Propostes de noves estacions intermitges a metro i FGC

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Propostes de noves estacions intermitges a metro i FGC

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/10/2007 16:56

Hola, obro aquest fil, per tal que puguem parlar de possibles noves estacions intermitges que s'havien projectat, i d'altres que es puguin proposar, perquè serien útils, per què hi han estacions massa separades...

Coneixem els casos de Travessera, entre Diagonal i Fontana, de la línia 3, i un més recent, que es va deixar de banda a l'últim moment, la de Virrei Amat de la línia 4, projectada i desestimada. Jo proposaria una a la zona de la Plaça Soller. Qui en dona més?



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimarts 23/10/2007 17:35

A quina línia i entre quines estacions està la Plaça Sóller?

Merci


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/10/2007 17:38

Seria entre Llucmajor i Maragall, enlloc de la projectada estació de Virrei Amat.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 24/10/2007 11:13

IMHO amb una sortida a l'extrem mar de Fontana no caldria per res una estació entremig


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/10/2007 11:53

Mortadel·lo ha escrit:IMHO amb una sortida a l'extrem mar de Fontana no caldria per res una estació entremig
Cert, però el dia que es construeixi alguna línia per sota de Travessera no aniria malament tenir-hi una estació que, a més, podria tenir correspondència directa amb Gràcia FGC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 24/10/2007 11:54

La que sempre dic, una estació a la Rambla Marina de L'H, entre Bellvitge i Av/Carrilet.

Una altra interessant en un futur seria a la línia Llobregat dels Catalans, entre L'Hospitalet i Almeda



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 24/10/2007 12:14

Guigui ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:IMHO amb una sortida a l'extrem mar de Fontana no caldria per res una estació entremig
Cert, però el dia que es construeixi alguna línia per sota de Travessera no aniria malament tenir-hi una estació que, a més, podria tenir correspondència directa amb Gràcia FGC.
en algun post antic per aquí ja vaig demostrar que fent l'estació nova d'una hipotètica linia transversal (que no aniria per sota la travessera si no més amunt) entre Gràcia i Fontana quedava tot perfectament unit


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 24/10/2007 23:52

No soc partidari de fer cap estació més al metro. Per a més proximitat el tramvia i si no cap el bus (¬¬ no m'acostumo a dir bus, XD esque a Badalona els busos es diuen tuses).

Potser hi ha alguna exepció com entre Llucmajor i Maragall o entre Collblanc i Pubila Cases que potser hi estaria d'acord, però en el cas general i pel que fa a la L1, L2 i L3 que frecuento qualsevol nova estació seria una bejenada.

De fet dels plans del Santfe el que no m'agrada és que fa dels Rodalies un metro i del metro un bus. Per exemple hi ha una parada entre Santa Coloma i Fondo... Si jo ja trigo una eternitat per arribar a Espanya... No fiquem més estacions siusplau!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/10/2007 15:38

Recoerdo que, en el seu moment, es va parlar d'estacions intermitges en dos casos, que només van quedar en idees: una a onze de Setembre, entre Fabra i Puig i Sant Andreu, i una altra a Arnau d'Oms, entre Virrei Amat i Llucmajor, segons m'havia explicat el meu oncle.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dijous 25/10/2007 16:00

És que Virrei Amat a la L4 no existeix! És aquesta esació la que haurien de construir, per millorar l'enllaç amb la L5.

Estava inclosa al PDI, com El Maresme - Fòrum, Europa | Fira i St. Ramon, però es veu que la van desprogramar...


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/10/2007 16:26

Volia dir Virrei Amat de la 5 i Llucmajor de la 4. En qualsevol cas, la projectada havia d'estar entre Maragall i Llucmajor, disculpes per la mala explicació ;)

Efectivament, la de Virrei de la L4 estava projectada, però a última hora la van desestimar, al realitzar uns estudis que determinaven que no tindria massa afluència de passatgers.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/07/2009 14:50

Sobre Arnau d'Oms, acabo de crear entrada a la wiki http://www.transport.cat/wiki/index.php/Arnau_d%27Oms . No tinc gaire informació, però si algú és jubilat del metro, o coneix a algú que ho sigui, i pot dir alguna cosa més...



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”