Cal separar S1, S2, S5, S55 de la L6/L7? i la L6 de la L7?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

Cal separar la S1, S2, S5, S55 de la L6/L7? i la L6 de la L7(fer que la L7 faci altre recoregut desde Gracia o Pl.Molina fent interconexió?

separar S de L6/L7 i Separar L6 de L7 desde Gracia
2
17%
Separar linees S de L6/L7 i separar-ho desde Sant Gervasi/Pl.Molina L6 i L7
1
8%
Nomes separar les linees S
9
75%
 
Vots totals: 12
fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Cal separar S1, S2, S5, S55 de la L6/L7? i la L6 de la L7?

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 20/08/2007 12:36

Be, la pregunta es la seguent:
Caldria separar el recorregut de les linees S1, S2, S5, S55 de la L6 i L7 a Barcelona?
Caldria separa la L6 de la L7 a partir de Gracia o pl.molina/st.gervasi?

Adjunteu les vostres propostes de recorregut L6/L7, S1/S2/S5/S55(dintre de Barcelona i pel Llobregat o besos(si decidiu que han de passar per allá).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/08/2007 13:01

El primer que cal fer és separar el trànsit d'S a partir de Sarrià. Des d'allí, cap a Francesc Macià i 2 opcions:

1. Urgell avall fins Paral·lel (o, fins i tot, Estació de França per Colom)
2. Per Diagonal cap a Glòries (cosa que no eximeix ningú de fer-hi Rodalies de punta a punta)

La L6 i L7, no considero que cal separar-les en poder mantenir perfectament la freqüència actual de 6 minuts (fins i tot, rebaixar-la a 4) en cada ramal, atès que cobreixen una zona relativament ben servida amb TP i bona part del seu traçat discorre en paral·lel amb altres línies de metro (especialment la L3).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 20/08/2007 13:01

Crec recordar que ja hi ha un fil que parla sobre aquesta qüestió.



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dilluns 20/08/2007 13:02

Ale...sóc el primer en votar...

He votat simplement per la separació dels S.

a veure, el tema és bastant complex... jo sempre he donat voltes al tema de separar les linies des de Sarrià.

M'explico, els "S", "perden" temps des de Sarrià fins a Pl. Catalunya degut a que paren a diverses estacions, i tampoc poden anar massa ràpid per no agafar el L que tinguin al davant.

La idea que sempre he anat donant voltes, era des de Sarrià, a grosso modo, fer-los baixar per Av Sarrià, anar a buscar la Pl. Francesc Macià baixar per Urgell i acabar a....no se si hi hauria forma humana de tornar-los a fer enllaçar amb el traçat actual o fer una nova terminal a Urgell-Gran Via o més avall.

D'aquesta forma creariem una ruta molt directe i sobretot, ràpida, des de Sarrià fins al centre amb 2 o 3 parades intermitges. (2 obligatories: Pl. Francesc Macià per enllaçar amb Tram, busos i la futura prolongació del carrilet i a Hospital Clínic per així enllaçar amb la L5).

A part, si es segreguen totalment els S de les L6 i L7, tal com està actualment, des de Sarrià fins a Sant Cugat tens un tren cada 6 minuts, es podria augmentar freqüència amb la implantació de trens semidirectes. Jo no ho recordo perquè era petitó, però els antics serveis cap a Terrassa i Sabadell anomenats "semidirectes" i "directes", quantes parades tenien i quins temps de recorregut tenien? si s'augmenta la capacitat de la linea desdoblant-la, es podrien tornar a implantar i si que seria una boan forma de reduir el temps de trajecte.

Per altra banda, també, crec, que la poca velocitat del FGC, a part de les excessives parades és la dificultat del traçat. M'explico, essent una mica bèstia, hauriem de destruir Collserola i tirar tota la via recte. Ben explicat, hi ha trams entre el Baixador de la Floresta i Valldoreix que realment són dolentets, entre corbes i contracorbes el tren tampoc pot assolir grans velocitats. Crec que no exagero, en aquell tram hi ha varies corbes amb contracarril degut a que són tancades, ergo, la velocitat no pot ser elevada. Crec, que s'haurien de rectificar amb la construcció d'algun pont, tunel o tallar més talussos per millorar el traçat. Ara bé, també es cert que amb les parades que hi ha, no sé el temps que es guanyaria amb un traçat més rectilini...5...10 minuts com a molt???

Bé, crec que he fet una mica de pupurri llençant diferents idees...no se que en penseu...perdoneu si estan molt desordenades!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/08/2007 13:15

Les corbes entre Les Planes i La Floresta no veig que siguin tan problemàtiques per la velocitat comercial. Estem parlant, idealment, d'un servei de Rodalies semidirecte.

El que sí que veig, especialment pel que fa al ramal de Sabadell, és que hi ha moltes parades que tenen una forta demanda, almenys en determinades hores del dia, i que es troben pràcticament seguides, a saber: St. Cugat, St. Joan i UAB. Allí no serà possible assolir velocitats comercials gaire elevades, però sempre serà millor que el que hi ha ara.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 20/08/2007 13:27

Veig que tothom qui ha respos a aquest tema está d'acord en separar les S de la L6/L7 i de moment en desacord en separar L6 de L7...
La questió es : com es millora la interconexió de L6 i L7 amb la resta de linees? nomes conecten amb L5 a provença, L1 a Catalunya i L3 a ambdues estacions... mentres que la L2 i L4 no conecten amb aquestes linees... Poder amb el famos pasadis de interocnexió que volen fer per fer la megaestacio Barcelona Centre per anomenarla de alguna forma?? De aqui la meva ideia de segregar... Per no centralitzar-ho tot a aquella zona de pl.catalunya, pero bé... cadascu que proposi... A... qui volgui també pot repsondre : no cal separar res de res...
Una de les linees S que vagi a l'aeroport o un parell?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/08/2007 13:35

UT596001 ha escrit:Crec recordar que ja hi ha un fil que parla sobre aquesta qüestió.
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4751
També cal tenir en compte aquest o es parla de l'intercanviador central i el llaç de Gràcia:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=1575

Si us plau, intentem no repetir fils que ja existeixen. Igualment, he hagut d'editar el títol del fil per tal que s'ajusti al contingut.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 20/08/2007 18:20

Pep ha escrit:Ale...sóc el primer en votar...

He votat simplement per la separació dels S.

a veure, el tema és bastant complex... jo sempre he donat voltes al tema de separar les linies des de Sarrià.

M'explico, els "S", "perden" temps des de Sarrià fins a Pl. Catalunya degut a que paren a diverses estacions, i tampoc poden anar massa ràpid per no agafar el L que tinguin al davant.

La idea que sempre he anat donant voltes, era des de Sarrià, a grosso modo, fer-los baixar per Av Sarrià, anar a buscar la Pl. Francesc Macià baixar per Urgell i acabar a....no se si hi hauria forma humana de tornar-los a fer enllaçar amb el traçat actual o fer una nova terminal a Urgell-Gran Via o més avall.

D'aquesta forma creariem una ruta molt directe i sobretot, ràpida, des de Sarrià fins al centre amb 2 o 3 parades intermitges. (2 obligatories: Pl. Francesc Macià per enllaçar amb Tram, busos i la futura prolongació del carrilet i a Hospital Clínic per així enllaçar amb la L5).

A part, si es segreguen totalment els S de les L6 i L7, tal com està actualment, des de Sarrià fins a Sant Cugat tens un tren cada 6 minuts, es podria augmentar freqüència amb la implantació de trens semidirectes. Jo no ho recordo perquè era petitó, però els antics serveis cap a Terrassa i Sabadell anomenats "semidirectes" i "directes", quantes parades tenien i quins temps de recorregut tenien? si s'augmenta la capacitat de la linea desdoblant-la, es podrien tornar a implantar i si que seria una boan forma de reduir el temps de trajecte.

Per altra banda, també, crec, que la poca velocitat del FGC, a part de les excessives parades és la dificultat del traçat. M'explico, essent una mica bèstia, hauriem de destruir Collserola i tirar tota la via recte. Ben explicat, hi ha trams entre el Baixador de la Floresta i Valldoreix que realment són dolentets, entre corbes i contracorbes el tren tampoc pot assolir grans velocitats. Crec que no exagero, en aquell tram hi ha varies corbes amb contracarril degut a que són tancades, ergo, la velocitat no pot ser elevada. Crec, que s'haurien de rectificar amb la construcció d'algun pont, tunel o tallar més talussos per millorar el traçat. Ara bé, també es cert que amb les parades que hi ha, no sé el temps que es guanyaria amb un traçat més rectilini...5...10 minuts com a molt???

Bé, crec que he fet una mica de pupurri llençant diferents idees...no se que en penseu...perdoneu si estan molt desordenades!!!
Lo important es aportar ideees per despres poderles ficar en comú... i poder fer una proposta conjunta.
I ordenarles, pos entre tots les hem de ordenar... un les llença i altre agafa el testimoni... crec, que hem d'anar tirant cada cop més per aquest camí... esperem que algú agafi la ideia de fer la proposta conjunta pas a pas... A nivell de planol el primer pas es aquest, per aconseguir el nostre planol ideial conjunt... Despres ja vorem quines etapes creiem que hem de seguir i tot plegat com es va dir en un altre fil... Primer pas aconseguir dibuixar el mapa ideial.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 20/08/2007 20:50

Mapa Resum de les propostes fetes fins ara... i la meva mullada... es a dir la meva proposta(intentant aprofitar les vostres també).
http://www.alephbcn.com/e1resumen.jpg
Si hi ha desacord amb lo que está ficat com a proposta vostra feu el comentari.



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dilluns 20/08/2007 21:58

caram Fred, em satisfà que hagis interpretat bé la meva proposta perquè pensava que havia fet un pupurri de suggerències que quedarien lioses...

Per altra banda, seguint el suggeriment de'n Wefer, copiaré el meu missatge cap a l'altre fil per no repetir temes com ell ens ha comentat. Així serà més fàcil seguir les converses.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 20/08/2007 22:48

Pep ha escrit:caram Fred, em satisfà que hagis interpretat bé la meva proposta perquè pensava que havia fet un pupurri de suggerències que quedarien lioses...

Per altra banda, seguint el suggeriment de'n Wefer, copiaré el meu missatge cap a l'altre fil per no repetir temes com ell ens ha comentat. Així serà més fàcil seguir les converses.
Gracies, pero espero haber interpretat be la proposta de Guigui jeje, que si no em fot bronca jaja, es broma... Respecte a la proposta de wefer o comentari... doncs es l'administrador i per alguna cosa ho es... per tant res a dir-hi ... i tranquil , som humans i per tant desordenats i contradictoris.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 21/08/2007 19:00

Mapa resum per aixi dir-ho de les propostes basat una mica de lo que aqui i en altres llocs s'ha dit... 6 recorreguts possibles:
S.A
S.B, S.B 2, S.C, S.D, S.D 2(Perquè S i lletra? perquè de moment no está definit quina linea pasaria per aquest hipotetic recorregut. Quan el color de la linea está pintada en ralla sobre un altre es que comparteix vies, si es separen vol dir que es forma una doble via per aquesta linea.
Bé... aqui us la adjunto: http://www.alephbcn.com/e1r2.jpg
Petita pregunta : Fer intercambiador F.G.C a Sants amb 8 vies i despres fer que recorrin el recorregut que els hi toqui? ferlo abans, o que passin tots per sarria i despres vagin per on toqui? petit dubte que se m'ha fet despres de penjar-ho



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dimarts 21/08/2007 23:10

Para mí, lo más lógico es separar las línias interurbanas de las urbanas para aumentar el paso de trenes por los túneles, y de esta manera poder hacer realmente trenes semidirectos a Barcelona, como por ejemplo, Terrassa - Rubí - St. Cugat - Sarrià - Gràcia - Provença - Pl. Catalunya. Aunque para esto creo que más de una estación debería tener un "by-pass" o ser ampliada.
Por lo que dice los foreros de llevar estas lineas al aeropuerto o cualquier otro destino que no sea Plaza Cataluña, me muestro reticente. En primer lugar porque ningún vecino de Barcelona va a permitir que por debajo de su casa se haga un túnel, ni aunque éste pase por en medio de la calle sin afectar edificio alguno. En segundo lugar, porque ampliando otras líneas ya se cubren servicios. encuentro salvaje llevar las líneas S al aeropuerto, primero porque para mi gusto los trenes de FGC no sirven para llevar maletas, no tienen espacio, los de cercanías estan mejor, ya que al menos las líneas se destinan a ese fín. En fín, que pongamos soluciones a la Linea del Vallés, no a la futura línea Baix Llobregat - Barcelonés - Vallés i part del Maresme. :) Saludos!;)


