Intercanviador a Trinitat Vella

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Quies correspondències crearieu a Trinitat Vella?

L1 i L3
5
28%
L1, L3 i Renfe, anul·lant Sant Andreu Comtal
9
50%
L1 i L4, i així s'alliberaria l'enllaç de Sagrera
1
6%
Altres (expliqueu)
3
17%
 
Vots totals: 18
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Intercanviador a Trinitat Vella

Entrada Autor: metring » Dijous 26/03/2009 14:20

En diferents fils, com a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... or#p119581 , http://transport.cat/viewtopic.php?f=3& ... rcanviador , etc, se n'ha parlat sobre la creació d'un intercanviador a Trinitat Vella, amb possibilitats com que hagi corresondència entre Renfe (anul·lant SAC, L1, L4), i obro aquest fil per centralitzar els missatges sobre aquest tema.

El meu parer seria que apart de coincidir les línies de metro L1 i L3, seria bastant necessari fer coincidir la L4, tot i que si va cap a Sagrera, no es podrà fer, per una senzilla raó: només hi ha una estació de correspondència amb la L1, i la comunicaria per la part de dalt, en lloc de a Sagrera, que serien moltes línies de correspondència. A on seria millor aquesta?

Què us semblen les idees plantejades fins ara al fòrum? Teniu altres?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 26/03/2009 14:42

les línies 1 i 3 son les que planteja el PDI 2001-2010, crec que és imprescindible fer aquest enllaç que només comporta la construcció d'un tram d'uns setcents metre i una nova estació. No sé a que espera GISA en licitar el projecte i l'obra!. Caldria fer una estació també de la renfe, però sense anul·lar-ne cap. Senzillament crear un bon intercamviador ben integrat, Metro i rodalies. Salut



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/03/2009 15:35

El problema que veig és que la línia de Renfe queda bastant lluny, a uns 300 metres en línia recta. De fet, la línia de Renfe per la Meridiana està també a 400 metres de Trinitat Vella.
El que sí podria ser ineteressant seria un intercanviador amb els busos. Fins i tot, una gran estació d'autobusos que substituís l'estació del Nord, ja que fins al nus de la Trinitat els busos tindrien entrada i sortides directes des de les autopistes, estalviant-se tot el trànsit interior de BCN. És evident que ara mateix, el parc de la Trinitat està infrautilitzat, i així aquella zona tindria una funció molt millor.
Per tant, el que convidria seria eliminar l'estació de Trinitat Vella i fer-ne una nova just a sota de la línia de Renfe i on hi arribés també la L3. Encara que quedaria molt a prop de Baró de Viver L1, la funció d'intercanviador faria aconsellable aquesta opció.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 26/03/2009 18:16

metring ha escrit:El meu parer seria que apart de coincidir les línies de metro L1 i L3, seria bastant necessari fer coincidir la L4, tot i que si va cap a Sagrera, no es podrà fer, per una senzilla raó: només hi ha una estació de correspondència amb la L1, i la comunicaria per la part de dalt, en lloc de a Sagrera, que serien moltes línies de correspondència. A on seria millor aquesta?

Què us semblen les idees plantejades fins ara al fòrum? Teniu altres?
I per on la faries arribar la L4? Una opció es des de La Pau, en paral·lel al Besòs, una altra opció es des de Trinitat Nova segons el traçat actual, i una altra es des de Pg.Gracia, per trinitat Nova intercanviant traçat amb L3, i combinant la 1ª amb la 3ª (millor) o amb la 2ª, tenim una línia circular.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/03/2009 21:33

És imprescindible crear un intercanviador entre Renfe i metro a Trinitat Vella per poder distribuir millor els fluxos de passatgers entre el Barcelonès nord i la part alta de Barcelona d'una banda i el Vallès i el nord de Catalunya per l'altra. De fet, caldria començar a dissenyar tot un anell d'intercanviadors d'aquest tipus al perímetre de Barcelona. I d'emplaçaments que s'hi prestin no en falten: El Prat, St. Boi, St. Feliu, Sarrià, Trinitat Vella, Badalona...

