Propongo esta red de regionales para Catalunya

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Rodalies a Tarragona

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 07/05/2018 21:31

Ojo amb pujar més serveis a Figueres per LAV fins que no estigui acabada la MAT: recordem que els mercaderies estan limitats de tonelatge i s'han de creuar en parat amb els trens de viatgers.
Això també val per l'allargament dels 130.
Que, per cert ja que s'hi han de posar que habilitin de cop 104, 114, 121 i 130 en el BCN - Figueres



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 07/05/2018 22:26

ortegote ha escrit:
trensmat ha escrit:Yo pienso que la línea Tortosa - Barcelona Sants (por vía Camp de Tarragona) sus trenes deberían de finalizar en Figueres - Vilafant, ya que la estación de Sants no dispone de tantas vías TAV para todos los trenes de alta velocidad y hasta que la eterna estación de la Sagrera no este acabada sería una solución provisional.

Que os parece.
Depende si la parada es breve no haria falta podrian descansar en Tortosa, es decir llegada a Sants a las 14;50h y salida a las 15h a Tortosa, con 10 minutos es Suficiente.
No veo Yo a Renfe creando una red de Regionales Rapidos de Totosa a Figueres.

Lo que veo es que en Tortosa se van a tirar de los pelos cuando vean los Precios, por que van a subir y mucho.
La respuesta de la gente de Salou cuando vea que o tiene que perder tiempo para ir a la nueva estación de Cambrils o ir a Salou Port Aventura y hacer Transbordo para llegar a Barcelona.

El problema es que ni el Gobierno Central ni la Generalitat van a dar la nueva Información de manera correcta y entendeible hasta que esto ya este en marcha, por que pueden perder votos en las proximas Municipales, aunque conociendo el nivel de Borreguismo hasta les venderan la moto a los de Salou y Pere Granadaos ganara con mayoria absoluta,
Saludos.
Exactamente por desgracia todo es por el dichoso electoralismo.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 07/05/2018 22:31

albe6 ha escrit: Que, per cert ja que s'hi han de posar que habilitin de cop 104, 114, 121 i 130 en el BCN - Figueres
A qui hauran d'habilitar és als maquinistes, perquè els trens ja ho estan. De fet, alguna vegada un 114 hi ha pujat en proves.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 29/07/2018 23:03

Hi ha una cosa que no entenc...

Als suposats projectes de Rodalies, tenen pensat per els Regionals Sud que acabin a Sant Andreu Comtal, però clar son dos vies només.
Vaig veure a Internet que antigament tenia una platja de vies però per les obres d'AVE es van treure la resta deixant dos passants i fer passar els regionals cap a l'Estació de França.


Organitzacions sense ànim de lucre i altres pàgines webs han parlat sobre de tornar a recuperar l'estació de Sant Andreu Comtal i de la nova estació de la Sagrera, fins i tot PTP proposava la seva última al·legació del Pla de Rodalies (Pla que estic d'acord) en fer que els Regionals Sud parin a SAC i els Regionals Nord i segurament la R12 per l'Aeroport...

Què faran llavors amb l'Estació de França??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 30/07/2018 10:18

Carlos González ha escrit:Hi ha una cosa que no entenc...

Als suposats projectes de Rodalies, tenen pensat per els Regionals Sud que acabin a Sant Andreu Comtal, però clar son dos vies només.
Vaig veure a Internet que antigament tenia una platja de vies però per les obres d'AVE es van treure la resta deixant dos passants i fer passar els regionals cap a l'Estació de França.


Organitzacions sense ànim de lucre i altres pàgines webs han parlat sobre de tornar a recuperar l'estació de Sant Andreu Comtal i de la nova estació de la Sagrera, fins i tot PTP proposava la seva última al·legació del Pla de Rodalies (Pla que estic d'acord) en fer que els Regionals Sud parin a SAC i els Regionals Nord i segurament la R12 per l'Aeroport...

Què faran llavors amb l'Estació de França??
Sinceramente creo que hasta que no este terminada la zona de Sagrera y la nueva estacion de Sant Andreu comptal no se podra hacer nada de nada.
desconozco como sera la nueva SAC soterrada y cuantas vias tendra asi que no se si volveria a ser termino de los regionales.

