A on farieu serveis Civis a Rodalies?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

A on farieu serveis Civis a Rodalies?

Entrada Autor: metring » Dijous 09/07/2009 8:37

S'ha parlat del tema en algun fil, però encara no haviem obert cap dedicat a aquest. Com alguns ja sabreu, hi ha algun tren de servei Civis, és a dir, directes entre dues estacions de grans nuclis, en hores punta, a la C2 Sud (ara desconec si n'hi ha en altres línies, em sembla que no). A on en posarieu també?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 09/07/2009 8:47

Com ja s'ha dit diverses vegades en aquest forum , primer caldria duplicar-millorar les infrastructures existents, però en cas de posar CIVIS jo faria.

C2 SUD : SVC/CALAFELL/SEG.CAF/CUNIT/CUBELLES/VNG/SITGES - BCN (no sé si amb la partició de la C2 encara hi ha n serveis CIVIS com abans)

C4 NORD : TERRASSA/SABADELL - BCN

C4 SUD: VILAFRANCA/MARTORELL/CORNELLA/L'HOSPITALET/BCN

C1 NORD: CALELLA/MATARO/BADALONA - BCN

Tot és millorable, ja ho sé.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 09/07/2009 13:51

Crec que encara hi han serveis CIVIS a la C2 sud, però crec que segueix l'únic servei pel matí. Jo faria serveis CIVIS a línies C1, C3 i C4, aíxi també com augmentar el nombre de serveis diaris a la C2 sud, com uns 8 o 9 serveis diaris.

CIVIS de la C1:
Serien 13 o 14 serveis diaris per aquesta línia amb destinació a Calella o Blanes. Les parades serien: L'Hospitalet, Sants, Plaça Catalunya, Arc de Triomf, Clot-Aragó, Badalona, Mataró i Arenys en el cas dels Calella, pel que fa als Blanes, pararien a les ja citades pero afegint Calella, a partir d'allà ja para a totes fins a Blanes.

CIVIS de la C2 sud:
Augment de serveis, fins a 10 o 11 serveis diaris. En les hores punta s'incrementaria el servei. El recorregut seria el mateix que es fa actualment.

CIVIS de la C3:
11 serveis semidirectes que sortirien de Vic, i pararien a totes fins a La Garriga, a partir d'allà, directe fins a BCN. En sentit Vic, 12 en total, i directes des de SAA fins a La Garriga, amb parades intermitges a Santa Perpètua, Parets i Granollers-Canovelles. Aquestes també servirien en sentit BCN.

CIVIS de la C4:

Sortirien de SVC i pararien a totes fins a Vilafranca, on només farien parada a Martorell i a Molins. A partir de Sants tornarien a parar a totes fins a SAA on ja no pararien fins a Sabadell Sud, això sí, amb una parada intermitja a Cerdanyola. A partir de Terrassa, ja tornaria a fer parada a totes fins a Manresa.

I fins aquí la meva proposta.
Salutacions



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 09/07/2009 18:08

A la C4 Nord que es la que jo conec faria el següent:

Manresa - Terrassa - Sabadell Centre - Cerdanyola (per la correspondència amb la C7 bàsicament) - SAA i totes fins a Sants.

Com a molt afegir Montcada-Manresa pel tema del possible transbort amb la C2.

Això si aviat canviaria tot això pels nous intercanviadors que s'afegiran i el túnel de Montcada. Llavors segurament canviaria Sabadell Centre per Nord i Cerdanyola per Barbera-Cerdanyola i SAA i Arc de Triomf per Sagrera.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 09/07/2009 20:39

Renfe451 ha escrit:Crec que encara hi han serveis CIVIS a la C2 sud, però crec que segueix l'únic servei pel matí. Jo faria serveis CIVIS a línies C1, C3 i C4, aíxi també com augmentar el nombre de serveis diaris a la C2 sud, com uns 8 o 9 serveis diaris.



CIVIS de la C3:
11 serveis semidirectes que sortirien de Vic, i pararien a totes fins a La Garriga, a partir d'allà, directe fins a BCN. En sentit Vic, 12 en total, i directes des de SAA fins a La Garriga, amb parades intermitges a Santa Perpètua, Parets i Granollers-Canovelles. Aquestes també servirien en sentit BCN.

