Si al metro fessin trens que no paressin a totes...

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Haurien de fer metros semi-directes?

Si, valdria la pena, per arribar abans a parades principals
19
35%
No, així ja va bé
27
49%
Potser si, però que passés de llarg poques estacions.
4
7%
Altres (explicar)
5
9%
 
Vots totals : 55

Si al metro fessin trens que no paressin a totes...

EntradaAutor: metring » Diumenge 14/01/2007 20:59

...les parades, com passa amb FGC o al metro de Londres, per exemple, quines parades de quines línies creieu que no tenen tanta afluència, i alguns trens podrien passar de llarg en un futur, si s'escaigués i existís una senyalització adequada? De la línia 1, jo diria que tenen poca afluència, Navas, i algunes de l'Hospitalet.

Tema relacionat: Tema relacionat: Trens semidirectes a les línies 1 i 3???
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22466
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

EntradaAutor: Mako448 » Diumenge 14/01/2007 21:09

Faria serveis CIVIS al metro;
L1 Hospital de Bellvitge,Av.Carrilet,Just Oliveras,Plaça Sants,Plaça Espanya,Universitat,Catalunya,Urquinaona,Arc de Triomf,Glòries,Clot,Sagrera,fabra i Puig,Sant Andreu,Santa Coloma i Fondo.
L2 Paral.lel,Universitat,Passeig de Gràcia,Sagrada Familia,Clot,La Pau,Artigues-Sant Adrià,Gorg i Pep Aventura.
L3 Zona Universitaria,Maria Cristina,Sants Estació,Espanya,Paral.lel,Drassanes,Liceu,Catalunya,Passeig de Gràcia,Lesseps,Vall d'Hebron i Canyelles.
L4 Trinitat Nova,Via Julià,Alfons X,Verdaguer,Passeig de Gràcia,Urquinaona,Jaume I,Barceloneta,Ciutadella Víla Olímpica,El Maresme Forum i La Pau,
L5 Cornrllà centre,Sant Ildefons,Can Vidalet,Collbanc,Plaça de Sants,Sants Estació,Hospital Clínic,Diagonal,Verdaguer,Sagrada Familia,Sagrera,Maragall i Horta.
L11 Can Cuiàs,Torre Baró i Trinitat Nova.
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
 
Entrades: 3391
Membre des de: Dissabte 03/06/2006 19:08

EntradaAutor: Pere » Diumenge 14/01/2007 21:15

Llavors ja no seria un metro.





Salutacions.
Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
 
Entrades: 1612
Membre des de: Dimarts 14/03/2006 20:55
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

NYC

EntradaAutor: Santfeliuenc » Diumenge 14/01/2007 21:17

Hola,

Hombre, si hacemos como en Nueva York, que tienen cuatro vías, unas para los servicios que paran en todas las estaciones y otras para los directos, exprés, etc. pues igual.

Saludos,
Sergio
Fitxers adjunts
NYC3.jpg
Plano Metro NYC
(449.15 KiB) S’ha baixat 169 vegades
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

EntradaAutor: Fujimaki » Diumenge 14/01/2007 21:45

Bufa, el mapa de metro de NYC aquest em fa pensar més en una xarxa de tren de rodalies que no allò que acostumem a dir-ne metro. Algú hi ha viatjat i ens pot confirmar si la cosa és tan complicada com sembla tot just mirant el mapa?
Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
 
Entrades: 45
Membre des de: Dimecres 17/05/2006 14:27
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

EntradaAutor: Carlos » Diumenge 14/01/2007 22:03

Jo penso que aixo seria massa dificil, perque no pots apartar un metro a una via desviada que pari a totes per deixar pas a un "directe" per exemple, i es clar, un de directe trigaria menys temps que un parant a totes y tard o d'hora l'acabaria agafant, jo penso que es millor deixar-ho com esta, perque si a sobre quan vas a buscar el metro ja et triga 5 minuts si el seguent que et ve no s'atura et fa una gracia de mil dimonis.
Carlos
N3
N3
 
Entrades: 27
Membre des de: Divendres 22/12/2006 17:52
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Albert » Diumenge 14/01/2007 22:35

Per poder fer com al metro de Londres, calen trams mitjanament llargs amb quatre vies per poder fer avançaments sense interferir per a res en altres trens. Quatre vies? Si els FGC no han pogut fer algo que els és imprescindible a la línia B-V, com ho podrà fer TMB a uns quants llocs?

Estaria bé, la proposta és bona, però crec que no està la xarxa actual com per anar pensant en millores d'aquesta mena. A més, posa't a tocar un túnel i als veïns i als "AVEs pels litorals" els agafa un atac!
Albert
N7
N7
 
Entrades: 549
Membre des de: Dijous 05/05/2005 11:32
Ubicació: Martorell

EntradaAutor: entfe001 » Diumenge 14/01/2007 22:47

El metro de Barcelona no és tan lent com per haver de prendre aquestes mesures.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 15/01/2007 0:53

entfe001 ha escrit:El metro de Barcelona no és tan lent com per haver de prendre aquestes mesures.


