Noves línies d'autobús turístics i culturals

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Noves línies d'autobús turístics i culturals

Entrada Autor: metring » Divendres 03/04/2009 19:19

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN


Dues noves línies d'autobús amb finalitat cultural i turística comencen a funcionar


publicat el 03/04/2009 a les 18:45 h. Redacció bcn.cat

El preu del bitllet serà de 21 euros per als adults, 17 euros per als viatgers seniors i 13 euros per als nens d'entre 4 i 14 anys.

Des de dissabte 4 d'abril, Barcelona compta amb dues noves línies d'autobús amb finalitat cultural i turística. Es tracta dels 20 vehicles de dos pisos que circularan per la ciutat sota el nom comercial de Barcelona City Tour.

El nou servei neix amb dues rutes (Est i Oest), les quals recorren els punts més emblemàtics de la ciutat i s'afegeixen a l'oferta actual de tres itineraris que presta TMB. Com a novetat, la ruta Est del Barcelona City Tour abraça en el seu recorregut la "nova Barcelona" que creix entre la prolongació de la Diagonal i el litoral.

Vehicles d'última generació

El servei s'oferirà amb vehicles d'última generació, dotats dels darrers avenços en seguretat i confort.

El preu del bitllet serà de 21 euros per als adults, 17 euros per als viatgers seniors i 13 euros per als nens d'entre 4 i 14 anys. Aquest preu permet l'usuari pujar i baixar de l'autobús tantes vegades com desitgi durant el dia de vigència del títol adquirit.

L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), com a titular del servei, va adjudicar el novembre de 2008 per concurs obert les dues noves línies a l'UTE (Unió Temporal d'Empreses) formada pel Grup Julià, Moventis i Trapsa.

Amb la posada en marxa d'aquestes dues noves rutes turístiques, Grup Julià i Grup Trapsa deixaran d'operar el servei privat Barcelona Tours, que en l'últim any ha transportat més de 300.000 persones.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/04/2009 21:38

I en què es diferencia del Bus Turístic de TMB o del fins ara Barcelona Tours? O és una sortida elegant a l'impàs jurídic en què es trobava aquest darrer?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/04/2009 10:40

A la Vanguardia en paper:

Dos nuevas líneas privadas de vehículos turísticos se suman a la tres ya existentes, todo un récord

El bus turis-crisis

FRANCESC PEIRÓN - Barcelona

Buses públicos y privados comparten tarifas y muchas de las paradas que ambos recorren
Si se compara la nueva flota de buses turísticos - 20 más desde hoy, de explotación privada-con las previsiones a la baja de visitantes, la ecuación resulta más compleja que el teorema de Fermat. Pero, como dirían Faemino y Cansado, "más vale tener que desear".

Así es. La frase habría ido que ni pintada en el acto celebrado ayer ante el Teatre Nacional. Ahí, la unión de empresas formada por Julià-Moventis-Trapsa (en esta ciudad tan moderna el teniente de alcalde Jordi William Carnes habló de joint venture)presentó los vehículos que cubrirán las otras dos rutas autorizadas por la Entitat Metropolitana del Transport (EMT). Después de un largo tira y afloja legal, esta oferta, bautizada como Barcelona city Tour y que surge del embrión de Barcelona Tours, se complementará con las otras tres líneas de TMB, las del Bus Turístic. Ambos servicios compartirán - maridaje, dijo Carnes-incluso bastantes paradas, subrayó Antoni Poveda, presidente de la EMT. Son todas aquellas del tramo central que recorrerán las dos ofertas. "Todos quieren pasar por el centro", insistió el concejal y máximo responsable de la política turística municipal. "A los privados no se les puede excluir del tronco central", añadió.

El asunto aún podría ir más allá a fin de evitar el desconcierto de los usuarios. Las tarifas ya son idénticas: 21 euros para los adultos y 13 los niños hasta 14 años, por un día; 27 y 17 por dos jornadas. Y, además, se encuentra en fase de estudio aplicar aquí un tipo de integración tarifaria, de manera que billete de un servicio sirva para el otro.

La cuestión clave, precisó Carnes, es que la oferta privada supone ampliar el radio de acción de este transporte, que espera incrementar a 37 el número de vehículos de forma paulatina y alcanzar una frecuencia de siete minutos. La ruta verde llegará hasta el Fòrum tras recorrer las playas, mientras que la naranja se centrará más en la ciudad del deporte, con el campo del Barça y la montaña olímpica (ver gráfico). Cada circuito tiene una duración de dos horas.

Según el teniente de alcalde, y pese a las muchas coincidencias en los trayectos, se trata de un ejercicio positivo para iniciar la conquista turística de otros territorios. Es un primer paso, remarcó, para avanzar en la tarea de quitar presión sobre esos puntos concretos donde se acumulan visitantes. Sin embargo, esa presión se rebajará por la propia inercia del mercado. Barcelona, desde hoy, cuenta con cinco líneas de este tipo - una oferta muy superior a la que ofrecen ciudades de tamaño similar-y bastantes menos visitantes.

