Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

Cal un nou túnel de FGC entre Sarrià i Pl.Catalunya?

Sí, és necessari, la línia està saturada
35
81%
No, només cal una cua de maniobres a Pl.Catalunya i augmentar freqüències
6
14%
no ho sé / no contesto
0
No hi ha cap vot
Altres respostes
2
5%
 
Vots totals: 43
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/12/2006 22:04

L´accident d´aquest matí a l´estació de Provença posa de manifest la massificació de la línia de FGCsota el carrer Balmes i la via Augusta entyre PLaça Catalunya i Sarrià.

Penso (i crec que algú del fòrum ja ho va deixar caure fa una temporada) que cal un nou túnel entre Pl.Catalunya i Sarrià, més directe i únicament per als trens de Sabadell i Terrassa, i amb estacions prou àmplies com per admetre un nombre elevat de passatgers.

Jo el faria baixar per Avinguda de Sarrià fins a Diagonal (primera parada a Francesc Macià), continuant per Urgell (segona parada a Hospital Clínic), per arribar per Pelai a Pl.Catalunya, però en una nau nova situada a un nivell inferior, amb possiblitat de continuar per sota dels carrers Fontanella i Trafalgar cap a Arc de Triomf i...Glòries? Estació de França?).

Així els trens de Sabadell i Terrassa prendrien el nou túnel, deixant el vell per als trens de la L6 i la L7, cosa que crec que desembussaria bastant el col.lapse circulatori entre Pl.Catalunya i Gràcia.

El problema més gran per a la seva execució és potser que caldria tallar les vies entre Sarrià i Tres Torres per a fer el nou enllaç, i actualment no hi ha cap línia de metro que faci enllaç a Sarrià.

La L9 trigarà bastant a arribar-hi, degut al retard de les obres...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 25/08/2010 0:07, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 18/12/2006 23:15

Una altre opció: des de l'actual Sarrià, baixar fins Maria Cristina per enllaçar amb L3. Gir de 90º a l'esquerra i recta fins al futur intercanviador de Glòries, amb parades a L'Illa, Francesc Macià, Via Augusta, Diagonal, Verdaguer i Monumental. En el futur, podria continuar cap al Maresme, em comptes de la línia del Llobregat. Seria bo que el túnel fos de quatre vies, per permetre trens exprés.
L'actual línia entre Pl- Catalunya i Reina Elisenda, quedaria únicament pel servei urbà.
A més, caldria allargar totes les estacions de la línia entre Peu de Funicular i Sabadell/Terrassa fins els 160 metres, per permetre dobles composicions de 112.



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dilluns 18/12/2006 23:22

Jo penso que sí. Jo faria un nou túnel entre Sarrià i el futur intercanviador central de Pl. Catalunya (no és necessari que sigui cap a l'actual Pl.Catalunya-Pelai) amb única parada intermitja a Francesc Macià. El túnel actual s'hauria de convertir en un veritable metro, únicament per L6 i L7.
El que està clar és que la idea del prolongament de la L7 cap a Sant Cugat que molts politiquillos han presentat com la solució definitiva per a FGC no arregla absolutament res.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 19/12/2006 0:41

wefer ha escrit:Una altre opció: des de l'actual Sarrià, baixar fins Maria Cristina per enllaçar amb L3. Gir de 90º a l'esquerra i recta fins al futur intercanviador de Glòries, amb parades a L'Illa, Francesc Macià, Via Augusta, Diagonal, Verdaguer i Monumental. En el futur, podria continuar cap al Maresme, em comptes de la línia del Llobregat. Seria bo que el túnel fos de quatre vies, per permetre trens exprés.
L'actual línia entre Pl- Catalunya i Reina Elisenda, quedaria únicament pel servei urbà.
A més, caldria allargar totes les estacions de la línia entre Peu de Funicular i Sabadell/Terrassa fins els 160 metres, per permetre dobles composicions de 112.
Tampoc em sembla una mala idea, tot i que trobo que són massa parades.
Jo treuria les de l´Illa, Verdaguer i Monumental.
En tot cas, aquestes parades serien viables només amb quatre vies.
La de Via Augusta la trobo supèrflua.
De tota manera, jo em decanto més per fer-lo arribar a Pl.Catalunya, en ple centre, però deixant obert un possible perllongament.
Potser el túnel per sota de Diagonal fóra més adequat per a una línia de RENFE.
Pel que fa a la resta del post, totalment d´acord.



anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dimarts 19/12/2006 9:20

... i me n'alegro que totes les aportacions realitzades fins ara apostin per segregar la L6/L7 del Metro del Vallès. Recordo algun altre fil recent sobre el tema en què la proposta oficial de FGC del "nou túnel Pg.de Gràcia-Llaç de Gràcia+ túnel Avda Tibidabo-St.Cugat" era rebuda amb molt entussiasme, malgrat que perpetuaria la desastrosa barreja actual de serveis urbans i de rodalies.

Dit això, aquí va la meva proposta:

-Reservar l'actual xarxa pels serveis urbans (L6 i L7) però només fins a Provença En aquest tram hi ha parades a "distància metro". Des de Provença nou túnel fins a Sant Antoni (correspondència L2) amb parades intermèdies a Urgell (correspondència L1) i Avda. de Roma (zona desatesa) Passat aquest nou túnel s'absorviria el futur tram en desús de la L2 Rda. Sant Antoni-Paral·lel (en aquesta darrera, confluència amb la L3) i amb la línia T4 de tramvia perllongada des de Ciutadella-Barceloneta-Port-Drassanes-Paral·lel. Per altra banda, els extrems muntanya de dues línies urbanes també els perllongaria: la L7 fins al nou complex sanitari de l'Hospital Militar (correspondència amb L3 Penitents) i la L6 fins a St.Joan de Déu (correspondència amb l'altre extrem de la L3) amb parada a Pedralbes

-En canvi les actuals estacions de Catalunya i Provença mantenen un nivell de connectivitat i distància entre elles que fan d'aquest tram molt "salvable" per un servei de rodalies com el FGC S1/S2. Per tant jo el mantindria per aquest ús i començaria el nou túnel de Provença en amunt, amb unes poques parades en estacions intemodals clau com Sarrià (futura L9)

-En cas que es confirmi que la L8 passarà per Gràcia (que espero que no) el manteniment de l'actual túnel pel metro del Vallès es podria estendre ja no a Provença sinó a Gràcia, per garantir la connectivitat de totes dues xarxes. Però (posats a triar) jo la L8 la faria baixar fins al centre i fins a l'Estació de França, on absorviria el túnel de la Meridiana. En aquest cas la connectivitat amb la S1/S2 es podria aconseguir tot perllongant aquesta darrera des de Catalunya fins a l'Estació de França

Com ho veieu?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 19/12/2006 15:17

La meva proposta es aquesta, ja la vaig fer fa força temps...

Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 19/12/2006 18:54

Hola,

Más propuestas...

;)

RED DE CERCANÍAS
RED DE METRO

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimarts 19/12/2006 20:11

Hola a tothom, tot seguit us proposo la meva sol·lució pels FGC

Doncs per mi la solució seria un nou túnel exclusiu per a Rodalies del Vallès de FGC entre Sarrià i Pl. Catalunya parant només a Francesc Macià.
Aquest tunel aniria per sota del Pg de St. Joan Bosco, Av de Sarrià, Pl Francesc Macià, Av Diagonal, Aribau, Pl Universitat i Pelai fins a Pl Catalunya.

Llavors, es podria utilitzar el túnel actual exclusivament per al metro (L6 i L7), prolongant-lo de Reina Elisenda fins a St. Joan de Déu parant a Pedralbes i Crta d'Esplugues, a part de St. Joan de Déu, amb enllaç amb la L3.

De pas, tambés es podria fer el mateix amb la línia LL-A, construïnt un nou traçat entre St. Boi i Pl. Catalunya d'ús exclusiu per Rodalies, utilitzant en part l'actual ramal de mercaderies convenientment desdoblat i electrificat i després un nou túnel per sota de l'autovia de Castelldefels entre el Llobregat i Pl. Espanya, en part paral·lel a l'actual, per després continuar fins a Pl. Catalunya per un nou túnel sota el carrer Sepúlveda fins a Pl. Catalunya.