Si algú dels de dalt es vol prendre seriosament això del transport públic, és per aquí on cal començar. Perquè la xarxa ferroviària a Barcelona estaria molt millor si fos realment una xarxa i no tot un seguit de línies disposades de manera més o menys aleatòria i que coincideixen més per casualitat que no pas fruit de la planificació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/03/2009 21:52

wefer ha escrit:El problema que veig és que la línia de Renfe queda bastant lluny, a uns 300 metres en línia recta. De fet, la línia de Renfe per la Meridiana està també a 400 metres de Trinitat Vella.
El que sí podria ser ineteressant seria un intercanviador amb els busos. Fins i tot, una gran estació d'autobusos que substituís l'estació del Nord, ja que fins al nus de la Trinitat els busos tindrien entrada i sortides directes des de les autopistes, estalviant-se tot el trànsit interior de BCN. És evident que ara mateix, el parc de la Trinitat està infrautilitzat, i així aquella zona tindria una funció molt millor.
Per tant, el que convidria seria eliminar l'estació de Trinitat Vella i fer-ne una nova just a sota de la línia de Renfe i on hi arribés també la L3. Encara que quedaria molt a prop de Baró de Viver L1, la funció d'intercanviador faria aconsellable aquesta opció.
En aquest sentit es podria pensar en redistribuir els transports i estacions de la zona: crear un intercanviador rodalia+metro+bus dins del Nus de la Trinitat, suprimir les estacions de Trinitat Vella i Baró de Viver de la L1 degut a la proximitat d'aquesta nova estació... A canvi, en la prolongació de la L3, crear una estació més integrada al barri de la Trinitat Vella (i no a les afores del barri, com ara) i una altra més integrada al barri del Baró de Viver, en una possible prolongació cap a Bon Pastor, per enllaçar les L9 i L10.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dijous 26/03/2009 22:52

Ecomobisostrans ha escrit:
metring ha escrit:El meu parer seria que apart de coincidir les línies de metro L1 i L3, seria bastant necessari fer coincidir la L4, tot i que si va cap a Sagrera, no es podrà fer, per una senzilla raó: només hi ha una estació de correspondència amb la L1, i la comunicaria per la part de dalt, en lloc de a Sagrera, que serien moltes línies de correspondència. A on seria millor aquesta?

Què us semblen les idees plantejades fins ara al fòrum? Teniu altres?
I per on la faries arribar la L4? Una opció es des de La Pau, en paral·lel al Besòs, una altra opció es des de Trinitat Nova segons el traçat actual, i una altra es des de Pg.Gracia, per trinitat Nova intercanviant traçat amb L3, i combinant la 1ª amb la 3ª (millor) o amb la 2ª, tenim una línia circular.
Aquesta opció em sembla força interessant i convenient. Jo mateix havia tingut el mateix pensament fa un temps.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 27/03/2009 12:21

Lo imprescindible es conectar las líneas 1 y 3 en Trinitat Vella;es realmente imperdonable que aprovechando la última prolongación desde Canyelles a T.Nova,no se continuara una sóla estación más para establecer este nuevo (y necesario) intercambiador.(Pero claro,es más urgente gastarse ingentes cantidades de millones en proyectar "Busbaix" y estupideces por el estilo).

La hipótesis de prescindir de Sant Andreu Comtal,quitárosla de la cabeza...la remodelación total de dicha estación ya está incluso adjudicada,si no me equivoco;y en cualquier caso la distancia entre T.Vella L-1 y la línea de RENFE es considerable...si hicieran ese intercambiador habría que poner pasillos rodantes de esos que ahora se están poniendo de moda en TMB je,je..

Saludos.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 27/03/2009 14:36

Sant Andreu Comtal està en obres des de fa uns dos mesos. La meva proposta és la de perllongar la línia 3, fins Trinitat Nova L1, i allà construïr un intercanviador potent amb una nova estació de renfe, amb tapissos rodants si convé. Salut



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/03/2009 22:22

sergi ha escrit:La hipótesis de prescindir de Sant Andreu Comtal,quitárosla de la cabeza...
Això ja fa temps que ho sabíem, per desgràcia. Però no em negaràs que un intercanviador a Trinitat Vella tindria infinitament més utilitat que St. Andreu Comtal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 28/03/2009 2:28

sergi ha escrit:(Pero claro,es más urgente gastarse ingentes cantidades de millones en proyectar "Busbaix" y estupideces por el estilo).
Perdone usted, pero los que vamos en autobús urbano o interurbano, que no somos de 3ª categoría respecto a los que tenéis el lujo de tener la boca del metro al lado de casa, también tenemos derecho a servicios dignos, rápidos y competentes. Ahora resulta que hacer un carril bus es un despilfarro... para mí es mucho más despilfarro servicios cómo el metro nocturno que sólo transporta aire acondicionado.

Quizá, el día que viva lejos de su valioso metro, o en un pueblo sin tren, y se trague un bonito atasco en un autobús sobresaturado más viejo que el mear, de 2ª mano de Barcelona evidentemente, considere que el gasto bajísimo que aún hace la Generalitat en autobuses es muy bajo comparado con el que gastan con el metro.

