Pàgina 1 de 1

Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Dimecres 21/01/2009 18:05
Autor: metring
Tots coneixem algun cas en que, en una estació, cal encaixar els trens, per tal que totes les portes càpiguen a l'andana, o bé dirèctament, hi ha algún cotxe que no s'arriba a obrir, com passa a FGC a Peu del Funicular, si no recordo malament. En d'altres casos, no és tant evident, per exemple, a les estacions més antigues de la L1, les andanes són justes, i a Espanya, per exeple, cal entrar la cabina al túnel. Coneixeu més casos?

Allargaments i allargaments ben fets

Publicat: Dimecres 21/01/2009 18:12
Autor: Guigui
També cal allargar St. Gervasi. No tinc massa clar que les obres que hi fan ho incloguin.

Ja posats, crec que caldria corregir l'allargament que, ja fa algunes dècades, es va fer a les estacions de la L3 compreses entre Fontana i Pg. de Gràcia, ja que la part final del costat mar fa pendent.

Re: Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Dimecres 21/01/2009 19:35
Autor: 122-042-132
Les obres que és fan a Sant Gervasi incouen l'allargament de les andanes, per permetre l' entrada de quatre cotxes.

Caldria allargar les de plaça Catalunya de FGC, ja que hi ha andanes que només poden acollir tres cotxes, encara que si encaixen fins a quatre corxes. Tanmateix les vies 1 i 2 disposaran d'andanes llargues un cop es facin les obres de la cua de maniobres.
Ben cordialment.

Re: Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Dimecres 21/01/2009 22:20
Autor: 437.001
El cas del metro el conec menys.

Crec que comença a ser hora de parlar seriosament de trens de sis cotxes a la xarxa Vallès de FGC, a totes les línies (Tibidabo, Reina Elisenda, Sabadell i Terrassa).
I com que això no és possible actualment degut a les andanes massa curtes, s´hauria de començar a pensar en allargar-les per a fer-hi caber sis cotxes.
És bastanta pasta a priori, però se li pot guanyar bastant de passatge al bus i al cotxe, no creieu?

A la xarxa Llobregat-Anoia, corregiu-me si m´equivoco, però crec que totes les estacions estan preparades per a trens de sis cotxes 8o el que és el mateix, trens 213 en doble composició).

Re: Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Dimecres 21/01/2009 23:01
Autor: ferroviario_catalan
437.001 ha escrit:Crec que comença a ser hora de parlar seriosament de trens de sis cotxes a la xarxa Vallès de FGC, a totes les línies (Tibidabo, Reina Elisenda, Sabadell i Terrassa).
I com que això no és possible actualment degut a les andanes massa curtes, s´hauria de començar a pensar en allargar-les per a fer-hi caber sis cotxes.
Entonces tambien tendrian que comprar nuevas unidades de 3 vagones, ya que las 112, tienen 4 coches... Eso de aqui hasta que se haga(si se hace) no estaremos aqui para verlo no...
437.001 ha escrit:A la xarxa Llobregat-Anoia, corregiu-me si m´equivoco, però crec que totes les estacions estan preparades per a trens de sis cotxes 8o el que és el mateix, trens 213 en doble composició).
Todas estan preparadas, si, pero os digo que en Cornella-Riera, una doble de 213, entra justita justita....

Re: Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Dimecres 21/01/2009 23:54
Autor: visir5704
En el cas del metro totes les estacions permeten els trens quíntuples que actualment hi presten servei, algunes estacions de la línia 2 sí que estan preparades per a 6 cotxes però és difícil que sigui aprofitable mai.

En el cas de FGC B-V, tenim clar el cas de Peu del Funicular, en el cas de la resta d'estacions són adequades per la idea que hi havia en aquell moment, però la realitat és que aquesta idea ha quedat desbordada amb l'actualitat, en el cas d'estacions en superfície algunes estan preparades per a trens de 6 cotxes, les subterrànies són difícilment prolongables i s'ha desaprofitat algunes reformes recents per preveure-ho i en molts casos si no tots suposaria tenir part de l'estació en declivitat i estaria hipotecada a una reforma profunda de Plaça Catalunya, com ara la que està prevista amb la famosa cua de maniobres o bé renunciar a mantenir alguna de les estacions, malgrat tot en aquest cas cal un nou corredor paral·lel a l'actual que permeti absorbir la seva demanda així com millorar el servei oferint-lo més ràpid.