En quant a l'actual túnel, utilitzar-lo només per serveis de Metro (L8) i prolongar-lo fins a Glòries parant a Entença, Francesc Macià, Gràcia, Joanic, Sagrada Família i Glòries.

Així les estacions de rodalies que jo proposo per cada línia són aquestes.
Línia LL-A: St. Boi - Hospital de Bellvitge - Europa - Espanya - Catalunya
Línia Bcn-Vallès: Sarrià - Francesc Macià - Catalunya

Què us sembla? Penso que podria ser interessant també un altre traçat de la línia del Llobregat paral·lel a la línia de l'Ave entre St. Boi i l'Autovia de Castelldefels amb una estació al Prat de Llobregat connectant amb tots els mitjans de transport que hi arribaran.

Pd: Una altra vegada que vaig proposar això em van contestar que per fer tota aquesta obra caldria traslladar Barcelona als Pirineus...
Sense comenataris, perquè obviàment no proposo fer tot això d'un sol cop d'avui per demà.

Moltes gràcies i intento adjuntar un mapa esquemàtic.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/12/2006 20:51

Proposta meva, que ve a ser una barreja d'algunes que ja s'han fet:

S1, S2: nou túnel de Sarrià a Francesc Macià, on enllaçaria amb l'"eix Santfeliuenc" :D ) i d'allí per sota la Diagonal fins a St. Adrià. Parades: Sarrià, Francesc Macià, Diagonal, Glòries, Fòrum, St. Adrià. Això permetria trens Terrassa-Mataró, per exemple (canviant tota la xarxa ferroviària a UIC, que crec que no tard o d'hora sinó tard o tardíssim, acabarà fent-se)

L6, L7: continuen amb el túnel actual. Possible perllongament per agafar el tram L4 de Via Laietana fins a Barceloneta, la qual cosa comportaria una sèrie de mesures que ja vaig proposar al seu dia aquí. Una alternativa a aquesta idea és segregar totalment la L6 i L7, fent que aquesta última passi, per exemple de Pl. Molina cap a Francesc Macià, seguint després per Josep Tarradellas fins a Sants-Estació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dimecres 20/12/2006 8:20

... i les propostes són força interessants.

Però em continua sobtant que tothom coincideixi en la necessitat de segregar túnels de S1/S2, per una banda, i L6/L7, per altra. Trobo a faltar algú que defensi la posició oficial FGC de continuar barrejant tots dos serveis però duplicant túnels (túnel pg.Gràcia-llaç de Gràcia-túnel Avda Tibidabo- Sant Cugat)

Algú s'anima a fer d'advocat del diable?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 20/12/2006 9:17

Una pregunta... tots sabem que la L1 i FGC a Espanya estan molt aprop i al mateix nivell :roll: Així donç com ho solucionaríau? jo remodelaría la estació, i com a estació passant, deixar les vies 1 i 2 per cotxeres, trens especials... i les vies 3 i 4, prolongades ja que estan a una cota més baixa que la L1.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 20/12/2006 13:26

Ferrovi ha escrit:Una pregunta... tots sabem que la L1 i FGC a Espanya estan molt aprop i al mateix nivell :roll:
La nau secundària de l'estació està un xic més baixa. De fer-se una prolongació, s'hauria de fer a partir de les vies 3 i 4.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 20/12/2006 13:59

De fet crec que precisament van fer més baixa la nau de les vies 3 i 4 a Plaça Espanya per si algun dia es prolongava la línia.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/12/2006 16:30

anarres ha escrit:... i les propostes són força interessants.

Però em continua sobtant que tothom coincideixi en la necessitat de segregar túnels de S1/S2, per una banda, i L6/L7, per altra. Trobo a faltar algú que defensi la posició oficial FGC de continuar barrejant tots dos serveis però duplicant túnels (túnel pg.Gràcia-llaç de Gràcia-túnel Avda Tibidabo- Sant Cugat)

Algú s'anima a fer d'advocat del diable?
Entenc que seria menys costosa una línia nova (i que a més, donaria servei a una àrea desatesa, com en la meva proposta són les zones de Francesc Macià i Hospital Clínic (com a enllaç amb la L5 i enllaç indirecte amb RENFE a Sants).

