Creieu convenient un augment de freqüències a la C2?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Creieu convenient un augment de freqüències a la C2?

Sí, crec que seria una molt bona idea
19
43%
No, la línia ja està massa col·lapsada
10
23%
No, fa falta més material
5
11%
Sí, però crec que és més urgent una renovació de material
4
9%
Altres (especificar)
6
14%
 
Vots totals: 44
laura
N5
N5
Entrades: 106

Re: Creieu convenient un augment de freqüències a la C2?

Entrada Autor: laura » Dimarts 15/07/2008 3:20

Mako448 ha escrit:La línia de rodalies on crec que shan de mijorar la frequència urgentment és a la C4,no a tota peró sí a alguns trams,entre Barcelona i Terrassa si hi ha mès població que entre Barcelona i Mataró,perqué entre Bcn i Terrassa hi ha un tren cada 15 minuts i entre Barcelona i Mataró cada 10 minuts?Ho veig una mica injust aixó,hi hauria d'haver sis trens/hora durant tot el dia i no quatre a les hores valls com hi ha ara.Entre Terrassa i Manresa hi hauria d'haver trens cada 15-20 minuts penso jo,peró amb 30 crec que hi ha suficient.Ara el pitjor està avall,a Martorell ha d'acabar mès trens,Vuilafranca hauria de tindre trens cada 15-20 minuts,peró ja ho veig suficient.Peró entre Vilafranca i SVC un tren cada 30 minuts és essencial!,com pot ser que hi hagui un tren nomès cada hora a una estació com SVC que l'ultiliza moltissima gent de Vilafranca,Vendrell per tant de transbordar amb els regioanls o la C2?Tant costa que els Villafranca acabin a SVC?Aquella zona està creicent molt,veig imprescindible posar un tren cada mitja hora entre SVC i Vilafranca,peró imprescindible.
Tingues present la brutal presència d'FGC a la zona del Vallès: a Terrassa, a Manresa i a Sabadell, i la nul·la presència d'aquesta a Mataró o a Badalona.

Crec que l'interval de 10 minuts cap a Mataró (5 en punts de la tarda); i 15 minuts cap a Terrassa (10 en punts de la tarda) son una bona relació entre la presència de transport públic i la demanda que hi ha, i no ho considero cap injustícia, i menys en temporada d'estiu, que és el tren de la C1 cap a Blanes el que s'encarrega de buidar l'estació de Pl.Catalunya i a mi, el tram que més em posa negra és precisament aquest. Estaría bé que els actuals Calella els ampliessin cap a Blanes aconseguint una freqüència de 20 minuts els feiners, mentre que els caps de setmana tots els trens acabessin a Blanes (excepte un cada hora que parés a Maçanet), aconseguint un tren cada 15 minuts. No crec que la vía única fos un impediment si hi hagués una bona coordinació i crec que en dissabtes i festius les Rodalies a Barcelona funcionen bastant bé, respecte a la resta de dies.

Sobre la C-2, opino que la sur està força bé, amb trens de doble pis i dobles i no fent parada a un bon grapat d'estacions tal i com fan els actuals SVC. A la nord, potser allargaría els actuals Sant Celoni a Maçanet i els actuals S.Andreu Comptal a Granollers Centre i començar a ficar Civies a la C2 que anessin cap a Vilanova o cap a Sitges, pero MAI cap a Sant Vicenç de Calders.

Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

daneel
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: daneel » Dimarts 15/07/2008 8:52

Utilizo la C2 norte, desde Sants a Sant Celoni. Trabajo a 20 minutos a pie de la estación de Gualba, y por culpa de las "maravillosas" frecuencias entre Sant Celoni y Maçanet; tengo que utilizar un coche para ir desde Sant Celoni al trabajo, o adaptar mi horario laboral a la frecuencia de paso de los trenes por la estación de Gualba.

Lo que si he observado desde hace tiempo es que están renovando toda la infraestructura de comunicaciones entre Maçanet y Granollers. Hace dos semanas pusieron en servicio la estación de Sant Celoni (coincidió con un cambio en la numeración de las vias y la megafonia).
En una ocasión, un trabajador de la empresa que realiza esa renovación, me comentó que era necesaria, ya que estaba todo hecho una auténtica porqueria, no fallaba más por qué dios no quería... :'(

Lo que si que he observado delante de mi trabajo (dónde la infraestructura ya está renovada), es que utilizan las dos vias para realizar rebasamientos. No se si antes de renovar el cableado ésto era posible...

