Pàgina 1 de 4

Si al metro fessin trens que no paressin a totes...

Publicat: Diumenge 14/01/2007 19:59
Autor: metring
...les parades, com passa amb FGC o al metro de Londres, per exemple, quines parades de quines línies creieu que no tenen tanta afluència, i alguns trens podrien passar de llarg en un futur, si s'escaigués i existís una senyalització adequada? De la línia 1, jo diria que tenen poca afluència, Navas, i algunes de l'Hospitalet.

Tema relacionat: Tema relacionat: Trens semidirectes a les línies 1 i 3???

Publicat: Diumenge 14/01/2007 20:09
Autor: Mako448
Faria serveis CIVIS al metro;
L1 Hospital de Bellvitge,Av.Carrilet,Just Oliveras,Plaça Sants,Plaça Espanya,Universitat,Catalunya,Urquinaona,Arc de Triomf,Glòries,Clot,Sagrera,fabra i Puig,Sant Andreu,Santa Coloma i Fondo.
L2 Paral.lel,Universitat,Passeig de Gràcia,Sagrada Familia,Clot,La Pau,Artigues-Sant Adrià,Gorg i Pep Aventura.
L3 Zona Universitaria,Maria Cristina,Sants Estació,Espanya,Paral.lel,Drassanes,Liceu,Catalunya,Passeig de Gràcia,Lesseps,Vall d'Hebron i Canyelles.
L4 Trinitat Nova,Via Julià,Alfons X,Verdaguer,Passeig de Gràcia,Urquinaona,Jaume I,Barceloneta,Ciutadella Víla Olímpica,El Maresme Forum i La Pau,
L5 Cornrllà centre,Sant Ildefons,Can Vidalet,Collbanc,Plaça de Sants,Sants Estació,Hospital Clínic,Diagonal,Verdaguer,Sagrada Familia,Sagrera,Maragall i Horta.
L11 Can Cuiàs,Torre Baró i Trinitat Nova.

Publicat: Diumenge 14/01/2007 20:15
Autor: Pere
Llavors ja no seria un metro.





Salutacions.

NYC

Publicat: Diumenge 14/01/2007 20:17
Autor: Santfeliuenc
Hola,

Hombre, si hacemos como en Nueva York, que tienen cuatro vías, unas para los servicios que paran en todas las estaciones y otras para los directos, exprés, etc. pues igual.

Saludos,
Sergio

Publicat: Diumenge 14/01/2007 20:45
Autor: Fujimaki
Bufa, el mapa de metro de NYC aquest em fa pensar més en una xarxa de tren de rodalies que no allò que acostumem a dir-ne metro. Algú hi ha viatjat i ens pot confirmar si la cosa és tan complicada com sembla tot just mirant el mapa?

Publicat: Diumenge 14/01/2007 21:03
Autor: Carlos
Jo penso que aixo seria massa dificil, perque no pots apartar un metro a una via desviada que pari a totes per deixar pas a un "directe" per exemple, i es clar, un de directe trigaria menys temps que un parant a totes y tard o d'hora l'acabaria agafant, jo penso que es millor deixar-ho com esta, perque si a sobre quan vas a buscar el metro ja et triga 5 minuts si el seguent que et ve no s'atura et fa una gracia de mil dimonis.

Publicat: Diumenge 14/01/2007 21:35
Autor: Albert
Per poder fer com al metro de Londres, calen trams mitjanament llargs amb quatre vies per poder fer avançaments sense interferir per a res en altres trens. Quatre vies? Si els FGC no han pogut fer algo que els és imprescindible a la línia B-V, com ho podrà fer TMB a uns quants llocs?

Estaria bé, la proposta és bona, però crec que no està la xarxa actual com per anar pensant en millores d'aquesta mena. A més, posa't a tocar un túnel i als veïns i als "AVEs pels litorals" els agafa un atac!

Publicat: Diumenge 14/01/2007 21:47
Autor: entfe001
El metro de Barcelona no és tan lent com per haver de prendre aquestes mesures.

Publicat: Diumenge 14/01/2007 23:53
Autor: Guigui
entfe001 ha escrit:El metro de Barcelona no és tan lent com per haver de prendre aquestes mesures.
Totalment d'acord. A més, els trajectes tampoc són tan llargs i, en part, poden substituir-se per trams en Rodalies (Just Oliveras-St. Andreu, per exemple). Clar que falta que a Renfomentadif no se li desconnecti contínuament l'encefalograma...

