Pàgina 1 de 4

S'hauria de separar la L11 de la L4?

EntradaPublicat: Dimecres 25/02/2009 17:35
Autor: victorcasta
Nota de l'administració: fil procedent de viewtopic.php?f=2&t=8167&st=0&sk=t&sd=a&start=60

TMB ja va demanar a GISA durant la construcció de l'ampliació de la L3, que es construís una terminal per la L11, que permetés alliberar l'estació de la L4.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dimecres 25/02/2009 23:40
Autor: Busman
I GISA es va negar? Caram.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 1:23
Autor: victorcasta
Busman ha escrit:I GISA es va negar? Caram.


No sé en què va quedar tot plegat, però la voluntat de TMB és d'explotar la L11 sense compartir andana amb la L4, i dur-la a la L3. De fet, la L11 comparteix gerència amb la L3.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 1:35
Autor: Busman
Així doncs, podríem dir que l' emplaçament actual de la L11 és provisional? Suposo que si es construís una estació per la L11, la faríen de tamany estàndar en previsió de futures ampliacions, no?

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 1:51
Autor: victorcasta
Més que això m'imagino que TMB, com a operador, fa les seves propostes a la Generalitat i GISA, que són els que construeixen. Altra cosa és que els hi facin cas o no. TMB preferia que el que és actualment l'L11 fos una prolongació de l'L4, amb doble via i andanes de 100 metres, però per raons polítiques hi ha el que hi ha.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 11:59
Autor: George85
La gerència de la L11 havia format per de la L3 i també de la L4 però des de fa un temps que és independent. Ara, però, forma part del que anomenen gerència de línies automàtiques en la que també hi ha la L9 i en un futur hi hauria d'haver la L2. Tal i com ja he dit en un altre post, la gerència de la L11 no te "competències" a Trinitat Nova-L4, estació gestionada íntegrament per la gerència de la L4.

A la L11 estan farts de que per culpa de compartir les andanes hagin de deixar passar abans els trens de la L4 que els seus tot suportant retards considerables. Però GISA no vol sentir a parlar, de moment, de perdre el "millor" intercanviador de Barcelona. TMB ja ha estudiat solucions que no passen ni per prolongar la L4 cap a la L11 ni fer anar la L11 a trobar la L3 que no puc fer públiques ara i aquí.

;)

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 13:17
Autor: Busman
No les pots revelar, però només hi ha dos alternatives possibles:

1. Tancar-la (o potser referla).
2. Ampliar-la cap a una altra banda.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 14:50
Autor: Lluita1714
Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.

Prou mandangues

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 15:07
Autor: Guigui
Lluita1714 ha escrit:Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.

Molt més fàcil seria deixar-se de collonades i agregar la L11 a la L4.

Re: Prou mandangues

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 19:16
Autor: Lluita1714
Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.

Molt més fàcil seria deixar-se de collonades i agregar la L11 a la L4.

Això implica doblar la via, tot i que el túnel ja està preparat per acollir dues vies, dubto que ho facin.

Andanes

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 19:24
Autor: oriolp13
Lluita1714 ha escrit:
Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Jo faria un intercanviador com l'antic de Plaça Catalunya, en una mateixa sala i diferents andanes, L3, L4 i L11, la connexió entre les andanes aniria al final de la via, fent servir un "cul de sac" com a andana, igual que a l'Av. Tibidabo de la L7.

Molt més fàcil seria deixar-se de collonades i agregar la L11 a la L4.

Això implica doblar la via, tot i que el túnel ja està preparat per acollir dues vies, dubto que ho facin.

També s'haurien d'allargar les andanes, ja que nosé si estàn prepapades totes per a acollir trens de 5 cotxes...

Re: Prou mandangues

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 19:34
Autor: victorcasta
Lluita1714 ha escrit:Això implica doblar la via, tot i que el túnel ja està preparat per acollir dues vies, dubto que ho facin.


