especial... CLICK AQUÍ

;)

Saludos,
Sergio
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Re: Barcelona ciudad en grande

EntradaAutor: Visitant » Dijous 24/11/2005 22:29

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Bueno, pues voy a empezar con un plano a gran escala en blanco y negro de Bacelona ciudad.

Lo coloco en blanco y negro porque así, cualquier propuesta en color destaca más y se ve mejor.

Saludos,
Sergio

PD: Ahí os lo adjunto...


Allo que posa Ronda del Mig, en realitat es la Ronda General Mitre. Jo vivia aprop fa uns anys...
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EntradaAutor: Loyster » Divendres 02/12/2005 23:11

sabeu al programa per crear o editar linies i termometres de metro???
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EntradaAutor: metrobaix » Dimarts 06/12/2005 0:11

PHOTOSHOP... a partir d'un palnol ja existent x exemple.. 8)
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EntradaAutor: trainman » Dimarts 06/12/2005 16:21

Yo pienso que los Granollers-Castelldefels deberían llegar hasta Vilanova y en vez de circular a partir del mediodía deberían hacerlo todo el día

Saludos
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Re: Cercanías, metro y tranvía para BCN

EntradaAutor: Loyster » Dilluns 12/12/2005 14:38

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

A continuación os enlazo a tres grandes planos que tengo en mi web particular y personal sobre el área metropolitana de Barcelona. En esos planos os propongo a muy largo plazo lo que yo colocaría poquito a poco y a base de diferentes planes directores temporales que se irían sucediendo uno tras otro, lo que yo creo debieran ser las redes de gran capacidad de la ciudad.

Decirle a mix3 sobre su propuesta de los FGC que no me parece que nada tenga que ser evaluado como si es o si no es rentable, ya que las cosas rentables o no las hacen las empresas privadas y para ganar dinero porque es su pasta la que se juegan. Pero el transporte público no creo que tenga que preocuparse de si la cosa es o no es rentable, ya que de lo que ha de tratarse es de servir ala gente, viva donde viva y esté donde esté. Las líneas menos rentables, que se costeen con los beneficios de las que lo sean más, pero todo es necesario. Tampoco me gusta eso de que si alguien ve algo inviable... a ver inviable lo que se dice inviable no hay nada, todo puede ser si se explica bien y se dice cómo, por lo tanto yo aplaudo tu propuesta y te animo a que hagas más. No es lo que yo haría, pero está muy bien. No te pongas escudo antes de exponer nada dieciendo eso de que si es inviable o si es rentable. Es tu propuesta y es buena, tienes todo el derecho a hacerla y ya está. Está muy bien.

Eso sí, para mi las redes en Barcelona serían por ejemplo... así:

PLANO DE CERCANÍAS

PLANO DE METRO

PLANO DEL TRAM

Y además os propongo 2 mapas de la futura red global de cercanías que me quedaría:

PLANO DE CERCANÍAS GLOBAL

PLANO DE CERCANÍAS ZONAL

Son propuestas, son viables, son ambiciosas, admiten variantes, son perfectamente posibles y el plano no representa lo que habría que hacer en un único plan director, sino lo que poco a poco creo yo que se debería ir haciendo, tramito a tramo, con los años, despacito, sin prisa pero sin pausa, para algún día tener una red tal que así.

A ver qué os parece.

Un saludo,
Sergio

PD: Para ver las propuestas haced click sobre los enlaces y tened paciencia que son imágenes que ocupan bastante (las enlazo a mi web para poder disponer así de más espacio en el foro para todos).

8)


Santfeliuenc: para facilitar un poco las cosas, podrias marcar con un color mas fuerte en el mapa DEL METRO los tuneles que ya estan fabricados? asi se veria mejor que falta por hacer. Gracias
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EntradaAutor: abegot » Divendres 16/12/2005 17:05

BARCELONA - Publica el Diari AVUI
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L'Ajuntament descarta unir els tramvies per la Diagonal

Carles Sabaté

La connexió dels tramvies al llarg de la Diagonal continua sense convèncer l'Ajuntament de Barcelona. El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu (PSC), va insistir ahir que el consistori no era partidari de l'enllaç en superfície, perquè encabir tramvies als 18 quilòmetres per hora que requereix la seva explotació comercial entorpiria el trànsit a bona part de l'Eixample.