Un nou túnel sota la via actual seria molt car, suposo, ja que caldria tallar preventivament la línia actual (i per tant tot el tràfic) cada dos per tres.

Un túnel nou, implica per tant assumir que s´haurien de fer les mateixes parades (St.Gervasi, Muntaner, Tres Torres, amb les conseqüències en el ralentiment del servei).
És el meu punt de vista.
¨
Jo proposo el ou túnel sota Av.Sarrià, Diagonal i Villarroel (millor que Urgell, com havia proposat a l´inici), amb només dues estacions (Francesc Macià i Hospìtal Clínic), per a augmentar expressament la velocitat mitjana dels trajectes i disminuir el temps de recorregutentre Pl.Catalunya i el Vallès Occidental (St.Cugat, Rubí, Sabadell, Terrassa).
El traçat és també més curt entre Catalunya i Sarrià que pel traçat actual sota de Via Augusta.

I no cal oblidar que les freqüències i les aglomeracions a Provença es tornarien insuportables si es prolonga la línia cap a Castellar, Matadepera, per no parlar de més lluny (Caldes, Sentmenat...).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/12/2006 17:31

Túnels del Garraf ha escrit:Hola a tothom, tot seguit us proposo la meva sol·lució pels FGC

Doncs per mi la solució seria un nou túnel exclusiu per a Rodalies del Vallès de FGC entre Sarrià i Pl. Catalunya parant només a Francesc Macià.
Aquest tunel aniria per sota del Pg de St. Joan Bosco, Av de Sarrià, Pl Francesc Macià, Av Diagonal, Aribau, Pl Universitat i Pelai fins a Pl Catalunya.

Llavors, es podria utilitzar el túnel actual exclusivament per al metro (L6 i L7), prolongant-lo de Reina Elisenda fins a St. Joan de Déu parant a Pedralbes i Crta d'Esplugues, a part de St. Joan de Déu, amb enllaç amb la L3.

De pas, tambés es podria fer el mateix amb la línia LL-A, construïnt un nou traçat entre St. Boi i Pl. Catalunya d'ús exclusiu per Rodalies, utilitzant en part l'actual ramal de mercaderies convenientment desdoblat i electrificat i després un nou túnel per sota de l'autovia de Castelldefels entre el Llobregat i Pl. Espanya, en part paral·lel a l'actual, per després continuar fins a Pl. Catalunya per un nou túnel sota el carrer Sepúlveda fins a Pl. Catalunya.

En quant a l'actual túnel, utilitzar-lo només per serveis de Metro (L8) i prolongar-lo fins a Glòries parant a Entença, Francesc Macià, Gràcia, Joanic, Sagrada Família i Glòries.

Així les estacions de rodalies que jo proposo per cada línia són aquestes.
Línia LL-A: St. Boi - Hospital de Bellvitge - Europa - Espanya - Catalunya
Línia Bcn-Vallès: Sarrià - Francesc Macià - Catalunya

Què us sembla? Penso que podria ser interessant també un altre traçat de la línia del Llobregat paral·lel a la línia de l'Ave entre St. Boi i l'Autovia de Castelldefels amb una estació al Prat de Llobregat connectant amb tots els mitjans de transport que hi arribaran.

Pd: Una altra vegada que vaig proposar això em van contestar que per fer tota aquesta obra caldria traslladar Barcelona als Pirineus...
Sense comenataris, perquè obviàment no proposo fer tot això d'un sol cop d'avui per demà.

Moltes gràcies i intento adjuntar un mapa esquemàtic.
La major part de la resposta parla d´un altre tema, molt interessant també, i que crec que mereix un altre fil, que obro tot seguit.

De tota manera, m´estimaria més que les respostes no es desviessin del tema del fil, que és si cal o no un nou túnel FGC entre Sarrià i Pl.Catalunya, i com i perquè cal, i si és així, quin recorregut hauria de fer, i quines parades hauria de tenir.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/12/2006 17:31

Túnels del Garraf ha escrit:Hola a tothom, tot seguit us proposo la meva sol·lució pels FGC

Doncs per mi la solució seria un nou túnel exclusiu per a Rodalies del Vallès de FGC entre Sarrià i Pl. Catalunya parant només a Francesc Macià.
Aquest tunel aniria per sota del Pg de St. Joan Bosco, Av de Sarrià, Pl Francesc Macià, Av Diagonal, Aribau, Pl Universitat i Pelai fins a Pl Catalunya.