¿Quizá cuando terminen el cableado hasta Granollers sea posible aumentar las frecuencias? Ojalá...



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimarts 15/07/2008 11:22

La situació ideal per començar a oferir unes freqüències decents al tram nord de la R2 pasaria per ampliar el servei d'alguns trens amb final a Sant Celoni fent que arribèssin a Maçanet, mantenint el servei del regionals actuals de manera que hi haguès la possibilitat d'un tren cada hora entre Sant Celoni i Maçanet. Amb aquesta jugada obtindríem el següent resultat: Cada dues hores hi haurien trens semi-directes des de Sant Celoni fins a BCN (com en l'actualitat) i trens de rodalies amb aturades a totes les estacions, també, cada dues hores intercalats entre si per oferir globalment un tren cada hora. (No sé si me explico).

Sóc usuari habitual de la R2 nord, i mès concretament de l'estació d'Hostalric. És aquesta una estació amb un moviment important de viatjers cap a BCN (tot i el que he llegit per aquí respecte a Girona) que potencialment podrien ser mès de no ser per les freqüències actuals. De fet tinc coneguts de la zona (Massanes, Fogars, etc.) que es lamenten d'aquest fet i que es veuen obligats a anar en cotxe a Sant Celoni, per poder anar en tren cap a BCN i així conciliar horaris. Tinc comprovat tambè, un cert moviment important de viatgers en les estacions de Gualba i Riells (tot i que en aquesta última no és tant important) i que, al igual que en el cas de Hostalric, es mouen majoritàriament cap a BCN. Entenem que quan parlo de "moviment important de viatjers" em refereixo a un volum de personal mínim per justificar les freqüències que he proposat abans, res comparat amb volums d'estacions mès properes a BCN i amb millors freqüencies. Un altra cosa seria la demanda induïda que es generaria amb millors horaris, però això nomès seria especular.

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 15/07/2008 11:38

laura ha escrit:
Mako448 ha escrit:La línia de rodalies on crec que shan de mijorar la frequència urgentment és a la C4,no a tota peró sí a alguns trams,entre Barcelona i Terrassa si hi ha mès població que entre Barcelona i Mataró,perqué entre Bcn i Terrassa hi ha un tren cada 15 minuts i entre Barcelona i Mataró cada 10 minuts?Ho veig una mica injust aixó,hi hauria d'haver sis trens/hora durant tot el dia i no quatre a les hores valls com hi ha ara.Entre Terrassa i Manresa hi hauria d'haver trens cada 15-20 minuts penso jo,peró amb 30 crec que hi ha suficient.Ara el pitjor està avall,a Martorell ha d'acabar mès trens,Vuilafranca hauria de tindre trens cada 15-20 minuts,peró ja ho veig suficient.Peró entre Vilafranca i SVC un tren cada 30 minuts és essencial!,com pot ser que hi hagui un tren nomès cada hora a una estació com SVC que l'ultiliza moltissima gent de Vilafranca,Vendrell per tant de transbordar amb els regioanls o la C2?Tant costa que els Villafranca acabin a SVC?Aquella zona està creicent molt,veig imprescindible posar un tren cada mitja hora entre SVC i Vilafranca,peró imprescindible.
Tingues present la brutal presència d'FGC a la zona del Vallès: a Terrassa, a Manresa i a Sabadell, i la nul·la presència d'aquesta a Mataró o a Badalona.

