Quines estacions es podrien tancar?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Quines estacions es podrien tancar?

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/02/2009 20:17

Obro aquest fil per parlar de quines estacions no tenen pràcticament servei de trens, i es troben a llocs poc o gens habitats. Començo parlant de l'estació de Vilabella, que té un edifici que només té lavabo, l'andana totalment renovada, poquíssims trens, i es troba en mig del camp. A quanta gent deu servir en un any? No seria millor tancarla? Coneixeu casos similars?



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Diumenge 08/02/2009 20:31

Avui hi anat a Roda de Bará, una estació bastant gran i aparenment ben conservada, molts pocs serveis, quan hi arribat habia aparcats 10 cotxes, hi pensat quin moviment de gen esperan algun tren, no era aixo, resulta que el restaurant de la estació feian una calçotada, total que el aparent moviment de gen era per menjar, no per agafar el tren, no dic que la tanquin per que al costat está el intercambiador per els trens d'ample variable que igualment fa temps que no está utilitzat pero per lo que hi vist segeix operatiu.

Que no la tanquin, pero podrian donar-li una mica de vida, semblaba que esta apartada de tot. :?



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 08/02/2009 21:00

Jo crec que això depèn dels serveis que passin per l'estació.

Si l'estació està al mig del camp però pot disposar d'un bon espai per a un Park&ride i pels serveis que hi passen surt a compte deixar el cotxe a l'estació i agafar el tren, llavors no té sentit tancar-la. Potser fer-la facultativa.

Si està al mig del camp i no té sentit deixar-hi el cotxe i agafar el tren, millor tancar-la. A no se que s'hi vulgui crear un "cargadero" de bestiar. :D

També ens podem trobar amb estacions pròximes a zones urbanes o en petits pobles.

Si estan desaprofitades, és a dir, tenen potencial; se les ha de dotar d'uns serveis de regionals o rodalies decents (que no vol dir necessàriament un tren cada 10min, ni cada 30) amb algun que altre servei d'aportació. Per tant no s'haurien de tancar.

Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/02/2009 22:07

George85 ha escrit:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.

Aquest és exactament el cas de Vilabella. I hi han unes quantes estacions en aquest cas. El que no puc entendre com poden seguir en peu, i fins i tot reformar-les, com en el cas d'aquesta, que té fins i tot les andanes renovades, i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 08/02/2009 22:54

George85 ha escrit: Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Tancar estacions no crec que s'hagi de fer mai. Simplemet reduïr freqüències o els trens que hi paren, però una estació sempre pot anar bé per actes extraordinaris, llocs per fer excursions.....

El que ens hem de plantejar és quines estacions caldria potenciar, que com tots sabem n'hi ha moltes que podrien donar molt més suc.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/02/2009 22:59

Així que entri en servei el CM d'AV, amb l'estació "central" de Reus, podran anar-se acomiadant de Camp. M'hi jugo el coll que els tarragonins començaran a reclamar una connexió passant per poder arribar d'aquesta nova estació a Lleida amb trens procedents de Barcelona, cosa que donaria el cop de gràcia a Camp.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 09/02/2009 8:46

metring ha escrit:
George85 ha escrit:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.

Aquest és exactament el cas de Vilabella. I hi han unes quantes estacions en aquest cas. El que no puc entendre com poden seguir en peu, i fins i tot reformar-les, com en el cas d'aquesta, que té fins i tot les andanes renovades, i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Que reformin l'estació de Vilabella no ho vec malament perquè estava feta pols i ja que hi és doncs està bé que hi segueixi sent, encara que sigui per molt poca gent a l'any. Evidentment que seria desitjable també que Berga, Olot o Banyoles tinguessin connexió ferroviària però tampoc estalviant-nos els diners de reforma d'aquestes estacions secundàries no disposarem pas dels diners per fer noves connexions en ferrocarril.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 09/02/2009 12:51

metring ha escrit:[...]i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precisament has esmentat Berga, Olot i Banyoles. Ciutats que durant el segle XX van tenir servei ferroviari. No sé si ho has fet expressament o no, però m'has tocat el voraviu.

