Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
baixades100
N1
N1
Entrades: 1

Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Entrada Autor: baixades100 » Dilluns 04/08/2008 22:47

Benvolguts,

Algú de vosaltres sap perquè els túnels de FGC de plaça de Catalunya i de Plaça d'Espanya no estan connectats? No seria millor fer morir els trens a Plaça de Catalunya i no a Plaça d'Espanya?. És un dubte que sempre he tingut.

Gràcies

Josep



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/08/2008 22:51

En primer lloc, benvingut!

La resposta a la teva pregunta és que es tracta originalment de xarxes independents que anaven en superfície. Quan es va fer el metro transversal (actual L1), es va considerar que era una unió prou útil, cosa certa a l'època, però que actualment potser caldria revisar, com apunten tota una sèrie de propostes en aquest Fòrum.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimarts 05/08/2008 4:56

D'altre banda, conectarlos sería imposible o molt dificil, pel fet que la LL-A es de vía estreta y la B-V d'ample UIC.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 05/08/2008 9:18

Lo que es podría fer, es prolongar la Llobregat-Anoia fins a Catalunya i allà fer enllaç entre les dues xarxes de F.G.C o allargar la del vallés, pero no sería util si es vol fer el llaç de Gracia, per tant, diria que la millor opció seria allargar la llobregat Anoia fins a Pl.Catalunya. Ja que adaptar la linea Ll-A a UIC es car no?

Pero, esta clar que s'han de unir de alguna forma... Lo que no pot ser es que estiguin aillades una de l'altre.

Perquè la L1-L3 com a medi de nexe... es insuficient, ja que cal atravessar barreres tarifaries i tunels de enllaç bastant amplis en qualsevol dels casos. Fer un parell de vies metriques a Pl.Catalunya no crec que costi tant i ferles arribar fins allá tampoc, segur que desde alguna de les naus es pot fer arribar relativament facilment, per estar a diferent nivell que les vies de la L1. clar, que despres a universita tper allá l cosa es complica perquè allá esta tot liat: L1-Renfe, L2, Linea del Vallés... allá poder es la zona complicada, pero poder si es fa passar per alguna altre banda... Espanya-Sant Antoni-Liceu-Catalunya (no cal fer les parades, pero diguem-ne que seria rapidament el recorregut de la Ll-A per enllaçar amb Catalunya. Jo només faria una parada intermitja per conectar amb alguna linea de metro i ja esta. Clar que caldria perfilar-ho



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 18:08

És una mica rocambolesc el que diré ara, però es podrien unir les dos línies mitjancant un intercanviador d'ample a Plaça de Catalunya, però per això es tindria que adeqüar el material, etc :x :martell1 .
Salutacions, C.A.C.V.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 06/08/2008 19:44

Això de l'intercanviador ho trobo una mica complicat i faria perdre molt temps. Més pràctic que la LL-A acabés a Pl. Catalunya i s'adequessin bé els horaris per a fer correspondències.

Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys... :D :)


Salutacions,

Oriol

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 19:49

oriolp13 ha escrit:Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys... :D :)
xD xD xD xD xD
A part de conya, lo bo també seria que estigués, m'explico:
Una andana: Vía Vallès, Vía Llobregat, i enllaços en les altres mitjançant el vestíbul ;) .
Salutacions, C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 06/08/2008 20:52

També es podria fer arribar la L6 desde Reina Elisenda fins a Sant Boï i allí enllaçar amb les altres linies d'FGC.

Com que als de la Gene els agrada molt fer donar voltetes les linies de metro...



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 07/08/2008 0:33

No sé a on o de qui vaig llegir o escoltar que la unió de plaça catalunya i pl.Espanya de FGC ja és volía unir fa molts anys i que fins i tot existía un túnel ja construït pero sense vía. Pero això de la suposada existència d'aquest túnels no sé si és més que una informació distorsionada la veritat.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dijous 07/08/2008 16:56

No tinc constància que hi hagin túnels sense vies (realment seria per anar a investigar xD ), però sí que és cert que a Plaça Catalunya es va construïr una bòveda que no es va terminar i que ara s'utilitza per a túnel de maniobres.
Salutacions, C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dijous 07/08/2008 18:00

Idea friki:

I utilitzar dualtracks???? ja que sino recordo malament la tensió es la mateixa a les dues xarxes 1.500V :D


Saludos

Pedro Aguilar

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dijous 07/08/2008 18:04

Perdó, però no sé què són els dualtracks. M'ho podries explicar, siusplau ;) ?
Salutacions, C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 10/08/2008 13:00

sortrens ha escrit:No sé a on o de qui vaig llegir o escoltar que la unió de plaça catalunya i pl.Espanya de FGC ja és volía unir fa molts anys i que fins i tot existía un túnel ja construït pero sense vía.

No sé qui s'ho va inventar això del túnel existent, però evidentment és fals.
En el futur, les dues línies no està preist que s'uneixin, però sí que haurien de coincidir a Gràcia quan es prolongui la línia del Llobregat cap a Glòries... si és qe s'acaba fent algun dia.
Pel que fa als amples de via, des de fa molts anys la línia Llobregat s'ha anat adaptant per un futur canvi a via internacional de 1435 mm. Els trens de la sèrie 213 ja tenen les caixes adaptades al gàlib normal UIC, amb la qual cosa simplement canviant els bogies podrien circular sense problemes per via internacional. No obstant, aquest canvi, com tot en aquest país, no té data ni tan sols decisió ferma de fer-se.



intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dilluns 11/08/2008 15:56

Y perque no ficar-nhi un tercer carril a les vies?? :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/08/2008 16:04

intercity+arco+civia ha escrit:Y perque no ficar-nhi un tercer carril a les vies?? :nose
Perquè la diferència entre 1000 i 1435 mm és massa gran perquè els pantògrafs quedin prou centrats per a ambdós amples. A més, tenint adaptat a gàlib UIC tant el material mòbil com els túnels, pel mateix esforç d'afegir-hi un tercer carril (cas de que fos tècnicament possible), poden canviar l'ample i els bogies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:09

O bé fer dos carrils 1000 i dos carrils 1435 fins a Plaça Espanya ;) .
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/08/2008 17:16

orig440 ha escrit:O bé fer dos carrils 1000 i dos carrils 1435 fins a Plaça Espanya ;) .
Més complicat encara. Ja dic, per això, més val adaptar-ho definitivament tot a UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:19

I les preguntes: els 213 estan adaptats a canvi a ample UIC? El material històric dels catalans, per on circularia? També és un ''pèl'' complicat, o sigui, no trobo cap més opció respecte a la unió.
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/08/2008 17:24

orig440 ha escrit:I les preguntes: els 213 estan adaptats a canvi a ample UIC? El material històric dels catalans, per on circularia?
Pel que fa a la primera pregunta, mira el darrer post d'en wefer en aquest mateix fil, i hi trobaràs resposta. Quant a la segona, sentint-ho molt, és un efecte col·lateral que caldrà assumir, ja que en aquest cas, la conservació activa de material històric no guarda cap proporció amb la significativa millora del servei que suposaria unificar l'ample.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:28

Guigui ha escrit:Pel que fa a la primera pregunta, mira el darrer post d'en wefer en aquest mateix fil, i hi trobaràs resposta.
Vaja, m'hi tindré que fixar millor :oops: :oops: . Però, per exemple, seria bo mantindre des de martorell fins a Monistrol l'ample mètric en conjunt amb l'internacional, si no també hi sortiria perdent el públic d'aquest tren històric, la AAFCB i la pròpia FGC, ens carreguem tres ocells d'un tir :| .
Au revoir :hola .



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”