La estacion de Francia? pues como hasta ahora o valvula de escape o tirarla al suelo y hacer pisos, total los que van a decidir son Politicos.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 30/07/2018 11:20

De hablar de si será término de los Regionales Sur se ha dicho que será así, mi duda es como se hará, según leí en páginas web, que paran en la Estación de Francia de manera provisional...

Porque claro, ahora no está construida la estación de la Sagrera (Ni Torrassa tampoco) ni tampoco está la playa de vías de SAC, que ya no existen y las quieren volver a hacer y se ha dicho que en otoño mostrarían la idea que quieren llevar a cabo la estación de SAC.

Les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal es licitaran a la tardor

https://www.andreuenc.cat/politica/2018 ... -la-tardor


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 30/07/2018 12:24

trensmat ha escrit:Yo pienso que la línea Tortosa - Barcelona Sants (por vía Camp de Tarragona) sus trenes deberían de finalizar en Figueres - Vilafant, ya que la estación de Sants no dispone de tantas vías TAV para todos los trenes de alta velocidad y hasta que la eterna estación de la Sagrera no este acabada sería una solución provisional.

Que os parece.
Per fer totes les parades entre Tarragona i Tortosa ja hi ha els regionals normals. Aquests serveis ràpids en aquest tram nomes haurien de parar a l Aldea i a Camp de Cambr... vull dir Cambrils Nord.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 30/07/2018 15:30

robertotlh ha escrit:
trensmat ha escrit:Yo pienso que la línea Tortosa - Barcelona Sants (por vía Camp de Tarragona) sus trenes deberían de finalizar en Figueres - Vilafant, ya que la estación de Sants no dispone de tantas vías TAV para todos los trenes de alta velocidad y hasta que la eterna estación de la Sagrera no este acabada sería una solución provisional.

Que os parece.
I Girona? Girona té 4 vies de les quals només s'usen 2. No crec que hi hagués gaire problema en usar-les per finalitzar alguns serveis, que al cap i a la fi tampoc en són tants.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 30/07/2018 17:26

Carlos González ha escrit:Organitzacions sense ànim de lucre i altres pàgines webs han parlat sobre de tornar a recuperar l'estació de Sant Andreu Comtal i de la nova estació de la Sagrera, fins i tot PTP proposava la seva última al·legació del Pla de Rodalies (Pla que estic d'acord) en fer que els Regionals Sud parin a SAC i els Regionals Nord i segurament la R12 per l'Aeroport...

Què faran llavors amb l'Estació de França??
La PTP, així com la Generalitat, no concebeixen altre model ferroviari que el passant... No assumeixen que una estació de terme pot ser (i està sent) molt útil.

Creuen que la Bifurcació Aragó té la culpa de tots els mals. Però, en comptes de proposar un salt de moltó, volen eliminar-la del servei. Tot per una "obsessió passant" que veuen idíl·lica sense pensar-hi massa més.

Però, aquest model "polític" no coincideix amb el parer dels tècnics ferroviaris ni d'Adif, que han aturat en diverses ocasions els intents de desmantellar l'EdF.
ortegote ha escrit:desconozco como sera la nueva SAC soterrada y cuantas vias tendra asi que no se si volveria a ser termino de los regionales.
La nueva SAC será de 4 vías y 2 andenes (indéntica a El Clot-Aragó). De estas, 2 vías para la R2/R11 (línia Granollers) y 2 vías para la R3 (Ramal Aigües).

Además, La Sagrera (AV) con 8 vías ibéricas (4 de las cuales pasantes por fuerza) sólo deja lugar a 4 vías de estacionamiento.
Inasumible para tanto regional:

Imatge

Por ello, se "inventaron" lo del terminal-apartador en La Llagosta; que parece haber quedado "aparcado" al suponer llevar trenes vacíos a varios kilómetros.