Llavors, es podria utilitzar el túnel actual exclusivament per al metro (L6 i L7), prolongant-lo de Reina Elisenda fins a St. Joan de Déu parant a Pedralbes i Crta d'Esplugues, a part de St. Joan de Déu, amb enllaç amb la L3.

De pas, tambés es podria fer el mateix amb la línia LL-A, construïnt un nou traçat entre St. Boi i Pl. Catalunya d'ús exclusiu per Rodalies, utilitzant en part l'actual ramal de mercaderies convenientment desdoblat i electrificat i després un nou túnel per sota de l'autovia de Castelldefels entre el Llobregat i Pl. Espanya, en part paral·lel a l'actual, per després continuar fins a Pl. Catalunya per un nou túnel sota el carrer Sepúlveda fins a Pl. Catalunya.

En quant a l'actual túnel, utilitzar-lo només per serveis de Metro (L8) i prolongar-lo fins a Glòries parant a Entença, Francesc Macià, Gràcia, Joanic, Sagrada Família i Glòries.

Així les estacions de rodalies que jo proposo per cada línia són aquestes.
Línia LL-A: St. Boi - Hospital de Bellvitge - Europa - Espanya - Catalunya
Línia Bcn-Vallès: Sarrià - Francesc Macià - Catalunya

Què us sembla? Penso que podria ser interessant també un altre traçat de la línia del Llobregat paral·lel a la línia de l'Ave entre St. Boi i l'Autovia de Castelldefels amb una estació al Prat de Llobregat connectant amb tots els mitjans de transport que hi arribaran.

Pd: Una altra vegada que vaig proposar això em van contestar que per fer tota aquesta obra caldria traslladar Barcelona als Pirineus...
Sense comenataris, perquè obviàment no proposo fer tot això d'un sol cop d'avui per demà.

Moltes gràcies i intento adjuntar un mapa esquemàtic.
La major part de la resposta parla d´un altre tema, molt interessant també, i que crec que mereix un altre fil, que obro tot seguit.

De tota manera, m´estimaria més que les respostes no es desviessin del tema del fil, que és si cal o no un nou túnel FGC entre Sarrià i Pl.Catalunya, i com i perquè cal, i si és així, quin recorregut hauria de fer, i quines parades hauria de tenir.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/12/2006 17:52

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Más propuestas...

;)

RED DE CERCANÍAS
RED DE METRO

Saludos,
Sergio
Esto no son más propuestas, es la propuesta de siempre.
Muy bonita estéticamente sobre el plano, pero...aunque buena parte del mismo sea aprovechable (aunque tal vez no tal y como Santfeliuenc lo propone, a mi modo de ver), lo veo demasiado ambicioso, ya que requiere demasiadas modificaciones de la red ferroviaria.

Al ritmo actual de inversión, y si se aprobase el plan ideado por Santfeliuenc, esta red estaría en servicio en el año...ejem, :x .

De todos modos, aunque sea demasiado ambicioso, sí se incluye el nuevo túnel, aunque a mi modo de ver con demasiadas paradas, ya que mi propuesta es la de incrementar la velocidad media de los trenes S1 y S2, y acortar el tiempo de viaje entre el Vallès y Pl.Catalunya.

Por eso incluyo en mi propuesta tan sólo dos paradas, una en Francesc Macià, ya que parece que en el futuro va a ser un nudo de comunicaciones ferroviarias de algún tipo (ya lo es con el tranvía), y luego en Hospital Clínic, y con ello matamos varios pájaros de un tiro:
a) conseguimos una correspondencia con el metro (L5).
b)en una zona céntrica del Eixample y no demasiado alejada de la actual Provença, con lo cual el trayecto para la gente que coge el tren en esa estación no es aumentado excesivamente.
c)reducimos el transbordo indirecto FGC/MetroL5/RENFE Sants en una parada.
d)se propone un acceso rápido y fácil a los usuarios les las S1 y 2 a uno de los principales centros hospitalarios de la zona.

Propongo un modelo de estación con un gran andén central del estilo de Sant Andreu de la Barca o Magòria la Campana.