En el cas de FGC L-A totes les estacions subterànies haurien de tenir una longitud de 150 metres per permetre trens 213 en triple, malgrat tot FGC des de fa molts anys ha previst en aquella línia cada cop menys trens en doble incrementant la freqüència en detriment de la velocitat dels trens fins al punt de l'absurd en alguns casos, en qualsevol cas una aposta així necessitaria un canvi de política d'empresa.

Re: Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Divendres 23/01/2009 1:36
Autor: 437.001
Más que unidades de 3 coches, creo que se podrían añadir 2 coches a cada unidad 112.
Y lo mismo a las 213.

En cuanto a las estaciones subterráneas, sería muy muy caro, cierto, e implicaría cortes muy molestos, pero es que cuanto más se tarde en hacerlo va a ser peor, la líniea del Vallés va camino ed la saturación absoluta.

Re: Quines andanesde metro i FGC s'haurien d'allargar?

Publicat: Divendres 23/01/2009 1:38
Autor: 437.001
visir5704 ha escrit:
En el cas de FGC B-V, ... , malgrat tot en aquest cas cal un nou corredor paral·lel a l'actual que permeti absorbir la seva demanda així com millorar el servei oferint-lo més ràpid.
Per fi, per fi algú que ho diu!!!

Sinergies

Publicat: Divendres 23/01/2009 10:14
Autor: Guigui
437.001 ha escrit:En el cas de FGC B-V, ... , malgrat tot en aquest cas cal un nou corredor paral·lel a l'actual que permeti absorbir la seva demanda així com millorar el servei oferint-lo més ràpid.
En certa manera, ja existeix un corredor paral·lel entre Gràcia i Pl. Catalunya. És la L3. Per tant, es tracta de veure què es fa amb Gràcia-Sarrià. Hi ha dues opcions:

1. Es construeix un nou túnel a partir de Sarrià, que vagi a trobar Francesc Macià i segueixi Urgell avall, fins a Drassanes o, si voleu, fins i tot, fins a l'Estació de França. Seria per als actuals serveis S i enllaçaria amb el metro (L5 Hospital Clínic, L1 Urgell, L2 St. Antoni, L3 Paral·lel o Drassanes). El túnel sota Via Augusta quedaria per la L6.

2. Es perllonga la L7 en direcció Francesc Macià i Montjuïc des de Pl. Molina. El túnel de Via Augusta quedaria per als serveis S, i la L6 es restringeix a Sarrià, potser oferint un nou enllaç fins a Francesc Macià per connectar millor amb la resta de la xarxa.

I a Fabra i Puig?

Publicat: Dimarts 03/02/2009 9:45
Autor: metring
Fa dies que observo una cosa, i és que amb els nous trens 6.000 i els 4000 reformats, a l'estació de Fabra i Puig, quan s'aturen els trens en sentit Fondo, sembla que no hi hagi espai en el cotxe del darrera, perquè la porta del final queda aturada davant d'un ferro que hi ha al final de l'andana lateral, i cada dos per tres, la gent hem de fer filigranes per poder sortir, o directament, anar a la porta del costat o sortir per l'andana del darrera. Ho heu observat? S'han quedat curtes les andanes, i per això costa d'"encaixar" el tren? O és que els nous són més llargs?

Semblant a Pg. de Gràcia

Publicat: Dimarts 03/02/2009 11:26
Autor: Guigui
No conec Fabra i Puig, però una cosa semblant passa a Passeig de Gràcia L3 en sentit Zona Universitària. En aquest cas, és una qüestió de l'ATO que fa que el tren s'aturi més enrere, i sembla que de moment no té solució. Això passa tant amb 3000, 3000R com 5000, cosa que em fa pensar que a Fabra i Puig no tingui a veure amb les sèries noves o reformades.