Notícies de l'aeroport de Girona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Re: Novetats a l'aeroport de Girona

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dijous 10/01/2008 17:35

Ull que fa poc que he tingut exàmen d'estadística i podría vessar-se sang amb una alfa del 5% utilitzant estimadors sense biaix. :cari
Per cert per que el meu post no sigui tan off-topic. De Ryanair se'n diu que apart de pagar sous com els que heu dit tenen una política "estricta" amb el combustible.


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/04/2008 23:51

http://www.3cat24.cat/
---------------------------------------
Vuit de cada deu turistes que arriben en temporada baixa a l'aeroport de Girona se'n van a Barcelona

Girona.- El 81,2% dels turistes que durant la passada tardor-hivern van volar a l'aeroport de Girona tenien com a destinació Barcelona, segons revela un estudi de la Universitat de Girona. L'informe, encarregat per la Diputació, recull també que durant el mes de juliol aquest percentatge es redueix fins el 55%. L'estudi també exposa que cada turista gasta de mitjana 717 euros al mes de juliol amb una estada mitjana de 9,38 nits- i 482 euros a la tardor-hivern amb una estada mitja de 5,23 nits. La despesa la fan, sobretot, en allotjament, restauració i compres més que en el bitllet d'avió, ja que volen en companyies de baix cost.



dungeons
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: dungeons » Dimarts 25/11/2008 8:01

Em fa gràcia això que aneu dient....que si més pàrking ...que si una altre pista per a l'aeroport de Girona.....


IGNORÀNCIA!!!!


per poder viatjar uns quants han de destruir 9 cases que hi ha a la part de Vilobí, a Aiguaviva un parell de masies i a més a més destrossen el negoci de l'Hotel Vilobí que va obrir l'any 1989 una família que si va establir als anys 70'...mentres que just davant, al CIM la Selva hi deixaran fer un Hotel de 100 habitacions...

...L'hotel Vilobí te només 33 hab., cuan es va voler ampliar els van denegar els permisos...i cuan semblava que tot estaba bé surt el malait pla director del senyor Cerezo...tiran enrera el projecte i afectant més de 20.000metres quadrats de l'Hotel Vilobí.....ja em direu si aquest senyor va fer ben fet...ja us dic que no, per fer-vos una idea, ni el coneixem!!! ni ha vingut mai a parlar amb nosaltres!!! es clar...ell es un senyor important, no es barreja amb la classe que penca i que es la que li dona feina a ell agafan els vols que hi ha en el "SEU" aeroport.....

ja em direu si això és just....com és possible que aquest tingui tan de poder, pogui fer fora a gent de casa seva per fer parkings...pogui destrossar massies amb més anys que vosaltres per fer una pista que no és necessaria, i pogui destrossar o hipotecar el futur d'una familia per poder fer la recepcio dels cotxes de lloguer.....


.....ho teniu fàcil....no us passa a vosaltres...i si us passés???? ja veurieu que és patir i la frustació...


salutacions



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 25/11/2008 8:52

Hola, benvingut al FTC, i moltes gràcies per explicar-nos el cas i donar el teu punt de vista, com a afectat directe. Aquí tens un espai obert, per donar tota la informació que convingui.



dungeons
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: dungeons » Dimarts 25/11/2008 9:04

Gràcies per la benvinguda....


....de vegades les coses son mes que simples papers...

..un exemple: la zona de jardins, parking, accesos, pous, gas, piscina etc(tot fet amb permisos) esta catalogat desde madrid com "suleo arbolado y en desuso" jejejejejeje exemple clar de deixadesa de l'ajuntament o administració en posar els papers al dia....o sino perquè creieu que és la nova llei del sól...per evitar especulació??jjejejejeje pos va a ser que no, per garantir que les expropiacions que s'han de fer pel TAV la MAT la N-II i totes les obres públiques paguin a preu de rústic zones que per deixadesa no s'han revisat o estan en el POUM de la zona i que s'aprovaran l'any 2012.una mica tard ja que l'expropiació o el tramits de l'expropiació ja han començat...la de cantitats de milions d'€ que s'ha estalviat l'administració amb aquesta nova llei....la de cantitats de milions d€ que es poden posar a la butxaca...


