Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 11/10/2013 5:51

Ara opino jo:
trensmat ha escrit:Mis propuestas para futuras conexiones de TGV:

TGV Barcelona - Lyon Part Dieu - Marne-La Vallée-Chessy - París Nord.
No tiene sentido llevar un TGV a la Gare du Nord cuando los demás llegan a la Gare de Lyon (que está a dos paradas de la Gare du Nord con el RER D).
Antes a Lille o incluso Bruselas (si lo hace un TGV).
TGV Luxemburgo - Lyon Part Dieu - Nimes - Barcelona
Antes veo Estrasburgo (a medio/largo plazo) que Luxemburgo.
Si un día ponen uno a Luxemburgo sería una prolongación desde Estrasburgo por la LGV Est hasta Metz o Baroncourt.
TGV Barcelona - Nimes - Marsella - Niza - Monaco
El AVE Barcelona-Marsella empezará dentro de poco.
Niza es complicado por la saturación de la línea Marsella-Niza, pero no sería mala idea... y me consta que lo han pensado (pero no es para ahora, falta tiempo para verlo en Niza). Transbordar en Marsella es sencillo.
AVE Barcelona - Toulouse-Matabiau - Bordeaux - Hendaya - Irun
Pasar por Burdeos para ir a Irún es, por ser delicado... extraño ( :roll: ). Mejor por Tarbes. Pero eso no pasará.
El AVE Barcelona-Toulouse es prolongable a Burdeos, y de hecho, el plan original era ese.
Dependiendo de cómo funcione el BCN-Toulouse, la prolongación a Burdeos está asegurada para un futuro nada lejano.
ICE Frankfurt - Estrasburgo - Nancy - Lyon S Exupery - Barcelona
¿Para qué pasar por Nancy su puedes pasar por Mulhouse y Besançon, tardando menos y por la línea recta? :nose
De todos modos, veo un TGV, no un ICE, y lo veo llegar a Estrasburgo, no a Alemania. Y a medio/largo plazo, hablo de años (igual diez).
Solo son mis propuestas ya se que SNFC son unos Tiquis miquis, que os parecen en un futuro se podrían hacer digo yo.
¿Sncf son unos tiquis miquis? :nose



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 11/10/2013 8:51

437.001 ha escrit:
AVE Barcelona - Toulouse-Matabiau - Bordeaux - Hendaya - Irun
Pasar por Burdeos para ir a Irún es, por ser delicado... extraño ( :roll: ).
És molta volta, però tampoc és tan estrany. Els Intercités de nuit que circulen els divendres i diumenges entre Hendaia i Niça (ICN 4630) i en sentit invers entre Niça i Hendaia (ICN 4730) circulen via Bordeus i Tolosa. En canvi, el Hendaia-Ginebra (ICN 4678) i Ginebra-Irun (ICN 4778) que durant tot l'any 2013 estan "al congelador" per obres a la infraestructura en període nocturn i que potser mai més tornin a veure la llum, sí que circulaven via Dax, Pau, Lourdes i Tarbes.

Però, és clar, no és el mateix un tren d'alta velocitat, on importa rendibilitzar les unitats, que un tren nocturn on el temps de trajecte queda en segon pla.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 11/10/2013 12:45

AVE Barcelona - Toulouse-Matabiau - Bordeaux - Hendaya - Irun
Bon dia,

Perdoneu-me si m´erro en els recorreguts actuals dels TGV a França. Si no recordo malament pocs anys després de la inauguració de la línia Atlantique, es feien recorreguts sud-est - sud-oest aprofitant les infrastructures de les línies Atlantique i Sud-Est amb la construcció d´una unió de les línies al sud de París, evitant la capital. Em sembla recordar recorreguts Lió-Hendaia o similars que, degut a la velocitat, es produïa un guany de temps important que si utilitzaven la línia convencional via Tolosa de Llenguadoc.
Probablement un Barcelona-Hendaia via Sud-Est - Atlantique no és tan competitiu, no sé...Tampoc no sé l´estat actual de la línia transversal. Si continua sent convencional, no crec que tingui massa sentit aquest recorregut. Seria millor (o semblant) l´actual per la banda espanyola perllongant els Alvia a Hendaia...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/10/2013 13:37

Lió cau quasi 400 quilòmetres més amunt de Narbona, i un tros d'aquest tram no és d'alta velocitat.

