Vehicles històrics, avui

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Vehicles històrics, avui

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 21/03/2009 15:21

Vehicles històrics, avui.
Hi han trens, cotxes, autobusos arreu de catalunya, de propietaris privats o públics que no funcionen, no fan res amb ells i resten en un estat deplorable, o d'altres ben conservats, aqui van les fotos d'una granota (o perico? no els diferencio)

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 21/03/2009 15:24

I on és això? :o



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 21/03/2009 15:33

victorcasta ha escrit:I on és això? :o
Disculpa, m'he deixat d'explicar detalls.
Al pàrquing de l'EPC, Mollet del Vallès.
L'interior fa olor a pixum, malhauradament, com s'aprecia a les imatges han graffitejat tot un costat, el d'una andana de formigó que han fet. Va ser el que estava a l'exposició dels 25 anys al Palau Robert, em sembla. Les portes estaven obertes, era juny del 2008, i les fulles caigudes de la tardor anterior persistien allà dins, amb la pixum i les pintades de vàndals i delinqüents.
No sé si encara hi es, segur que sí.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 21/03/2009 16:23

Tramvia Montgat-Tiana al 2007

Imatge
(Feu click per veure en gran)

Suposo que a dia d'avui deu seguir igual, o potser més grafitejat.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 21/03/2009 16:26

Hola Lluita1714
Aquest cotxe és un remolc 800 de les granotes de FCC ó FGC. No és el que va estar al Palau Robert, aquell era un perico, en concret el 620.
Aquest remolc podria, molt bé esser el nº 805, però no n'estic segur del tot. Potser algú del Fòrum ens ho pot aclarir del tot. Salut



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 21/03/2009 18:16

122-042-132 ha escrit:Hola Lluita1714
Aquest cotxe és un remolc 800 de les granotes de FCC ó FGC. No és el que va estar al Palau Robert, aquell era un perico, en concret el 620.
Aquest remolc podria, molt bé esser el nº 805, però no n'estic segur del tot. Potser algú del Fòrum ens ho pot aclarir del tot. Salut
Moltes gràcies. Solen tenir la numeració en algun lloc? és que li tinc més fotos des d'altres angles i es possible que es vegi.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 21/03/2009 18:22

Aquest cotxe segueix allà, segons tenia entes servia als mossos per fer pràctiques de posibles problemes als trens.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 21/03/2009 20:55

Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 21/03/2009 21:00

BRILL 18 ha escrit:Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
Gràcies per la informació, encara que no entenc, que aquest no té els focus de granotes però si les portes, bé, em fio més de les portes :) Gràcies.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 21/03/2009 21:03

Lluita1714 ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
Gràcies per la informació, encara que no entenc, que aquest no té els focus de granotes però si les portes, bé, em fio més de les portes :) Gràcies.
Aquest no te el foco per que es tun remolc, i per tant no duien focos, en aquest cas las portes es el mes significatiu, jo diea lo del focos en lineas generals ;)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 21/03/2009 21:37

BRILL 18 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
Gràcies per la informació, encara que no entenc, que aquest no té els focus de granotes però si les portes, bé, em fio més de les portes :) Gràcies.
Aquest no te el foco per que es tun remolc, i per tant no duien focos, en aquest cas las portes es el mes significatiu, jo diea lo del focos en lineas generals ;)
Si, és cert, ara que hi penso, no té cabina :p


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 22/03/2009 11:20

Bon dia Lluita1714
T'adjunto una foto on surt la posició de la numeració dels cotxes; en els nostre cas, no en porta al tester, perque és un remolc. Sí no en hi ha a fora de numeració (potser li han tret), porten una plaqueta als extrems interiors, més o menys a l'alçada de la porta de intrcomunicació entre cotxes. Salut
Fitxers adjunts
scan0012.jpg
Composició de granotes a Les Planes
scan0012.jpg (90.04 KiB) Visualitzat 14455 cops



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 24/03/2009 18:06

El remolc de granota que hi ha a Parets del Vallès era la composició que, fins el ¿2003? va ser composició de reserva de la línia Sarrià-Reina Elisenda. Els seus cotxes remlc cabina i motor formen un tren taller de la línia del Vallès. La foto de la pàgina trenscat:
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 200189.jpg



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 24/03/2009 19:20

I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 25/03/2009 0:37

Lluita1714 ha escrit:I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
Dons el que es sol fer amb els trens taller, reparacions en linea, etc etc, per exemple, quan l'accident a Las Planas, va sortir per intervenir en la retirada dels trens accidentats,



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 25/03/2009 13:17

Quan de temps sense veure un granota amb la pala llevaneus !!!!
122-042-132 ha escrit:Bon dia Lluita1714
T'adjunto una foto on surt la posició de la numeració dels cotxes; en els nostre cas, no en porta al tester, perque és un remolc. Sí no en hi ha a fora de numeració (potser li han tret), porten una plaqueta als extrems interiors, més o menys a l'alçada de la porta de intrcomunicació entre cotxes. Salut


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 25/03/2009 13:55

BRILL 18 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
Dons el que es sol fer amb els trens taller, reparacions en linea, etc etc, per exemple, quan l'accident a Las Planas, va sortir per intervenir en la retirada dels trens accidentats,
Interessant tasca, que demostra que encara avui, ben mantingudes i degudament reformades podrien donar un bon servei, i que FGC, si necessita renovar material per ampliar la oferta, serà perquè vol.

Sí que és curios veure un tren així amb una llevaneus, veig que són utensilis "de quita i pon", les 111, 112 o 213 tenen cap utensili així?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 25/03/2009 16:11

Lluita1714 ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
Dons el que es sol fer amb els trens taller, reparacions en linea, etc etc, per exemple, quan l'accident a Las Planas, va sortir per intervenir en la retirada dels trens accidentats,
Interessant tasca, que demostra que encara avui, ben mantingudes i degudament reformades podrien donar un bon servei, i que FGC, si necessita renovar material per ampliar la oferta, serà perquè vol.

Sí que és curios veure un tren així amb una llevaneus, veig que són utensilis "de quita i pon", les 111, 112 o 213 tenen cap utensili així?
Efectivament si no fos per que tres del tren taller i el historic la resta son a Cuba, a banda de que el nivell de confort seguretat etc etc ja es una miqueta obsolet, per exemple no tenen aire acondicionat, tecnologia anys 40 etc etc



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dimecres 25/03/2009 17:57

Efectivament si no fos per que tres del tren taller i el historic la resta son a Cuba, a banda de que el nivell de confort seguretat etc etc ja es una miqueta obsolet, per exemple no tenen aire acondicionat, tecnologia anys 40 etc etc
I, perquè són a Cuba? :roll:


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 25/03/2009 19:17

MetroBCN ha escrit:
Efectivament si no fos per que tres del tren taller i el historic la resta son a Cuba, a banda de que el nivell de confort seguretat etc etc ja es una miqueta obsolet, per exemple no tenen aire acondicionat, tecnologia anys 40 etc etc
I, perquè són a Cuba? :roll:
Dons perque en el moment de la seva retirada, es van ofrerir al gobern de Cuba per "modernitzar" el material de la lina de Casablanca a Hersey que es de caracteristiques semblant, de fet el material que circulaba i encara hi fa son BRILL molt semblants als de Ferrocarrils de Catalunya, i el govern cuba les va comprar



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”