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 21/08/2007 23:43

A Alfredo decirle que agradezco su opinión que hay que tener en cuenta pero tengo varias preguntas:
1- un metro al aeropuerto seria adecuado ? ahí si que no hay sitio para maletas. ¿Entonces porque un semi-directo no puede ir?
2- by-pass estaría bien pero seria perforar y hacer otro tunel paralelo y conectarlo con las vias 3, 4, 5, 6 de catalunya... ¿Que complicaciones daría? Las quejas serian similares. ¿Y por que F.G.C solamente ha de cubrir una zona definida y acotada? ¿Y a la vez semi-aislada del resto de transporte publico? Por eso en parte la separación permitira conectar con otras lineas de metro... ya que alguién que viene de fuera de BCN deduzco que busca la mejor conexión con otro transporte.
En todo caso ese by-pass deberia evitar estaciones y a la vez generar andenes extra en las estaciones importantes. ¿Ese by-pass de doble via? Vía unica? Seria complicado creo... pero bueno propon ese by-pass tal como consideres que debe hacerse y entonces opinaremos con más datos... Por ahora mi opinión es esta... Pero si me la cuentas mejor igual cambio de opinión... además si tu propuesta es un by-pass quiero que la elabores para que se incluya como posibilidad.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 22/08/2007 9:02

Jo crec que en el cas hipotètic que es faci un túnel nou des de Sarrià per a les línies "S" aquest hauria d'acabar a Pl.Catalunya igual que ara. Una bona opció crec que seria baixar de Sarrià cap a Francesc Macià (per donar servei a part de les zones servides actualment per Muntaner-Gràcia) i des d'aquí passar potser per Hospital Clínic (i fer enllaç amb L5 "substituint" Provença) i després dirigir-se directament cap a Pl.Catalunya.

De tota manera, dubto molt que es faci tot això (o qualsevol de les altres propostes plantejades). Crec que més aviat les coses van cap a la construcció del llaç de Gràcia. No sé exactament com es planteja però suposo que d'aquesta manera els S1/S2 podrien augmentar freqüències i els L7 anirien per una via en paral·lel als S1/S2 de manera "independent". Els L6 imagino que a la llarga seran llançadora Sarrià-Reina Elisenda-on sigui tot el dia; el què cal ara és fer un enllaç el més còmode possible a Sarrià en ambdós sentits, que si no tinc mal entès ja està projectat de cara a l'adaptació de l'estació a PMR.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/08/2007 12:52