El túnel no està preparat per a dues vies.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 20:39
Autor: Miquel
Home, sempre s'ha dit que està preparat per tenir dues vies, peró ho dubto molt.
D'altra banda, si volen separar la L4 amb la L11, que construeixin una petita variant per a dos cotxes al costat d'on surten ara els de la 11.
Però Trinitat Nova no té per que ser un problema, a La Pau, pasa el mateix que a Trinitat i ningú en diu rés, i a més, no hi han trens pel mitg.
Aixó de la L4 no es pot agafar per enlloc, si no volen, no volen.
Per cert, avui he anat dins el 9114 i portava el termometres apagats.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 21:36
Autor: victorcasta
No s'ha dit mai que està preparat per a doble via. El que sí s'havia dit era que els radis de corva estan pensats per a via doble, però ja està. A La Pau hi ha una altra línia en servei que hagi d'ocupar una de les dues vies cada X minuts?

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 21:38
Autor: Miquel
Coi, ara em mates, i quina és aquella línia en servei que para a la via direcció trinitat de La Pau, la que no s'usa?

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Dijous 26/02/2009 22:44
Autor: victorcasta
A La Pau hi una andana fora de servei que es pot utilitzar per a maniobres en el moment que es vulgui, sense tenir el condicionant de que una altra línia ha d'utilitzar aquella andana cada X minuts.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Divendres 27/02/2009 0:22
Autor: Lluita1714
Insisteixo, el túnel està preparat per a dues vies, l'actual, n'ocupa el centre i per instal·lar una segona s'ha de reinstal·lar l'actual. Un cop vaig tenir l'oportunitat d'estar a una cabina de la L11 i recordo que, no només m'havien comentat això sinó que vaig veure l'espai suficient. George85, si us plau, tu que en saps, podries resoldre aquest dilema?

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Divendres 27/02/2009 0:42
Autor: George85
El túnel de la L11, per desgràcia, és per a via única. Si que és veritat que el túnel és molt ample, més del estrictament necessari, però no el suficient com per a que qui càpiguen dues vies.

De cara el futur l'únic que té la L11 és que a Can Cuiàs hi ha 2 vies amb les corresponents andanes el que la deixa preparada per a ser prolongada tot mantenint una estació d'encreuament cada dues. Actualment només s'utilitza una de les vies de Can Cuiàs.

;)

Donat els intervals de la L11 i la L4 no hi hauria problemes a TN si no fós per que allà hi ha els tallers i les cotxeres de Roquetes que requereixen de maniobres.

Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum

EntradaPublicat: Divendres 27/02/2009 0:51
Autor: Lluita1714
George85 ha escrit:El túnel de la L11, per desgràcia, és per a via única. Si que és veritat que el túnel és molt ample, més del estrictament necessari, però no el suficient com per a que qui càpiguen dues vies.

De cara el futur l'únic que té la L11 és que a Can Cuiàs hi ha 2 vies amb les corresponents andanes el que la deixa preparada per a ser prolongada tot mantenint una estació d'encreuament cada dues. Actualment només s'utilitza una de les vies de Can Cuiàs.

;)

Donat els intervals de la L11 i la L4 no hi hauria problemes a TN si no fós per que allà hi ha els tallers i les cotxeres de Roquetes que requereixen de maniobres.

Gràcies per resoldre el dubte, demano disculpes doncs per haver insistit en que hi passaven dues vies, el que si que vaig veure és el túnel, com ja comenta ell, molt ample i em van explicar que es podien passar dues vies, però veig que no estava en el cert.
Bé ja podien haver sigut una mica previsors!

Re: S'hauria de separar la L11 de la L4?

EntradaPublicat: Divendres 27/02/2009 20:02
Autor: sergi
Soy usuario ocasional de la L-11,y lo único bueno que puedo decir de ésta,es que es mejor que no tener nada,pero práctica,lo que se dice práctica,desde luego que no es.

Y ahora que están colocando las puertas de andén en Torre Baró,todavía peor !

Sólo circual un tren,y si tienes la mala suerte de que se te escapa el que va dirección T.Nova,tienes que esperar que llegue allí,de la vuelta,llega a Can cuiás,y vuelva a pasar por Torre Baró !.

Quine minutitos de espera garantizados,en una estación al aire libre en la que hace un frío que pela.

Sólo decir que la gente dirección T.Nova,se monta en el tren de Can Cuiás y así,aunque tardan lo mismo,van calentitos dentro del tren !

Hay un refrán muy sabio que dice:"Lo barato sale caro".

Si en el futuro se hacen obras de ampliación de túneles,estaciones,y desdoblamiento de vía,al final saldrá más caro que si hubieran prolongado desde el principio la línea 4,en doble vía y con andenes de 100 metros,como dios manda !