Fins l'1 de març 1956 va existir el Tramvia del Baix Empordà que donava servei ferroviari, entre altres, a Banyoles (Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles). Via de 750 mm.
Fins el 1963 el tren de l'Asland arribava a La Pobla de Lillet i el Clot del Moro (T.M. de Castellar de n'Hug). Via de 600 mm.
Fins el 15 de juliol de 1969 el tren arribava a Olot i, malgrat que el 1968 va tenir més de 600.000 usuaris, FEVE el va tancar. Via de 1000 mm.
Fins el 2 de maig de 1972 el tren arribava a Guardiola de Berguedà. Fins el 30 de juny de 1973 a Olvan-Berga estació situada al nucli de Cal Rosal. Malgrat que la Confederación Hidrográfica del Pirineo Oriental es comprometé a construir una variant entre Gironella i Cercs passant pel nucli urbà de Berga ja que el traçat clàssic es veia afectat per la construcció del Pantà de la Baells, la CGFC (i la seva filial TFEMB) preferí vendre la línia a la Confederación Hidrográfica. Via de 1000 mm.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/02/2009 13:50

Si, ja és sabut que tenien tren, el que no puc concebre és que no en tinguin en l'actualitat :'( >:(



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 09/02/2009 14:49

metring ha escrit:Si, ja és sabut que tenien tren, el que no puc concebre és que no en tinguin en l'actualitat :'( >:(
En un país normal, no només no s'hagués tancat el tren d'Olot, ni el Sant Feliu de Guíxols ni el Tramvia del Baix Empordà; sinó que actualment formarien part d'una moderna doble anella ferroviària amb centre a Girona i que donaria la volta per Salt, Anglès, Amer, Olot, Besalú i Banyoles per un costat i per Flaçà, La Bisbal, Palafrugell, Palamós, Sant Feliu, Llagostera i Cassà per l'altra.

I en el cas hipotètic que s'haguéssin tancat, s'haurien tornat a obrir.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/02/2009 21:59

A Barcelona, se'n podrien tancar unes quantes:

- St. Andreu Comtal, reemplaçada per Trinitat Vella: millor connexió entre Vallès i Vall d'Hebron, Nou Barris, Sta. Coloma i Badalona
- St. Andreu Arenal, reemplaçada per Meridiana (intercanviador metro L1, L4, L5, L9)
- Clot Aragó, reemplaçada per Glòries
- Arc de Triomf: connexions amb les mateixes línies que Pl. Catalunya i Glòries, i l'estació d'autobusos veurà molt reduït el seu trànsit


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 10/02/2009 10:50

El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 10/02/2009 13:31

tren250 ha escrit:El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
I perquè s'ha de tancar, quin mal fa? Total, si pares com a molt perdràs 2 minuts, i jo hi he vist gent pujar i baixar, fins i tot jo hi he baixat un cop :x :P


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 10/02/2009 15:13

tren250 ha escrit:El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
Justament la Farga de Bebié no crec que sigui la que menys població serveix de Catalunya...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 10/02/2009 17:14

Podríem tancar Sagrada Família i obrir Gaudí.... :)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 10/02/2009 17:20

Això :D . Ara mateix, hi ha estacions molt necessitades (i poblacions) que necessiten molt millor servei que el que tenen, i poblacions que no necessiten el bon servei que tenen ara. És difícil fer una bona gestió, però he ficat un exemple com el de la farga de Bebié, que no ho necessita tant el tren com Caixans. No cal dir la proporció actual. I que els de dalt no interpretin malament. No ficant un AVE ja hi ha un bon servei. Burgos, Tarragona, Guadalajara... I no cal nombrar les estacions del Saragossa-Osca.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”