Josep Adell, presidente de la unión de empresas, no ocultó su preocupación. "No es el mejor momento, pero cuando se preparó esto no se preveía lo que está pasando". Carnes vaticinó, sin embargo, que esas caras serias que se veían estarían más relajadas después de Semana Santa. Vaticinó, si el tiempo no lo impide, unos resultados de visitantes mejores de los que se auguran.

Colesterol. A esto se referían Faemino y Cansado con su "es mejor tener que desear". :?:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 04/04/2009 10:49

Las tarifas ya son idénticas: 21 euros para los adultos y 13 los niños hasta 14 años, por un día; 27 y 17 por dos jornadas.
Fa cosa d'uns cinc anys, la tarifa d'adults era de 16 euros. Que potser es pensen que, apujant els preus sense parar, la gent seguirà pagant religiosament? A canvi de què?

El problema d'aquest país és aquest: voler cobrar molt i pagar poc. I cobrar molt no fent res, i pagar poc esperant molt. La crisi és mundial, sí, però la mentalitat del duro a quatre pessetes ens l'està agreujant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dissabte 04/04/2009 20:01

Doncs no sabeu els preus del London Tour : 70 Lliures per dia el 2004 :o . Si , auquesta és la cara que s'em va quedar . Conclusió : vaig agafar un bitllet diari per a totes les linies a 4.50 lliures i que bombin al turístic londinenc . :avall

Acabo de buscar-ho a la web i ara están a 22 lliures , o sigui , mes o menys , el mateix preu que a Barcelona .

Deu ser la globalització .

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/04/2009 9:28

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

POCA ACEPTACIÓN DE UN NUEVO TRANSPORTE PARA VISITANTES

El bus turístico privado pincha en su debut y la ruta pública se desborda

1. • Las unidades de la empresa Julià circulan casi vacías en su primera semana de operaciones
2. • La escasa promoción y los cambios de paradas decantan a los usuarios por los trayectos de TMB

DAVID PLACER
BARCELONA

Los autobuses turísticos gestionados por empresas privadas cumplen su primera semana de operaciones normalizadas en Barcelona con numerosos tropiezos y escasos éxitos. Los vehículos rojos de la unión temporal de empresas formada por las compañías Julià, Moventis y Trapsa circulan prácticamente vacíos por la ciudad, mientras los azules y blancos de la empresa pública Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) van repletos.
En el pulso por el jugoso negocio del transporte turístico, la empresa pública parece jugar con ventaja sobre su rival privada. Una amplia red de trabajadores en la plaza de Catalunya promociona la "ruta oficial", que también es difundida por Turisme de Barcelona. "Nosotros solo informamos sobre la ruta nuestra, la oficial. La otra la ofrece una empresa privada y no conocemos los detalles", explicaba una mujer el miércoles en el quiosco de información turística de la plaza de Catalunya. TMB también dispone de convenios con hoteles, guías y quioscos para la promoción y venta de entradas.
Pese a que ambas empresas ofrecen el mismo precio (21 euros el billete), el miércoles al mediodía la cola para acceder al bus turístico oficial superaba las 70 personas, mientras que en la ruta privada apenas esperaba una pareja de ingleses que, cansados de hacer cola en la parada de TMB, se decantaron por la competencia. "Tenemos menos clientes porque estamos empezando. La semana que viene aumentaremos el personal y los buses", explicaba un informador de Barcelona City Tour, la marca de las empresas privadas.

SIN ESPACIO PARA EL 24 Las nuevas rutas de Barcelona City Tour se inauguraron el sábado pasado sin que se haya decidido la ubicación exacta de todas las paradas. La empresa instaló su parada principal en la plaza de Catalunya, frente a El Corte Inglés, donde también aparcan los buses turísticos de TMB.
La coincidencia de tantos vehículos en tan poco espacio hacía que el autobús 24 no tuviera dónde cargar y descargar pasajeros. Quizá por ello, a cuatro días de su instalación, el miércoles el cartel de Barcelona City Tour fue retirado y los autobuses rojos se desplazaron al otro costado de la plaza de Catalunya, frente a la sede del Fnac.
La empresa tampoco ha instalado todas sus paradas en la ruta este, que mostrará las playas y el Fòrum, un recorrido que no termina de entusiasmar. "Esa línea no nos gustó mucho. Es muy larga y hay pocas cosas interesantes que ver", explicó Timothy Sullivan, un turista inglés.
La mayoría de los turistas coinciden en que el precio de ambos servicios es excesivo. "Por lo que pagué, esperaba que una guía nos explicara las cosas, pero tuve que escuchar una grabación aburrida que hasta me dio sueño", comentó Andrew Thorogood, otro visitante inglés.
Ya con los permisos en regla, la empresa Julià lucha ahora por vencer su imagen de guía no oficial. Para ello, se ha apresurado a colocar un sello en sus autobuses y en los folletos: Official City Tour.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/04/2009 9:40

La mayoría de los turistas coinciden en que el precio de ambos servicios es excesivo.
El que deia. Som un país d'espremedors sense escrúpols. A aquest pas, la gent s'adonarà que tindran la mateixa oferta a Croàcia o Turquia per molt menys.