Salutacions.
Qui agafa els FGC per anar de Sabadell a Barcelona?¿Qui agafa els FGC per anar de Manresa a Barcelona?Practicament ningú,motiu?molt fàcil,el temps de trajecte,desde Terrassa encara pot haver-hi gent que faci el trajecte sencer fins a Barcelona-Pl.Catalunya,ja que el ramal de Terrassa no dóna tanta volta com el de Sabadell,clar que l'estació de FGC de Terrassa està en una punta de la ciutat.Badalona no té presència de FGC,peró sí de metro,peró passa com a Terrassa,les estacions del metro lluny del centre(tot i que l'any vinent la L2 arribarà al centre)
Veig molt essencial ampliar la frequència entre Barcelona i Terrassa a un tren cada deu minuts,i no quinze com hi ha ara,t'asseguro que fa falta un increment de frequències en aquest tram urgentment.
La C1 potser a l'estiu hi hauria d'haver-hi algún tren mès fins a Blanes o Calella,peró la resta de l'any trobo la frequència correcta,i no cal augmentar-la mès.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/07/2008 12:15

Mako448 ha escrit:Qui agafa els FGC per anar de Sabadell a Barcelona? Practicament ningú
Això no és ben bé així.
Sense anar més lluny, jo mateix durant una bona temporada feia el trajecte entre BCN i Sabadell, i sempre el feia en FGC. Motius?
  • El temps de trajecte no és massa diferent
  • La comoditat a FGC és molt superior.
  • La fiabilitat de FGC és molt superior.
  • FGC em deixa molt millor al centre de BCN per agafar el metro q no pas Renfe
Durant una altra temporada, vaig fer el trajecte BCN-Terrassa, i també sempre el vaig fer amb FGC, per idèntiques raons, a part que l'estació no està a un extrem de la ciutat, sinó que està al centre (social, que no geogràfic), molt millor ubicada (per mi) que la de Renfe.
Llàstima, això sí, que la velocitat comercial sigui tant baixa, cosa que s'aguditzarà amb les properes ampliacions. Fan falta 4 vies fins a BCN per fer semidirectes, sigui com sigui, urgentment.

En quant a freqüències, FGC ja té trens cada 12 minuts, i a partir de St. Cugat cada 6 minuts. Ja va sent hora de que Renfe també posi més trens en aquesta línia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/07/2008 12:33

neroon ha escrit:Un altra cosa seria la demanda induïda que es generaria amb millors horaris, però això nomès seria especular.
Aquí l'encertes de ple. Renfomentadif no té miraments per gastar-se milions en AV (i ara no jutjo aquest fet com a tal ni negativament ni positiva), amb l'argument de que augmentarà la demanda de desplaçaments en ferrocarril en detriment dels altres modes, a més de captar nous viatgers que abans no feien els trajectes, i els fets semblen donar-los la raó. Doncs per què ni ho intenten a Rodalia?

Per posar un exemple d'un altre país, la Badner Bahn, una mena de tren-tram que cobreix el trajecte entre el centre de Viena i Baden (a uns 25 km) va estar a punt de tancar fa algunes dècades perquè el servei era deficitari i poc atractiu. Finalment, enlloc d'abandonar la línia, van augmentar freqüències a 15 minuts. Resultat: ara la línia té una gran demanda, malgrat tenir la línia d'S-Bahn paral·lela a 2 km (la creua dos cops, un a Viena i l'altre a Baden), i fins a Wiener Neudorf (meitat del trajecte) van augmentar fa poc la freqüència a un tren cada 7,5 minuts.

Per què Renfomentadif no ho intenta, almenys? Per l'AV, són capaços de llançar-se al buit, per Rodalia no mouen un dit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 15/07/2008 13:44

Mako448 ha escrit: Qui agafa els FGC per anar de Sabadell a Barcelona?¿Qui agafa els FGC per anar de Manresa a Barcelona?Practicament ningú
Al contrari, una bona part dels usuaris que o els va millor la combinació (des de la banda de l'Hospitalet i el Baix Llobregat es triga el mateix a Manresa amb FGC que amb Renfe, però t'evites haver de creuar tot Barcelona pel túnel) o bé reneguen del mal servei de Renfe, amb quina en cas que funcionés guanyarien uns pocs minuts a canvi de perdre igualment en qualitat de servei (almenys fins que no fiquin Civies a la C4).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 16/07/2008 1:26

Tampoc veig gaire lògic ni normal les freqüencies de pas de la línea de Rodalia c3 de Vic-Ripoll que en molts casos es d'1 hora, aquesta linea si es pogues augmentar la frequënia de pas crec que seria la més urgent, si no que no en diguin Rodalia...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 16/07/2008 11:56

Parlo de la C2-Nord. Especialment del tram de Sant Celoni a Maçanet-Massanes.