Totalment d'acord. A més, els trajectes tampoc són tan llargs i, en part, poden substituir-se per trams en Rodalies (Just Oliveras-St. Andreu, per exemple). Clar que falta que a Renfomentadif no se li desconnecti contínuament l'encefalograma...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

EntradaAutor: Denisuko » Dilluns 15/01/2007 0:53

Jo el tema de que es salti algunes parades el faria si s'obris tota la nit (però no en dies com St Joan, Mercè, Cap d'any i.... Festes de Gràcia), perquè aquests dies hi han moltes estacions on el tren arriba a l'estació per a res, perquè ningú puja i ningú baixa :D
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
 
Entrades: 512
Membre des de: Diumenge 23/07/2006 10:07
Ubicació: Buscant codis ATP

EntradaAutor: Rodalíes » Dilluns 15/01/2007 10:01

Bueno, lo que sí podría ser posible en la Línea 1 es realizar servicios como Torras i Bages - Torrassa en hora punta (aquí se invierte al mismo estilo La Pau / Trinitat nova L4), ó Zona Univ. / Montbau (aún se conservan los enlaces entre vías en el túnel hacia Vall D'hebrón)...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Rodalíes
N6
N6
 
Entrades: 286
Membre des de: Dimarts 15/08/2006 19:23
Ubicació: A Coruña

EntradaAutor: jordidr » Dilluns 15/01/2007 13:04

jo crec que el metro ja esta be com esta, i rodalies renfe s'ha d'ocupar dels metros regionals
jordidr
N7
N7
 
Entrades: 609
Membre des de: Dimecres 10/01/2007 11:55

EntradaAutor: metring » Dilluns 15/01/2007 19:23

És cert el que dieu que caldrien més vies. Recordo el cas del Transversal, que quan es va celebrar l'exposició de l'any 1929, feien trens llençadora entre Catalunya i Espanya a la desapareguda tercera via d'aquesta estació, per poder cobrir la gran afluència de gent que anava a aquell aconteixement. No sé si s'ha tornat a fer algún cop una cosa així.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22466
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Metro NYC

EntradaAutor: U-Bahn » Dilluns 15/01/2007 20:03

Fujimaki ha escrit:Bufa, el mapa de metro de NYC aquest em fa pensar més en una xarxa de tren de rodalies que no allò que acostumem a dir-ne metro. Algú hi ha viatjat i ens pot confirmar si la cosa és tan complicada com sembla tot just mirant el mapa?

Doncs jo hi vaig estar fa temps i ara que ja puc escriure et poso la resposta que vaig posar ahir al fòrum d'en José Mora, ja que no ho podia fer aquí.
Allà hi ha línies "Express" i línies "Local". Et posaré un exemple pràctic. Al la línia de la setena avinguda, la vermella, hia ha tres línies: la 1, la 2, i la 3 (hi havia una altra, la 9, fins al 2005, amb trajecte igual a la 1). Doncs bé, la 1 és Local(para a totes les estacions) i la 2 i la 3 són Express paren a estacions principals.
Per això, si estàs a una estació on paren tots, només t'has de fixar si a l'estació on vas paren express, o si no, agafar un express fins a l'última parada on hi parin totes(express i local) i agafar un local fins al destí final. (O viceversa). També hi ha reducció de horaris i serveis en unes hores sí, en altres no. Però per utilitzar amb normalitat la xarxa només cal donar un cop d'ull al planol de la xarxa i veure quin dels trens et va millor. I sí, sembla una xarxa de rodalies, però s'assembla molt més al metro de València.
Visita http://www.mta.info (fa temps que no em va bé la pàgina) o http://www.nycsubway.org

XAU!
Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
 
Entrades: 570
Membre des de: Divendres 08/12/2006 12:17
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 15/01/2007 20:21

O sigui, que l'exemple de NYC demostra que no seria gens escabellat aplicar això a la Diagonal, Gran Via, Meridiana i altres eixos principals de Barcelona: Metro i Rodalies en vies separades però paral·leles.

I no, no sóc un clon d'en Santfeliuenc. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

EntradaAutor: U-Bahn » Dilluns 15/01/2007 20:32

A mi em semblaria bé i per això he votat que sí. Però per que funcionés hauria d'estar tot ben programat. A Diagonal i Gran Via es podria fer, com ja està fet entre Catalunya i Arc de Triomf, no? De fet, la línia 1, ja té un servei express (la RENFE).
Línia 1 Express: Parades: Rambla Just Oliveres, Catalunya, Arc de Triomf, Clot i Fabra i Puig.
Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
 
Entrades: 570
Membre des de: Divendres 08/12/2006 12:17
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

La meva opinió...

EntradaAutor: JaMiRo! » Dimarts 16/01/2007 0:35

Hola!

Estaria força bé la idea, però la infraestructura ara per ara como que no acompaña...Igualment, si es fes un Metro nocturn, fóra bo tancar algunes estacions intermitjes, per exemple parant a una sí i l'altra no o quelcom per l'estil. ;)

Recordeu igualment que algunes línies de Metro tenen un servei express (les de FGC)... :D

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
 
Entrades: 4156
Membre des de: Dissabte 17/09/2005 0:38
Ubicació: Olesa de Montserrat

EntradaAutor: Ecomobisostrans » Dimarts 16/01/2007 12:39

Evidentment jo he votat la 1ª opcio. Les explicacions no les poso per que son les mateixes que vaig escriure aqui: http://transport.cat/viewtopic.php?t=4849
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
 
Entrades: 3561
Membre des de: Dimecres 11/05/2005 9:59
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Ferrovi » Dimarts 16/01/2007 14:16

Si posem una 5000 que se salti parades donaría un producte molt bó, ja que sería una CAFETERA EXPRESS :o :D :D :D :D
Jo he votat la 1. Es .cert que sería fantastic, i potser el metro pasaría a ser més competent, eficaç, i ràpid que el vahicle privat.
Ferrovi
N8
N8
 
Entrades: 1194
Membre des de: Dissabte 10/12/2005 12:02

EntradaAutor: metring » Dimarts 16/01/2007 17:25

Cert, si algún dia s'arribés a fer el metro exprés, crec que seria imprescindible a la línia 1, més que a la resta.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22466
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Següent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants