ESTACIÓ DE FRANÇA PER FGC

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 12/12/2006 16:15

A mi m'agradaria veure la Ciutadella ampliada, respectant l'Estació de França funcional.
El zoo caldria traslladar-lo i modernitzar-lo.
Podrien implantar els antics trenets que circularen pel Parc a principis segle XX. Amb maquinistes de Parcs i Jardins. :D

Watermark ha escrit:Carregar-se l'Estació de França és el somni humit des de fa temps d'uns quants inquilins de la Plaça Sant Jaume. I el tema del trasllat del zoo també n'hi ha per parlar-ne... déu ser que és massa càstig pels polítics olorar la pudoreta de porc que fa a l'entrada del Parlament (força adecuada, crec jo :D ) el mig minut que hi estan quan entren i quan surten.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 12/12/2006 20:41

Bé... dues matitzacions:
UT596001 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Però pel que fa a tota la resta... ja fa uns quants anys, que en aquest sentit, Barcelona s'ha gestionat molt malament. Si ho comparem amb Madrid, allà sí que tenen les dues estacions centrals a ple rendiment; totes dues estacions estan ben comunicades tant per Rodalies com pel metro. Exceptuant alguns casos, la major part dels trens de llarga distancia que van cap al Sud, surten d'Atocha, i els que van cap al Nord (si no m'equivoco, també el Tren Hotel Madrid-Irun-París).
Els que van per al nord, excepte comptats regionals especials de divendres i regionals a Àvila/Segovia que són rodalies "prolongats" surten de Chamartín, que és una estació que esta força lluny del centre de la ciutat. I tenien una 3ª estació, que era Príncipe Pío, que ara és un baixador més de Rodalies.
Al meu comentari sobre els trens que van cap al Nord, se m'en va anar l'olla i no vaig acabar la frase, perdó xDD
UT596001 ha escrit:
Madrid Atocha abans de la reforma era terminal, i ara en canvi, s'hi pot accedir per tots dos cantons sense haver d'invertir la marxa.
Madrid-Atocha era terminal i ho continua sent. Atocha ara són dos complexos, per una banda l'estació de Llarg Recorregut i AVE que és terminal i és la que es diu "Puerta de Atocha" i d'altra banda tenim la macroestació de Rodalies on paren alguns trens de llarg recorregut també que abans de la macro-reforma era un baixador més del túnel que anava de Chamartín cap a Atocha. Per tant Atocha és tan passant ara com abans, tan sols el que s'ha fet és "ampliar" l'estació de Rodalies passant d'un baixador amb ¿2? vies a una macroestació que ronda les 10 vies, més les 14-15 a part de l'estació de l'AVE i llarg recorregut. L'únic nou que té ara Atocha respecte abans és que es va fer el túnel entre l'estació d'Embajadores i Atocha i la línia que sortia d'allà fins a Móstoles va deixar d'estar aïllada de la resta de la xarxa nacional ferroviària.
Que abans ja existia com a baixador "Atocha Cercanías" això sí que no ho sabia. El tema és... que no hauria de ser tant difícil aplicar aquest mateix model a l'Estació de França. Posem per exemple... un ramal soterrat que connecti Arc del Triomf amb Pl Catalunya. O... si això és massa bestia per tant poc tros entre dues parades, deixar el ramal existent tal qual, i a partir de l'Estació de França, allargar-lo fins a Sants, afegint-hi fins i tot alguna baixador entre mig. Sí sí... típica anada d'olla de somnia truites, però... ajudaria molt a descongestionar el trànsit ferroviari actual de Barcelona.

I tampoc sé quina distancia hi haurà entre Atocha i Chamartín, però Sants i l'Estació de França no estan precísament de costat.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 13/12/2006 3:26

UT596001 ha escrit: Els que van per al nord, excepte comptats regionals especials de divendres i regionals a Àvila/Segovia que són rodalies "prolongats" surten de Chamartín, que és una estació que esta força lluny del centre de la ciutat. I tenien una 3ª estació, que era Príncipe Pío, que ara és un baixador més de Rodalies.

.