Jo els deixaria com estan ara, ja que tots els trens a Puigcerdà i La Tour de Carol són semidirectes, suprimiria Parets del Vallès i Mollet Sta. Rosa, per mi són innecessàries. N'hi afegiria algún Vic - Hospitalet, però caldria quadrar molt bé els encreuaments, per no trigar més del que toca.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 09/07/2009 22:58

A la C2Nord falten de Maçanet a Sant Celoni totes i directe fins a Granollers-Centre i Barcelona. No pot ser que des de Granollers-Centre, des que han començat les obres de l'AVE, es triguin 45 minuts fins a Sants...


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 09/07/2009 23:05

mikado ha escrit:C2 SUD : SVC/CALAFELL/SEG.CAF/CUNIT/CUBELLES/VNG/SITGES - BCN (no sé si amb la partició de la C2 encara hi ha n serveis CIVIS com abans)
M'encanta! Com m'aniria de bé a mi aquest servei... :P
mikado ha escrit:C4 SUD: VILAFRANCA/MARTORELL/CORNELLA/L'HOSPITALET/BCN.
Jo començaria desde SVC. ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/07/2009 23:15

Personalment, faria fer parada als Civis amb l'última parada abans de Barcelona a la darrera estació amb molta afluència a la segona o tercera corona (Sitges, Martorell, Sabadell, La Garriga, Granollers Centre, Mataró); a partir d'allí, directes al primer gran intercanviador de Barcelona (Torrassa, Meridiana, Sagrera), i que vagin seguits immediatament per un rodalia que surti d'aquelles estacions de la 2a o 3a corona i "escombri" totes les que hi hagi fins a Barcelona. D'aquesta manera, permetria que qui vingui de fora i hagi de baixar abans, tingui bons enllaços sense haver-se d'esperar massa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 09/07/2009 23:22

canalcole ha escrit:
mikado ha escrit:C2 SUD : SVC/CALAFELL/SEG.CAF/CUNIT/CUBELLES/VNG/SITGES - BCN (no sé si amb la partició de la C2 encara hi ha n serveis CIVIS com abans)
M'encanta! Com m'aniria de bé a mi aquest servei... :P
Ens aniria bé pràcticament a la majoria de la gent que utilitza la C2 sud, aíxi es tardaria menys en arribar a Sants. Cal dir que en els inicis dels anys 90, això es duia molt a la pràctica i per aquells temps ja hi havien semidirectes bona part dels matins i per les tardes.


Salutacions



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Divendres 10/07/2009 1:17

C1: Molins-St.Feliu-Cornella-L'Hospitalet-Barcelona-Badalona-El Masnou-Mataró-Arenys-Calella-Blanes-Maçanet
C2: Castelldefels-Gavà-El Prat-Barcelona-Mollet-Granollers
C2N: Aeroport-El Prat-Barcelona-Mollet-Granollers-St.Celoni-Maçanet
C2S: St.Vicenç-Vilanova-Sitges-Castelldefels-Barcelona
C3: L'Hospitalet-Barcelona-Mollet-Granollers-La Garriga-Vic
C4: St.Vicenç-El Vendrell-Vilafranca-Martorell-Molins-Barcelona-Cerdanyola-Sabadell-Terrassa-St.Vicenç-Manresa
C7: L'Hospitalet-Barcelona-Cerdanyola-Cerd.Universitat-Martorell



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Divendres 10/07/2009 20:14

No crec que l'estació del Masnou sigui la més addient. En tot cas, s'hauria de prioritzar l'aturada de trens a Premià de Mar que és el segon municipi del Maresme amb major població.

Crec que seria suficient efectuar parada a les següents estacions:
L'Hospitalet - Sants - Pl.Catalunya - Arc de Triomf - Clot Aragó - St.Adrià B. - Badalona - Ocata - Premià de Mar - Vilassar de Mar - Mataró - >>...