Queda probado, una vez más, que la Est. de França es un terminal de estacionamiento muy útil y de gran capacidad para Servicios Regionales, MD y LD ibéricos. Y que el tándem Sagrera-St. Andreu C. difícilmente puede asumir tanto regional estacionado.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 30/07/2018 20:05

A veure... només volia preguntar què passaria amb l'Estació de França i com seria l'estació de SAC... perquè segons m'havien dit, i a Internet es veia que Sant Andreu Comtal era abans la capçalera dels Regionals Sud. I que si estan a l'Estació de França es per què es suposa que era provisional.

No dic que no a l'Estació de França... de fet penso que el Pla que pensava PTP estaria també be si els Regionals Sud acaben per l'Estació de França com fan actualment, però. Per què un salt de moltó??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 30/07/2018 20:40

Carlos González ha escrit:A veure... només volia preguntar què passaria amb l'Estació de França i com seria l'estació de SAC... perquè segons m'havien dit, i a Internet es veia que Sant Andreu Comtal era abans la capçalera dels Regionals Sud. I que si estan a l'Estació de França es per què es suposa que era provisional.

No dic que no a l'Estació de França... de fet penso que el Pla que pensava PTP estaria també be si els Regionals Sud acaben per l'Estació de França com fan actualment, però. Per què un salt de moltó??
En teoría decían que iban a quedar como 3 o 4 vías en Sant Andreu, no estoy seguro. Yo creo que deberían dejar la estación de Francia como término para todas las líneas de regionales y larga distancia, y hasta se podría plantear en finalizar el AVE allí.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 30/07/2018 20:49

Renfe445 ha escrit:
Carlos González ha escrit:A veure... només volia preguntar què passaria amb l'Estació de França i com seria l'estació de SAC... perquè segons m'havien dit, i a Internet es veia que Sant Andreu Comtal era abans la capçalera dels Regionals Sud. I que si estan a l'Estació de França es per què es suposa que era provisional.

No dic que no a l'Estació de França... de fet penso que el Pla que pensava PTP estaria també be si els Regionals Sud acaben per l'Estació de França com fan actualment, però. Per què un salt de moltó??
En teoría decían que iban a quedar como 3 o 4 vías en Sant Andreu, no estoy seguro. Yo creo que deberían dejar la estación de Francia como término para todas las líneas de regionales y larga distancia, y hasta se podría plantear en finalizar el AVE allí.
O eso, o hacer que los Regionales Norte paren por el Aeropuerto, si se puede...

Está bien la idea de que todos los regionales acaben en la Estación de Francia, pero los R11 si acaban en la Estación de Francia, los de la provincia de Girona quizá les mataría a los de ADIF si les quitan el trayecto de Barcelona.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 30/07/2018 22:29

Carlos González ha escrit:O eso, o hacer que los Regionales Norte paren por el Aeropuerto, si se puede...

Está bien la idea de que todos los regionales acaben en la Estación de Francia, pero los R11 si acaban en la Estación de Francia, los de la provincia de Girona quizá les mataría a los de ADIF si les quitan el trayecto de Barcelona.
Pues que hagan transbordo en Clot si quieren continuar el trayecto a Sants y posteriores.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 30/07/2018 23:34

Que estoy hasta de acuerdo, y pienso que es la mejor opción, pero los más locos del tema matarían a palos si llega a pasar realmente eso...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dimarts 31/07/2018 21:59

[quote="Carlos González"
Organitzacions sense ànim de lucre i altres pàgines webs han parlat sobre de tornar a recuperar l'estació de Sant Andreu Comtal i de la nova estació de la Sagrera, fins i tot PTP proposava la seva última al·legació del Pla de Rodalies (Pla que estic d'acord) en fer que els Regionals Sud parin a SAC i els Regionals Nord i segurament la R12 per l'Aeroport...

Què faran llavors amb l'Estació de França??[/quote]

Al meu entendre portar la R12 a l'aeroport té sentit i va en la línia del que demanen alguns alcaldes del Vallès. Així es revitalitza la línia i permet una connexió en transport públic entre la Catalunya Central i l'aeroport.
Pel que fa als regionals del nord, la idea és connectar l'aeroport de Girona amb el del Prat amb alta velocitat, no? :P



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 31/07/2018 22:16

jmroig ha escrit:[quote="Carlos González"
Organitzacions sense ànim de lucre i altres pàgines webs han parlat sobre de tornar a recuperar l'estació de Sant Andreu Comtal i de la nova estació de la Sagrera, fins i tot PTP proposava la seva última al·legació del Pla de Rodalies (Pla que estic d'acord) en fer que els Regionals Sud parin a SAC i els Regionals Nord i segurament la R12 per l'Aeroport...