Traslladant el tema a BCN, una estació a Chamartín vindría a ser quelcom com una macroestació un pel més enllà de la Zona Universitaria (encara que invertim Nord i Sud, però jo vaig pel tema de similar zona, carrer Castellana/Diagonal, zona de negocis etc) i bé, tampoc es tant lluny (en el meu exemple, em d'imaginar que noe existeix Sants).

A Chamartín es fàcil arrivar-hi desde el centre fent servir la L10, que funciona molt bé i a tota pastilla, anant de sud a nord.

A més, en no res Chamartín estarà comunicada amb la T4 mitjançant Cercanías.

Vaja, que Chamartín no està pas tan allunyada un cop recordem on està i les comunicacions que té.

Sagrera TAV estarà més o menys igual d'allunyat del centre.

Vox



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 13/12/2006 3:34

El tema del Zoo em toca la moral i bastant, però es perque sóc un freak del Zoo i sobre tot del de BCN malgrat això no sigui com ja als anys 80 i primers 90 amb la Ulysses :'( :'( :'( i el Floquet en plena forma :'(

Però si s'ha de traslladar a algún altre lloc, que ho façin bé, ja es trist que haguem de tenir por quan s'han de fer aquestes coses, BCN em fot por a vegades :?

Jo EdF, si no ha de tenir us ferroviari, hi posaria el Museu del Transport, ostres, quedaria de fàbula i obviament deixaria un parell de vies per posar-hi els trens.

I més tard, el Tram que després continuaria fins Drassanes :D

Vox



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/12/2006 19:48

També s'ha de tenir en compte una diferència important entre Madrid i Barcelona:

Madrid té dues sortides per a distribuir el trànsit nacional de llarg recorregut.

A Barcelona tot tren LD que no vagi cap a França ha de sortir necessàriament cap al sud (a menys que fes una tournée Estació de França - Clot - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Castellbisbal - Martorell - Sant Vicenç de Calders).



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dilluns 18/12/2006 5:32

alexbn ha escrit:Pues yo diría que la estación de França lleva ya años sentenciada. En cuanto acaben las obras del AVE y se reorganice la red de cercanías y regionales (2009), la estación cierra. El edificio se conservará para otros usos. Que yo sepa, vaya.
MEC, error!!
:D
L'Estació de França es conservarà per altres operadors ferroviaris, la lliure competència obliga...
;)


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dilluns 18/12/2006 21:31

bitxofo ha escrit:
alexbn ha escrit:Pues yo diría que la estación de França lleva ya años sentenciada. En cuanto acaben las obras del AVE y se reorganice la red de cercanías y regionales (2009), la estación cierra. El edificio se conservará para otros usos. Que yo sepa, vaya.
MEC, error!!
:D
L'Estació de França es conservarà per altres operadors ferroviaris, la lliure competència obliga...
;)
Estació de França Forever & Ever :anim . Que operin altres lineas en la Estació de França es una bona salvació no tan sols per a aquesta, sino també per al barri del parc, encara que la seva ubicació no es tan bona com altres estacións de barcelona estaria prou bé que fos un enllaç Barcelona-París o Barcelona-Cervere. :'(


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 19/12/2006 14:49

L'Estació de França hauria hagut de servir per acollir el tren d'Alta Velocitat, simplement. En quan a la resta d'usos... i sobre el tema d'anar per Montcada Bifucarció, si algun dia s'els acudís tornar a fer alguna línia de llarg recorregut cap a Espanya via Manresa i Lleida, no seria tampoc mala cosa.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 19/12/2006 16:27

Recollons! L'EdF és l'estació terme de Barcelona, i això vol dir que tots els trens de llarg recorregut (i alguns regionals) haurien de tenir-la com a estació d'origen i final, i especialment els d'alta velocitat (i això inclou l'Euromed). Els rodalies han d'acabar a Hospitalet i Sant Andreu Comtal, que són les que estan preparades per acollir gran quantitat de trens de rodalies. Sants ha de ser passant, i que els trens de MD i LD que surtin pel Vallès no passin per Sants no és una mala notícia. Si ens empenyem en fer passar tots els trens pel coll d'ampolla de Sants sempre tindrem una xarxa de caqueta.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dimarts 19/12/2006 16:39

