Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Rodalies a Tarragona

Entrada Autor: canalcole » Dijous 08/01/2009 20:31

http://www.aqui.cat/tarragona/n8960/la- ... -tarragona

Publicat all diari AQUI de Tarragona, aquest matí:

El Govern català aprova el Pla de Transports de Viatgers pel període 2008-2012 que preveu la millora en l'oferta de serveis ferroviaris a la demarcació.
1231396665.jpg
Gràfic de les noves quatre línies de Rodalies que la Generalitat crearà a Tarragona
1231396665.jpg (28.82 KiB) Visualitzat 21573 cops
La posada en marxa d'un servei de Rodalies al Camp de Tarragona podria arribar abans del 2012. Ahir, el Govern de la Generalitat va aprovar, dintre del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, la creació de nou línies ferroviàries noves a Catalunya, quatre de les quals s'ubicaran a la demarcació de Tarragona. Aquestes noves xarxes de Rodalies, que també es desenvoluparien a Girona i Lleida, aprofitaran les infraestructures ferroviàries disponibles actualment i serviran per estructurar la mobilitat dins de les diferents àrees metropolitanes.

Al Camp de Tarragona aquesta nova xarxa de Rodalies tindrà quatre línies: Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders, Cambrils-Tarragona-Torredembarra, La Plana-Picamoixons-Reus-Tarragona i Les Borges del Camp-Reus-Tarragona. A més, el pla aprovat inclou estudiar la possibilitat de perllongar la línia de La Plana fins a Valls i Montblanc, i la de Les Borges fins a Falset.

Pel que fa a les freqüències de pas, Tarragona i Reus tindran la freqüència més alta amb 6 expedicions per hora i sentit, mentre que entre Torredembarra i la capital de la demarcació n'hi hauràn 4. La resta de relacions tindrà 2 serveis per hora i sentit.

Totes aquestes mesures estan planificades amb l'horitzó del 2012, però, estaran subjectes al desenvolupament d'infraestructures previstes. Tanmateix, les actuacions proposades pel que fa als serveis ferroviaris quedaran condicionades pel traspàs dels serveis de Rodalies i Regionals gestionats per Renfe.

D'altra banda, i per tal d'aprofitar la infraestructura de la nova línia d'alta velocitat, el Pla de Viatgers preveu la creació de cinc línies d'altes prestacions per enllaçar els principals nuclis del territori amb trens directes o semidirectes. D'aquesta manera, Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona, Lleida i l'Aldea passaran de tenir un enllaç convencional a un d'alta velocitat.

Aquests nous serveis reduiran més de la meitat el temps del trajecte ja que la velocitat comercial serà de fins a 220 km/h. Així, el trajecte entre Tarragona i Barcelona podria cobrir-se en 40 minuts, mentre que amb L'Aldea es faria en només 20 minuts. La previssió és que aquests serveis tinguin una freqüència de pas mínima d'un tren cada hora.

Un altre dels objectius del Pla és incrementar un 30% l'oferta de serveis d'autobús. D'aquesta manera inclou la creació de 24 nous sberveis directes, amb un autobús cada 30 minuts, entre les quals hi ha tres que enllaçaran Tarragona amb Cambrils, Valls i Barcelona.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 08/01/2009 20:37

Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 08/01/2009 21:15

canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.

Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 08/01/2009 21:40

oriolp13 ha escrit:
canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.

Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
Doncs jo si. Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 08/01/2009 23:03

canalcole ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.

Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
Doncs jo si. Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.
Perquè es necessiten vies lliures a SVC? És més llògic fer acabarles a SVC i deixar la C2Sud a SVC i que la de Tarragona també hi arribi, perquè la de cunit no crec que hi aportès molta gent, i així tens tres línies que acaben al mateix lloc, i no deixes l'últim tros de la C4 que serviria per poc, i si vols anar Vilafranca-Vilanova hauries de fer 2 transbords i no un. I les 4 vies de Cunit hi són per si es necessita fer avançaments, que no vol dir que s'hagin d'usar perquè si. Ho veig totalment innecessari fer arribar-ho a Cunit, ho aprofitarien 4 persones...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/01/2009 23:07

canalcole ha escrit:Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.
Les vies a SVC no són cap problema. En canvi, és molt més útil fer anar morir les línies a nusos ferroviaris en lloc de fer-ho en estacions de pas.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Divendres 09/01/2009 12:33

Tampoc li veig cap sentit fer-la acabar a Cunit, per aquet mateix motiu podrian començar a L'Arboç que també te 2 vias de apartament.

Ara una S. Vicenç-Valls-Plana si que podria ser necesaria, sembla que Valls queda una mica de costat i precisament es una ciutat digem una mica abandonada en el tema serveis ferroviaris.

De totas formas tot será benvingut (ara el famos traspas de rodalias que el portin a terme en las millos condicions)


:ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/01/2009 12:43

I recuperar la línia Reus-Roda de Berà, permetent enllaços més ràpids amb St. Vicenç, no deu entrar al cap de cap tallador de bacallà, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Divendres 09/01/2009 15:30

linies de rodalies de tarragona :

C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
wertymetrotren l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 09/01/2009 18:03, en total s’ha editat 1 vegada.


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 09/01/2009 16:12

^^ Això es un projecte tret d'algun lloc o una proposta teva? Aniria be que quedés clar.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 09/01/2009 16:16

A més, el mapa no està ben fet, fica VNG i no hi surt. Etc.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 09/01/2009 16:19

Jo crearia una línia circular St.Vicenç-Valls-Reus-Tarragona-St.Vicenç

I prolongaria alguns trens de la C2 o C4 de Barcelona fins a Reus, per Roda.



wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Divendres 09/01/2009 17:19

el mapa el vaig treure del google


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 09/01/2009 17:46

Això són les línies d'autobús que serveixen l'estació del Camp de Tarragona.



wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Divendres 09/01/2009 18:02

em vaig equivocar


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Divendres 09/01/2009 18:05

Ecomobisostrans ha escrit:^^ Això es un projecte tret d'algun lloc o una proposta teva? Aniria be que quedés clar.
es idea meva ha que estaria be


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/01/2009 23:15

wertymetrotren ha escrit:linies de rodalies de tarragona :

C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
No hi surt la relació St. Vicenç-Tarragona. I, si no m'erro, per fer Reus-Salou cal inversió de marxa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

escursso
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dissabte 10/01/2009 11:43

Amb tot això que vol fer la Generalitat dels nous nuclis de rodalies, amb quins trens ho pensa fer? amb les actuals UT de Renfe? o comprarà noves unitats? :nose :nose :nose :nose :nose



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 10/01/2009 22:43

Segons diuen, es faran amb les 440R que s'estàn apartant ara de Rodalies Renfe. O sigui, que de civies res de res. Això es el que diuen, no se si canviara...



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 11/01/2009 1:12

Les meves propostes:
- 1: (de la costa) SVC-Torredembarra-Tarragona-Salou-Cambrils-Hospitalet, linia subjecte a temporada, bona freqüència(2-3 /h - a l'estiu 4-5 /h) SVC-Cambrils i expedicions (1-2 /h) a Hospitalet
- 2: (directe de Valls) Montblanc-Valls-SVC-El Vendrell, 1-2 trens/h
- 3: Montblanc-Alcover-Reus-Tarragona-SVC, 1-2 trens/h, servei parcial Tarragona-Reus per tal de oferir 4 trens/h
- 4: Tarragona-Reus-Falset, 1 tren/h

* En el cas que reobrint la Reus-Roda de Bara, la 4 faria Falset-Reus-Perafort-SVC amb coordinació amb la 3 a Reus

Al meu parer la xarxa de Rodalies Tarragona deuria arrivar als limits de ATM Camp de Tarragona



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”