Saludos de una persona que SÍ viaja en autobús -porqué no tiene más remedio- y agradece cualquier mejora que se haga de este medio de transporte.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dissabte 28/03/2009 13:02

Guigui:

Mantener SAC y construir ese hipotético intercambiador en Trinitat Vella ,es perfectamente compatible...hay suficiente distancia entre ellas.
Yo sólo digo que lo urgente es conectar la L-1 y la L3,pero no me opongo,ni mucho menos,a que se construyera ese intercambiador con RENFE.

UT596001:

Yo no tengo metro en la puerta de casa,y también utilizo el autobús para llegar a él.
Por supuesto que me parece bien mejorar el servicio de bus;pero en el caso del corredor de la C-245 ese "carril busbaix" me parece un desperdicio,porque gastando sólo un poquito más se podría inplantar un tranvía,que sería infinitamente más eficaz.
Aparte,de que lo urgente en esa parte de la comarca,es que se haga la línea ferroviaria Castelldefells-Cornellà.
Ese carril "busbaix" por si solo,no es una solución,sólo un parche extraordinariamente caro.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/03/2009 16:22

sergi ha escrit:Mantener SAC y construir ese hipotético intercambiador en Trinitat Vella ,es perfectamente compatible...hay suficiente distancia entre ellas.
Sí i no. Per parts: hi ha prou distància, però seria per a metro, no per a rodalia (només existeix en alguns casos, p.ex. Catalunya-Arc de Triomf). D'altra banda, i coneixent les administracions, dubto que es dediquin a renovar SAC (a sobre, desplaçant les andanes cap al nord) i projectar, al mateix temps, una estació que tindria infinitament més valor des de la perspectiva de la intermodalitat.

Mentre la millora del servei de les diferents companyies de transport d'aquest país es troba en fase embrionària o, en el millor dels casos, està en bolquers, la intermodalitat encara ni tan sols ha sortit de la proveta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Diumenge 29/03/2009 17:43

" i coneixent les administracions, dubto que es dediquin a renovar SAC (a sobre, desplaçant les andanes cap al nord) i projectar, al mateix temps, una estació ..."


Obviamente,a corto plazo,no hay ninguna intención de administración alguna en construirla (no figura entre los intercambiadores previstos en el plan de cercanías hasta el 2015).

Y la prolongación de la L-3 hasta T.Vella está "prevista" en el PDI pero,que yo sepa,no existe ningún proyecto constructivo "serio".



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 30/03/2009 21:18

He votat per fer un intercanviador entre L1, L3 i Renfe, tot i que les vies d'Adif están massa lluny tal i com diu en Wefer. La solució jo crec que seria fer un passadís amb tapissos rodants que connectés el vestíbul de metro (L1-L3) i l'estació de rodalies. L'estació de rodalies consistiria amb les dues vies generals, i també amb 4 o 5 vies amb topera, perquè els trens procedents de Vilanova/SVC acabin en aquesta estació, seguint exactament el mateix tipus que a les desaparegudes vies 8 i 10 de SAC.


Saludos



Locu2003
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Locu2003 » Dimecres 15/04/2009 16:00

Jo crec com la majoria de vosaltres que als menys tindrien que prolongar la L3 fins a Trinitat Vella. Aquesta prolongacio es lo minin que tenien que fer, perque els que son del barri bastant esten patint que ens hagin arrinconat entre la meridiana, rondas y renfe.
A Barcelona pagem tots pero les infraestructures nomes arriben a uns quants. Despres venen a inagurar unes escales mecaniques i sembla que els tenir que donar les gracies per cuatre escalons....

Salut a tots.



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dijous 16/04/2009 20:53

He votat la 1a opció: intercanviador entre L1 i L3. D'altra banda la L3 la prolongaria fins a El Triangle, passant per La maquinista i el Bon Pastor, i agafant el tram de la L4 entre La Pau i Passeig de Gràcia. Així hi hauria una L3 circular. L'estació de Sant Andreu Comtal la deixaria on és ara, si fa no fa, sense moure-la al Nus de la Trinitat. També eliminaria Sant Andreu Arenal per la seva proximitat a Sagrera|Meridiana, però faria una nova estació a l'alçada de Can Dragó o Prosperitat, per a FGC.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/04/2009 22:35

Izo ha escrit:[...] però faria una nova estació a l'alçada de Can Dragó o Prosperitat, per a FGC.
I quina línia hi faries arribar?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Divendres 17/04/2009 1:15

