Possibles solucions a la cisalla de Sarrià

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Possibles solucions a la cisalla de Sarrià

Entrada Autor: awe » Diumenge 15/06/2008 15:54

Hola,

Aquest fil prové d'aquest post.

Fa molt de temps que no circulo en cabina a FGC. De l'últim cop que ho vaig fer deu fer uns 18 anys, però recordo més o menys com estaven organitzades les vies i com era el túnel a la sortida de Sarrià cap a Reina Elisenda. És un túnel altíssim, tant alt que hi ha un punt on la catenària deixa de penjar del sostre i penja dels pals metàl·lics com si fossim a l'aire lliure. Si mirem cap a Reina Elisenda, a la dreta hi queden les dues vies que van cap el Vallès, les quals surten de Sarrià a nivell i després comencen a pujar, deixant les vies de Reina Elisenda avall, d'aquí l'alçada del túnel de Reina Elisenda.

Em demano si no seria possible fer que la via descendent que prové del Vallès aminorés el pendent i agafés alçada respecte a la via ascendent, tornant a quedar a nivel només a l'entrada de l'andana de Sarrià, enlloc de quedar a nivell abans de l'estació com succeeix ara. Enlloc d'anar recte cap a la via 2, aniria a l'actual via 3, i quedaria al costat dels trens descendents provinents de Reina Elisenda.

D'altra banda, els trens provinents de Pça Catalunya i amb destinació a Reina Elisenda entrarien a la via 2, al costat dels trens que van cap el Vallès. A la sortida de l'estació la via aniria baixant per tal de distanciar-se verticalment de la via baixant provinent del Vallès i tenir prou espai per passar per sota, i llavors enfilaria l'actual túnel de Reina Elisenda.

Si tenim en compte les rampes i els radis de corba entre Gràcia i Plaça Molina, no estariem parlant pas de res de pitjor.

Aquí us deixo un dels meus esquemes horrorosos, però que espero que sigui prou entenedor.

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/06/2008 16:10

Una solució, de més calat i contrària al que pensen les administracions", seria creuar dues línies independents, creant dos ramals nous: d'una banda, la L6 actual, perllongada direcció Esplugues; de l'altra, els serveis suburbans que, procedents del Vallès, enfilarien un nou túnel direcció Francesc Macià i Urgell.

Així matem d'un tret tres pardals:
1. Solucionem la cisalla
2. Desembussem el trànsit urbà d'FGC
3. Ampliem la xarxa

4. (per a alguns, vejam si els convenç) Generem més 3% :evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 15/06/2008 16:19

Home, sí, aquesta seria la definitiva, però estariem parlant a molt llarg termini. No?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/06/2008 16:43

awe ha escrit:Home, sí, aquesta seria la definitiva, però estariem parlant a molt llarg termini. No?
Evidentment. Però, veient el que triguen les decisions a ser preses en aquest país, podríem anar cremant etapes per aquesta via.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 15/06/2008 16:55

Els problemes de capacitat de la línia B-V no són el cisallament de vies a Sarrià, de fet no es fan cisallaments de vies durant l'hora punta, el problema està simplement en la gran quantitat de circulacions que té.

Cap solució de les plantejades a curt termini són solucions eficaces, ja que igualment la capacitat de la línia serà insuficient i seguirà patint les mancaces que té ara mateix, baixa velocitat dels trens, poca capacitat per ser aquests trens d'una capacitat relativament reduïda.

Per tant les úniques solucions bones són aquelles pensades en el llarg termini i que si convé haurà de no ser tan llarg, això vol dir construcció de noves infrastructures ferroviàries paral·leles a aquesta línia que aconsegueixin complementar-la.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 15/06/2008 21:47

A veure potser semblara una idea ben boja.

Però i si es fes un tunel per sota l'actual bastant profund, i així tenir 4 vies, o es pot fer amb tuneladores més grans i 6. Aleshores deixar la via de dalt per les línies de Metro, i en cas d'aberia fer circular els S per alla. I per el tunel inferior fer estacions noves, communicades igual que el tunel amb el ja existent, i despres aprofitar per fer el llaç de Gràcia amb aquest i conectar amb la línia del Llobregat Anoia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/06/2008 22:13

pol ha escrit:A veure potser semblara una idea ben boja.

Però i si es fes un tunel per sota l'actual bastant profund, i així tenir 4 vies, o es pot fer amb tuneladores més grans i 6. Aleshores deixar la via de dalt per les línies de Metro, i en cas d'aberia fer circular els S per alla. I per el tunel inferior fer estacions noves, communicades igual que el tunel amb el ja existent, i despres aprofitar per fer el llaç de Gràcia amb aquest i conectar amb la línia del Llobregat Anoia.
Tunelar per travessar un túnel per sota és relativament fàcil; tunelar per seguir un túnel per sota és costosíssim, frega l'impossible tècnic i passa de l'absurd logístic. Dit d'altra manera: posats a foradar una nova galeria, més val fer-ho per on no n'hi ha cap, així arribem a zones desabastides i millorem la malla de TP: Francesc Macià, Urgell, etc.

I, com ja he dit mantes vegades, considero el llaç de Gràcia una idea de bomber sense remei, que condemna FGC a estancar-se a mig termini i posa un forrellat ben feixuc a la seva penetració per la xarxa ferroviària urbana de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”