:) la cara de l'arquitecte que porta el nostre projecte quan li van dir que ja podia fer un bon projecte i amb tots els informes que vulgués...que si un projecte no esta pactat abans ni se'l miren a urbanisme..jjejjejejeje



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/01/2009 21:24

Bé, entenc perfectament que a ningú li fa gràcia que li tirin la casa a terra.
No obstant, també entenc que per fer noves infraestructures necessàries, gairebé sempre calen expropiacions. Des de la construcció del primer ferrocarril, des de les primeres reformes urbanístiqueo integrals i segurament des d'abans també, això ha hagut de ser lamentablement així.
El que cal, per tant, no és no expropiar res, sinó exigir que a les famílies afectades se'ls doni una compensació justa per les seves posessions. O això, o tornem a l'edat de pedra :roll:



dungeons
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: dungeons » Dimarts 27/01/2009 10:22

jeejejjejejejejej


passa sempre el mateix a tot arreu....quan expropien als altres tothom ho veu com a progres, la vida és aixi, és normal..etc etc...

però quan plou a casa teva és molt diferent...espero que no ho hagueu de viure mai.

Compensació justa..jejejejeje...és curiós, tan si expropien 1 metre com 100.000 metres quadrats, ells fan una paga i senyal de 100€ i ja hi poden entrar...cobrar..ja ho cobraras..d'aqui a 10 anys...i mentres a sobreviure com pots amb uns preus alts per tot arreu i sense un duro..bé..100€. I quan arriba la compensació és la meitat o menys del que tu en volies, i després queda pagar als advocats...

jejejejejejjjejeejeje

millor riure que no plorar



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/04/2009 23:06

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... estre.html

L'aeroport de Girona ha perdut un 18% dels viatgers durant el primer trimestre

10/04/09 10:00 - Vilobí d'Onyar - oriol mas

L'aeroport Girona-Costa Brava no s'ha escapat dels números vermells que afecten bona part del sector aeri, i durant aquest primer trimestre del 2009 ha perdut un 18% dels viatgers comparat amb les dades d'aquest mateix període del 2008. Aquesta dada confirma la tendència a la baixa que ja s'havia vist des de finals de l'any passat, si bé s'ha de tenir en compte que fa un any encara operaven durant l'hivern a l'aeroport companyies com Spanair, amb el seu vol a Madrid, i Transavia. Tot i això, el descens del nombre de viatgers és superior al del nombre de vols, ja que les operacions també s'han reduït, però en aquest cas un 13,2%. En general, la majoria d'aeroports perden una quantitat semblant de passatgers i vols.

Tot i aquestes xifres negatives, l'aeroport gironí continua estant entre els de més trànsit de tot l'Estat espanyol, amb 948.971 viatgers durant aquest primer trimestre. Això el situa en novena posició, davant d'aeroports com els de Bilbao, Fuerteventura, Sevilla i València. De tot aquest trànsit, gairebé tot té origen i destí internacional, ja que bona part dels vols de Ryanair són rutes europees. Poc més d'un 10% del trànsit correspon a rutes domèstiques.

Pel que fa a mercaderies, continua una davallada que sembla imparable. De gener a març d'aquest any s'han transportat més de 6.600 quilos de càrrega, un 82% menys que l'any passat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/05/2009 14:07

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60368.php

Es normalitza la situació a l'aeroport de Girona

L'aeroport de Girona ha desviat deu vols a Perpinyà, Reus i Barcelona per la boira

ACN
Aeroport de Girona-Costa Brava
Ult. Act. 25/05/2009 13:26


Deu vols de Ryanair amb destinació a l'aeroport de Girona-Costa Brava s'han hagut de desviar als aeroports de Perpinyà, de Barcelona i de Reus a causa de la boira que hi havia aquest matí. Els vols de la companyia Ryanair provinents de Charleroi, Bremen, Frankfurt-Hahn, Memmingen/Allgaeu, Shannon i Bristol s'han desviat a Perpinyà; els vols provinents d'Estocolm/Skavsta, Nottingham/East Midlands i Paris/Beauvais s'han desviat a l'aeroport de Reus i un vol provinent de Milà ha estat desviat a Barcelona, segons ha confirmat Aena.

L'aeroport ha recuperat la normalitat a partir de quan passeven sis minuts de les onze del matí, amb l'aterratge d'un vol procedent de Madrid i posteriorment un altre procedent de Roma. Aena ha informat que les sortides associades a aquests vols han estat cancel·lades.

