Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Re: CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 25/01/2009 17:53

593Dromedario ha escrit:Efectivament, la proposta no té gaire sentit, ja que els actuals serveis fins a Puigcerdà fan les parades justes; com a molt podríem treure'n Parets i/o Mollet del Vallès.
És més urgent i necessari duplicar via en bona part del traçat fins a Vic o Torelló, començant pels trams Parets-La Garriga i Centelles-Vic (recordem que a Mollet hi ha l'equivocada intenció de soterrar, i això duria el seu temps). Només amb això ja s'aconseguiria una reducció dels temps de trajecte degut als encreuaments, a més de la possibilitat d'oferir més serveis.
En treuria Parets, a banda de que no serveix una població gaire gran, l'estació es troba al límit del terme municipal, cosa no n'afavoreix gens la plena utilització.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 27/01/2009 17:33

Tema dels semidirectes:
Jo, ho tinc molt clar: Es necessiten trens directes. La competència bestial que fa la sagalés de Vic a Barcelona directe, que provoca una gran baixada dels clients usuaris del tren a la C3, ho confirma. Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell. Crec que el nobre de trens semidirectes ara és suficient, i de trens que paren a totes les estacions hi ha massa. Es necessitaria en tot cas un tren que parés a Barcelona-GranollerS-Vic-Ripoll-Puigerdà/lator. Però només un.
UT440_132M ha escrit:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o

CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll

El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.

Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.

La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY

És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi? :evil:
És clar. Devia tindre el dia inspirat, el senyor que va escriure aquest article. I jo vull un TGV des de l'estació fins a casa meva :x :x .
Si volen aquest tren, tant costaria fer la línia d'ample internacional? Total, tardaria el mateix que per girona:
3 hores per espanya
3 hores entre latour i tolosa de llenguadoc
3 hores entre toulouse i paris a una velocitat comercial de 200 Km/h.
Per un tren nocturn, 9 hores és un molt bon temps. Surts de les 9 de Sants i arribes a Parisa les 6 del matí.
També una bona cosa seria que hi hagués a la C3 un tren que parés a totes les estacions, doncs poblacions com montcada-ripollet no tenen connexió factible amb les estacions de campdevànol cap a dalt.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/01/2009 17:57

tren250 ha escrit:Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell.
A la línia de Manresa, fer semidirectes que no parin a Terrassa i Sabadell seria una insensatesa. No es pot deixar de banda un potencial de 400.000 persones així com així.
tren250 ha escrit:Devia tindre el dia inspirat, el senyor que va escriure aquest article. I jo vull un TGV des de l'estació fins a casa meva :x :x
Qui va escriure l'article és una senyora. Si estava inspirada o no, no ho sé, però el fet és que no hi ha res que sigui de collita pròpia. Es limita a reproduir les elucubracions d'un polític. I és a aquest individu al qual caldria mirar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 27/01/2009 18:05

Guigui ha escrit:
tren250 ha escrit:Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell.
A la línia de Manresa, fer semidirectes que no parin a Terrassa i Sabadell seria una insensatesa. No es pot deixar de banda un potencial de 400.000 persones així com així.
tren250 ha escrit:Devia tindre el dia inspirat, el senyor que va escriure aquest article. I jo vull un TGV des de l'estació fins a casa meva :x :x
Qui va escriure l'article és una senyora. Si estava inspirada o no, no ho sé, però el fet és que no hi ha res que sigui de collita pròpia. Es limita a reproduir les elucubracions d'un polític. I és a aquest individu al qual caldria mirar.
No, jo vull dir que es tenen que fer ''directes'' de Barcelona a Sabadell, de Barcelona a Terrassa i de Barcelona a Manresa. Per afavorir el servei a aquestes poblacions, precisament.
I a partir d'ara escriuré més lent: Volia dir el senyor que se li va ocórrer aquesta idea. No atino, amb tot.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/01/2009 18:45

tren250 ha escrit:No, jo vull dir que es tenen que fer ''directes'' de Barcelona a Sabadell, de Barcelona a Terrassa i de Barcelona a Manresa. Per afavorir el servei a aquestes poblacions, precisament.
Però es poden fer relacions que donin servei a les tres ciutats al mateix temps. Algú que vagi a Terrassa hi perdria dos minuts, i algú que vagi a Manresa, quatre. Crec que és un preu més que raonable per estalviar-se el triple d'expedicions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dissabte 31/01/2009 0:37