Guigui ha escrit:
Izo ha escrit:[...] però faria una nova estació a l'alçada de Can Dragó o Prosperitat, per a FGC.
I quina línia hi faries arribar?
El Metro del Vallès. Si es fes la cua de maniobres sota el carrer de Fontanella la S1 i S2 podrien perllongar-se fins a Arc de Triomf i Glòries i, des d'allà, usar el túnel de Meridiana. Per aquest túnel podrien aturar-se a Sagrera|Meridiana i Can Dragó. A partir de Meridiana anirien fins a Torre Baró, Montcada i Reixac i la Llagosta i, des d'allà, les dues línies es separarien: la S1 (Terrassa) podria donar servei a Santa perpètua de Mogoda, Polinyà, Palau Solità i Sentmenat. La S2 (Sabadell) podria anar una mica més cap a l'est i servir Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d'Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana i Caldes de Montbui. Ambdues línies tornarien a trobar-se a Castellar del Vallès i, des d'aquesta localitat, la S1 aniria cap a Terrassa, i la S2 cap a Sabadell, servint el Vallès Occidental, com fan ara. S'unirien a Sant Cugat del Vallès, i baixarien cap a Barcelona a través de Collserola. Del túnel de Barcelona només n'utilitzarien la part fins a Sarrià, ja que des d'allà anirien fins a Francesc macià per un nou túenl, parcialment paral·lel a la Via Augusta. Des de Francesc Macià tombarien pel túnel de la Diagonal i baixarien cap a la Plaça de Catalunya per un nou túnel (sota del carrer d'Enric Granados, o potser Aribau), ja que l'actual túnel el deixaria per a la L6 (que seria totalment de metro). Aleshores tindríem un Metro Comarcal del Vallès amb dues línies circulars.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Divendres 17/04/2009 12:34

Els qui proposeu moure l'estació de Trinitat Vella cap a Baró de Viver per acostar-la a la línia de Rodalies (i fins i tot eliminar les dues i fer-ne una intermitja) sense dubte teniu una gran visió de xarxa sobre el paper i a nivell teòric, pero demostreu una total ignorància del barri de la Trinitat. Aquí comtem amb dues línies d'autobus (l'11, de recorregut absurd, i la 40, que connecta amb el centre de la ciutat en uns eterns 40 minuts) ineficients i amb freqüències lamentables i amb l'afegit que són a final de línia, és a dir, que potser estàs una hora esperant a la parada buida i de sobte t'arriben tres autobusos alhora. A més, tenim la 60 de forma molt tangencial, als afores del barri. És a on parava fins fa unes setmanes la 127, encara que ara l'han 'acostat'... menys de cent metres! per donar una giragonsa inútil i que encara retarda més el trajecte. Pel que fa a la 126, sincerament: pel que han fet millor que l'haguéssin deixat com estava.

L'únic transport mitjanament accessible i decent que tenim els la nostra estació de metro, aquesta que proposeu moure gairebé un quilòmetre per a situar-la enmig del no-res, a dins d'un parc on no hi viu ningú (i per tant, que no quedaria a prop per a ningú). Una jugada rodona sobre el plànol, però absurda si es tenen en compte les necessitats de la població, aquellles que -en teoria- voleu protegir.

L'altra genialitat: ja que el parc està infrautilitzat (?), fer un gran intercanviador renfe-autobusos-línea 1-línia 3 i fins i tot... línia 4!!! Tela marinera. Si anem amb aquest raonament, ja podem utilitzar com a intercanviadors el Parc de la Ciutadella, els jardins de Pedralbes i (per què no?) el Parc Güell.

Allargar la L3 crec que és més que lògic: jo mateix camino cada dia deu minuts -pont de la Meridiana inclòs- per arribar a Trinitat Nova. Fer una nova parada de Rodalies ja ho trobo més discutible, tenint tant SAC com SAA a poques estacions de metro (a més amb la configuració que ha de tenir una línia de rodalies, sense parades redundants), de fet ja seria una cosa artificial, ja que des de l'estació de Trini Vella de la L1 fins gairebé al riu (per on passa paral·lela la línia Renfe) hi ha una distància que riu-te'n del transbordament de Passeig de Gràcia. Ara bé, un intercambiador d'autobusos... de debò, si jo visqués a l'eixample i m'hagués de desplaçar a la Trinitat Vella a agafar un autobús a Ripollet -posant un exemple- em faria una mandra terrible. En tot cas, a Fabra i Puig s'hi troba molt bé, i si -com sembla- la traspassen a Sagrera encara millor.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”