Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 27/08/2008 21:28

Que les peces de museu se'n vagin al museu i que els trens vagin per les vies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/08/2008 22:25

EUKibo ha escrit:Que les peces de museu se'n vagin al museu i que els trens vagin per les vies.
Imagino la idea de fons que s'amaga rere aquesta obvietat, vistes algunes aportacions força recents que has fet; però faré veure que impera la lògica semàntica de la frase, i hi expressaré el meu total acord.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 28/08/2008 0:18

No crec que sigui gens prioritari canviar l'amplada de via de la línia L-A doncs els beneficis d'aquesta actuació amb prou feines es notarien doncs la línia seguiria funcionant de forma completament aïllada de les altres i no hi ha cap possibilitat de desviar trens d'aquesta línia a les altres ni al revés, ara bé, la seva penetració urbana sí que es important, que no tant per connectar la línia B-V de la L-A que a part de ser explotades per la mateixa empresa poques coses més tenen en comú, com perquè hi hagi un especial interès en què la L-A tingui un enllaç amb la B-V i no amb altres línies.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/08/2008 0:27

Evidentment, amb l'actual configuració de les línies, canviar d'ample la L-A és estèril, però jo pensava a molt llarg termini. Per exemple, què passa si, d'aquí a uns anys (unes dècades), totes les infraestructures ferroviàries, almenys les de l'àrea de Barcelona, estan sota un sol administrador? Què passa si es decideix enllaçar la L-A amb la línia de Vilanova, la de Vilafranca o amb l'Orbital?

Són idees molt hipotètiques, ho sé, però era amb aquest horitzó que pensava. Per començar, considero que caldria canviar totes les línies d'ample ibèric (exceptuant, potser, la L1 del FMB) a UIC. Que això, per si sol, ja tardarà temps? Indubtablement. Però seria una millora increïble per al servei.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 28/08/2008 0:38

Actualment la línia està adaptada al gàlib UIC si algun dia és necessari canviar-ne l'ample de via d'una part o tota ella, per les circumstàncies que siguin es farà, avui per avui s'aprofita per poder tenir major capacitat dels trens, tot i que en realitat, el gàlib de la CFGC sempre va ser dels més generosos dels ferrocarrils de via estreta espanyols.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 28/08/2008 14:57

Més val prevenir que curar.
Veient que els amples arcaics ibèric i mètric no duen enlloc (XD bueno si, a Súria i Sallent ¬¬ es broma). El que s'ha de fer res deixar-ho tot preparat per a un suposat cas que s'hagi d'adaptar la línia al futur.

De fet una cosa ben feta per Renfe (o_O m'extranya que es pugui dir una frase així d'aquest operador ferroviari) ha estat demanar els Civia amb possibilitat de canviar-los a l'ample internacional.

Efectivament la majoria de línies funcionen de manera independent sense interaccionar amb la resta de la xarxa, però tot i així sempre de tant en tant que hi hagi compatibilitat es força útil, exemples: entrada dels trens de la L1 per la connexió amb Renfe de Catalunya, desviament de trens Regionals pel túnel de Catalunya quan s'avaria un tren a Passeig de Gràcia, trasbassament de trens moderns de la L2 a la L4 on havien trens que calia renovar...

A més, el fet de normativitzar sempre evita maldecaps i problemes, de fet, és una tocada de nassos demanar a ALSTOM que faci trens d'ample ibèric per exemple, quan podria ser molt més econòmic demanar trens en ample internacional com la sèrie 9000 de metro que ha sortit molt més rentable ja que s'ha pogut fàbricar de manera més massiva no pas com la sèrie 6000 que només se n'han fet 10.

En qualsevol cas la reconversió de les línies d'amples dolents a ample internacional no crec que sigui una prioritat pel que es comenta perquè la connexió entre línies s'utilitza de molt de tant en tant, això si, quan es fa una estació nova o es demanen trens nous ja va be que es demani tot amb previsió per evitar-se problemes després.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 28/08/2008 15:32

Que yo sepa,cuando en los años 80 se hizo el soterramiento del "carrilet" entre Barcelona y Cornellà,ya se prepararon las vías y el gálibo de los túneles para cambiar la línea a ancho internacional si se juzgara necesario.

Y la prolongación al centro ya hace muchos años que se discute.

Sin ir más lejos el plan de metros del 84 preveía la prolongación hasta Universitat utilizando los túneles de la línea 2 (entonces sin servicio) desde sant Antoni,idea que no prosperó.

La duda que yo tengo,es que para prolongar la línea más allá de Pl.Espanya (sea por donde sea)será necesario reconstruir completamente la estación para cambiar la actual configuarción en fondo-de-saco por "pasante",y no soy ingeniero pero es obvio que tiene que tener una complejidad de narices.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/08/2008 15:53

sergi ha escrit:La duda que yo tengo,es que para prolongar la línea más allá de Pl.Espanya (sea por donde sea)será necesario reconstruir completamente la estación para cambiar la actual configuarción en fondo-de-saco por "pasante",y no soy ingeniero pero es obvio que tiene que tener una complejidad de narices.
En el cas de Pl. Espanya, la cosa encara és força fàcil: s'agafen les dues vies que estan a una cota més baixa (3 i 4?) per a continuar foradant, deixant les altres dues en funcionament perquè hi puguin continuar arribant trens. Potser caldrà tallar algun o altre servei, però l'estació pot mantenir-se perfectament operativa.