La desviació ha afectat, de retruc, alguns dels vols que havien de sortir aquest dilluns al matí de l'aeroport de Girona, ja que l'aparell amb el qual s'havien d'enlairar es troba a Perpinyà, fet que ha obligat a cancel·lar-los. S'han cancel·lat els vols amb destinació Charleroi, Bremen, Nottingham, Estocolm, Eivissa i Karlsruhe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/10/2009 9:44

http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... ?id=298630

Els sindicats reclamen més personal i millor seguretat a l'aeroport de Girona

UGT estudia portar el cas davant l'Agència Europea de Seguretat

EFE / LAMALLA.CAT

El coordinador d'UGT-Aena a Catalunya, Paco Abadías, ha denunciat un cop més la baixa seguretat en les operacions a l'aeroport Girona-Costa Brava, així com les mancances de personal a la plantilla. Les denúncies no van rebre resposta l'any passat i ara el sindicat valora la opció de portar el cas davant l'Agència Europea de Seguretat.

Abadías ha explicat que l'aeroport de Girona és “el pitjor d'Espanya en matèria de seguretat” i que a més “hi faltarien una vintena de treballadors”. El sindicalista vincula la baixa qualitat del servei amb el fet que el principal client és Ryanair, que “treballa d'aquesta manera”.

L'aeroport de Girona ha multiplicat per deu el moviment de passatgers des que es va inaugurar l'any 2002, fins a arribar als 5,5 milions de passatgers que van utilitzar les instal·lacions el 2008. El número de treballadors, en canvi, només s'ha multiplicat per quatre en aquest període. UGT denuncia a més mancances en seguretat quant a manteniment, il·luminació, informàtica i prevenció de riscos laborals. Per tot això, demanen la dimissió del director de l'aeroport, Eduardo Cerezo.

Publicat 13/10/2009 18:52h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/10/2009 15:53

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76218.php

Els avions ja poden aterrar a l'Aeroport de Girona en dies de boira

ACN / Tania Tapia
Vilobí d'Onyar
Ult. Act. 28/10/2009 14:10


L'Aeroport de Girona ja té instal·lat el sistema que permet als avions aterrar en dies de visibilitat reduïda. Històricament, la boira ha causat desviacions d'avions amb destí Girona que no podien aterrar perquè els pilots no s'hi veien. El dispositiu es va posar en marxa el dissabte i ja s'ha usat dos cops per boira. Aquest sistema punter -només el tenen nou aeroport a tot l'Estat- permet als pilots aterrar amb una visibilitat inferior a 200 metres lineals gràcies a les senyals radioelèctriques que emeten unes torres i a les més de 1.000 llums que s'han instal·lat a la pista d'aterratge. Durant el 2008, hi va haver 24 dies que la boira va impedir que es fessin operacions a l'aeroport de Girona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/12/2009 23:49

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... brava.html

Entra en funcionament un nou edifici d'aparcaments a l'Aeroport Girona-Costa Brava

21:21 14.12.2009

Barcelona (ACN).- L'Aeroport Girona-Costa Brava ha posat en funcionament el mòdul sud del nou edifici d'aparcaments P2, situat davant la terminal de passatgers i que estarà operatiu les 24 hores del dia. L'aparcament té sis plantes –una planta baixa, tres superiors i dos subterrànies- amb un total de 1.750 places més d'estacionaments. En total, hi podran aparcar 5.100 vehicles i 30 de les places seran per a autobusos. La nova obra ha suposat un cost de 28.510.258 euros. L'aparcament P2, que funciona les 24 hores del dia, compta amb un sistema d'informació d'ocupació per plantes, dos ascensors, cinc caixers automàtics i dos caixes manuals per a incidències.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 16:18

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _83016.php

La Cambra de Comerç vol que el PIF de l'aeroport de Girona també serveixi per a exportacions

ACN
Girona
Ult. Act. 31/12/2009 13:12


No només per portar productes al país sinó també perquè les empreses tinguin un punt de sortida per a exportacions. La Cambra de Comerç de Girona ha demanat que el punt d'inspecció fronterera (PIF) de l'aeroport de Girona també sigui un punt de sortida de sortida de productes al mercat internacional. El vicepresident de la Cambra, Joaquim Maria Caula, ha afirmat que es troben amb dificultats perquè els avions de càrrega arribin a l'aeroport perquè només poden fer arribar mercaderies i han de marxar buits. 'En el moment que el PIF estigui habilitat per a exportacions el tenim saturat només amb el sector carni', ha afirmat Caula.