Jo tinc uns quants dubtes:
1- Per què F.G.C nomes ha de cobrir servei a on el dona i no pot o no vol ampliar els seus recorreguts o fer altres recorreguts? 2- Per què ens queixem de una doble via on passen rodalies, regionals... a Barcelona (RENFE) i perquè ningu critica la doble via per 2 linees de metro(L6/L7) i S1, S2, S5, S55.
jo crec que 6 linees son masses linees per nomes dues vies, siguin del tipus que siguin.
3- Per què la L7 o L6 no podrien convertir-se en una autentica linea de metro donant serveis a altres zones i separar-se en algun punt del recorregut actual pero sempre deixant al menys una de les dues linees que vagin fins a pl.catalunya?.
Per què els S han de fer de "L6" rapida i no ser la L6 una linea independent?
4- Que diriem si la L1 i Renfe passesin per les mateixes vies i nomes hi haguessin dues vies pel mateix recorregut compartit per rodalies i metro?
5- Per què els usuaris de F.G.C no podrien acceder al T.G.V ni poden agafar trens nacionals, regionals... ? Que jo sapiga cap S conocorda amb regionals, TAV...
6- Els de Sant Cugat no poden tenir un tren directe al aeroport o els de martorell? Per què haurien de fer transbord?
Crec que es podria fer ampliacions i variacions de recorregut afectant només el transit a la hora de fer les conexions dels nous tunels amb els actuals.
7- F.G.C crec que té dret a creixer i a ampliar la seva infraestructura i crec que ho ha de fer, a més de millorar les que ja te. Está clar que com a minim una S y una L han de acabar a Pl.Catalunya. Pero cal que totes? No podrien unes anar cap a valles-maresme transformant-se en el autentic metro del valles i no nomes de mig valles el Occidental?
Jo crec ... i potser m'equivoco que F.G.C ha de crear nous recorreguts, convertir L6 i L7 en autentiques linees de metro i al mateix temps mantenir de alguna manera lo mateix que ara i millorar la seva interconectivitat. També cal crec més conectivitat entre les linees de pl.espanya i pl.catalunya.
Be, deixo que seguiu opinant i ja vorem que en treiem de tot plegat... pero crec que la questió es avançar entre tots. Pero segueixo pensant que una de la llobregat-anoia i una de la del valles haurien de conectar amb el tren de alta velocitat i amb l'aeroport i amb altres trens de llarga distancia. Potser m'equivoco... pero intento defensar la meva posició i alhora trobar una posició de consens.
Estar clar que hi ha diversitat de opinions, i aixo enriqueix el debat, pero si no ens arribem a posar d'acord en alguna cosa aqui... com podem demanar que es posin d'acord els politics?
I lo que ara estem intentant es arribar a una primera proposta de canvi de lo actual...
Be, seguim debatint i buscant consens.
Potser caldrá definir aviat qui ha de dirigir aixo de la proposta comuna. Algun voluntari?



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dimecres 22/08/2007 18:26

La Resposta es ben senzilla: la solució es la Rambla Catalunya. ;)

M´explicarè:

-per sota hi aniría la branca d´Avg. Tibidabo, primer sería així una autèntica línia ella mateixa, i de pas alliberaría malla horària, que serviría per a reforçar els serveis cap al Vallès;

-a la superfície hi aniría una branca del Trambaix fins a la Plaça Catalunya, tenint d´aquesta manera accès directefins la mateix centre del Cap i Casal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/08/2007 18:32

Està bé que la B-V arribi a Pl. Catalunya, però només fins a cert punt. La majoria de gent utilitza Provença com a intercanviador. Per tant, dur la línia per Urgell, amb transbord a la L5 a Hospital Clínic (i L1 a Urgell, L2 a St. Antoni i L3 a Paral·lel), a més de l'intercanviador de Sarrià, crec que ja dóna prou opcions. Falla la connexió amb Renfomentadif, però l'existent a Pl. Catalunya no és res de l'altre món i, a més, Francesc Macià serviria per completar l'ideal d'en Santfeliuenc (i meu i d'alguns humans més...)

Per cert, Frede, has interpretat bé les meves idees. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 22/08/2007 19:33

Des del punt de vista de l'Autònoma, és molt més interessant un intercanviador FGC/Renfe a Passeig de Gràcia que a Catalunya. Conec molta gent que fa el transbord Provença / Passeig de Gràcia pel carrer, corresponent a cinc illes de l'Eixample (dues en sentit Besòs i tres en sentit mar).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/08/2007 19:53

entfe001 ha escrit:Des del punt de vista de l'Autònoma, és molt més interessant un intercanviador FGC/Renfe a Passeig de Gràcia que a Catalunya. Conec molta gent que fa el transbord Provença / Passeig de Gràcia pel carrer, corresponent a cinc illes de l'Eixample (dues en sentit Besòs i tres en sentit mar).
El problema de fons radica en l'extrema radialitat de la xarxa ferroviària de la RMB, només trencada tímidament per la R7. Si hi hagués una visió de conjunt més àmplia i es tendís vers una xarxa en forma de teranyina (Papiol-Mollet per a Rodalies i Regionals, línia orbital, etc.), seria totalment secundari el lloc on anés a parar la B-V, sempre que ofereixi una bona connexió amb la resta de la xarxa i cobreixi, en la mesura del possible, àrees poc abastides de TP d'alta capacitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”