Per posar un exemple contrari, si algun dia foraden més túnel a partir de l'Av. Tibidabo, no hi haurà més remei que tenir l'estació fora de servei durant un temps.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 29/08/2008 9:15

Guigui ha escrit:
sergi ha escrit:La duda que yo tengo,es que para prolongar la línea más allá de Pl.Espanya (sea por donde sea)será necesario reconstruir completamente la estación para cambiar la actual configuarción en fondo-de-saco por "pasante",y no soy ingeniero pero es obvio que tiene que tener una complejidad de narices.
En el cas de Pl. Espanya, la cosa encara és força fàcil: s'agafen les dues vies que estan a una cota més baixa (3 i 4?) per a continuar foradant, deixant les altres dues en funcionament perquè hi puguin continuar arribant trens. Potser caldrà tallar algun o altre servei, però l'estació pot mantenir-se perfectament operativa.

Per posar un exemple contrari, si algun dia foraden més túnel a partir de l'Av. Tibidabo, no hi haurà més remei que tenir l'estació fora de servei durant un temps.
Efectivament, la nau de les vies 3 i 4 de Pl.Espanya està justament feta a una cota més baixa que la de les vies 1 i 2 per a poder fer un perllongament cap al centre que segons el Pla Director d'Infraestructures 2001-2010 ha de ser cap a Francesc Macià i més endavant cap a Gràcia o Provença, tot i que també s'ha parlat d'allargar-lo fins a Glòries i potser la zona del 22@. Però vaja, el què sembla que en principi està més clar és allargar-lo fins a Francesc Macià, tot i que de moment encara no s'ha fet res de res sobre això.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/08/2008 9:38

EUKibo ha escrit:Més val prevenir que curar.
[...]De fet una cosa ben feta per Renfe (o_O m'extranya que es pugui dir una frase així d'aquest operador ferroviari) ha estat demanar els Civia amb possibilitat de canviar-los a l'ample internacional.[...]
Crec que va ser el ministre Barrionuevo (sí, el que després va ser d'Interior, però que havia sigut de Transports, Turisme i Comunicacions del 88 al 91 i, finalment, condemnat pel cas GAL) que va promoure la decisió de construir l'AVE Madrid-Sevilla en ample normal (1435mm) i migrar tota la xarxa ferroviària a aquest mateix ample.

Des de llavors, en teoria, s'ha investigat i desenvolupat en els sistemes de doble ample, via de tres carrils o travesses adaptables als dos amples. I pel que fa al material rodant, en els plecs de condicions per als fabricants s'ha inclòs (teòricament, almenys) que sigui adaptable als dos amples de manera més o menys senzilla.

Pel que fa al tema del fil, seria molt convenient que FGC-LLobregat/Anoia es prolongués, almenys, per la Gran Via fins a Pl. Catalunya. Però si ha d'anar a Francesc Macià, que com a mínim connecti amb la renfe a Sants !!!

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 29/08/2008 10:44

No entenc per què és necessari obrir un segon túnel sota la Gran Via per fer-hi passar un túnel que farà exactament el mateix que el de la L1 però costant uns milions d'euros. A més, aquest túnel treuria espai al desitjat corredor ferroviari sota la Gran Via del nostre benvolgut santfeliuenc Santfeliuenc.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/08/2008 12:24

genissimon ha escrit:Pel que fa al tema del fil, seria molt convenient que FGC-LLobregat/Anoia es prolongués, almenys, per la Gran Via fins a Pl. Catalunya. Però si ha d'anar a Francesc Macià, que com a mínim connecti amb la renfe a Sants !!!
Una de les poques coses clares, si no l'única, del perllongament de la L8, és el traçat entre Pl. Espanya i Francesc Macià: Gran Via fins a tombar amunt per Entença (correspondència L5), abans d'enfilar l'Av. Josep Tarradellas. Per tant, no connectarà amb Sants.

A mi també em sembla una animalada, perquè aquest traçat no cobreix pas més àrea nova que si anés sota el Carrer Tarragona (saltant-se la parada semideserta de l'L3) però, en canvi, tindria una connectivitat molt més elevada.

Després diran que alguns afeccionats ens limitem a farcir els mapes de guixades, però els que tallen el bacallà no demostren fer-ho millor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 29/08/2008 20:40

Esque aquest túnel seria part del corredor ferroviari del Santfeliuenc. De fet hi circularien les línies 6 i 5 de Rodalies entre Espanya i Catalunya sense cap parada intermitja.