En cuanto al acceso a Pl.Catalunya...necesitaría que alguien me explicara
con detalle el subsuelo bajo la calle entre Universitat y Plaza Catalunya bajo las calles Pelai o Vergara.
En principio me inclino por una estación a gran profundidad, para evitar con facilidad todos los demás túneles de la zona Universitat/Catalunya, y de paso asegurar una posible prolongación hacia el este, pero...si alguien que conozca la configuración del subsuelo de la zona puede explicarlo, gracias!



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimecres 20/12/2006 20:37

Jo vinc a fer una mica d’advocat del diable. Les propostes son molt interessants però han de ser viables (no podem dur a terme obres faraòniques).

El que està clar és que hi ha principalment 2 problemes:
- Saturació de l’estació de Provença.
- Imminent saturació de les circulacions en el tram, Sarrià – Pl. Cat.

Abans de pensar en solucions magnífiques, s’ha de tenir en compte quins son els elements que han denotat l’èxit del servei de la línia Bcn-Vallès/Balmes d’FGC. Essencialment el seu èxit es deu a:
- Unió de Bcn i el Vallès (Sabadell i Terrassa) ràpida i còmoda.
- Vertebració del cor de Bcn. El servei permet presentar-se de Sarrià a Plça. Cat en menys de 15 min.
Hem de pensar en solucions que no afectin a aquestes claus. Per mi, l’eliminació dels serveis L6 i L7 fins a Plça. Cat. suposaria una pèrdua parcial de la vertebració ja que de ben segur que poca gent vol fer més de 2 transbords.

Davant d’aquests dels dos problemes hem de trobar solucions en diferents horitzons temporals.
A curt termini:
Pel problema de provença es proposa l’aforament limitat però la cosa, per mi, no està tant clara. En una estació de metro pots dir a la gent que s’esperi al següent, però, en una com la de provença com li dius a algú que ha d’agafar l’S1, que l’andana està plena i que s’ha d’esperar al pròxim?
L’ampliació del vestíbul seria una bona solució ja que ara per ara és inexistent.
La limitació temporal dels serveis de L6 i L7 com a llançadores en hores punta es podria contemplar però no com a definitiva pel ja explicat abans.
A mig termini:
Es podrien encarregar nous trens amb més capacitat. L’únic que amb les limitacions de la llargària de les andanes la capacitat s’hauria de guanyar amb alçada, és a dir, amb trens de dos pisos. Els gàlibs dels túnels de la línia del Vallès (no la de Balmes) ho permetrien?
Altres solucions com la implantació de sistemes de seguretat que permetin la menor distància entre trens aportarien un augment de la capacitat i no s’haurien de descartar.

S’ha de tenir en compte, que a mig termini podria haver-hi, per fi, el tramvia per la Diagonal donant molta més importància a l’estació de Provença.
A llarg termini:
A llarg termini hi tenim totes les grans obres d’infraestructura. Però hem de pensar que el servei no es pot interrompre i que a la ciutat hi viuen persones. Amb aquestes limitacions per tant no es pot començar a fer túnels a tort i a dret.
El primer que hem de pensar és que la solució passa per a la diversificació de les opcions pels usuaris. Com més intercanviadors, menys massificació.
Els possibles intercanviadors que podrien descongestionar la línia en un futur serien:
- Sarrià (L9)
- Plaça Catalunya (L1, L2, L3, L4, Rodalies Renfe)
Però el de Pça. Cat. de poc servirà ja que és el mateix que hi ha ara però més ben posadet.
Hem de tenir en compte, que una infraestructura com la d’un túnel urbà no es pot fer així a la babalà. No podem dir, el fem passar per aquí i llestos. Així que hem de cenyir-nos al que els ingeniers que hi ha treballat han donar per factible, el nou túnel per tancar un llaç Gràcia_Cat._Gràcia.
En primer lloc, sembla clar que la L8 ha d’endinsar-se cap a dins de Barcelona, però per on?
Les dues opcions existents son:
- Plça. Esp._F. Macià_ Gràcia
- Plça. Esp._Gran Via_Glòries

Ambdues opcions tenen avantatges i inconvenients així que s’haurien d’estudiar en profunditat. I un estudi en profunditat significa un bon estudi de mobilitat que ens indicaria si els potencials usuaris de la L8 els aniria millor la opció Gràcia o l’opció Gran via.