En general, la connexió per Tolosa és més raonable fins a Bordeus. A partir d'allí, sempre hi pot haver enllaços.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 11/10/2013 14:13

Metropondikas ha escrit:Perdoneu-me si m´erro en els recorreguts actuals dels TGV a França. Si no recordo malament pocs anys després de la inauguració de la línia Atlantique, es feien recorreguts sud-est - sud-oest aprofitant les infrastructures de les línies Atlantique i Sud-Est amb la construcció d´una unió de les línies al sud de París, evitant la capital. Em sembla recordar recorreguts Lió-Hendaia o similars que, degut a la velocitat, es produïa un guany de temps important que si utilitzaven la línia convencional via Tolosa de Llenguadoc.
No sé si mai hi ha hagut algun Hendaia-Lió, però actualment hi ha TGV entre Poitiers, Nantes o Rennes fins a Lió, Marsella o Montpeller, passant pel sud de París (Massy-TGV). Els TGV de Bordeus a Lió passen per Tolosa i Montpeller.

El TGV Montpeller-(Massy)-Nantes dels caps de setmana tarda 6h46', mentre que l'IC Tolosa-(Bordeus)-Nantes tarda 6h53'. Per tant, un hipotètic TGV Barcelona-Nantes tardaria uns 20' més per Tolosa-Bordeus que per Lió-Massy. I dic hipotètic perquè a hores d'ara seria impossible, ja que entre Bordeus i La Roche-sur-Yon no està electrificat.

Com he proposat en un altre missatge, per connectar Barcelona amb l'oest de França, i amb vistes al 2017 (data prevista de la finalització de la LGV Atlantique fins a Bordeus), el millor seria un TGV Barcelona-Tolosa-Bordeus-Poitiers-Tours (St-Pierre-des-Corps)-París Montparnasse. Així s'evitaria saturar encara més la LGV Sud-Est. Un enllaç a Saint-Pierre-des-Corps permetria col·locar Nantes a unes 8 hores de Barcelona.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 05/10/2015 22:28

Que us semblaria posar tren-hotels i trens normals com podrien ser els Talgos cap a diverses destinacions d'Europa, com Londres (la ciutat amb més viatgers d'avió des de Barcelona), Amsterdam, Paris, Hamburg, Münich, Zürich, Berna, Frankfurt, Berlin, Milà, Roma... Passatgers no crec que en faltessin, el problema suposo que seria polític, i de competència amb l'Ave.

El que proposaria es adaptar algunes vies de l'Estació de França (unes 6) amb ample internacional i catenària com la de l'Ave i així fer arribar un Avant procedent de Lleida i un de Figueres a les 8 de la tarda a Edf, i llavors, a partir de les 8, que vagin sortint tres o quatres trens hotels, alguns acoplats que després es separarien i arribar a la seva destinació al matí. Una cosa com aquesta:
19:55 arriba l'Avant procedent de Lleida amb parada a Camp de Tarragona i Sants.
20:00 surt el trenhotel cap a Berna i Zürich (acoblats)
20:05 surt el trenhotel cap a Münich i Berlin per Mannheim i Stuttgart (acoblats)
20:10 surt e trenhotel cap a Viena i Roma per Milà i Torino el primer i per Marsella el segon (acoblats)
20:15 surt el trenhotel cap a Amsterdam i Londres per Paris (acoblats)

Lògicament s'hauria de comprar material, però crec que estaria realment bé.
Mapa possibles tren-hotels des de Barcelona cap a Europa.png
Mapa possibles tren-hotels des de Barcelona cap a Europa.png (83.19 KiB) Visualitzat 14061 cops
PD: canviaria el nom del fil a "propostes ferrioviàries", a seques, ja que és molt més obert.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 05/10/2015 22:49

Sincerament, això dels trens-hotel per tot Europa... no em sembla gaire bona idea; crec sincerament que la competència de l'avió és molt forta en la llarga distància, i el TAV en la distància mitjana també. I no només parlo de velocitat, sinó també de preu.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 05/10/2015 22:53

Hauries d'espaiar molt més els trens i deixar passar un només cada mitja hora. A no ser que vulguis deixar en plena hora punta de tornada la línia sense trens de la línia R2 i R11 i tornem tots en el Sagalés :roll:

Jo els faria sortir de Sants i per la línia d'alta velocitat fins a Perpinyà, que té pocs trens, t'estalvies el pas per el cambiador d'ample de Portbou (que caldria reconstruir doncs ja no existeix) i fer arribar trens a l'Estació de França, i deixes en pau els trens de la línia R2 i R11.

La branca de Londres, d'altra banda, has de passar per l'Eurotúnel sí o sí que no es barat, i no sé jo si les branques Talgo podrien circular per les línies convencionals angleses (el gàlib és més reduït que el continental) i, per tant, anar per la línia d'alta velocitat fins a Londres.