El PIF ha estat una reivindicació gairebé històrica dels empresaris gironins que havien de pagar el sobrecost que suposa fer arribar la mercaderia d'altres punts com Amsterdam o Madrid. Situant l'equipament a l'aeroport de Girona, preveien fer arribar productes d'origen animal, vegetal o productes farmacèutics a través de l'aeroport situat a Vilobí d'Onyar.Després de cinc anys de tràmits, el passat setembre va rebre el vistiplau de la Unió Europea per entrar en funcionament. Tot i que la previsió era que el PIF acollís 650 operacions anuals i mogués 10.000 tones de mercaderies, el cert és que de moment no està tenint el rendiment que esperaven. Un dels motius, segons la Cambra, és que tenen problemes amb les operadores per fer arribar els avions a Girona perquè vénen plens però han de marxar buits, sense aprofitar el trajecte.'Si hi ha voluntat política se li pot donar aquest gir si no va a ple rendiment amb les importacions', ha afirmat Joaquim Maria Caula que explica que ja han fet arribar la proposta a l'administració perquè autoritzi que sigui un PIF tant d'entrada com de sortida de mercaderies. Caula considera que si autoritzen que sigui així, només amb el volum d'exportacions del sector carni ja el tindrien 'saturat'.En dades, el sector carni català va exportar el 2008 46.900 tones a l'estranger, això suposa un volum de 2.300 camions que s'estalviarien d'haver d'entrar a Barcelona per a enllestir la documentació i podrien fer-ho només a través del PIF de Girona. 'Aquests camions es podrien despatxar des d'aquí', ha afirmat Caula. La Cambra espera obtenir una resposta positiva d'aquesta proposta al llarg del 2010 i que el PIF pugui convertir-se en el punt de referència d'entrada i sortida de mercaderies agroalimentàries i farmacèutiques de Catalunya. El president de la Cambra, Domènec Espadalé, ha afirmat que des de l'ens que presideix continuaran pressionant perquè Girona tingui les infraestructures viàries, ferroviàries i aeroportuàries que necessita per assegurar el desenvolupament econòmic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/01/2010 16:09

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... irona.html

Front comú de l'empresariat gironí i els sindicats per reclamar la gestió de l'aeroport de Girona

15:48 20.01.2010

Girona (ACN).- L'empresariat gironí i els sindicats CCOO i UGT han fet front comú per reclamar que l'aeroport de Girona-Costa Brava es gestioni des del territori. La demanda s'ha acordat durant una reunió d'urgència del Grup Impuls per Girona (GIC), que aplega els principals representants econòmics de la demarcació. El GIC i els sindicats sostenen que la velocitat de creuer que ha assolit l'aeroport és fruit de la promoció comercial i la 'tasca compartida' entre Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç. 'Això confirma que des de Girona estem preparats per gestionar professionalment la promoció comercial de la infraestructura' recull l'acord adoptat pel GIC, que es farà arribar tant al govern català com a l'estatal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 9:31

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... pratr.html

LLUÍS SALA DIRECTOR DE L'AEROPORT GIRONA-COSTA BRAVA

«No em fa por que Ryanair vagi al Prat»

El director de l'aeroport de Girona espera que es continuï incrementant el nombre de rutes i de companyies a mesura que es vagi sortint de la crisi del sector aeronàutic, i defensa que les característiques de les instal·lacions el fan molt més competitiu davant l'alternativa de Barcelona

28/01/10 02:00 - Vilobí d'Onyar - oriol mas

Lluís Sala, nascut el 1954 a Lloret de Mar, és el nou director de l'aeroport de Girona des del mes d'octubre passat, després de més de vint anys dedicats a l'aeroport del Prat.

–Quina valoració fa d'aquests primers mesos?
–«M'hi he adaptat molt ràpidament, perquè a més he trobat un aeroport excel·lent i un equip de gent molt compromesa. També he notat que totes les institucions gironines valoren l'aeroport que tenim, i l'interès de mantenir-lo i millorar-lo.»