Caldria convertir Maçanet-Massanes en un veritable intercanviador. Per això:

1.- Cal fer arribar més trens de rodalies a Maçanet per la C2.

2.- A conseqüència de l'anterior es podria descarregar de la feina de fer de rodalies als trens regionals (no CEX) entre Sant Celoni i Maçanet.

3.- Cal fer aturar els Catalunya Exprés a Maçanet, per possibilitar millors transbords entre aquests i rodalies, tant per la línia de Granollers com per la de Mataró.

4.- Cal millorar els horaris i la coordinació entre serveis (i, de passada la informació i atenció al viatger), de manera que es possibilitin i es facilitin els transbordaments entre regionals i la C1 i C2 i viceversa i també entre les dues línies de rodalies. De manera, que no passi com ara, que es penalitza excessivament un trajecte Blanes-Girona o Blanes-Hostalric.

5.- Tenir uns serveis a l'alçada del que l'usuari es mereix (sala d'espera, bar, lavabos, informació ... ... ...)

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 16/07/2008 18:21

Mako448 ha escrit:No és pot augmentar la frequència de pas a la C2,directament per totes les circulacions de LD i MD
i més enllà de La Llagosta, també degut a les circulacions de mercaderies...

Una mostra de la irregularitat de les freqüències. Passos per Mollet Sant Fost de 8 a 9 del matí:

sentit Granollers

07.59
08.13 +14
08.23 +10
08.29 +6
08.53 +24

sentit Barcelona

08.06
08.14 +12
08.25 +11
08.39 +14
08.44 +5
08.57 +13



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 16/07/2008 22:15

uriol108 ha escrit:Tampoc veig gaire lògic ni normal les freqüencies de pas de la línea de Rodalia c3 de Vic-Ripoll que en molts casos es d'1 hora, aquesta linea si es pogues augmentar la frequënia de pas crec que seria la més urgent, si no que no en diguin Rodalia...
Aqui l'has clavada, però tenim l'etern problema de capacitat del túnel de P. Catalunya, jo proposaria que els trens que acabessin a Vic, continuessin fins a Ripoll. Però això son figues d'un altre paner.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 17/07/2008 7:08

Mako448 ha escrit: La línia de rodalies on crec que shan de mijorar la frequència urgentment és a la C4,no a tota peró sí a alguns trams,entre Barcelona i Terrassa si hi ha mès població que entre Barcelona i Mataró,perqué entre Bcn i Terrassa hi ha un tren cada 15 minuts i entre Barcelona i Mataró cada 10 minuts?Ho veig una mica injust aixó,hi hauria d'haver sis trens/hora durant tot el dia i no quatre a les hores valls com hi ha ara.Entre Terrassa i Manresa hi hauria d'haver trens cada 15-20 minuts penso jo,peró amb 30 crec que hi ha suficient.Ara el pitjor està avall,a Martorell ha d'acabar mès trens,Vuilafranca hauria de tindre trens cada 15-20 minuts,peró ja ho veig suficient.Peró entre Vilafranca i SVC un tren cada 30 minuts és essencial!,com pot ser que hi hagui un tren nomès cada hora a una estació com SVC que l'ultiliza moltissima gent de Vilafranca,Vendrell per tant de transbordar amb els regioanls o la C2?Tant costa que els Villafranca acabin a SVC?Aquella zona està creicent molt,veig imprescindible posar un tren cada mitja hora entre SVC i Vilafranca,peró imprescindible.

AIxó no vol dir que s'hagui de mijorar també a la C3 i C7,clar que s'ha de mijorar,peró en el cas de la C3 la infraestructura no permet un augment de frequències malauradament.A la C7 que vols que ús digui,a mi em sembla correcta la frequència de dos trens/hora,tot i que en un futur s'hauria de mijorar també.
Totalment d'acord, tot i que a la C4 sud no ens podem queixar, com es el cas de la C3, tenim molt poca freqüencía comparats amb la C1 o la C2, i val a dir que en la C4 sud i la C2 sud casi ens toquem, que aquesta es un altre, per quan la linea orbital per conectar Vilafranca amb Vilanova, Dos localitats veïnes?

