Estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Re: Estació de França

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 14/10/2008 1:17

Me parece que esté plano es definitivo. Aunque me sigue faltando la foto de la época.
port vell 3.GIF
port vell 3.GIF (47.48 KiB) Visualitzat 13414 cops
:plas


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/10/2008 10:10

automotorserie 436 ha escrit:Me parece que esté plano es definitivo. Aunque me sigue faltando la foto de la época.
port vell 3.GIF
:plas
Gràcies!!! ;)
Per les informacions i pels records personals que tinc, efectivament, havia de ser una cosa molt semblant a aquesta.
en quant a fotos, sé que hi ha com a mínim una persona que té una colecció molt extensa de fotografies de la zona d'aquella època. A veure si puc localitzar-la o bé trobar les fotografies.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 14/10/2008 22:04

La vía de la calle maquinista ha sido para mi la gran sorpresa, pues no sabía nada de ella, en cambio del ramal que sale hacia el paseo joan de borbón sí, la recuerdo pefectamente, un vallado formado por barrotes bastante altos y acabados en punta la separaba, y en un punto de la curva la vía era atravesada por una verja con candado para después seguir hacia los tinglados. El lugar en sí era todo ruinoso, sucio, quizás ya estuviera abandonado a mediados de los 80.
De todos modos, la pérdida de una línea por el litoral de la ciudad de Barcelona en favor del asfalto creo fué un gran error.
Estaremos deacuerdo que las obras eran necesarias y la Barcelona cara al mar ha resultado un éxito, pero se podía haber "soterrado"...
Finalmente, que tipos de trenes la utilizaron?, eran sólo mercancias para el puerto o pasaron en alguna época trenes de viajeros? o quizás la estación de cercanías contigua a la EdF enlazaba con la línea del puerto?

Sería genial poder colgar fotos, yo he buscado por la web y no aparece ninguna.
Me pasaré por la biblioteca por si eo algo interesante.

Saludos! :blah :blah :blah


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/10/2008 23:13

automotorserie 436 ha escrit:La vía de la calle maquinista ha sido para mi la gran sorpresa, pues no sabía nada de ella, en cambio del ramal que sale hacia el paseo joan de borbón sí, la recuerdo pefectamente, un vallado formado por barrotes bastante altos y acabados en punta la separaba, y en un punto de la curva la vía era atravesada por una verja con candado para después seguir hacia los tinglados. El lugar en sí era todo ruinoso, sucio, quizás ya estuviera abandonado a mediados de los 80.
De todos modos, la pérdida de una línea por el litoral de la ciudad de Barcelona en favor del asfalto creo fué un gran error.
Estaremos deacuerdo que las obras eran necesarias y la Barcelona cara al mar ha resultado un éxito, pero se podía haber "soterrado"...
Finalmente, que tipos de trenes la utilizaron?, eran sólo mercancias para el puerto o pasaron en alguna época trenes de viajeros? o quizás la estación de cercanías contigua a la EdF enlazaba con la línea del puerto?

Sería genial poder colgar fotos, yo he buscado por la web y no aparece ninguna.
Me pasaré por la biblioteca por si eo algo interesante.

Saludos! :blah :blah :blah
Gràcies per donar-nos el pà a les bibliotecàries!!! :'( :D

En serio, anant a biblioteques i mirant a col·leccions locals, ens podem trobar coses sobre EdF, buscant una miqueta...



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 16/10/2008 22:28

He encontrado esta fotografía!!!, seguiré buscando
En el escrito dice:
"En un principio, los trenes cruzaban por medio de la ciudad en numerosos barrios.El tren de mercancías que iba hasta el moll de la fusta atravesó las calles de la Barceloneta hasta 1975.Esta imágen es de los años 50, época en que el director norteamericano Orson Welles escogió este paisaje para filmar algunas de las escenas de la película Mister Arkadin (1955)"

Me pareció que una de las bibliotecarias era Metring

Saludos Ferroviarios Arqueológicos! :D :D :D
Fitxers adjunts
port vell.jpg
port vell.jpg (163.23 KiB) Visualitzat 13336 cops


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/10/2008 22:40

automotorserie 436 ha escrit:He encontrado esta fotografía!!!, seguiré buscando
En el escrito dice:
"En un principio, los trenes cruzaban por medio de la ciudad en numerosos barrios.El tren de mercancías que iba hasta el moll de la fusta atravesó las calles de la Barceloneta hasta 1975.Esta imágen es de los años 50, época en que el director norteamericano Orson Welles escogió este paisaje para filmar algunas de las escenas de la película Mister Arkadin (1955)"

Me pareció que una de las bibliotecarias era Metring

Saludos Ferroviarios Arqueológicos! :D :D :D
Mmm, si la biblioteca és de Sitges si, però sino, no era jo ;)

Gràcies per la foto!!!!!! Això si, convindria que diguessis quin llibre és.

Ja sabeu, nois, a veure "Mister Arkadin"!!!! :D



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 16/10/2008 22:47

El libro es "Barcelona Ahir", Angle Editorial i ajuntament de Barcelona.
Eso, eso!, a ver quien es el guapo que encuentra la peli de Orson Welles!!
La biBlioteca no era la de Sitges, oh..., era Torre llobeta!


