Quines estacions de metro, FGC, etc., són prescindibles?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Quines estacions de metro, FGC, etc., són prescindibles?

Entrada Autor: metring » Dijous 11/10/2007 9:25

Hola, enceto aquest tema, ja que, qui més qui menys, ha vist algún cop alguna estació a la qual, no sol haver-hi massa moviment de viatgers. En el meu cas, he observat que a l'estació de Baró de Viver de la línia 1 del metro, gairebé ni puja ni baixa gent, i a Navas, tampoc hi ha gaire, tot i que més que en l'altre cas. Serien casos en els quals, es podrien tancar? En coneixeu més?



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 11/10/2007 9:37

M'agradaria veure les estadistiques de TMB. Pero no m'extranyaria que quaselvol estació de la L11, exceptuant Trinitat Nova, segur que te moltissim menys viatger que Navas de Tolosa, on per cert la meva dona agafa el Metro cada dia.
Crec que la L11 necesita una revisió a fons. No es útil. Mireu en hora punta la gent que hi ha a l'estació de Torre Baró de Renfe i la de la L11. A Renfe hi ha mes freqüencies i mes gent.
Jo l'unic futur que li veig es prolongar la L3 o L4 fins a l'estació de Renfe de Torre Baro amb una segona via per fer un bon intercambiador Metro - Rodalies. Amb la prolongació de la L3 a Trinitat Nova a molts usuaris de Renfe els pot sortir mes rapid canviar a Torre Baró que a Plaça Catalunya si el seu destí es a la zona de Gràcia, Vallcarca, Carmel, Horta, Vall d'Hebron, etc...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 11/10/2007 9:42

Entre Les Planes i Baixador de Vallvidrera en sobra una.
No és lògic que TOTS els trens entre BCN i Terrassa i BCN i Sabadell s'hagin d'aturar en ambdues estacions per agafar 3 o 4 viatgers.
Crec que seria bo tancar Les Planes (per exemple) i substituir el servei per un bus de barri.
I això que sentimentalment em faria "mal" que tanquessin Les Planes... però és que lògicament no s'aguanta per enlloc. Potser es podria fer servir exclusivament per posar trens històrics els caps de setmana :D



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 11/10/2007 10:25

wefer ha escrit:Entre Les Planes i Baixador de Vallvidrera en sobra una.
No és lògic que TOTS els trens entre BCN i Terrassa i BCN i Sabadell s'hagin d'aturar en ambdues estacions per agafar 3 o 4 viatgers.
Crec que seria bo tancar Les Planes (per exemple) i substituir el servei per un bus de barri.
I això que sentimentalment em faria "mal" que tanquessin Les Planes... però és que lògicament no s'aguanta per enlloc. Potser es podria fer servir exclusivament per posar trens històrics els caps de setmana :D
Per mi que tanquin baixador de Vallvidrera i deixin Les Planes, com a estació :P A la línia Llobregat-Anoia l'estació de Colònia Güell crec que també hi sobra, o com a mínim que només hi parin els S33 ara que diuen que tornaran a funcionar tot el dia :roll:



josep_maria
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: josep_maria » Dijous 11/10/2007 10:29

El que la línia 3 arribés a Torre Baró si que seria molt important,ja que ara els que venim de Montcada per posar un exemple hem d'anar a Plaça Catalunya ha agafar la línia 3. En quant a la línia 11, es que és tota tan extranya. Via unica, freqüència tan llarga, pocs usuaris, estació de Casa de l'aigua tan a prop de la de Trinitat Nova, i a sobra, als que vivim a Montcada no ens soluciona res, ja que es queda a Can Cuyàs...


Sempre m'han agradat molt els trens, i tot el que envolta al ferrocarril, però en certes ocasions RENFE a punt ha estat de fer-m'els odiar...

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 11/10/2007 10:32

D'estacions de metro no crec que en sobri cap, tret de les que s'han bastit al mig d'un descampat, com Baró de Viver o la futura de Sant Ramon.

A FGC potser sí que es podria tancar Baixador de Vallvidrera, ja que Les Planes és molt a prop.