Publicat: Diumenge 14/01/2007 23:53
Autor: Denisuko
Jo el tema de que es salti algunes parades el faria si s'obris tota la nit (però no en dies com St Joan, Mercè, Cap d'any i.... Festes de Gràcia), perquè aquests dies hi han moltes estacions on el tren arriba a l'estació per a res, perquè ningú puja i ningú baixa :D

Publicat: Dilluns 15/01/2007 9:01
Autor: Rodalíes
Bueno, lo que sí podría ser posible en la Línea 1 es realizar servicios como Torras i Bages - Torrassa en hora punta (aquí se invierte al mismo estilo La Pau / Trinitat nova L4), ó Zona Univ. / Montbau (aún se conservan los enlaces entre vías en el túnel hacia Vall D'hebrón)...

Publicat: Dilluns 15/01/2007 12:04
Autor: jordidr
jo crec que el metro ja esta be com esta, i rodalies renfe s'ha d'ocupar dels metros regionals

Publicat: Dilluns 15/01/2007 18:23
Autor: metring
És cert el que dieu que caldrien més vies. Recordo el cas del Transversal, que quan es va celebrar l'exposició de l'any 1929, feien trens llençadora entre Catalunya i Espanya a la desapareguda tercera via d'aquesta estació, per poder cobrir la gran afluència de gent que anava a aquell aconteixement. No sé si s'ha tornat a fer algún cop una cosa així.

Metro NYC

Publicat: Dilluns 15/01/2007 19:03
Autor: U-Bahn
Fujimaki ha escrit:Bufa, el mapa de metro de NYC aquest em fa pensar més en una xarxa de tren de rodalies que no allò que acostumem a dir-ne metro. Algú hi ha viatjat i ens pot confirmar si la cosa és tan complicada com sembla tot just mirant el mapa?
Doncs jo hi vaig estar fa temps i ara que ja puc escriure et poso la resposta que vaig posar ahir al fòrum d'en José Mora, ja que no ho podia fer aquí.
Allà hi ha línies "Express" i línies "Local". Et posaré un exemple pràctic. Al la línia de la setena avinguda, la vermella, hia ha tres línies: la 1, la 2, i la 3 (hi havia una altra, la 9, fins al 2005, amb trajecte igual a la 1). Doncs bé, la 1 és Local(para a totes les estacions) i la 2 i la 3 són Express paren a estacions principals.
Per això, si estàs a una estació on paren tots, només t'has de fixar si a l'estació on vas paren express, o si no, agafar un express fins a l'última parada on hi parin totes(express i local) i agafar un local fins al destí final. (O viceversa). També hi ha reducció de horaris i serveis en unes hores sí, en altres no. Però per utilitzar amb normalitat la xarxa només cal donar un cop d'ull al planol de la xarxa i veure quin dels trens et va millor. I sí, sembla una xarxa de rodalies, però s'assembla molt més al metro de València.
Visita http://www.mta.info (fa temps que no em va bé la pàgina) o http://www.nycsubway.org

XAU!

Publicat: Dilluns 15/01/2007 19:21
Autor: Guigui
O sigui, que l'exemple de NYC demostra que no seria gens escabellat aplicar això a la Diagonal, Gran Via, Meridiana i altres eixos principals de Barcelona: Metro i Rodalies en vies separades però paral·leles.

I no, no sóc un clon d'en Santfeliuenc. :D

Publicat: Dilluns 15/01/2007 19:32
Autor: U-Bahn
A mi em semblaria bé i per això he votat que sí. Però per que funcionés hauria d'estar tot ben programat. A Diagonal i Gran Via es podria fer, com ja està fet entre Catalunya i Arc de Triomf, no? De fet, la línia 1, ja té un servei express (la RENFE).
Línia 1 Express: Parades: Rambla Just Oliveres, Catalunya, Arc de Triomf, Clot i Fabra i Puig.

La meva opinió...

Publicat: Dilluns 15/01/2007 23:35
Autor: JaMiRo!
Hola!

Estaria força bé la idea, però la infraestructura ara per ara como que no acompaña...Igualment, si es fes un Metro nocturn, fóra bo tancar algunes estacions intermitjes, per exemple parant a una sí i l'altra no o quelcom per l'estil. ;)

Recordeu igualment que algunes línies de Metro tenen un servei express (les de FGC)... :D

Salut!

Publicat: Dimarts 16/01/2007 11:39
Autor: Ecomobisostrans
Evidentment jo he votat la 1ª opcio. Les explicacions no les poso per que son les mateixes que vaig escriure aqui: http://transport.cat/viewtopic.php?t=4849

Publicat: Dimarts 16/01/2007 13:16
Autor: Ferrovi
Si posem una 5000 que se salti parades donaría un producte molt bó, ja que sería una CAFETERA EXPRESS :o :D :D :D :D
Jo he votat la 1. Es .cert que sería fantastic, i potser el metro pasaría a ser més competent, eficaç, i ràpid que el vahicle privat.

Publicat: Dimarts 16/01/2007 16:25
Autor: metring
Cert, si algún dia s'arribés a fer el metro exprés, crec que seria imprescindible a la línia 1, més que a la resta.