SEMIDIRECTES A LA LINEA DE PUIGCERDA

En primer lloc m´alegro de CIU i la seva preocupaçio per aquesta liena, quand tthom sap que quan manaven, van esta presionant a Madrid per tancar la linea, donc els hi feia, segons ells competencia al Tunel del Cadi, al seus amics propietaris del Tunel. Aixo ho sap thotom a la Cerdanya i ademes segons el meu pare, ho anavem pregonant quan construien el Tunel.El del CIU s´escudaven amb el cuento de mADRID, pero no van fer res, ni presionar per res, ni res de res, per arreglar la linea.Bueno per fi recapacitan. Deu ser cosa de la falta de poder.

En segon lloc, per el que anem i vinem en tren de Puigcerda, ja fa temps que el horaris d´aquesta linea, son de lo mes estupits que hi ha. Encara molts en enrocordem del semidirectes,"Els Pullam Cerdanya per eixempla", i lo ve que anava.
Am sortida i arribava a Puigcerda, els horaris no estan ben adequats. Faltas trens directes, o semidricetes a Barcelona, paran solament a Ribes, Ripoll y Vic, a primera hora i ultima hora. Falten mes trens els caps de setmana, sobretodo el divendres i el diumenga a la nit.
Per ara s´escusan en que falta acava la linea. Mes ja podrian fer cosas.
La solucio: gestio de la Generalitat i prou. Es una liena que funcionaria mes be, amb una gerencia propia, que entengues las necessitatas del seu habitans, i no al reves com fins ara.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 07/02/2009 13:22

La generalitat? Ja veig quantes freqüències hi ha a la línia de la pobla de segur...



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 07/02/2009 13:53

El que s'hauria de fer en la línia BCN-Vic-Ripoll-Puigcerdà-La Tour seria augmentar (i MOLT) la seva velocitat, ja que si ve els seus horaris no són per tirar coets, la seva velocitat es tercermundista, una hora i mitja per anar de Vic a BCN, una hora per anar de Vic a Ribes de Fresser i 20 minuts per anar de Ribes a Ripoll. Aquests temps superen i molt el temps que es triga a fer el mateix trajecte en cotxe. Això és el que s'hauria de millorar primer, un cop aconseguit això si que serà el moment d'augmentar la freqüència de trens, sinó passarà el mateix que al metro comarcal del Bages, on hi ha molts trens, SI, però molt lents.


De nou al FTC

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dissabte 07/02/2009 19:54

El dijous vaig fer un viatge anar i tornar desde El Vendrell fins Ripoll, canvian de unitát a L'Hospitalet, i que voleu que us digi, primer las 447 son un rotllo, gens còmodes per un viatge d'aquesta mena, al pujar vaig tardar un parell d'horas desde L'Hospitalet,el tren anaba a La Tour, pero al tornar vaig pujar amb un que sortia desde Ripoll i van ser dues horas i mitja i amb las 447 i els seus seients acabas fet pols i després amb un d'igual fins El Vendrell.

Crec que si que seria bo posar trens mes rápids, menys paradas sobretot pels que pasan de Vic i després unitats amb uns seients com tener que ser per viatges que no son estrictament de rodalies.

Apart de aixó el viatge va ser bonic i extrañament tant al anar com al tornar els horaris es van cumplir escrupulosament, o sigi clavats al segon. :plas



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 07/02/2009 23:30

Al tram francès entre Tarascon i La Tor ja hi ha part del nou carril llest a banda de via per col.locar, així com les noves travesses biblock a instal.lar i un punt de càrrega de balast a La Tor de Querol.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/02/2009 18:47

tren250 ha escrit:La generalitat? Ja veig quantes freqüències hi ha a la línia de la pobla de segur...
I ja tens en compte com estava la línia abans del traspàs?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Diumenge 08/02/2009 20:17

Guigui ha escrit:
tren250 ha escrit:La generalitat? Ja veig quantes freqüències hi ha a la línia de la pobla de segur...
I ja tens en compte com estava la línia abans del traspàs?
A part, que es via única...