I pel que fa a Renfe, jo tancaria El Clot, i si es fa Torrassa sobraran Bellvitge i Hospitalet.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dijous 11/10/2007 11:54

La questió no crec que sigui quines estacions sobren, si no, crec jo... quins recorreguts son absurds.. Es a dir... Trams saturats ferroviariament i trams que no porten enlloc o que no fan cap servei si no el ralanteixen tipus L4 : Jaume I-Urquinaona-Passeig de Gracia-Girona-Verdaguer... que es una girabonça laberintica.
La L11, si no es perllonga cap a Ripollet/Cerdanyola no te gaire sentit i per altre banda conectant a la L4 que fa com un recorregut en semi cercle i que no acaba de fer bons enllaços amb les altres linees no es un bon lloc. Pero, veurem que en fan de la L11.
Lo que estaria be es suprimir per els S les estacions de Barcelona, fer que parin només a les 3 primeres i Sarriá. Fent un bon bypass entre Gracia i Sarriá. No crec que calgui que totes parin a totes les estacions. la Llobregat-Anoia no la conec gaire, l'he agafat només un cop per anar a sant-boi a un assaig.
Lo unic clar es que els qui defineixen els traçats son una mica caotics... La proxima linea que crein sera laberintica?
Pero jo redifiniria el recorregut: Jaume I-Urquinaona-Passeig de Gracia-Girona-Verdaguer i la faria una mica més recte cap a Verdaguer: Jaume I-Urquinaona-Tetúan-Verdaguer. O no sé... Pero alguna cosa s'hi ha d efer. De fet s'hauria de retocar mitja L4 per no dir tota.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 11/10/2007 15:36

fantito ha escrit:L'Abaixador de Vallvidrera serveix a dues escoles, una d'atenció especial; un museu; les oficines del Parc de Collserola, amb serveis d'atenció al públic, escola de mediambient, àrea de lleure i el Centre Coordinador de Bombers i Agents Forestals.

Les Planes ferroviariament parlant és estació, és a dir, té funcions de regulació del transit ferroviari, es poden apartar trens i fer maniobres, i tots els trens hi ténen parada preescrita.
A Les Planes no tots els trens hi tenen parada preescrita, només els S1 i S2. Els S5 i S55 no hi fan parada.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 11/10/2007 15:57

Trenscat ha escrit:
wefer ha escrit:Entre Les Planes i Baixador de Vallvidrera en sobra una.
No és lògic que TOTS els trens entre BCN i Terrassa i BCN i Sabadell s'hagin d'aturar en ambdues estacions per agafar 3 o 4 viatgers.
Crec que seria bo tancar Les Planes (per exemple) i substituir el servei per un bus de barri.
I això que sentimentalment em faria "mal" que tanquessin Les Planes... però és que lògicament no s'aguanta per enlloc. Potser es podria fer servir exclusivament per posar trens històrics els caps de setmana :D
Per mi que tanquin baixador de Vallvidrera i deixin Les Planes, com a estació :P A la línia Llobregat-Anoia l'estació de Colònia Güell crec que també hi sobra, o com a mínim que només hi parin els S33 ara que diuen que tornaran a funcionar tot el dia :roll:
Qué???La S33 funcionarà tot el día???.Peró sí jo em pensava que amb el desdoblament de Pallejà aquesta línia ja tenia les hores comptades,com pot ser?

Ui,ui,ui,em sembla que aquests de FGC,aixó és posar un tren cada 7 minuts entre Martorell i Barcelona?Jo em pensava que els S33 pasarien a S8 i a Quatre Camins els delantaria els R's.Cada cop tinc mès gana de que sigui 24 de Novembre :P

Aquests de FGC,juro que hi havent via doble de Barcelona a Martorell i Olesa,almenys d'ampliar les freqüencies dels S8 i S4,van i amplia la dels S33,no serà que volen fer que els R's saturin a totes les estacions entre Can Ros i Martorell? >:(

I totalment amb això que ès tanqui Colonia Güell,trobo que amb un tren cada 30 minuts ja hi ha suficient,el mateix amb Martorell-Vila.



Avatar de l’usuari
Bodi10
N3
N3
Entrades: 28
Ubicació: Bellvitge (R2 - R10)

Entrada Autor: Bodi10 » Dijous 11/10/2007 16:48

Platanito ha escrit:D'estacions de metro no crec que en sobri cap, tret de les que s'han bastit al mig d'un descampat, com Baró de Viver o la futura de Sant Ramon.

A FGC potser sí que es podria tancar Baixador de Vallvidrera, ja que Les Planes és molt a prop.