Aquí tenim doncs un escull que ens impedeix planificar bé. Però tot i així ens arriscarem.

Tenint en compte que la L1 ja fa el servei de Plça Esp._Plça Cat_Glòries agafaria força la destinació dels recursos a l’allargament de la L8 cap a F. Macià_Gràcia.

Els nous intercanviadors serien els següents:
F. Macià (LL-A, L8, T1, T2, T3, T0)
Gràcia (Bcn-Vallès, L6, L7, L8, LL-A)
Aquests dos intercanviadors semblen interessants i l’ intercanviador de Sarrià amb la L9 serà crucial.

Falta doncs solucionar el problema de la congestió del tràfic en el tram Plça. Catalunya_ Sarrià.
Segons els d’FGC la nova cua de maniobres de Plça. Cat. permetrà millorar les freqüències el que ja ens aportarà una millora de la capacitat. I el llaç fins a Gràcia encara més.
Amb aquest llaç, no he sigut trobar-ne un esquema, però és fonamental/crític que hi hagi parada a Provença tant de pujada com de baixada. Ja que com hem pogut veure és un element clau del servei.

Per a poder millorar la connexió del Vallés amb Barcelona, es podria tirar endavant la prolongació del túnel de la L7. Tot i que s’ha dit que aquest túnel presenta problemes de gàlib, no és raó per a no utilitzar-lo, si les unitats 111 hi poden circular segur que es poden encarregar noves unitats amb un gàlib preparat per aquest túnel.

Parlant d'ampliacions, la de la L6 com a mínim fins a St. Joan de Déu s'ha de dur a terme el més aviat possible ja que donaria servei a una zona molt falta de transport.

No se a quina alçada es trobarà l’estació d’AV del Vallès o si n’hi haurà però es podria plantejar una parada dels FGC en aquesta que la connectaria amb el centre de Bcn en pocs minuts. Aquesta connexió aportaria encara més usuaris a la línia així que s’hauria d’estar ja preparat per a poder-la assumir.


Per resumir, la solució més encertada és la dels ingeniers d'FGC de fer el nou túnel pel llaç tot i que veig dificultats en per on fer passar el túnel.
Son claus nous grans intercanviadors dins la primera corona per tal de descongestionar els existents.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 20/12/2006 21:30

George85 ha escrit:Pel problema de provença es proposa l’aforament limitat però la cosa, per mi, no està tant clara. En una estació de metro pots dir a la gent que s’esperi al següent, però, en una com la de provença com li dius a algú que ha d’agafar l’S1, que l’andana està plena i que s’ha d’esperar al pròxim?
Depèn. Si els S5/S55 es transformen en S1/S2 respectivament, faràs que la freqüència del servei a qualsevol estació des de Provença sigui de sis minuts en el pitjor dels casos (ramals de Sabadell i Terrassa), ja que fins a Sant Cugat la freqüència actual ja és de tres minuts. Amb un tren cada sis minuts no és cap drama esperar al següent.

A més, això també suposaria un major reciclatge del passatge que espera a l'andana. Ara pot haver-hi gent estacionada per 10 minuts esperant el seu tren, i per tant obstaculitzant els moviments de cinc trens.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 20/12/2006 22:47

Hola,
437.001 ha escrit: Esto no son más propuestas, es la propuesta de siempre.
Sí, es verdad, también hay quien no propone nada. La mía (según lo veo yo) es una propuesta coherente, que no varía cada día que pasa por lo que tiene una base sólida y se edifica sobre algo concreto.
437.001 ha escrit:Muy bonita estéticamente sobre el plano, pero...aunque buena parte del mismo sea aprovechable (aunque tal vez no tal y como Santfeliuenc lo propone, a mi modo de ver), lo veo demasiado ambicioso, ya que requiere demasiadas modificaciones de la red ferroviaria.
Gracias, pero no es "por estética" y lo sabes porque he explicado en innumerables ocasiones el porqué de cada cosa, de cada tramo, que parto siempre de la red actual y que aprovecho tramos en proyecto o en mente, tramos ya existentes, tramos del PDI, etc. para a partir de ellos desarrollar una red futura compensada y basada en metro y cercanías. Te doy las gracias por decir eso de "aunque parte del mismo sea aprovechable" y lo de "lo veo demasiado ambicioso". Lo sé, sé que es ambicioso y no puedo pensar de otra manera cuando he de proponer algo así. Otros quizá se conformen con poquito, yo no.

