S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

S'hauria de tornar a obir el passadís?

Si, el camí entre Renfe i L3 del metro seria molt més cómode
10
59%
Si, com a reforç per a l'accés actual entre L1 i L3
5
29%
No, no val la pena
0
No hi ha cap vot
Altres (especificar)
2
12%
 
Vots totals: 17
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22690
Ubicació: Fabra i Puig

S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/11/2008 16:29

Obro aquest fil per copsar les vostres opinions, sobre si s'hauria o no de reobrir l'antic accés de Catalunya línia 3, que donava a les dues obertures del costat del túnel cantó montanya, que van a parar al vestíbul central, i del que es parla al fil http://transport.cat/download/file.php?id=1409 . Aquell vestíbul va ser tancat a mitjans dels 80, i si es reobrís, seria útil per comunicar més directament Renfe i L3, en lloc d'haver de sortir al carrer, o de travessar el llarg passadís d'enllaç entre l'estació de la línia 1 i la 3. Què creieu vosaltres?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/11/2008 16:37

A Catalunya caldria menys reobrir aquest passadís sinó adecentar l'actual connexió entre la L1/Renfe i la L3. Aquell passadís no és gens llarg, però la seva estretor en fa la impressió. S'hauria d'eixamplar considerablement, amb rampes que permetin creuar per sota la quàdruple via de la Ronda Universitat. Un altre enllaç que corre molta més pressa és entre FGC i L1/Renfe.

Perquè, amb tant silenci administratiu, cal suposar que el projecte de macrointercanviador ha quedat ben arraconat, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/11/2008 16:39

Guigui ha escrit:A Catalunya caldria menys reobrir aquest passadís sinó adecentar l'actual connexió entre la L1/Renfe i la L3. Aquell passadís no és gens llarg, però la seva estretor en fa la impressió.
sorry, però no entenc l'expressió :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/11/2008 16:53

metring ha escrit:
Guigui ha escrit:A Catalunya caldria menys reobrir aquest passadís sinó adecentar l'actual connexió entre la L1/Renfe i la L3. Aquell passadís no és gens llarg, però la seva estretor en fa la impressió.
sorry, però no entenc l'expressió :nose
Vull dir que l'actual passadís de connexió entre L1, Renfe i L3 és totalment insuficient, a més de no adaptat a PMR. Per tant, trobo que corre molta més pressa ampliar-lo i adecentar-lo que no pas reobrir l'accés de la L3 al centre de la plaça.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 26/11/2008 17:39

Jo he votat per la primera opció, crec que seria de molta utilitat.


Salutacions



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 26/11/2008 19:58

Hola,

Para mi el intercambiador de Pza. Cataluña es anticuado, viejo, obsoleto, kilométrico en cuestión de pasillos y conexiones y debería ser reformado de arriba abajo y por completo de la mano de un redireccionamiento de líneas de metro que tendría que afectar a las líneas del entorno para redirigir la L4 y convertirla en circular, la L3 en diagonal ascendente, etc.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 782
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 26/11/2008 20:20

Nomes recordar que aquest pasadis ja va ser reobert temporalment quand es feian obras de remodelació del pasadis d'enllaç de L1-L3.

Per aixo calía sortir de la L1, passar per davant de la Comisaría del Metro, i entrar per aquest acces a la L-3.

Quand es van acabar las obras, va tornar a ser clausurat.

Altres posibilitats de reobrir passadisos a Catalunya son els dos accesos que sortían al Centre de la Plaça de la L-3 (un em sembla que encara funciona), i el pasadis que unía la sortida de L-3 del costat Rambles directament amb l'estació de FGC.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/11/2008 14:02

foronda 141 ha escrit:Nomes recordar que aquest pasadis ja va ser reobert temporalment quand es feian obras de remodelació del pasadis d'enllaç de L1-L3.

Per aixo calía sortir de la L1, passar per davant de la Comisaría del Metro, i entrar per aquest acces a la L-3.

Quand es van acabar las obras, va tornar a ser clausurat.

Altres posibilitats de reobrir passadisos a Catalunya son els dos accesos que sortían al Centre de la Plaça de la L-3 (un em sembla que encara funciona), i el pasadis que unía la sortida de L-3 del costat Rambles directament amb l'estació de FGC.

Salutacions.
El passadís que esmentes, el van reobrir, i només va durar un any, per culpa del vandalisme.

Sobre el passadís del que parlo jo, es podria adaptar a PMR i ampliar?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4229
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 28/11/2008 14:24

D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 28/11/2008 16:58

victorcasta ha escrit:D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
És que actualment, per anar a la L1 i Renfe de qualsevol lloc que no sigui la L3, és més ràpid fer-ho en superfície. En el cas d'FGC, venint de la sortida de Bergara.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3425
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 28/11/2008 17:54

victorcasta ha escrit:D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
Si que ha passat, si, fa com uns 4 anys un senyor va caure i el metro el va atropellar, va quedar molt greu. A sobre l'andana de L3 rellisca força. >:(



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 28/11/2008 18:16

Home, seria útil però com a reforç. Potser seria millor una connexió cap a PDF, per comunicar les dos línies de renfe, i precisament això de la connectivitat renfe-metro-fgc ;)
Però abans, una millora a tota Pl.Catalunya doncs que seria necessari. Hi ha l'ascensor de renfe que s'avaria sovint, una neteja que deixa molt que desitjar, i una estació no molt capacitada per la tarea que fa, al meu veure. Es tindrien que unir les andanes de renfe i de la L1, com es fa a Palma, un eixamplament, i precisament reobertura d'aquest passadís que roman tancat, per la L3. I no seria gens difícil, crec, unir amb un passadís Pl.Catalunya i Universitat, per tal d'afavorir la connectivitat amb la L2.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/12/2008 20:22

Guigui ha escrit:
victorcasta ha escrit:D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
És que actualment, per anar a la L1 i Renfe de qualsevol lloc que no sigui la L3, és més ràpid fer-ho en superfície. En el cas d'FGC, venint de la sortida de Bergara.
Cert, realment és feixug anar de Renfe a línia 3 del metro o FGC. Amb el passadís reobert, es comunicarien bé Renfe i L3, però i què es podria fer per connectar millor Renfe i FGC?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/12/2008 22:18

metring ha escrit:Cert, realment és feixug anar de Renfe a línia 3 del metro o FGC. Amb el passadís reobert, es comunicarien bé Renfe i L3, però i què es podria fer per connectar millor Renfe i FGC?
Un macrointercanviador amb una rotonda subterrània entre la superfície i les vies, que permetés un accés directe a tots els modes de ferrocarril que hi passin.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 843
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 03/12/2008 13:25

Em sembla que la Plaça Catalunya és com un formatge de gruyere, está plena de estacions de metro, túnels i sobretot hi ha varis Parkings subterranis, em suposo que deu ser molt difícil reorganitzar les estacions e intercanviadors sense tocar els múltiples Parkings que hi ha, tot alló sembla com un castell de cartes, s'aguanta en un difícil equilibri, i fer obres suposaria una afectació important al trafic rodat en superfície, em sembla...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4229
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 03/12/2008 14:19

Per molt difícil que pugui ser, és possible fer-ho, ja que la pensen foradar per crear la cua de maniobres d'FGC.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/12/2008 15:55

No tocar els pàrquings, això és el que voldrien els talibans del cotxe privat. Però quan s'arriben a enderrocar cases centenàries per deixar pas a autopistes i LAVs, tocar un aparcament per fer lloc al metro o a rodalies, de manera que se'n beneficiïn infinitament més usuaris que els que hi deixen el seu vehicle, no hauria de treure la son a ningú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”