Tramvia per la Meridiana?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Es podria fer passar una línia de Tram per la Meridiana?

Si, des de l'alçada de Fabra i Puig
5
10%
Si, des de l'alçada de Can Dragó
12
23%
Si, des de Sagrera
10
19%
No, massa cotxes
2
4%
No, seria duplicar la L1 del metro
21
40%
Altres possibilitats (explicar, please)
2
4%
 
Vots totals: 52
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Tramvia per la Meridiana?

Entrada Autor: metring » Dimarts 31/05/2016 10:59

Carlos González ha escrit:Què passa, no puc parlar en un tema que per casualitat m'ho he trobat, i que a més, m'ha cridat l'atenció??????
Una mica de tranquil·litat. Si, es pot parlar del tema encara que sigui de 2010, però parlar tenint en compte això, no com si fes poc que s'ha escrit el darrer missatge. I la meva resposta seria que la L1 ja fa força anys que està al límit i que, o es fa tramvia, o s'afegeix al menys una altra via, com ja vaig parlar en un altre fil.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 31/05/2016 13:05

Podria servir d'aportació per al Metro, tot i haver-hi Rodalies que en poc temps et deixa al centre de la ciutat.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 31/05/2016 13:46

A veure... les coses no funcionen (o no haurien de funcionar) d'aquesta manera:
- Oh, mira! Tenim una avinguda ampla! Ei, i què tal si li posem un tramvia? Quedaria molt bonic!

Sinó d'aquesta altra:
- Tenim persones que volen anar del punt A al punt B de forma ràpida, econòmica, sostenible i eficient i no els estem donant la resposta adequada. Un tramvia seria la millor opció? Doncs a veure per on el podem fer passar

Primer és la necessitat. Després, ja buscarem la solució, però no al revés.
Això implica de vegades fer passar un tramvia per carrers estrets i tenir algunes avingudes amples sense tramvies, entre moltes altres coses. Són qüestions que no tenen (gairebé) res a veure.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 31/05/2016 21:16

Totalment d'acord amb el comentari anterior.

El tramvia es justifica a la Diagonal perquè és un eix molt carregat d'autobusos urbans. En canvi a la Meridiana hi ha molt pocs autobusos urbans, ja que hi circula la L1 i Rodalies en paral·lel. La major part dels busos que hi circulen són interurbans que no poden ser substituïts per un tramvia. Amb la futura línia de la Nova Xarxa (D40?) crec que la Meridiana quedaria ben coberta.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 31/05/2016 21:33

Sagrerenc ha escrit:Totalment d'acord amb el comentari anterior.

El tramvia es justifica a la Diagonal perquè és un eix molt carregat d'autobusos urbans. En canvi a la Meridiana hi ha molt pocs autobusos urbans, ja que hi circula la L1 i Rodalies en paral·lel. La major part dels busos que hi circulen són interurbans que no poden ser substituïts per un tramvia. Amb la futura línia de la Nova Xarxa (D40?) crec que la Meridiana quedaria ben coberta.
La PTP propuso hacer una especie de vial bus tipo BRT entre el viaducto Bus-VAO y La Sagrera, algo así. Serviría como entrada rápida a todos los buses interurbanos, podrían usarlo también los urbanos, y como es una avenida enorme no es grave que un vial así ocupe mucho espacio (al menos 4 carriles). Sería una infraestructura que se adaptaría tanto a la demanda del derrotero como a la avenida que recorrería. No entiendo como no se ha hecho aún.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 01/06/2016 20:25

Don Ramón ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Totalment d'acord amb el comentari anterior.

El tramvia es justifica a la Diagonal perquè és un eix molt carregat d'autobusos urbans. En canvi a la Meridiana hi ha molt pocs autobusos urbans, ja que hi circula la L1 i Rodalies en paral·lel. La major part dels busos que hi circulen són interurbans que no poden ser substituïts per un tramvia. Amb la futura línia de la Nova Xarxa (D40?) crec que la Meridiana quedaria ben coberta.
La PTP propuso hacer una especie de vial bus tipo BRT entre el viaducto Bus-VAO y La Sagrera, algo así. Serviría como entrada rápida a todos los buses interurbanos, podrían usarlo también los urbanos, y como es una avenida enorme no es grave que un vial así ocupe mucho espacio (al menos 4 carriles). Sería una infraestructura que se adaptaría tanto a la demanda del derrotero como a la avenida que recorrería. No entiendo como no se ha hecho aún.
Don Ramon et refereixes a fer un Carril del tipus MetroBus de Mexic? quan dius BRT?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 02/06/2016 11:02