Pero ojo, eso hay que verlo como algo a realizar por fases porque como bien dices después, requiere modificaciones y actuaciones en la red ferroviaria a planificar de tal manera que se interfiera lo menos posible en las redes actuales, que se corte el tráfico y transporte lo menos posibles y que poco a poco y paulatinamente se vaya realizando, por lo tanto y como también comentas, esto es algo que de hacerse realidad, no la veríamos ni hoy ni mañana, sino que más bien es algo a realizar a largo plazo.

Pero cuidado, eso no es algo que descubras tú ahora, eso es algo que siempre he dicho yo mismo, que no se hace de hoy para mañana.
437.001 ha escrit:Al ritmo actual de inversión, y si se aprobase el plan ideado por Santfeliuenc, esta red estaría en servicio en el año...ejem, :x .
¿Ves? decimos lo mismo. Supongo que el ritmo de la actual inversión lo veremos como erróneo e incorrecto y coincidiremos en que hay que invertir más y sobretodo, mejor ¿verdad?
437.001 ha escrit:De todos modos, aunque sea demasiado ambicioso, sí se incluye el nuevo túnel, aunque a mi modo de ver con demasiadas paradas, ya que mi propuesta es la de incrementar la velocidad media de los trenes S1 y S2, y acortar el tiempo de viaje entre el Vallès y Pl.Catalunya.
Lo siento, me he perdido, decías que si se incluye el nuevo túnel... ¿qué?
437.001 ha escrit:Por eso incluyo en mi propuesta tan sólo dos paradas, una en Francesc Macià, ya que parece que en el futuro va a ser un nudo de comunicaciones ferroviarias de algún tipo (ya lo es con el tranvía), y luego en Hospital Clínic, y con ello matamos varios pájaros de un tiro:
a) conseguimos una correspondencia con el metro (L5).
b)en una zona céntrica del Eixample y no demasiado alejada de la actual Provença, con lo cual el trayecto para la gente que coge el tren en esa estación no es aumentado excesivamente.
c)reducimos el transbordo indirecto FGC/MetroL5/RENFE Sants en una parada.
d)se propone un acceso rápido y fácil a los usuarios les las S1 y 2 a uno de los principales centros hospitalarios de la zona.
Me parecen buenas propuestas y totalmente aceptables, las respeto profundamente y son ideas muy correctas y del todo válidas, nunca me verás decirle a nadie que presente propuestas que si pinta o dibuja en un mapa, que si queda bien estéticamente, etc, etc, etc. No lo veo correcto. Eso sí, aunque me parecen correctas esas propuestas, yo defiendo los ejes por donde los defiendo ofreciendo mi explicación para ello.

Y ojo, nadie ha de pensar como "Santfeliuenc" y si no lo hace es que está mal, eso nunca, "Santfeliuenc" es tan criticable como cualquiera... como el que más, eso sí, "Santfeliuenc" como cualquiera tiene todo el derecho a exponer sus ideas, defender sus propuestas y colocar sus planos sin que nadie le diga que si "pintarrajea sin sentido" porque eso "Santfeliuenc" no se lo dicho ni se lo dirá a nadie, sea lo que sea lo que vea o haya visto dibujado por ahí. Hay que respetar a todos y sus propuestas.

Si yo defiendo lo que defiendo y me repito mucho y eso se os hace pesado... lo siento, pero es que si mi forma de pensar es esa, ¿la he de cambiar para no ser repetitivo?. Yo puedo adquirir nuevas propuestas e ideas de cualquier cosa que vea de los demás foristas y que me guste, como ya he hecho muchas veces, pero la base de lo que defiendo la tengo muy clara y no la variaré porque modestamente pienso que a mi modo de ver estoy en lo correcto, por mucho que no se haga, que ni se tenga en mente, que no se estudie, etc.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”