Imatge

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 10/02/2009 10:46

Com la de Puigcerdà, fins dintre de (1000 anys?). En sentit de qualitat i infraestructura, i comoditat s'ha fet un gran treball, que seria necessari al transpirinenc. Ara, un augment de freqüències a les 2 línies no vindria de més.
A la Tour hi ha bastant material de contrates, o sigui que la renovació per l'altra costat està a punt de començar. Si no vaig equivocat, l'any passat es va fer freqüències de cadenciament des de Toulouse fins a Ax, i potser seria útil aquí.
I dir que hi ha trossos de línia que la velocitat PODRIA ampliar-se fins a 30 km/ més que actualment. I llocs, com el pla de Ripoll (el tros fins a Campdevànol) que, si eliminessin tots els passos rurals, es faria aquest trajecte en 1 minut i mig, ara es fa en 6. No cal dir els inconvenients que això comporta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/02/2009 13:09

tren250 ha escrit:I llocs, com el pla de Ripoll (el tros fins a Campdevànol) que, si eliminessin tots els passos rurals, es faria aquest trajecte en 1 minut i mig, ara es fa en 6. No cal dir els inconvenients que això comporta.
6 minuts per 4 km resulta en una velocitat mitjana de 40 km/h. Fer-ho en 1,5 minuts significaria anar a 160 km/h de mitjana, amb les velocitats punta més elevades que això comporta degut a l'acceleració i desacceleració. Pura qüestió d'aritmètica.

Un tren que s'aturi a les dues estacions pot estalviar realísticament uns 2 minuts, cosa que indicaria una velocitat mitjana de 60 km/h. En tot cas, si aquests paràmetres s'apliquessin a tota la línia, podria haver-hi un bon estalvi de temps.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 10/02/2009 13:34

A la línia de la pobla es poden augmentar freqüències, però s'ha de tenir en compte que la línia només disposa de dos punts d'encreuament (Balaguer i Tremp), no situats, en el cas de Tremp, just al mig de la línia. Un punt d'encreuament a Àger (allargant la via morta o contruïnt una via al costat de l'actual i un altre entre Balaguer i Lleida permetria augmentar, i molt, la capacitat de circulacions de la línia


Salutacions,

Oriol

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 10/02/2009 17:13

Antigament els trens de viatgers creuaven a Cellers. Hi ha fotos del creuament de mercaderies a Balaguer i Tremp també.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 24/02/2009 19:33

El començament de la renovació de via i infraestructura, de l'últim tram entre el túnel de Toses i la frontera Francesa, és a punt de començar. Aquesta tarda, pels volts de 2/4 de 5, i pels afores d'Hostalets de Balenyà, ha passat una doble composició de 269, amb un curt carriler, just després del tren destinació a La Tor de Querol, de les 15:16 per Sants. La decoració de les dues 269, era la de Renfe Operadora Mercancias, i anaven bastant brutes. No se quines unitats en concret eren, ja que era lluny. En tinc un parell de fotos meves, que penjaré tot seguit.
ImatgeImatge


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 24/02/2009 23:41

Brutaal veure una DT de japos a Toses, per exemple.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 25/02/2009 12:04

Ahir em van informar que a última hora van pujar dues Alco's per Ribes de Freser, direcció Puigcerdà. Seguiré informant.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 26/02/2009 10:57

Vaig veure les alco (321-048) estacionada a Torelló a la via 2 amb el semàfor vermell. Felicitats per la foto de les japoneses ;) .
Vaig veure el morro d'aquesta locomotora des de l'autobús, no sé si anava amb la 050. Li vaig fer la foto amb el mòvil, però se m'ha esborrat d'una forma extranya.
Diria que les obres comencen, segons em va informar un interventor, a mitjans de mars-principis d'abril. Sí, està al caure.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”