Crec que el túnel de la Gran Via que proposa el Santfe l'hauria d'explotar FGC amb les línies R6 i R5. De moment que es faci Espanya- Catalunya i posteriorment fins Glòries, Besòs i Sant Adrià.

A més, crec que el traçat proposat de la L8 és força bo, ja que el metro esta més per a distàncies mitjanes i per a fer correspondències que no pas una línia de Rodalies que cal que sigui ràpida i directa. Per això a Espanya s'haurien de separar els R6 i R5 dels L8 i S4 per poder els primer travessar Barcelona ràpidament i als segons per poder enllaçar amb la resta de la xarxa i la part central de Barcelona (Eixample).



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dissabte 30/08/2008 17:29

A mi que prollonguin la linea cap a Francesc Macià no em sembla bona idea, quan el tramvia creui la Diagonal (mes tard que d´hora es farà) i enllaci amb Glories es perd la meitad de ser d´aquesta prolongació de la L8.

En canvi Plaça Catalunya es el lloc pero on passen mes linies i permetria a la gent conectar-se amb Renfe......si algun dia es fa l´intercambiador central tal com algun cop s´ha comentat, l´actual estació de FGC de Catalunya seria passant i nomes necesitaria 2 de les vies que hi ha, la prolongacio de FGC Llobregat podria acabar aqui on ara son la L6 i L7, per exemple.......



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/08/2008 18:07

Connectar la L-A i la B-V i fer-ne una sola línia no té cap sentit, mirant el mapa. Com tampoc en té allargar la L-A per sota la Gran Via, perquè seria simplement duplicar el túnel de la L1.

El més lògic seria una reconfiguració profunda de les línies de metro i FGC, cosa que seria a molt més llarg termini i requeriria, entre d'altres, la unificació a ample UIC i la gestió conjunta de totes les línies. D'aquesta manera, aconseguiríem uns traçats més racionals i una millor distribució dels fluxos d'usuaris.

En aquest sentit, ja s'han fet vàries propostes al Fòrum, i m'atreviria a dir que qualsevol és millor que el que tenim.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 31/08/2008 0:35

Hola!

Prolongar la L-A sota la Gran Via o per sota d'on sigui, al meu entendre, que té sentit. La L-A és una línia de rodalia (tot i que ara FGC la gestiona de manera equivocada com si fos un metro, bé que ho pateixo com a olesà) i seria desitjable connectar Glòries, el 22@ i, qui sap en un futur, fins i tot el Barcelonès Nord i el Maresme, amb el Baix Llobregat i l'Anoia.

Perquè, senyors, jo encara no m'explico com una zona com el 22@ on hi ha un fotimer d'oficines (la meva anterior feina i l'actual són a aquest districte de Barcelona) però CAP LÍNIA DE RODALIA!!!...

És una altra de les moltíssimes deficiències de la xarxa ferroviària barcelonina. La resta, bé les coneixeu: inexistència de línies no radials, municipis d'importància sense connexió a una línia de ferrocarril, etc.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 31/08/2008 1:17

JaMiRo! ha escrit:La L-A és una línia de rodalia (tot i que ara FGC la gestiona de manera equivocada com si fos un metro, bé que ho pateixo com a olesà) i seria desitjable connectar Glòries, el 22@ i, qui sap en un futur, fins i tot el Barcelonès Nord i el Maresme, amb el Baix Llobregat i l'Anoia.
Amb la distància que hi ha entre les parades compreses entre Cornellà i Pl. Espanya, serà difícil gestionar mai la L-A com a línia de rodalia, tenint en compte que sempre hi caldran serveis de metro. En tot cas, caldria un túnel que agafi tota la Gran Via, des del Prat fins a Badalona, i si aquest fos de rodalia, sí que es podria complementar amb les diferents línies de metro que hi ha, tenint les parades següents: Europa-Fira, Espanya, Catalunya, Glòries. Al Prat, podria connectar amb St. Boi, tant que deliraven amb fer-hi arribar la L1.

Una petit reflex del que deia abans, quan em referia a una necessitat de reconfigurar a fons la xarxa ferroviària metropolitana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 15:59

Pujo el fil, ja que té una certa relació amb el túnel de la Diagonal, i per tal de que els usuaris més nous diguin la seva opinió sobre la qüestió. Seria el túnel la millor forma per enllaçar les dues línies urbanes de FGC?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 31/03/2010 19:35

metring ha escrit:Pujo el fil, ja que té una certa relació amb el túnel de la Diagonal, i per tal de que els usuaris més nous diguin la seva opinió sobre la qüestió. Seria el túnel la millor forma per enllaçar les dues línies urbanes de FGC?
Túnel sota la Diagonal? No ho crec, massa revolt, amb la simplicitat de fer-ne un directe sense estacions sota la Gran Via, enllaçar a Plaça Catalunya i marxar a un intercanviador de Glòries, o a l'Estació de França.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 19:40

Ho deia perquè s'havia parlat d'enllaçar les xarxes a Gràcia.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”