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/12/2008 11:13

M'he quedat amb la boca oberta al veure aquestes fotos!!!!!!!!! L'estació de Rodalies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bravo per chausson bs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :


Li he enviat un mail, convidant-lo a que es passi pel fòrum, perquè algú així ha de ser-hi!!!!!!!!


http://www.flickr.com/photos/chausson_bs/3100189881/

Imatge

Imatge



MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Dijous 01/01/2009 16:44

Hola,

Potser us servirà per resoldre el misteri, les dues fotografies històriques que he trobat a la galeria de Tranvia:

1er Un tren especial amb una Mikado estacionada al Moll de la Fusta de Barcelona.
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... iland9.jpg

2on La Guardia Muntada, el tren especial i l'estàtua de Colom.
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... ate037.jpg

Les fotos són del 13.12.1981 i el seu autor és Heidiland9.




KEK505
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

Entrada Autor: KEK505 » Dimecres 11/02/2009 10:57

Hola,

He estado buscando información en la red de una estación desaparecida, la de Cercanías que había adosada a la de Francia.
La verdad es que no hay mucho.
Me gustaría si alguien dispone de material gráfico y quiere, que lo subiera. Yo estuve en ella una vez y fue con 6 años, allá por el año 1987, y la verdad, no me acuerdo de nada.
Solo dispongo de una postal de EUROFER (la imagen que subo), pero no tengo nada de su interior.

Si alguien colabora, muchas gracias de antemano!!!!

Saludos!!!
Fitxers adjunts
Cercanías3.jpg
Cercanías3.jpg (61.25 KiB) Visualitzat 13035 cops



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 11/02/2009 13:51

Aqui tens un video on a partir del minut 0.31 parla d'aquesta estació de Rodalies:

http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 ;)



KEK505
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

Entrada Autor: KEK505 » Dimecres 11/02/2009 15:36

Estos videos son espectaculares. Esta es la Barcelona de cuando era un niño!!!

Gracias por el aviso!!!!



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 27/02/2009 1:40

automotorserie 436 ha escrit:Me parece que esté plano es definitivo. Aunque me sigue faltando la foto de la época.
El fitxer adjunt port vell 3.GIF ja no està disponible
:plas
La foto que comparto con vosotros ha caido en mis manos de casualidad gracias a un amigo mio, está tomada el año 1955 y podemos observar la calle Maquinista con su vía férrea.
Seguiré buscando, pero no aparecen por ningún lado fotografías del paseo Joan de Borbó con sus tinglados....
metring ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:La vía de la calle maquinista ha sido para mi la gran sorpresa, pues no sabía nada de ella, en cambio del ramal que sale hacia el paseo joan de borbón sí, la recuerdo pefectamente, un vallado formado por barrotes bastante altos y acabados en punta la separaba, y en un punto de la curva la vía era atravesada por una verja con candado para después seguir hacia los tinglados. El lugar en sí era todo ruinoso, sucio, quizás ya estuviera abandonado a mediados de los 80.
De todos modos, la pérdida de una línea por el litoral de la ciudad de Barcelona en favor del asfalto creo fué un gran error.
Estaremos deacuerdo que las obras eran necesarias y la Barcelona cara al mar ha resultado un éxito, pero se podía haber "soterrado"...
Finalmente, que tipos de trenes la utilizaron?, eran sólo mercancias para el puerto o pasaron en alguna época trenes de viajeros? o quizás la estación de cercanías contigua a la EdF enlazaba con la línea del puerto?

Sería genial poder colgar fotos, yo he buscado por la web y no aparece ninguna.
Me pasaré por la biblioteca por si eo algo interesante.

Saludos! :blah :blah :blah
Gràcies per donar-nos el pà a les bibliotecàries!!! :'( :D

En serio, anant a biblioteques i mirant a col·leccions locals, ens podem trobar coses sobre EdF, buscant una miqueta...
Fitxers adjunts
maquinista.jpg
maquinista.jpg (30.73 KiB) Visualitzat 12843 cops


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 01/03/2009 14:24

Parlan de l'estacio de Françá aqui us deixo una foto de la seva podriem dir mare que he trobat
estacion.jpg
estacion.jpg (82.39 KiB) Visualitzat 13007 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/03/2009 15:12

Ondi, quin document històric! De quin any deu ser?

:plas


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/03/2009 16:27

BRILL 18 ha escrit:Parlan de l'estacio de Françá aqui us deixo una foto de la seva podriem dir mare que he trobat Imatge
Impressionant!!!
Per si hi ha algú que no ho hagi vist: aquesta és la primera estació del ferrocarril BCN-Mataró, és a dir, la primera estació que va existir a BCN. Aquesta estació no era ben bé on ara és l'estació de França, sinó que aproximadament podem dir que estava just al davant, creuant l'Avinguda d'Icària.
Molt interessant el text a sobre de l'entrada de les naus: "Primer ferro-carril de España inaugurado el 28 de octubre de 1848".
El tren, pel que veig, encara sortia amb els cotxes originals, encara que les locomotores no són les originals.
Any de la fotografia?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 01/03/2009 18:47

La foto de l'antiga estacio de Mataro es de l'any 1880, i aqui us deixo, encara que no siguin de l'estacio de França altres fotos interesants
ESTACIO FSB PZA CATALUNYA.jpg
ESTACIO FSB PZA CATALUNYA.jpg (11.98 KiB) Visualitzat 12687 cops
ESTACIO DEL NORD.jpg
ESTACIO DEL NORD.jpg (13.39 KiB) Visualitzat 12682 cops
ANTIGA ESTACIO  DEL VVB.jpg
ANTIGA ESTACIO DEL VVB.jpg (11.71 KiB) Visualitzat 12684 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 23:58

Foto de l'antiga estació de MZA:

http://www.fotolog.com/antiquari/52440683

Imatge



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Diumenge 08/03/2009 0:23

metring ha escrit:Foto de l'antiga estació de MZA:

http://www.fotolog.com/antiquari/52440683

Imatge
època TBF :D



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”