Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: I tu més...

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 28/08/2016 15:54

ortegote ha escrit:
Guigui ha escrit:Això no justifica que a altres llocs es gastin morterades monumentals amb benefici mínim. Perquè ja posats, podrien començar per estalviar-se els 5 milions que costarà satisfer els capricis antiferroviaris de Balaguer.
Amen
100% d'acord! :plas



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 28/08/2016 19:06

Carlos González ha escrit:http://territori.gencat.cat/web/.conten ... viaria.pdf

Aquí a internet he trobat un PDF d'un estudi o al·legació de l'amplació de la línia Lleida - La Pobla de Segur, la proposen només fins a Esterri d'Àneu o a La Seu d'Urgell, suposo que serà pel fet que es trigaria més d'una hora per arribar en tren des de Lleida fins Vielha no ho sé. mostra totes dues ampliacions de quanta gent utilitzaria tal línia o ampliació.
L'estudi arriba a la conclusió de que les citades ampliacions no serien justificables sota criteris de rendibilitat social, però el cert es que aplicant els mateixos criteris el tram Balaguer - La Pobla no hauria d' estar obert. Obvia criteris com el turístic. Jo penso que l'acabament de la línia a la Pobla és acabar al no res, com a mínim hauria d'haver-hi via fins a Sort, al estar l'explanació feta la inversió seria petita.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 28/08/2016 19:10

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:http://territori.gencat.cat/web/.conten ... viaria.pdf

Aquí a internet he trobat un PDF d'un estudi o al·legació de l'amplació de la línia Lleida - La Pobla de Segur, la proposen només fins a Esterri d'Àneu o a La Seu d'Urgell, suposo que serà pel fet que es trigaria més d'una hora per arribar en tren des de Lleida fins Vielha no ho sé. mostra totes dues ampliacions de quanta gent utilitzaria tal línia o ampliació.
L'estudi arriba a la conclusió de que les citades ampliacions no serien justificables sota criteris de rendibilitat social, però el cert es que aplicant els mateixos criteris el tram Balaguer - La Pobla no hauria d' estar obert. Obvia criteris com el turístic. Jo penso que l'acabament de la línia a la Pobla és acabar al no res, com a mínim hauria d'haver-hi via fins a Sort, al estar l'explanació feta la inversió seria petita.
El tema de l'explanació feta és molt comentat, però jo, que sovint passo per la zona, no he vist l'explanació mai per enlloc, per no mencionar que entre Pobla i Sort hi ha el congost de Collegats, on serien necessàris com a mínim dos túnels bastant llargs (més d'1 km cadascun d'ells).


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 28/08/2016 19:26

Leo que se habla mucho de prolongar la línea de La Pobla, pero tal vez sería una opción más viable hacer un tren cremallera de vía estrecha entre La Pobla y Vall d'Aran, que sería mucho más barato de hacer. Claro que sería más lento que ir en coche, pero si el tren tiene un carácter marcadamente turístico y paisajístico, la velocidad no es lo importante. En toda europa hay decenas de líneas de tren que son mucho más lentas que el coche, pero tienen una gran demanda por la belleza de sus recorridos. Todo depende de como se venda el trayecto, si se vende como un tren rápido, o un tren bonito. Parece que en España, donde somos muy zoquetes y vemos todo en blanco y negro, nos obsesiona que si un tren no es híper rápido no sirve de nada, y no siempre es así. Sin ir más lejos, a Montserrat se va mucho más rápido y barato en coche que en tren, pero la demanda del tren es enorme, tanto del cremallera, como de los trenes suburbanos que llevan hasta Monistrol, los cuales, recordemos, son muy poco competitivos como trenes suburbanos precisamente por su baja velocidad. Pero como se vende por todo lo alto el cremallera de Montserrat a nadie le importa tardar el doble o triple para llegar a Montserrat.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 28/08/2016 19:32

oriolp13 ha escrit:
robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:http://territori.gencat.cat/web/.conten ... viaria.pdf

Aquí a internet he trobat un PDF d'un estudi o al·legació de l'amplació de la línia Lleida - La Pobla de Segur, la proposen només fins a Esterri d'Àneu o a La Seu d'Urgell, suposo que serà pel fet que es trigaria més d'una hora per arribar en tren des de Lleida fins Vielha no ho sé. mostra totes dues ampliacions de quanta gent utilitzaria tal línia o ampliació.
L'estudi arriba a la conclusió de que les citades ampliacions no serien justificables sota criteris de rendibilitat social, però el cert es que aplicant els mateixos criteris el tram Balaguer - La Pobla no hauria d' estar obert. Obvia criteris com el turístic. Jo penso que l'acabament de la línia a la Pobla és acabar al no res, com a mínim hauria d'haver-hi via fins a Sort, al estar l'explanació feta la inversió seria petita.
El tema de l'explanació feta és molt comentat, però jo, que sovint passo per la zona, no he vist l'explanació mai per enlloc, per no mencionar que entre Pobla i Sort hi ha el congost de Collegats, on serien necessàris com a mínim dos túnels bastant llargs (més d'1 km cadascun d'ells).
A nivell turístic jo no sé fins a quin punt és viable un tren que surt de Lleida, quan la massa turística és a Barcelona. Més potencial té la R3 en aquest sentit...