De la resta excepte les suïsses que ja va existir el servei no sé si el temps de viatge s'allargaria massa i seria viatge d'una nit i una mica més.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 05/10/2015 22:56

Em sembla molt bé. Jo afegiria nous AVE-TGV per a completar les connexions amb Europa a Birdeaux, Nice/Ventimiglia, Gèneve, Luxembourg i Lille/Bruxelles, de manera que els serveis d'AV entre Espanya, Catalunya i Europa serien aquests:
-Madrid - Marseille
-Madrid - Toulouse
-Barcelona - Bordeaux
-Barcelona - Nice/Ventimiglia
-Madrid - Lyon
-Barcelona - Luxembourg
-Barcelona - Paris
-Barcelona - Lille/Bruxelles


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 05/10/2015 23:31

Tengo unas propuestas para trenes Internacionales.
TGV Barcelona - Lyon - Disneyland - París Nord.
TGV Barcelona - Marsella - Niza.
AVE Valencia - Barcelona - Marsella (Acabado el CM).
AVE Valencia - Barcelona - Lyon (Acabado el CM y exclusivamente en verano).
AVE Barcelona - Madrid - Lisboa.
Trenhotel Marenostrum Murcia - Barcelona - Montpellier - Niza.
ICE Munich - Lyon - Barcelona Sagrera.
TGV Lyria Zurich - Lyon - Barcelona Sagrera.
ITV Milano Centrale - Niza - Barcelona Sants.
Eurostar Londres - Lyon - Barcelona Sants.
Thalys Bruselas - Lile - Lyon Barcelona.

Esperó que os gusten mis propuestas y las podremos debatir.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 05/10/2015 23:38

Postdata:
Trenhotel BCN - La Tour de Carol - Lourdes - Bordeaux.
TER Avant Lleida - Camp de Tarragona - BCN - Girona - Perpinya - Montpellier.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 06/10/2015 16:33

mpn90 ha escrit:Sincerament, això dels trens-hotel per tot Europa... no em sembla gaire bona idea; crec sincerament que la competència de l'avió és molt forta en la llarga distància, i el TAV en la distància mitjana també. I no només parlo de velocitat, sinó també de preu.
Preus de l'avió vs. preus d'un trenhotel
Temps d'embarcament, viatge i recollida de maletes (sovint de dia) vs. Tot el viatge de nit i amb 10 minuts d'embarcament i desembarcament.
Gran pèrdua de temps vs. pèrdua gairebé nul·la de temps pel viatge.
Situació dels aeroports vs. situació de les estacions.
Arribar en cotxe a l'aeroport i pagar el car parquímetre vs. anar en transport públic a l'estació de la teva ciutat.

Aquest són els punts positius que li veig jo.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 06/10/2015 16:39

bigcoaster ha escrit:
mpn90 ha escrit:Sincerament, això dels trens-hotel per tot Europa... no em sembla gaire bona idea; crec sincerament que la competència de l'avió és molt forta en la llarga distància, i el TAV en la distància mitjana també. I no només parlo de velocitat, sinó també de preu.
Preus de l'avió vs. preus d'un trenhotel
Temps d'embarcament, viatge i recollida de maletes (sovint de dia) vs. Tot el viatge de nit i amb 10 minuts d'embarcament i desembarcament.
Gran pèrdua de temps vs. pèrdua gairebé nul·la de temps pel viatge.
Situació dels aeroports vs. situació de les estacions.
Arribar en cotxe a l'aeroport i pagar el car parquímetre vs. anar en transport públic a l'estació de la teva ciutat.

Aquest són els punts positius que li veig jo.
I també l'estalvi d'una o dues nits d'hotel.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 06/10/2015 18:16

Compte amb els Tren hotel per infraestructura d'alta velocitat: és per la nit quan es realiza el manteniment de tan delicada infraestructura. És per aquesta raó que, a França, han suprimit el servei de mercaderiles nocturn que circulava per LAV.

Trobo que una Europa unida ha de tenir una xarxa ferroviària i uns serveis ferroviaris a l'altura. I jo no crec, per exemple, que hom pugui anar de Barcelona cap Atenes en un sol día, llavors s'haurà d'utilitzar tren de nit.

Des de Madrid fins a Londres, a molt estirar, es podria fer en un día, per exemple. No és el cas de Madrid-Berlín, Madrid-Viena-Budapest, Madrid-Helsinki... el mateix per Barcelona. Exemples de relacions que proposo.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 06/10/2015 21:27

Això del manteniment no ho sabia, però si es vol es pot. Al metro de Londres hi ha línies que circularan "round-the-clock" (24h) i són línies de fa 100 anys! Amb això el que vull dir és que si es vol es pot. A més, jo havia posat tots els trens en menys de mitja hora, així que encara els quedamolt temps per fer el mateix que haguessin fet. Al matí seria mitja horeta menys i ja està.