I el que dic pel turisme, també val per molts altres sectors. Alguna fira gran ja va estar a punt d'anar-se'n pels preus abusius dels hotels.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/06/2009 10:16

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

DESENVOLUPAMENT DE L'OFERTA DE TRANSPORT PER A VISITANTS

El bus turístic privat varia de ruta per guanyar atractiu

1. • Julià copia TMB per pujar al parc Güell i demana acostar-se més al Tibidabo


DAVID PLACER
BARCELONA

El tímid començament que van tenir els autobusos turístics privats, des de la seva legalització a l'abril passat, ha fet que l'empresa operadora del servei, Autocars Julià, reformuli la seva estratègia comercial, redueixi les freqüències de pas dels vehicles i modifiqui les rutes per guanyar més atractiu.
L'empresa reconeix que va tenir un començament d'operacions fluix, però assegura que amb l'augment de la promoció comercial, que inclou la venda de bitllets als hotels, el nombre de passatgers ha repuntat i gairebé ha pogut aconseguir les expectatives de venda traçades per als dos primers mesos: més de 50.000 clients.
Els busos vermells han modificat el recorregut des de la Sagrada Família al parc Güell perquè el trajecte tingués més interès de cara als visitants. La ruta anterior, que passava per la ronda del Guinardó, es va canviar pel passeig de Sant Joan, el trajecte tradicional dels autobusos operats per Turisme de Barcelona i l'empresa pública TMB, competidora directa de Julià.
La companyia privada no va poder arribar, com pretenia, a l'entrada del parc Güell a la carretera del Carmel, perquè la instal.lació d'una nova parada i el gir pronunciat dels autobusos impedien que l'operació fos viable.
Julià també ha adquirit sis nous autocars que li permetran augmentar la flota a 25 unitats i reduir a sis minuts la freqüència de pas. Els busos verds i blancs de TMB passen cada cinc minuts i superen àmpliament les xifres de clients dels privats: més de 160.000 al mes, davant dels 25.000 de Julià.

ESTACIÓ DEL FUNICULAR
Però Julià també ha sol.licitat una altra modificació per fer més vistós el viatge dels seus turistes. Vol tenir una parada a l'estació del funicular del Tibidabo i acostar-se més a aquesta atracció del que ho fa la seva competidora TMB, que para al passeig de Sant Gervasi, a prop del Tramvia Blau. L'Entitat Metropolitana del Transport ha dit que no descarta aprovar nous canvis per a les rutes d'aquests autobusos.
L'empresa Julià, que va operar durant vuit anys una ruta sense permisos municipals, i l'Entitat Metropolitana del Transport es van enfrontar en un llarg plet que va acabar amb un conveni extrajudicial en què es va acordar una convivència pacífica dels dos serveis i que va permetre la legalització dels nous trajectes estrenats a l'abril.
L'empresa demana ara a l'Administració un suport més ampli que li permeti millorar la qualitat del producte. "Ens hem esforçat a oferir una bona imatge de la ciutat. Voldríem tenir més recolzament de les institucions per continuar millorant", va explicar un portaveu de la companyia sense especificar quin tipus de concessions necessiten de l'Administració, que s'ha convertit en el seu supervisor i, al mateix temps, en el seu competidor directe a través de TMB.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 29/11/2017 21:08

L'AMB incorpora el primer bus híbrid de dos pisos de l'Estat al servei del turístic del "Barcelona City Tour"

Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, inaugura el vehicle que donarà servei al Barcelona City Tour, amb més de 3,4 milions de viatges anuals


Avui dilluns, 27 de novembre, l'AMB incorpora al servei del Barcelona City Tour el primer bus híbrid de doble pis de l'Estat. L'acte ha comptat amb la presència d'Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Ramón Esteban, gerent del Barcelona City Tour, Josep Adell, president del grup Julià, i Josep Maria Martí, conseller delegat de Moventia.

Després de 2 anys en període de proves, s'ha comprovat que el vehicle, que funciona amb un motor dièsel i elèctric i que disposa de 78 places, permet estalvis importants tant pel que fa al consum de combustible com a les emissions de gasos contaminants. En concret, durant la fase de proves s'ha assolit un estalvi del 30% en el consum de combustible, s'han reduït un 30% les emissions de CO2 i al voltant del 40% les emissions de NOx i PM, aquestes últimes les emissions més perjudicials des del punt de vista de la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana. [...]

"L'objectiu és arribar a l'electrificació total del servei del Barcelona City Tour, amb una flota de zero emissions i soroll. El sector turístic també s'ha de pujar al carro de la mobilitat sostenible", ha afegit el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB.

Ambientalització de la flota metropolitana de busos

L'AMB eliminarà progressivament els vehicles dièsel de la flota d'autobusos de transport públic i adquirirà, al llarg d'aquests propers quatre anys, 450 nous autobusos amb emissions nul·les o molt baixes (híbrids, elèctrics i de gas natural). Amb els busos híbrids existents, s'estan assolint estalvis de fins el 30% en el consum de gasoil, i reduccions del 30% en les emissions de CO2 i del 50% en les de NOx i PM.

FONT: AMB


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”