Què faran llavors amb l'Estació de França??
Al meu entendre portar la R12 a l'aeroport té sentit i va en la línia del que demanen alguns alcaldes del Vallès. Així es revitalitza la línia i permet una connexió en transport públic entre la Catalunya Central i l'aeroport.
Pel que fa als regionals del nord, la idea és connectar l'aeroport de Girona amb el del Prat amb alta velocitat, no? :P[/quote]
Francament, 3 trens al dia cap a l'Aeroport no revitalitza res. A l'Aeroport ja hi va la R2N (i en un futur, imagino que rescataran la R10 quan obrin la nova variant), pel que tota la gent del Vallès només ha de fer un senzill transbord des de el seu R4 a Sants. L'accés a l'Aeroport ara per ara és un problema de freqüència, i veurem si amb la nova variant i línia es pot fer alguna cosa per ampliar-la, poder a 10 minuts. No crec pas que hi hagi amb això gaire demanda més com per enviar línies de Rodalies i Regionals a allà.

L'Estació de França, llevat l'ajuntament presioni per fer pisos, es mantindrà doncs per Adif és un salvavides altament important per la xarxa, ni que sigui funcionant només amb serveis de llarga distància. A Barcelona no hi ha pas cap altre lloc on deixar trens, ja que tota la infraestructura ha estat reduïda al no res (accessos a Sants des de el Prat, La Sagrera, Triangle i Sant Andreu. La mateixa estació de França ha perdut espai, túnel del Gornal, etc...)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 31/07/2018 22:29

Al fil de Tarragona s'ha arribat a parlar del tercer carril... Hi ha possibilitat de que els trajectes de Regionals per Barcelona (concretament els Rodalies Barcelona) siguin en tercer carril també?? ... no dic que ho proposi, dic que si es veurà probablament això.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 31/07/2018 23:26, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 31/07/2018 22:46

Carlos González ha escrit:Al fil de Tarragoan s'ha arribat a parlar del tercer carril... Hi ha possibilitat de que els trajectes de Regionals per Barcelona (concretament els Rodalies Barcelona) siguin en tercer carril també?? ... no dic que ho proposi, dic que si es veurà probablament això.
El tercer carril es principalment pel corredor meditarrani i en essència per donar continuïtat als trens de mercaderies en ample internacional. No està previst que el tercer carril s'usi per trens de passatgers, llevat de tots aquells que poden usar la línia d'AV entre Tarragona i Barcelona.

Aquest invent és molt car, tant de muntar com el propi manteniment. Així que només s'usa en els trams imprescindibles i per ser on som, "d'aquella manera" en alguns llocs.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 31/07/2018 22:55

La idea en ADIF des de abans de la crisis és portar la R4 a l'aeroport, segons posa als PDI. També es podria portar la R12, suposo...?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 31/07/2018 23:23

Miquel ha escrit: El tercer carril es principalment pel corredor meditarrani i en essència per donar continuïtat als trens de mercaderies en ample internacional. No està previst que el tercer carril s'usi per trens de passatgers, llevat de tots aquells que poden usar la línia d'AV entre Tarragona i Barcelona.

Aquest invent és molt car, tant de muntar com el propi manteniment. Així que només s'usa en els trams imprescindibles i per ser on som, "d'aquella manera" en alguns llocs.
Saps perquè ho comentava?? Deies que...
Miquel ha escrit:A Barcelona no hi ha pas cap altre lloc on deixar trens, ja que tota la infraestructura ha estat reduïda al no res (accessos a Sants des de el Prat, La Sagrera, Triangle i Sant Andreu. La mateixa estació de França ha perdut espai, túnel del Gornal, etc...)
Se sap que volen fer capçalera per Sant Andreu Comtal tenint en compte que cal re-fer l'estació posant més vies... però la resta de la infraestructura??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”