I pel que fa a Renfe, jo tancaria El Clot, i si es fa Torrassa sobraran Bellvitge i Hospitalet.
O sigui, que deixaries la segona ciutat en nombre d'habitants de Catalunya amb només una parada de tren (que, a sobre, estaria molt a prop de Sants).

Salutacions!



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 11/10/2007 17:01

La disminució de temps de viatge seria mínima i el temps de viatge seguiria sent com ara excessiu pel trajecte entre Barcelona i Terrassa, a més, és més el temps que es perd en el tram urbà per la saturació de la línia que el que es pugui guanyar deixant de parar els trens en aquesta estació.
wefer ha escrit:Entre Les Planes i Baixador de Vallvidrera en sobra una.
No és lògic que TOTS els trens entre BCN i Terrassa i BCN i Sabadell s'hagin d'aturar en ambdues estacions per agafar 3 o 4 viatgers.
Crec que seria bo tancar Les Planes (per exemple) i substituir el servei per un bus de barri.
I això que sentimentalment em faria "mal" que tanquessin Les Planes... però és que lògicament no s'aguanta per enlloc. Potser es podria fer servir exclusivament per posar trens històrics els caps de setmana :D


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 11/10/2007 17:31

Doncs jo, com la dona d'en davida, agafo casi cada dia el metro a Navas i no crec pas que l'utilitzi poca gent. Una altra estació on agafo el metro sovint és la de Bac de Roda i té menys gent que Navas, algun cop inclús he tingut tota l'andana per mi sol.



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dijous 11/10/2007 19:48

A veure, em de tindre en compte que tothom vol el tren a la porta de casa, no tindria sentit doncs, tindre una estació i que no pari practicament cap tren, seria una presa de pel i la gent que la fes ervir poca o molta es queixaria i amb raó, d'altra banda també cal recordar que construir una estació costa molts diners, així que enlloc de pensar a veure com es tanca o es minimitza el servei, el que s'ha de fer és trencar-se la closca per a potenciar-la com sigui i provocar així la seva rentabilitat i uitilitat, sigui quina sigui l'estació i l'operador, obviament.



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dijous 11/10/2007 19:59

Hombre...yo no creo que la estación de Les Planes sea prescindible. Cuando iba al instituto en Sarrià muchísima gente que venía desde Terrassa o Sabadell o otras poblaciones del Vallès cogía el coche hasta el peaje de la Floresta de los Túneles de Vallvidrera y muchos se acercaban hasta las Planes, ya que la Floresta siempre esta bastante lleno de coches. Y de allí cogían los FGC. Vaya, que se montaban ellos el Park& ride ;)


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 11/10/2007 20:47

Això es feia molt quan la integració tarifària va fer les seves primeres passes i només abarcava l'actual zona 1, actualment no és així.

Pel que fa al tema que estem parlant jo penso que és difícil de fer política i socialment una cosa com suprimir la parada de tots els trens en una estació o baixador i de fet jo ho he pensat molts cops, però jo per exemple no entenc algunes estacions com La Bonanova i Les Tres Torres molt properes però la seva ubicació ideal seria en una sola estació a l'alçada amb General Mitre per enllaçar millor amb les línies d'autobús que hi passen, de les més utilitzades de TMB i una cosa semblant passa entre Pàdua i El Putxet.

Sobre el tema de Les Planes és inviable substituir les Planes per una connexió d'autobús de barri amb el Baixador de Vallvidrera que hauria de tenir una freqüència relativament alta per no percebre l'actuació com a altament perjudicial que alhora seria altament deficitari ja que la demanda és més aviat baixa o en cotxe, degut a que l'orografia de l'entorn de l'estació allunyaria enormement de l'estació més propera a bona part dels seus usuaris, apart els beneficis de millora de temps que podria aportar com he dit en un missatge anterior serien mínims i possiblement ni tan sols es podrien aprofitar.

Sobre l'estació de Colònia Güell i alhora de Quatre Camins sí que estic d'acord amb la supressió selectiva de la parada d'alguns trens, cosa que es podria extendre a Santa Coloma de Cervelló El Palau i Martorell-Vila, en aquests casos una actuació d'aquest tipus sí que permetria millorar el temps de viatge i també la capacitat de la línia, mantenint un mínim de dos trens amb parada cada hora.