Hereu va avançar els estudis previs realitzats per l'Ajuntament sobre aquest projecte en el marc de la comissió de mobilitat municipal, i a instàncies del grup CiU. El consistori manté que ubicar el tramvia "en superfície, a banda de la reforma urbanística que implicaria, seria incompatible amb l'actual xarxa viària".

El Trambaix i el Trambesòs han assolit bons resultats d'utilització, sobretot el primer. Les diverses línies finalitzen a la plaça Francesc Macià, i Glòries i Wellington. El pla director d'infraestructures (PDI) preveu la possibilitat d'enllaçar les línies per l'Eixample, però sense especificar si es faria per superfície o soterrat. L'Ajuntament sempre ha mantingut que només es podria fer mitjançant un túnel, i en aquest cas, "millor potenciar un transport amb més capacitat", va remarcar ahir Hereu, referint-se al tren.

El mateix pla de desplegament de les xarxes de transport metropolitanes preveu, com a projecte en ferm, allargar la línia de FGC des d'Espanya fins a Francesc Macià. L'Ajuntament sempre s'ha pronunciat a favor d'allargar aquest projecte i dur els FGC a Glòries, passant per sota la Diagonal o fins i tot amb alguna estació a la zona del barri de Gràcia.

La Diagonal manté intensitats de trànsit elevades, però encara més els carrers que la travessen, com ara Aragó, Balmes o Marina. El trànsit en direcció Besòs al tronc central de l'avinguda té una intensitat mitjana diària de 31.800 vehicles a Francesc Macià, 36.000 a Balmes i 5.000 a Sardenya. De pujada, la Diagonal acumula menys gruix de vehicles, però també amb xifres considerables: dels 12.500 de Sardenya, als 21.000 al passeig de Gràcia i els 27.000 a la plaça Francesc Macià. Els laterals registren intensitats mitjanes entre 11.000 i 17.000 cotxes, als trams centrals de l'Eixample. Set línies d'autobús travessen quasi tota l'avinguda.

El govern encara no ha decidit si potenciarà aquesta connexió ni com l'afrontaria. Fins l'any que ve no es prendrà cap decisió. La unió dels tramvies té el suport dels Ajuntaments del Baix Llobregat i del Besòs, i de diverses associacions de promoció del transport públic. Però la Generalitat, abans d'afrontar altres ampliacions, vol finalitzar el desplegament dels dos tramvies cap als extrems (Sant Feliu o Badalona), previst per al 2007.

El tramvia protagonitza l'última desavinença entre PSC i ICV de les últimes setmanes a l'Ajuntament. El portaveu ecosocialista, Eugeni Forradellas, va mostrar-se dimecres partidari de la unió en superfície. El regidor proposava afrontar en el pròxim mandat aquesta obra "valenta", en la promoció del transport públic. El portaveu adjunt de CiU a Barcelona, Jaume Ciurana, va demanar més "concreció" en els estudis que descarten la unió.
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QUÈEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE????

EntradaAutor: JaMiRo! » Dissabte 17/12/2005 13:44

El patán socialista de Jordi Hereu ha escrit:El consistori no és partidari de l'enllaç en superfície, perquè encabir tramvies als 18 quilòmetres per hora que requereix la seva explotació comercial entorpeix el trànsit a bona part de l'Eixample.


:emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat

A VEURE SI ALGÚ LI DIU A AQUEST BON HOME QUE QUI ENTORPEIX EL TRÀNSIT A BARCELONA NO ÉS EL TRANSPORT PÚBLIC, SINÓ EL PRIVAT!!!