Crec que seria molt interessant, i fins a cert punt necessari, tenir les principals ciutats d'Europa unides amb trenhotel, que és un servei de preu normal i que va molt bé per a tot tipus de gent, ja tingui més o menys poder adquisitiu. Per exemple, un empresari Barceloní es pot agafar una habitació de les bones un divendres a les 20:00 i l'endemà a les 7 està a King's Cross. I també, una família que no es pot permetre un vol i que té pocs dies de vacances, pot sortir de nit amb un tren no gaire car i l'endemà estan a Londres. És un tipus de servei que dóna molt joc, i que no necessàriament ha d'anar per línies d'alta velocitat. A més, amb trens Talgo es podria anar per la convencional fins a Portbou i canviar d'ample.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 06/10/2015 22:23

Ja s'ha dit que el canviador de Portbou està desmuntat. Jo faria creuar els Pirineus per la LAV i a partir de Perpinyà per convencional.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 05/12/2015 17:29

Ve d'aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?f=3& ... 34#p252734
albe6 ha escrit:A Disney (Marne la Valee -Chessy) s'hi pot arribar directament amb el RER A des de Gare de Lyon, però no aniria malament enviar-ne algun a Gare du Nord (Eurostar i Thalys)
No hi ha cap TGV que, venint del sud, acabi a la Gare du Nord. El que si es podria fer (i de fet, si no m'equivoque, estava previst) és allargar el Perpinyà - Bruxelles a Barcelona. Així es serviria a Marne-la-Vallée-Chessy i a Lille, on s'enllaça amb l'Eurostar i el Thalys.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 05/12/2015 19:10

Quin material fa aquest servei?
Perquè si son els Thalys, han de passar per taller a posar ERTMS N2 (túnel internacional) i ASFA (la zona de Sants) i la feixuga homologació

Si no recordo malament des del túnel de entrada a Sants costat Can Tunis fins gairebé el nus de Mollet la LAV està només amb ASFA

Del contrari, tocarà canvi de tren a Perpinyà per seguir cap al sud.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 05/12/2015 20:55

albe6 ha escrit:Quin material fa aquest servei?
Perquè si son els Thalys, han de passar per taller a posar ERTMS N2 (túnel internacional) i ASFA (la zona de Sants) i la feixuga homologació

Si no recordo malament des del túnel de entrada a Sants costat Can Tunis fins gairebé el nus de Mollet la LAV està només amb ASFA

Del contrari, tocarà canvi de tren a Perpinyà per seguir cap al sud.
Quin servei, el Perpinyà - Bruxelles? Crec que el fa un TGV Réseau.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 06/12/2015 20:03

437.001 ha escrit:Ni un. Està saturada. Sa-tu-ra-da.
Entenc. I la costossísima LGV PACA va per llarg, no?
437.001 ha escrit:Perquè no som prou de raça blanca, perquè estem en crisi i produïm emigrants, i perquè hi ha una nova línea d'autobusos de propietat suïssa que s'està fent d'or amb la ruta de Barcelona des que van treure el Talgo.
Doncs fins que açò no canvie, suposo que poc o res es pot fer.
437.001 ha escrit:No hi ha futur pels trens nocturns. No són rendibles, ningú els vol explotar.

I a més, l'Adif italià és un desastre, s'estan carregant tots els serveis internacionals per culpa de les seves demandes ultraproteccionistes.
La primera part és discutible. I en relació a la segona, ja havia sentit que els italians no van molt bé en ferrocarrils.
437.001 ha escrit:Ah, i ja saps si el Perpinyà/Montpeller-Brussel.les va en solitari o acoplat a un altre tren?
El Perpinyà - Bruxelles crec que va en simple, però si anara acoblat es faria el mateix que amb el Paris - Perpinyà que es van allargar a Barcelona, no és tant complicat.
437.001 ha escrit:Marsella és una ciutat prou gran. Metz, senzillament, no. Ni afegint-hi Luxemburg.

Comprendràs que qualsevol servei entre Madrid i Barcelona anirà ple de passatgers, i entre Barcelona i Marsella més o menys també.
Simplement són dos serveis units en un sol tren.

Diguem quins dos trens uniries amb un Metz-Barcelona, i quin guany de passatgers hi hauria perquè es justifiqués.
Bé, no hi ha moltíssima demanda entre Catalunya i Borgonya i Lorena. Potser el Metz - Montpellier no, però el Strasbourg - Montpellier allargant-se a Barcelona crec que funcionaria bé.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”