S'ha parlat en alguns casos de la supressió de la parada de tots els trens a l'estació de Sant Gervasi essent de fet, uan decisió pràcticament ferma en el seu moment i que finalment no s'ha consumat, en aquest cas jo en seria més aviat partidari, ja que l'estació a part de tenir un públic usuari molt reduït està coberta per la de Plaça Molina, molt propera i té una accessibilitat i unes característiques tècniques molt desfavorables (corba, rampa i escassa longitud).

Pel que fa a metro no trobo que hi hagi estacions suprimibles, i no parlem de la L11, doncs és una línia conceptualment diferent de les altres.

De Renfe jo no seria partidari tampoc de suprimir estacions però alhora tampoc seria partidari de crear-ne gaires de noves, podríem pensar en suprimir una de les dues estacions del Masnou i malgrat tot no tinc gaire clar que fos una mesura que tingués gaire bona acollida, doncs com he dit abans perjudicaria a molta gent que tindria l'estació més lluny (pèrdua de temps) i beneficia a altra gent, menys gent que trigarien una mica menys de temps en fer el trajecte (menys del que perden els altres), que igualment seria molt llarg, quan la solució per millorar els temps de viatge en aquell corredor és una cosa de la que ja n'hem parlat aquí un grapat de vegades i no té res a veure amb suprimir una o dues parades.
Alfredo_21 ha escrit:Hombre...yo no creo que la estación de Les Planes sea prescindible. Cuando iba al instituto en Sarrià muchísima gente que venía desde Terrassa o Sabadell o otras poblaciones del Vallès cogía el coche hasta el peaje de la Floresta de los Túneles de Vallvidrera y muchos se acercaban hasta las Planes, ya que la Floresta siempre esta bastante lleno de coches. Y de allí cogían los FGC. Vaya, que se montaban ellos el Park& ride ;)


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 11/10/2007 21:03

metring ha escrit:Hola, enceto aquest tema, ja que, qui més qui menys, ha vist algún cop alguna estació a la qual, no sol haver-hi massa moviment de viatgers. En el meu cas, he observat que a l'estació de Baró de Viver de la línia 1 del metro, gairebé ni puja ni baixa gent, i a Navas, tampoc hi ha gaire, tot i que més que en l'altre cas. Serien casos en els quals, es podrien tancar? En coneixeu més?

Baró de Viver és indiscutiblement la més!

Per a qui no ho hagi vist, recomano un dia als participants del foro que feu un trajecte de L1 que comprengui Baró de Viver, Santa Coloma i Fondo. Veureu com a Baró de Viver baixen 0 o 2 persones i a la seguent parada que es Santa Coloma en baixen unes 200 i a Fondo unes 300, vamos, les dues estacions amb més passatgers de la xarxa de metro i l'estació amb menys passatgers juntes. I Trinitat Vella deunido tambe... hi ha molt poca gent.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 11/10/2007 21:37

Doncs jo no suprimiria cap parada, doncs crec que la funció del Transport Public és més aviat social que no comercial i que penseu que aquestes 2 o 3 persones que utilitzen l'estació els hi va molt bé i que si els hi treuen, probablement buscaran algun altre tipus de mitjà per arribar a les seves destinacions.

Respecte a la C1, el problema que té és que totes les estacions tenen una gran afluència de gent, i que si se'n fan més segurament també tindrán el mateix éxit que les existens. Actualment la relació Barcelona-Mataró es fa eterna si el tren para a totes les estacions. Es seria partidari de fer trens directes de Badalona a Mataró, com es feia anys enrera però el problema és que rentre El Masnou i Mataró no hi ha cap estació per on poder apartar trens i això és totalment necessari actualment degut a les freqüències casi de metro a hora punta.

Salut,



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Divendres 12/10/2007 0:58

Jo no considero prescindible cap parada de metro, sinó al contrari: crec que en necessitem més! De fet reobriria Correus (reanomenant-la Port Vell).

D'altra banda la de Tarragona sempre la veig molt buida.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 12/10/2007 9:01

Izo ha escrit:
D'altra banda la de Tarragona sempre la veig molt buida.
Tarragona L3 o Tarragona ADIF?

Camp de Tarragona ADIF ès mès buida encara que Tarragona L3.



Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Divendres 12/10/2007 17:45

EUKibo ha escrit: I Trinitat Vella deunido tambe... hi ha molt poca gent.
No ho creguis....potser Trinitat Vella en te més passatge que Sant Andreu o Torras i Bages....



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”