:martell2 :martell2 :martell2 :martell2 :martell2
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Lo siento "jami"

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dissabte 17/12/2005 14:01

Hola,

Lo siento chiquillo, pero hoy por hoy y tal y como está montado el pastel, quien entorpece es el tranvía y no el coche.

La solución para que el coche no entorpezca ya sabes la que es, jejejejeje, y que sepas que aquí todo el mundo queremos que haya más transporte público y menos coches, pero es que hoy por hoy y si se realiza la unión del tranvía que todos queremos sea en superficie y en línea recta y no se hace nada más, si el plan consiste en solamente unir el tranvía y se acabó, la verdad es que eso entorpece.

Es lo que pasa cuando en lugar de hacer las cosas por orden y colocar inicialmente cercanías y/o metro y después acotar el espacio al coche reduciendo carriles en superficie e introduciendo el tranvía con todas las de la ley, prioridad al 100%, etc. pues nos da por hacerlo al revés, con trampa, sin prioridad, sin reducir carriles y sin apoyar nuestra apuesta con medios como el metro o las cercanías.

Lo que pasa es muy simple, que esta gente nos sale con estas. Claro que el coche es quien estorba y el medio que ha de reducir su presencia en la ciudad y RMB, pero ahora mismo es lo único que tienen las gentes de muchos lugares para llegar a tiempo a sus destinos puesto que por los principales corredores urbanos no entra nada útil y lo que hay son simplemente tramitos irrisorios de líneas con recorridos esperpénticos.

Cuando las cosillas se hagan con la cabecita y no con la parte del cuerpo favorita de Shin Chan, el culete, pues entonces lo haremos bien.

¿No ponemos cercanías ni metro bajo Diagonal longitudinalmente ofreciendo una clara alternativa al usuario de media y larga distancia? pues lógicamente irán en coche, de eso que a nadie le quepa duda.

:twisted:

Ya sé que igual os aburrís de lo mismo, pero bueno, yo también me aburro de ver que no se hace nada, que tenemos siempre lo mismo y que todo va como va.

:'(

Saludos,
Sergio
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A Loyster

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dissabte 17/12/2005 14:04

Hola Loyster,

Santfeliuenc: para facilitar un poco las cosas, podrias marcar con un color mas fuerte en el mapa del METRO los tuneles que ya estan fabricados? asi se veria mejor que falta por hacer. Gracias


Bueno, es complicadillo hacer eso que pides así velozmente, pero mirando las líneas que existen ya hoy, tanto de metro como de cercanías, verás que hay tramos que pasan de unas a otras pero que ya existen, deducirás que hay intercambiadores y estaciones que se deberían de hacer nuevos, etc.

Lo que falta por hacer es mucho y todo ese gran mapa del metro no se podría implementar nunca de un día para otro sino que eso sería una cuestión de años y de ir poco a poco.

Saludos,
Sergio
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EntradaAutor: Ferrovi » Divendres 23/12/2005 5:31

La solució a sant feliu, sant just, cornellà a falta de un transport ràpid, aques es nou, es una linia circular d'entrada per diagonal i granvia, bueno... carretera de castelldefels

Imatge
Ferrovi l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 16/03/2006 22:11, en total s’ha editat 3 vegades.
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EntradaAutor: UT596001 » Divendres 23/12/2005 10:38

És a dir, que la teva proposta aprofita l'actual infraesctructura de rodalies de Barcelona a Cornellà, no és així?
UT596001
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EntradaAutor: metrobaix » Divendres 23/12/2005 15:50

Ferrovi ha escrit:La solució a sant feliu, sant just, cornellà a falta de un transport ràpid


Faras a ALMEDA un intercambiador que ni el de la Sagrera... JAJAJAJJAJAJAAJJAJAJAJAJAJA :twisted:
metrobaix
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EntradaAutor: Ferrovi » Divendres 23/12/2005 16:49

UT596001 ha escrit:És a dir, que la teva proposta aprofita l'actual infraesctructura de rodalies de Barcelona a Cornellà, no és així?

no, millor que sigui FGC, que rodalies renfe no l'espatlli amb la seva inpuntualitat, amès vull que sigui un metro no un rodalies, percelt, quan tingui mes espai per posar algo, penjarè altres linies, que consti que aixo l'he fet amb mapes de usos del subsol, es a dir, que no es una linia inposible i alegreuvos que no pasa per sagrera xD xD
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Einnn?