Salutacions!



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dijous 17/07/2008 13:30

Hola,

Acabo de veure la pàgina web de RENFE, i hi diu que la línia C7 circula de 6.30h a 22.15h cada 45-60 minuts...
Això en un dia feiner i al juliol? Espero que les composicions siguin dobles almenys...

Salutacions


Baixador a Premià de Mar ja!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 17/07/2008 13:44

laura ha escrit:Hola,

Acabo de veure la pàgina web de RENFE, i hi diu que la línia C7 circula de 6.30h a 22.15h cada 45-60 minuts...
Això en un dia feiner i al juliol? Espero que les composicions siguin dobles almenys...

Salutacions
Aquest matí, almenys les que jo he vist, eren en simple


Salutacions,

Oriol

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 17/07/2008 15:33

wefer ha escrit:En quant a freqüències, FGC ja té trens cada 12 minuts, i a partir de St. Cugat cada 6 minuts. Ja va sent hora de que Renfe també posi més trens en aquesta línia.
A les hores punta fins a Terrassa tens un tren cada 10 minuts. I a l'hora punta del matí, cada 7 minuts baixa un tren des de Terrassa fins a Barcelona. T'ho diu un usuari habitual de la C4.

Igualment, en hora vall prefereixo el tren cada 15 minuts de RENFE que el binomi tren cada 12-19 minuts de FGC.



mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Divendres 18/07/2008 0:25

Jo crec que amb una millor optimització de la infrastructura actual, s'hi podrien encabir més trens i capacitat a determinades zones.

Què tal seria un Terrassa - Montcada Bifurcació (o Sant Andreu Comtal, via ramal de les Aigües) a les hores punta?

O serveis Martorell - L'H per no saturar més el túnel de Pl. Catalunya?

O per exemple, quin sentit té que hi hagi un tren direcció Barcelona que passi per Terrassa Est a les 15.27 i el següent a les 15.32, anant gairebé buit (és un rodalies, no és el MD de Lleida!)? O per què el tren 22.35 St. Andreu Arenal en direcció Manresa ve sempre en simple, fent que fins a Cerdanyola sigui una llauna de sardines?

També es podrien reajustar mínimament els pocs MD, que passen molt seguit d'altres trens, i van per sota de la seva capacitat.

O aprofitar la quàdruple via de St. Andreu Arenal per fer algun servei addicional a Granollers R3 o Terrassa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 18/07/2008 9:08

Res, res, que al final, caldrà fer lo de quadruplicar les vies entre Marina i Universitat, agafant les de la L1 del metro, i si no, temps al temps...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/07/2008 10:52

metring ha escrit:Res, res, que al final, caldrà fer lo de quadruplicar les vies entre Marina i Universitat, agafant les de la L1 del metro, i si no, temps al temps...
O un "Túnel de la Rialla" sota la Gran Via...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Divendres 18/07/2008 17:50

A la C2 seguro que si, almenos en la parte de Granollers para Sant Celoni-Massanet, en la resta pues no soy muy usuario y no puedo opinar, es una ... que los sabado y domingos solo tengamos un tren cada hora en Cardedeu, Llinars..., y porque los que acaban en Granollers a 30` no van hasta SAnt Celoni o Maçanet? Cuestión de dinero? No lo sé, alguien lo sabe?



orig440

Entrada Autor: orig440 » Divendres 18/07/2008 18:15

Jo, en tot el desgavell de la inundació a la garriga, vaig poder comprovar:
1: Molt poca freqüència de pas de Granollers cap a dalt
2: De Granollers cap avall tampoc es massa satisfactòria la freqüència
3: Seria més idoni, en els serveis de Granollers a Castelldefels, utilitzar per complet material 447
4: Algun tren que travessi tota la línia, de Maçanet fins a Sant Vicens de Calders, com passa a la C4
5: Hi ha algunes estacions, exemple Montmeló, que els hi faltaria una bona reformeta.
6: Falta de trens cap a Maçanet.
O sigui, no sé molt bé l'estat de Castelldefels cap avall, però sí que l'estat de Castelldefels cap a dalt, que hi he passat molts cops, està bastant deixat :| .



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”