S'hauria de separar la L11 de la L4?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

S'ha de separar la L11 de la 4?

Si, i fer una nova estació per a la 11
3
8%
No, a la mateixa estació va perfecte per transbordar
5
13%
No, el que s'ha de fer és anexar la L11 amb la 4, que siguin una sola línia
30
77%
Altres
1
3%
 
Vots totals: 39
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

S'hauria de separar la L11 de la L4?

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 25/02/2009 16:35

Nota de l'administració: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... a&start=60

TMB ja va demanar a GISA durant la construcció de l'ampliació de la L3, que es construís una terminal per la L11, que permetés alliberar l'estació de la L4.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 25/02/2009 22:40

I GISA es va negar? Caram.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 0:23

Busman ha escrit:I GISA es va negar? Caram.
No sé en què va quedar tot plegat, però la voluntat de TMB és d'explotar la L11 sense compartir andana amb la L4, i dur-la a la L3. De fet, la L11 comparteix gerència amb la L3.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dijous 26/02/2009 0:35

Així doncs, podríem dir que l' emplaçament actual de la L11 és provisional? Suposo que si es construís una estació per la L11, la faríen de tamany estàndar en previsió de futures ampliacions, no?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 0:51

Més que això m'imagino que TMB, com a operador, fa les seves propostes a la Generalitat i GISA, que són els que construeixen. Altra cosa és que els hi facin cas o no. TMB preferia que el que és actualment l'L11 fos una prolongació de l'L4, amb doble via i andanes de 100 metres, però per raons polítiques hi ha el que hi ha.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 26/02/2009 10:59

La gerència de la L11 havia format per de la L3 i també de la L4 però des de fa un temps que és independent. Ara, però, forma part del que anomenen gerència de línies automàtiques en la que també hi ha la L9 i en un futur hi hauria d'haver la L2. Tal i com ja he dit en un altre post, la gerència de la L11 no te "competències" a Trinitat Nova-L4, estació gestionada íntegrament per la gerència de la L4.

A la L11 estan farts de que per culpa de compartir les andanes hagin de deixar passar abans els trens de la L4 que els seus tot suportant retards considerables. Però GISA no vol sentir a parlar, de moment, de perdre el "millor" intercanviador de Barcelona. TMB ja ha estudiat solucions que no passen ni per prolongar la L4 cap a la L11 ni fer anar la L11 a trobar la L3 que no puc fer públiques ara i aquí.

;)
George85 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 26/02/2009 12:54, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dijous 26/02/2009 12:17

No les pots revelar, però només hi ha dos alternatives possibles:

1. Tancar-la (o potser referla).
2. Ampliar-la cap a una altra banda.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/02/2009 13:50

Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/02/2009 14:07

Lluita1714 ha escrit:Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.
Molt més fàcil seria deixar-se de collonades i agregar la L11 a la L4.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/02/2009 18:16

Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.
Molt més fàcil seria deixar-se de collonades i agregar la L11 a la L4.
Això implica doblar la via, tot i que el túnel ja està preparat per acollir dues vies, dubto que ho facin.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 26/02/2009 18:24

Lluita1714 ha escrit:
Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.
Molt més fàcil seria deixar-se de collonades i agregar la L11 a la L4.
Això implica doblar la via, tot i que el túnel ja està preparat per acollir dues vies, dubto que ho facin.
També s'haurien d'allargar les andanes, ja que nosé si estàn prepapades totes per a acollir trens de 5 cotxes...


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 18:34

Lluita1714 ha escrit:Això implica doblar la via, tot i que el túnel ja està preparat per acollir dues vies, dubto que ho facin.
El túnel no està preparat per a dues vies.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 26/02/2009 19:39

Home, sempre s'ha dit que està preparat per tenir dues vies, peró ho dubto molt.
D'altra banda, si volen separar la L4 amb la L11, que construeixin una petita variant per a dos cotxes al costat d'on surten ara els de la 11.
Però Trinitat Nova no té per que ser un problema, a La Pau, pasa el mateix que a Trinitat i ningú en diu rés, i a més, no hi han trens pel mitg.
Aixó de la L4 no es pot agafar per enlloc, si no volen, no volen.
Per cert, avui he anat dins el 9114 i portava el termometres apagats.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 20:36

No s'ha dit mai que està preparat per a doble via. El que sí s'havia dit era que els radis de corva estan pensats per a via doble, però ja està. A La Pau hi ha una altra línia en servei que hagi d'ocupar una de les dues vies cada X minuts?