En el cas d'Ocata el que s'ahuria de fer es convertir-la en la principal del Masnou i traslladar-la una mica més lluny (0,75 - 1 km) de l'actual (sentit Mataró), d'aquesta manera estaria més allunyada de la del Masnou i estarien millor repartides dins del municipi. Això comporta adequar millor l'estació, i l'actual estació del Masnou la passaria a anomenar Masnou Sud.

Al Maresme hi ha molta densitat de població, els pobles tenen uns 20.000 hab (El Masnou), 25.000 hab (Vilassar) o entre 30.000 i 35.000 hab (Premià) i no crec que s'hagi d'arribar a tal extrem. El que no és admissible es que per anar a Blanes t'hagis d'empassar tantes estacions només perquè hi baixin quatre persones.

Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 11/07/2009 20:40

El millor al meu entendre per sevreis semidirectes,no seria parar els trens a les estacions mès importants,sinó aturar els trens a totes les estacions de les zones mès allunyades de Barcelona,i a partir d'una estació important de zona 3 o zona 4,semidirecte fins a Barcelona.Jo faria:

C1 Totes de Maçanet a Mataró,i directe de Mataró a Clot potser aturant els trens a Badalona si fos falta.
C2 Sud Com ara,totes de SVC a Sitges i directe de Sitges a Barcelona.
C2 Nord De Sant Celoni a Granollers a totes,i directe de Granollers a Sant Andreu Comtal
C3 Com és fa ara amb els Puigcerdà/La Tour ja va bé,tot i que alguns procedents de Vic serien semidirectes a partir de La Garriga o Granollers-Canovelles
C4 Nord Parant a totes de Manresa a Sabadell Sud(algunes saltant-se les estacions compreses entre Castellbell i St.Miquel de Gonteres),i a partir de Sabadell Sud semidirecte,o aturant-se nomès a Cerdanyola
C4 Sud Parant a totes de SVC a Martorell(algunes saltant-se Lavern-Subirats i La Granada),i directe fins a Sants.

Cinc minuts mès tard d'un semidirecte,a les estacions on el tren és converteixi en un semidirecte,sortiria un tren que faria aturada a totes les estacions.El problema és la manca de túnels de rodalies per Barcelona,i la falta de 4 vies a rodalies fer aixó és molt díficil o directament impossible sobretot a algunes línies com la C1.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 11/07/2009 21:23

I com faries els encreuaments a la R3? Deixaries un tren esperant 5 minuts per encreuar? Lo seu és, tal com es fa ara, afegint un 25% dels que van o vénen de Vic, en hora punta, de 6 a 10 del matí i de 5 a 8 del vespre. I saltant-se Parets i Mollet Sta. Rosa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/07/2009 21:59

UT440_132M ha escrit:I com faries els encreuaments a la R3?
A la R3 es faria pressuposant el desdoblament, que ja té una data oficial (que no és igual a real, però almenys existeix en alguna forma).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Diumenge 12/07/2009 12:22

El problema de la C1 es que està molt saturada, i el túnel de Pl.Catalunya no pot absorvir més trens. Avui dia, si es proposés aquesta solució, l'única alternativa seria que de Sant Adrià a Cabrera de Mar hi hagués 4 trens per hora (treient els 2 que hi ha per anar a Blanes i a Maç.-Massanes). Freqüència de combois totalment incompatible tant a Badalona com a Ocata i a Premià, i ho dic per experiència. Hauries de veure que no només és la gent de Barcelona la que vol anar a Blanes, sino que a Badalona i a Premià en sóc testimoni de la quantitat de gent que hi puja (i tampoc per anar a Mataró precisament): hi ha molt moviment de passatgers al Maresme que no necessiten anar a Barcelona.

Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 12/07/2009 21:44

laura ha escrit:Hauries de veure que no només és la gent de Barcelona la que vol anar a Blanes, sino que a Badalona i a Premià en sóc testimoni de la quantitat de gent que hi puja (i tampoc per anar a Mataró precisament): hi ha molt moviment de passatgers al Maresme que no necessiten anar a Barcelona.
D'aquí la proposta feta per en Mako448 i jo mateix: en el cas de la R1, significaria que la gent que agafa el tren entre Barcelona i Mataró pujaria a un rodalia fins a Mataró, on canviaria a un Civis a Maçanet que passaria poc després. Simplement seria qüestió d'aplicar, d'una vegada per totes, una política d'enllaços que actualment brilla per la seva total absència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

anigwei
N2
N2
Entrades: 19
Contacta:

Entrada Autor: anigwei » Dimarts 14/07/2009 20:17

Bones,

Suposo que com a CIVIS us referiu als antics Sant Vicenç - Sant Andreu Comtal, per exemple?

Com és que els trens que es "salten" parades han anat desapareixent progressivament? Ara els rodalies ja són 100% borregueros... tal com es deia abans. Perquè?

Fins fa un temps, al viatge BCN-Sabadell t'estalviaves dues Montcades (Bifurcació i Sta Maria), ara ja no. I s'agraeix... perquè hi baixen/pujen quatre gats. I a la C1, s'estalviava Vilassar/Cabrera, Montgat nord i m'han comentat que abans del Tram, també es saltava Sant Adrià..


Fórmula.CAT: Música en català i grups independents

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 15/07/2009 17:09

anigwei ha escrit:Bones,

Suposo que com a CIVIS us referiu als antics Sant Vicenç - Sant Andreu Comtal, per exemple?

Com és que els trens que es "salten" parades han anat desapareixent progressivament? Ara els rodalies ja són 100% borregueros... tal com es deia abans. Perquè?

Fins fa un temps, al viatge BCN-Sabadell t'estalviaves dues Montcades (Bifurcació i Sta Maria), ara ja no. I s'agraeix... perquè hi baixen/pujen quatre gats. I a la C1, s'estalviava Vilassar/Cabrera, Montgat nord i m'han comentat que abans del Tram, també es saltava Sant Adrià..
En efecte, abans que es poses en servei el Trambesòs, molts trens de la C1 es saltaven la parada de Sant Adrià del Besòs, això es va portar a la pràctica fins l'any 2004, quan llavors el tramvia va entrar en servei i en aquell moment ja tots els trens paraven a St. Adrià, tal i com es fa ara. Pel que fa la teva pregunta, doncs sí, es refereixen els antics SVC-SAC, ara sembla que amb la reestructuració de la C2, ja no hi han, però almenys es mantenen els semidirectes.

Salutacions

Salutacions



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/08/2009 13:43

Jo posaria trens directes a Barcelona des de totes aquelles estacions que parant a tot arreu els trens triguin més de 30 minuts, sempre que la demanda justifiqui l'oferta. Per a aplicar això caldria que les línies fossin de doble via i les estacions tinguessin vies d'apartador on els trens semidirectes sense parada avancessin els que fan parada. Per a aquest tipus de servei el més difícil seria fer canviar la mentalitat i els usos i costums ancestrals dels responsables de la gestió del trànsit ferroviari a ADIF. Potser això és més difícil que millorar les infraestructures.

Així, per exemple a la C1 jo posaria com a semidirectes els trens que venen de més amunt de Mataró des d'aquesta estació fins al Clot-Aragó i viceversa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/05/2013 13:47

http://www.lavanguardia.com/local/mares ... lidad.html

Calella pide trenes semidirectos a Barcelona para facilitar la movilidad de turistas


El Govern negocia con Renfe trenes semidirectos Arenys-Barcelona durante el verano | El contrato de servicios prevé mejoras

Mataró - Maresme | 05/05/2013 - 12:24h | Última actualización: 05/05/2013 - 12:31h


Calella.- La alcaldesa de Calella, Montserrat Candini, ha confirmado que el Secretari de Territori de la Generalitat, Ricard Font, ha incluido en las negociaciones con Renfe para el nuevo contrato de servicios, la propuesta surgida desde el sector turístico para implantar trenes semi-directos entre Arenys de Mar y Barcelona, lo que permitiría a los turistas alojados en el Maresme Norte, llegar a la capital en poco más de 30 minutos, mientras que en la actualidad el trayecto dura una hora y veinte minutos.

La resta, a l'enllaç.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”