Platanito ha escrit:Recollons! L'EdF és l'estació terme de Barcelona, i això vol dir que tots els trens de llarg recorregut (i alguns regionals) haurien de tenir-la com a estació d'origen i final, i especialment els d'alta velocitat (i això inclou l'Euromed). Els rodalies han d'acabar a Hospitalet i Sant Andreu Comtal, que són les que estan preparades per acollir gran quantitat de trens de rodalies. Sants ha de ser passant, i que els trens de MD i LD que surtin pel Vallès no passin per Sants no és una mala notícia. Si ens empenyem en fer passar tots els trens pel coll d'ampolla de Sants sempre tindrem una xarxa de caqueta.
Genial! Estic emocionat tu :'( , totalment d'acord, per que tot ha de pasar per Sans, vale que la linea que hi pasava per can tunis va ser basicament experimental, però ja que ens posem a fotra forats amb la L9 i l'ave podian fer una via alternativa no, tampoc costa tan entra per barcelona per l'est :roll: .

Estació de França Powah!!! :D


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 19/12/2006 20:59

Sí... només faltava acabar amb VISCA CATALUNYA xDD



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 20/12/2006 9:27

Jordi Freixas ha escrit:Sí... només faltava acabar amb VISCA CATALUNYA xDD
No...

Vive la Gare de France!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 20/12/2006 13:37

A mi no me importaría que hiciesen esa tournée, sería divertido :D :) :P

Saludos
entfe001 ha escrit:També s'ha de tenir en compte una diferència important entre Madrid i Barcelona:

Madrid té dues sortides per a distribuir el trànsit nacional de llarg recorregut.

A Barcelona tot tren LD que no vagi cap a França ha de sortir necessàriament cap al sud (a menys que fes una tournée Estació de França - Clot - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Castellbisbal - Martorell - Sant Vicenç de Calders).



Avatar de l’usuari
tophat
N3
N3
Entrades: 26
Ubicació: República Independent de la Barceloneta

Entrada Autor: tophat » Dijous 21/12/2006 8:01

Estació de França Powah!!! :D
+1!! 8)



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dijous 21/12/2006 11:19

Jordi Freixas ha escrit:L'Estació de França hauria hagut de servir per acollir el tren d'Alta Velocitat, simplement. En quan a la resta d'usos... i sobre el tema d'anar per Montcada Bifucarció, si algun dia s'els acudís tornar a fer alguna línia de llarg recorregut cap a Espanya via Manresa i Lleida, no seria tampoc mala cosa.
Pels trens amb origen i destinació BCN, cap problema, però pels trens amb destinació/provinents de França, que tinguèssin BCN com a estació passant, seria un bon problema perque es veurien obligats a fer inversions de marxa amb la merma de temps que això suposaria.

Reaprofitant la línia BCN-Manresa-Lleida, i amb Manresa com a nus de comunicació amb el ETF, ja tindríem una mena de "Y" catalana, posant com a origen d'aquesta EDF (a la part tocant a BCN, evidentment).

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 21/12/2006 21:18

VladiGB ha escrit:L'Estació de França es conservarà per altres operadors ferroviaris, la lliure competència obliga...
;)
A on està escrit això? Necessito saber-ho per a un tema determinat.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 21/12/2006 21:24

entfe001 ha escrit:També s'ha de tenir en compte una diferència important entre Madrid i Barcelona:

Madrid té dues sortides per a distribuir el trànsit nacional de llarg recorregut.

A Barcelona tot tren LD que no vagi cap a França ha de sortir necessàriament cap al sud (a menys que fes una tournée Estació de França - Clot - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Castellbisbal - Martorell - Sant Vicenç de Calders).
La sortida més lògica pel nord sense fer tournée seria anar via Manresa i Lleida, com es feia abans.

Salut,



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/12/2006 16:53

Jordi Freixas ha escrit:A on està escrit això? Necessito saber-ho per a un tema determinat.
Directiva de la CE de liberalització dels serveis ferroviaris, entrarà en vigor previsiblement el 2010.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”