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 26/02/2009 20:38

Coi, ara em mates, i quina és aquella línia en servei que para a la via direcció trinitat de La Pau, la que no s'usa?


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 21:44

A La Pau hi una andana fora de servei que es pot utilitzar per a maniobres en el moment que es vulgui, sense tenir el condicionant de que una altra línia ha d'utilitzar aquella andana cada X minuts.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/02/2009 23:22

Insisteixo, el túnel està preparat per a dues vies, l'actual, n'ocupa el centre i per instal·lar una segona s'ha de reinstal·lar l'actual. Un cop vaig tenir l'oportunitat d'estar a una cabina de la L11 i recordo que, no només m'havien comentat això sinó que vaig veure l'espai suficient. George85, si us plau, tu que en saps, podries resoldre aquest dilema?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 26/02/2009 23:42

El túnel de la L11, per desgràcia, és per a via única. Si que és veritat que el túnel és molt ample, més del estrictament necessari, però no el suficient com per a que qui càpiguen dues vies.

De cara el futur l'únic que té la L11 és que a Can Cuiàs hi ha 2 vies amb les corresponents andanes el que la deixa preparada per a ser prolongada tot mantenint una estació d'encreuament cada dues. Actualment només s'utilitza una de les vies de Can Cuiàs.

;)

Donat els intervals de la L11 i la L4 no hi hauria problemes a TN si no fós per que allà hi ha els tallers i les cotxeres de Roquetes que requereixen de maniobres.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/02/2009 23:51

George85 ha escrit:El túnel de la L11, per desgràcia, és per a via única. Si que és veritat que el túnel és molt ample, més del estrictament necessari, però no el suficient com per a que qui càpiguen dues vies.

De cara el futur l'únic que té la L11 és que a Can Cuiàs hi ha 2 vies amb les corresponents andanes el que la deixa preparada per a ser prolongada tot mantenint una estació d'encreuament cada dues. Actualment només s'utilitza una de les vies de Can Cuiàs.

;)

Donat els intervals de la L11 i la L4 no hi hauria problemes a TN si no fós per que allà hi ha els tallers i les cotxeres de Roquetes que requereixen de maniobres.
Gràcies per resoldre el dubte, demano disculpes doncs per haver insistit en que hi passaven dues vies, el que si que vaig veure és el túnel, com ja comenta ell, molt ample i em van explicar que es podien passar dues vies, però veig que no estava en el cert.
Bé ja podien haver sigut una mica previsors!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 27/02/2009 19:02

Soy usuario ocasional de la L-11,y lo único bueno que puedo decir de ésta,es que es mejor que no tener nada,pero práctica,lo que se dice práctica,desde luego que no es.

Y ahora que están colocando las puertas de andén en Torre Baró,todavía peor !

Sólo circual un tren,y si tienes la mala suerte de que se te escapa el que va dirección T.Nova,tienes que esperar que llegue allí,de la vuelta,llega a Can cuiás,y vuelva a pasar por Torre Baró !.

Quine minutitos de espera garantizados,en una estación al aire libre en la que hace un frío que pela.

Sólo decir que la gente dirección T.Nova,se monta en el tren de Can Cuiás y así,aunque tardan lo mismo,van calentitos dentro del tren !

Hay un refrán muy sabio que dice:"Lo barato sale caro".

Si en el futuro se hacen obras de ampliación de túneles,estaciones,y desdoblamiento de vía,al final saldrá más caro que si hubieran prolongado desde el principio la línea 4,en doble vía y con andenes de 100 metros,como dios manda !



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”