EntradaAutor: Santfeliuenc » Divendres 23/12/2005 21:56

Hola,

La solució a sant feliu, sant just, cornellà a falta de un transport ràpid


Buen intento, pero a ver si lo colocamos de alguna otra forma porque por lo pronto no sales casi ni de Sant Feliu, ya que el Consell Comarcal está en Sant Just y muy pero que muy a las afueras de Sant Feliu.

Para servir medianamente a Sant Feliu has de tratar de salir del centro de la población, mayormente de la estación actual de RENFE o sus proximidades y así servirías a la ciudad.

Por otro lado no comparto tu optimismo respecto a la idoneidad de semejante línea en la zona ya que ni mejora la actual de cercanías, ni le da mayor rapidez, ya que para en todas partes, ni tampoco penetra por eje viario alguno de gran afluencia masiva como la B-23, la Diagonal, la N-340, etc.

Interesante opción de otros trayectos, pero personalmente tengo otras preferencias. Aun así, toda propuesta, sea la que sea, siempre es bienvenida y seguro que igual hay alguno a quien le gusta eso que has puesto y lo encuentra mejor. Yo por lo menos... pues casi que prefiero alguna otra cosilla antes de hacer algo así.

Gracias Ferrovi.

Saludos,
Sergio
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EntradaAutor: Ferrovi » Divendres 23/12/2005 22:04

pero amb el tram si que arribaria a sant feliu, l'intercamviador de consell comarcal seria un petit soterrament de el tram i cau exactament al mateix tunel, com l'intercamviador de trinitat nova, per altre banda aixo l'he fet ràpid i correns, poc a poc l'aniré millorar i en comptes de baixar a cornellà potser va mes adalt, i ultim tram baixa a cormellà i aeroport ah i no puc arribar mes lluny perque nomes puc posar 200 kb i mira l'espai que ocupa
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Psssssssssssssssse... sí pero no

EntradaAutor: Santfeliuenc » Divendres 23/12/2005 22:10

Hola,

Si yo no digo que eso esté nefasto, que sea muy malo, altamente negativo y fatal... solamente digo que a mi entender se podrían hacer otro tipo de cosas que igual resultaban más positivas.

Las cercanías que pasan por Sant Feliu ya son buenas, solamente hay que soterrar las vías de manera correcta, ofrecer mayores frecuencias, hacer llegar al tranvía y hacer que esas líneas de cercanías entren en BCN por donde debe de ser, ya que el eje de Cornellà es algo irreal completamente. La entrada natural del Llobregat a Barcelona es por donde día tras día se colapsan todas las entradas y salidas y Sant Feliu es precisamente un punto que sale muco en las noticias cuando se conecta con el Servei Català del Trànsit ya que desde aquí o desde El Papiol siempre hay caravana de entrada o salida en horas punta y congestión generalizada en horas valle.

¿El destino de los vehículos de entrada?
La Diagonal y la Gran Vía

¿La procedencia de los vehículos de salida?
La Diagonal y la Gran Vía

Yo creo que la solución está clara ¿no?

