Series 1000 inspirades per unitats DB?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Series 1000 inspirades per unitats DB?

Entrada Autor: Vox » Divendres 14/10/2005 16:28

Nota de l'administració: fil resultant de la combinació dels temes Series 1000 inspirades per unitats DB?i Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro


Hola,

Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa així.

I em va recordar un catàleg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catàleg, se que eren DB.

Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?

Vox



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 14/10/2005 22:30

DB 624
Imatge

Imagino que encara circulen, perquè les fotos següents són d'una notícia del 6 de gener passat, a Szczecin (nord-oest de Polònia). Si algú sap alemany...: http://www.bahn-in-pommern.de/aktuell/050106.htm
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge[/url]


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 15/10/2005 0:24

Si! es aquest, gràcies!

Sembla més un rodalies que no pas un metro, no?

Vox



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dissabte 15/10/2005 19:11

aixo es un tren regional : "Regionalbahn" l'alemany es complicat pero fins aqui arribem.

El que no entenc es com s'han inspirat el un regional per crear unes unitats de metro.Aquestes unitats deuen ser molt bones...



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 17/10/2005 10:01

doncs a part de tenir vidres corbats, no veig jo la similitud :x



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 10/09/2008 15:53

Nota de l'administració: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=8024
victorcasta ha escrit:
sortrens ha escrit:

Un Catalunya Exprés a màxima velocitat (en servei Mitja distància sense parar a cap estació) i Una unitat sèrie 5000 o 9000 del Metro (en servei sense parar a cap estació de qualsevol linia del metro de Barcelona) quina corre més? Son més potents les unitats Catalunya Exprés de Renfe o del Metro?

Un Catalunya Exprés té velocitats màximes de 140 o 160 km/h, depenent de les unitats, i un tren de la sèrie 5000 i 9000 té una velocitat màxima de 80 km/h. Així que fes números...
només una puntualització: tots els trens del FCMB (incluits els 1000's) estan limitats, uns electrònicament i els altres elèctricament, als 70-90 km/h per raons tècniques com poden ser esforç de les subcentrals, comoditat del passatge, i sobretot infraestructura (vibracions, gàlib de túnels, etc). Quan van fer les proves dels 2100 (tram Pubilla-Badal via 1) li vaig preguntar a un operari a quina velocitat podria anar el tren i em va comentar que podria sostenir sense dificultat els 110 km/h. De fet la prova consistia en comprovar si el sistema de seguretat funcionava correctament: sortiem de Pubilla Cases amb el manipulador de velocitat a tope, a la baixada de Collblanc el tren es posava a 90 km/h i el sistema actuava frenant el tren fins el 65/70. També he de dir que passar per l'agulla de Collblanc-Badal (de punta) a 80 km/h es una sensació molt desagradable. Vaig voler fer la prova amb un 1000: el sistema de seguretat del tren va frenar-lo als 82 km/h. Aixó si: al dia següent, el tren va haver d'anar a tornejat de rodes perquè va quedar "cuadrat" i el nus del meu estòmac encara va tardar més en desaparèixer.

pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/09/2008 18:45

El LLOP ha escrit: pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
Em sonava d'haver-ho sentit, però no coneixia tota la història, molt interessant!! Ara a veure si trobo per internet foto.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/09/2008 0:06

El LLOP ha escrit:pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...

A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 11/09/2008 16:11

Guigui ha escrit:I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...

A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.
a veure, puntualitzo, que li treieu punta a tot. El 1000 està basat (exteriorment son molt similars) en un model de rodalies que circulava per Àustria pels 60. Desconec la configuració de la caixa, però l'aspecte exterior, repeteixo, es quasi igual. :ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/09/2008 18:23

No et referiràs a aquesta sèrie? És la 4030, la primera que va circular a la Schnellbahn vienesa, el 1962.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 11/09/2008 20:21

No, no es aquest. Era com un 1000 pero "en blanc i negre". M'explico. Un 1000 com hagués estat en els anys 60 però molt, molt semblant al nostre 1000.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 11/09/2008 21:43

He estat buscant una mica per Railfaneurope i el més semblant a un 1000 que he trobat és això: http://www.railfaneurope.net/pix/at/die ... 01_Str.jpg

És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
aim l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 12/09/2008 8:15, en total s’ha editat 1 vegada.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 11/09/2008 22:35

eeeppp!!! Si no es aquest, s'hi asembla molt. :ok



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 12/09/2008 11:20

Cert, aquest s'assembla moltíssim!!!!!! :o



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 12/09/2008 13:19

... un tren diesel?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 12/09/2008 14:17

ping ha escrit:... un tren diesel?
títol del post: "Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro".

pd. gràcies per obrir aquest fil Metring




Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 12/09/2008 14:45

també s'asembla moltíssim però el de 'AIM al meu entendre, s'assembla més. Ara que potser estan tots relacionats.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 12/09/2008 15:43

Son diseny MAN no? Confirmeu-lo, perque tinc posibilitat d'investigar-ne.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 12/09/2008 17:37

Ara mateix els junto. Merci!!!

A El LLOP: de res, tot i que ara hem vist que ja se'n havia parlat fa anys, per això juntaré els dos fils, el que diu en Molrtadel·lo, i aquest.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”