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 28/08/2016 19:55

mpn90 ha escrit: A nivell turístic jo no sé fins a quin punt és viable un tren que surt de Lleida, quan la massa turística és a Barcelona. Més potencial té la R3 en aquest sentit...
Doncs jo no ho negaria tant, el tren dels llacs és un servei que surt des de Lleida i bé que va ple. No tot lo relacionat amb el turisme ha d'estar a o a prop de Barcelona, també està bé diversificar.

Algú comentava un tren cremallera, a veure bonic és, però no veig la necessitat de la cremallera, almenys fins a Esterri és millor el tren normal. Allí, per passar el Port de la Bonaigua, o un túnel de base o cremallera. El cremallera, és més lent, i en el cas de tren turístic, pot fer-ho igual un tren normal, com he dit, fins Esterri, allí ja és un altre món i els costs es disparen.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/08/2016 20:06

bigcoaster ha escrit: Doncs jo no ho negaria tant, el tren dels llacs és un servei que surt des de Lleida i bé que va ple. No tot lo relacionat amb el turisme ha d'estar a o a prop de Barcelona, també està bé diversificar.

Algú comentava un tren cremallera, a veure bonic és, però no veig la necessitat de la cremallera, almenys fins a Esterri és millor el tren normal. Allí, per passar el Port de la Bonaigua, o un túnel de base o cremallera. El cremallera, és més lent, i en el cas de tren turístic, pot fer-ho igual un tren normal, com he dit, fins Esterri, allí ja és un altre món i els costs es disparen.
Estic d'acord amb tu :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 29/08/2016 0:36

bigcoaster ha escrit:
mpn90 ha escrit: A nivell turístic jo no sé fins a quin punt és viable un tren que surt de Lleida, quan la massa turística és a Barcelona. Més potencial té la R3 en aquest sentit...
Doncs jo no ho negaria tant, el tren dels llacs és un servei que surt des de Lleida i bé que va ple. No tot lo relacionat amb el turisme ha d'estar a o a prop de Barcelona, també està bé diversificar.

Algú comentava un tren cremallera, a veure bonic és, però no veig la necessitat de la cremallera, almenys fins a Esterri és millor el tren normal. Allí, per passar el Port de la Bonaigua, o un túnel de base o cremallera. El cremallera, és més lent, i en el cas de tren turístic, pot fer-ho igual un tren normal, com he dit, fins Esterri, allí ja és un altre món i els costs es disparen.
Sembla que no tens molt coneixement de causa. Un cremallera pot anar sense cremallera més ràpid (a velocitats normals de via estreta), i després agafar la cremallera a on hi ha terreny més difícil. Aixó no es gens estrany, la línia de tren que puja a Zermatt, a Suïssa (poble a on, per cert, no es permet l'accés en cotxe ni de fet la circulació de vehicles a combustió) només te cremallera a la part final, a la resta no i va més ràpid. Els Stadler de Montserrat i Núria no poden anar gaire ràpids encara sense cremallera, pèro n'hi ha automotors que sí poden.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 29/08/2016 9:34

Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
mpn90 ha escrit: A nivell turístic jo no sé fins a quin punt és viable un tren que surt de Lleida, quan la massa turística és a Barcelona. Més potencial té la R3 en aquest sentit...
Doncs jo no ho negaria tant, el tren dels llacs és un servei que surt des de Lleida i bé que va ple. No tot lo relacionat amb el turisme ha d'estar a o a prop de Barcelona, també està bé diversificar.

Algú comentava un tren cremallera, a veure bonic és, però no veig la necessitat de la cremallera, almenys fins a Esterri és millor el tren normal. Allí, per passar el Port de la Bonaigua, o un túnel de base o cremallera. El cremallera, és més lent, i en el cas de tren turístic, pot fer-ho igual un tren normal, com he dit, fins Esterri, allí ja és un altre món i els costs es disparen.
Sembla que no tens molt coneixement de causa. Un cremallera pot anar sense cremallera més ràpid (a velocitats normals de via estreta), i després agafar la cremallera a on hi ha terreny més difícil. Aixó no es gens estrany, la línia de tren que puja a Zermatt, a Suïssa (poble a on, per cert, no es permet l'accés en cotxe ni de fet la circulació de vehicles a combustió) només te cremallera a la part final, a la resta no i va més ràpid. Els Stadler de Montserrat i Núria no poden anar gaire ràpids encara sense cremallera, pèro n'hi ha automotors que sí poden.
Doncs si que tinc coneixement de la causa, i et pregunto, i que he dit jo? Doncs que no era necessària la cremallera fins a Esterri, que abans podia ser tren normal, i tren normal vol dir que serà una via sense cremallera, jo no he dit res de si els trens serien preparats per cremallera o no. I per a més inri, he estat a Zermatt, Interlaken i nombrosos altres cremalleres de Suïssa, el que em dóna bastant coneixement de la causa.

Torno a repetir-te, la cremallera no fa falta fins a Esterri, doncs la pendent no es molt elevada en cap moment, d'allí en endavant sí, a no ser que es fes un túnel de base clar.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”