:D

Saludos,
Sergio

PD: Pero bueno, que eso que pienso yo no quita para nada que tú propongas eso. Si a ti te parece mejor eso que otra cosa, adelante. A mi me gustaría ver alguna otra actuación.
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EntradaAutor: UT596001 » Divendres 23/12/2005 23:02

Ferrovi ha escrit:
UT596001 ha escrit:És a dir, que la teva proposta aprofita l'actual infraesctructura de rodalies de Barcelona a Cornellà, no és així?

no, millor que sigui FGC, que rodalies renfe no l'espatlli amb la seva inpuntualitat, amès vull que sigui un metro no un rodalies, percelt, quan tingui mes espai per posar algo, penjarè altres linies, que consti que aixo l'he fet amb mapes de usos del subsol, es a dir, que no es una linia inposible i alegreuvos que no pasa per sagrera xD xD


No estic parlant que qui l'exploti ni el tipus de servei, sinó que veig que aquests metros, almenys per el que es dedueix del plànol, anirien per les mateixes vies per on ara van els trens de RENFE de Pl.Catalunya a Cornellà.
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La proposta del tramvia a Bellvitge"REMODELADA"

EntradaAutor: Ferrovi » Dissabte 24/12/2005 0:19

Aqui ve un de nou!!!!!!! "Es una proposta de camvi de proposta", es una variació a la reivindicació del trambaix per part de l'ajuntament de Cornellà, que l'hospitalet ha ampliat, i jo he (segons jo) millorat lo present, amb un tramvia al servei de la comunitat que mes ho necesita, ara veureu els serveis que faria.
Percert, es via doble fins a Almeda, i via unica la resta per poder entrar a petits carrers i passatges com el carrer major de l'hospitalet, i compartint carrer amb els vianants, a Orleans i a Paris es ben eficaç.
Informació i servei de les estacions:


- Martí i Julià: Dona servei als pacients i veins de l'ambulatori Martí i Julià.

- Zona Esportiva: Dona servei a la zona on esta el camp d'entrenament del RCD Espanyol, la Federació Catalana de Tenis, el nou parc esportiu del Llobregat, als instituts Miquel Martí i Pol i Joan Miró i esta a dos carrers de Cornellà Riera.

- RCD Espanyol: Dona servei a l'escola Abat Oliba i al RCD Espanyol.

- WTC Almeda Park, Dona servei al World Trade Center de Almeda, que en un futur contindrà un hotel i i potser centres comercials i de negocis i esta aprop de la fira de Cornellà.

- Almeda, Correspondencia amb FGC L-A i dona servei a Almeda sud

- Can Mercader: Al costat de un parc tan gran com la Ciutadella, Dona servei als habitants de Almeda sud, als visitants del parc i als aficionats del ferrocarril de 5 polzades de Can Mercader.

- Sant Roc: Dona servei als seus habitants i als escasos treballadors de les seves industries.

- Rosend Arús: Dona servei a l'ajuntament de l'Hospitalet, als visitants de la seva bonica esglesia, i als habitants del seu entorn.

- L'Hospitalet avinguda Carrilet: Dona servei a la gran cuantitat d'autobusos que paren allà, a altres i quantiosos serveis propers de la rambla Just Oliveras amb correspondencia amb L1 i FGC L-A i també als seus veins

- Rambla de la Marina: Servei als seus veins i a el mercat de la Mercè, i al mercat de Bellvitge, Tot tipus de carn a bon preu!!!

- Hospital de Bellvitge, correspondencia amb la L1

- Ciutat Sanitaria Princeps d''Asturies, intenta donar un servei als llocs sanitaris del darrere de l'edifici central, molta gent ha de caminar molt per anar allà i el major problema es que la L1 no arriba al lloc de rehabilitació i gent amb la dificultat de caminar li molesta anar desde Feixa Llarga fins tan lluny

No creieu que cada parada esta ben cercada??? si n'hi ha algo, siusplau corregiumelo, digeumelo, GRACIES

Imatge
Ferrovi l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 16/03/2006 22:16, en total s’ha editat 1 vegada.
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Aujdeu-me plis!

EntradaAutor: davids_from_liepaja » Dimarts 03/01/2006 11:32

Hola,
jo necesitaria un plànol mut de la zona del Baix llobregat (però també amb castelldefels i molins de rei) per fer una proposta d'autobusos, tramvia i L12. gràcies.
Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
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