Don Ramón ha escrit:La PTP propuso hacer una especie de vial bus tipo BRT entre el viaducto Bus-VAO y La Sagrera, algo así.
Com a "habitant" de la Meridiana et puc dir que no veig que hi hagi gaire problema de col·lapse per als busos entre el BUS-VAO i La Sagrera, ja que tenen carril exclusiu i no està saturat donat que la quantitat de taxis que hi passen és baixa. L'únic que els frena són els semàfors i això una plataforma diferenciada no ho solucionarà. Cosa diferent seria donar preferència semafòrica, cosa complicada, però això és independent de la plataforma.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 05/06/2016 22:51

wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:La PTP propuso hacer una especie de vial bus tipo BRT entre el viaducto Bus-VAO y La Sagrera, algo así.
Com a "habitant" de la Meridiana et puc dir que no veig que hi hagi gaire problema de col·lapse per als busos entre el BUS-VAO i La Sagrera, ja que tenen carril exclusiu i no està saturat donat que la quantitat de taxis que hi passen és baixa. L'únic que els frena són els semàfors i això una plataforma diferenciada no ho solucionarà. Cosa diferent seria donar preferència semafòrica, cosa complicada, però això és independent de la plataforma.
Solo hay carril bus entre Fabra i Puig y La sagrera, creo que la propuesta era hacer un vial entre el Bus-VAO y Fabra i Puig, el resto es de mi propia cosecha. Como usuario de los servicios en cuestión sé de primera mano que entre Torre Baró y La Sagrera se puede llegar a tardar sin problemas 15 minutos o más, lo cual es una velocidad comercial de 12km/h, totalmente lamentable considerando que solo hay una parada en Fabra i Puig.
Tampoco el carril bus lateral que hay entre Fabra i Puig y La Sagrera es gran cosa, más veces que no el bus tiene que esquivar algun otro vehículo, bus urbano, taxi, coche, y pierde valioso tiempo. De nuevo, hablo como usuario, y no como vecino.
Los carriles bus laterales son inherentemente más lentos que los viales centrales, por tener que acoger los giros a la derecha, que es una de las cosas que más ralentiza los buses en Barcelona. La prioridad semafórica por la misma razón es más complicada con carriles bus laterales que con un vial central.
El vial bus, al menos entre el final del Bus-VAO y Fabra i Puig ayudaría enormemente a la calidad del servicio de bus. Pero vaya, ya sé que cualquier cosa que proponga la PTP solo por el hecho de proponerla la PTP nunca será lo bastante buena para usted.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/06/2016 23:30

Que yo sepa, aquí la mayoría estamos de acuerdo con la unión de los tranvías, le guste o no a la PTP.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 05/06/2016 23:36

Don Ramón ha escrit:Solo hay carril bus entre Fabra i Puig y La sagrera
No, el carril bus comença a Rio de Janeiro:
https://www.google.es/maps/@41.4421792, ... a=!3m1!1e3
De tota manera sí que és absurd que hi hagi carril només d'entrada i no de sortida, quan hi ha espai més que suficient per fer-lo ja que els carrils són molt més amples de l'habitual (abans era autopista) i també hi ha un voral més que generós. És a dir que és una qüestió només d'una mica de pintura i ja està.
Los carriles bus laterales son inherentemente más lentos que los viales centrales, por tener que acoger los giros a la derecha, que es una de las cosas que más ralentiza los buses en Barcelona.
Sí, però fan que no puguin esser utilitzats pels autobusos "locals" com el 62. Clar que en aquest cas tampoc és tan greu perquè les freqüències del 62 no és que siguin gran cosa.
Don Ramón ha escrit: ya sé que cualquier cosa que proponga la PTP solo por el hecho de proponerla la PTP nunca será lo bastante buena para usted.
És una llàstima espatllar un bon missatge amb una frase final com aquesta. Però bé, és el que hi ha...



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 15/06/2016 12:30

wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit: ya sé que cualquier cosa que proponga la PTP solo por el hecho de proponerla la PTP nunca será lo bastante buena para usted.
És una llàstima espatllar un bon missatge amb una frase final com aquesta. Però bé, és el que hi ha...
Haya paz... Y que la sangre no llegue al río.



adriballesterg
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: adriballesterg » Diumenge 12/08/2018 19:50

Home, m'imagino la sortida de les autopistes cap a Montcada i Reixac amb un tramvia tipus la Via VAO i penso que li donaria un toc futurista. Cap al Vallès hi ha llocs molt mal comunicats, com Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Palau-Solità i Plegamans. Hi ha el projecte del Tramvallès, ja aprovat que enllaçaria Montcada i Reixac, Ripollet, Cerdanyola, la UAB, i fins a Sabadell i Terrassa. No sé si una opció seria fer-lo arribar a la Meridiana... Jo sóc de Santa Coloma i no m'imagino un tramvia des de la Meridiana francament, perquè ja tenim el metro que hi va. A Santa Coloma el que volem és una estació de Renfe, que estaria propera a Can Zam, però a l'altra banda del riu, pel què caldria fer un pont i sobre les vies existents de Renfe només caldria fer-hi andanes. Santa Coloma és molt complicada i em sembla que mai arribarà el tren, perquè es una vall tancada per muntanyes i no hi ha sortida, però abans també deien que el metro no hi arribaria mai pel nivell freàtic del Besòs i ara tenim dues línies. L'altra demanda de Santa Coloma és el trambesòs que vingués des de Sant Adrià.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/08/2018 21:33

El TRAMVallès està igual que la idea de fer la L12 fins a Castelldefels... morta.

Aquest projecte malauradament va ser abandonat ja no s'ha tornat a parlar, el que si està licitat per part de la PDI, és el traçat que has esmentat. (UAB-Cerdanyola-Montcada)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”