–Quina serà la seva política al capdavant de l'aeroport?
–«El 2010 ha de ser la consolidació del que tenim. S'han posat en servei una sèrie d'instal·lacions que han significat un salt endavant qualitatiu molt important, i hi ha obres pendents, però és molt important insistir en la idea que és bàsic pensar en el futur, però hem de ser conscients del que tenim i del present. Som el vuitè aeroport de l'Estat en nombre de passatgers, i hem de ser conscients del que això representa i treballar per mantenir aquesta situació. El transport aeri evoluciona molt ràpidament, i hem de veure com ho fa a mitjà termini El procés liberalitzador i les companyies de baix cost han mogut regles antigues, i hem de veure com evoluciona.»

–El baix cost té gaire marge per moure gaires regles més?
–«Sempre hi ha coses, però el que és cert és que aquesta manera de treballar l'estan implantant totes les companyies. És un sector molt competitiu i aquests anys de crisi ha perdut passatgers que vol recuperar reduint preus. Això significa que ha de buscar alternatives d'ingressos que li permetin tenir un bon compte de resultats. En qualsevol cas, nosaltres estem molt ben situats, i el més important de Girona i de l'entorn del país és que tenim una oferta que fa que la gent vulgui venir.»

–El 2009 s'han perdut viatgers després de molts anys d'augment ininterromput.
–«El 2009 ens hem trobat amb una baixada important d'un 11% del trànsit europeu, que ha estat compensada per un creixement espectacular del trànsit interior, del 80%. Això és el que haurem de seguir i veure com evoluciona, i la recuperació econòmica és molt important per canviar aquesta tendència. Haurem de tenir en compte, crec, veure com evoluciona el mercat europeu, bàsicament el britànic, perquè és un dels més importants per nosaltres, i intentar consolidar els creixements interiors. Si és així, crec que tindrem unes bones xifres, positives si pot ser, però com a mínim volem igualar les del 2009. Esperem haver tocat fons l'any passat, i veure el 2010 l'inici de la recuperació, que serà lenta.»

–Tot i això l'aeroport guanya diners.
–«Sí, i això és perquè fem un control molt ajustat de costos i un programa d'inversions equilibrat i d'acord amb la demanda que té l'aeroport.»

–Com hi influeix Ryanair?
–«Considero que un dels grans actius d'aquest aeroport és que Ryanair hagi decidit posar-hi una de les seves bases principals. La Generalitat, les institucions gironines i AENA hem de continuar fent els deures, de manera modèlica com fins ara, perquè Ryanair continuï apostant per Girona com una de les seves bases més importants. Dit això, ja hem iniciat les accions necessàries des del punt de vista aeroportuari per treballar conjuntament amb Ryanair i qualsevol altra companyia per ajudar-los en aquest sentit. Volem que s'hi sentin a gust i que l'aeroport els sigui eficient, i treballarem perquè els temps d'escala, d'embarcament i de gestió de l'equipatge siguin els més baixos possible, que això és el que no poden tenir en altres aeroports.»

–Ryanair té intenció de potenciar més la seva base de Girona?
–«Jo crec que sí. Hem de seguir en aquesta línia, i nosaltres farem els esforços necessaris perquè ho facin. Ara cal consolidar la que hi ha, i a partir d'aquí podrem avançar.»

–Entenc que no li fa por el desembarcament de Ryanair al Prat.
–«No em fa por. A veure, Barcelona és un gran competidor i, com ja sabeu, molts dels viatgers que volen a Girona tenen com a destí final Barcelona. Sembla que Ryanair vol obrir el mercat interior a Barcelona, però ja ho veurem. En qualsevol cas, el millor que podem fer és aconseguir que el producte de Girona sigui completament inassumible per l'aeroport de Barcelona. Això ha de ser gràcies al fet que les nostres infraestructures són molt més senzilles i més properes a l'avió, i ens permeten disposar d'un producte molt més competitiu que no pas un aeroport com Barcelona.»

–Negocien amb altres companyies?
–«És important que un aeroport tingui una companyia basada en ell, i aquí a Girona ho tenim amb Ryanair. Això no vol dir que no estiguem oberts a altres companyies. Ara estem tancant la temporada d'estiu i hi operaran entre 15 i 20 companyies aproximadament amb la mateixa freqüència que l'estiu passat, i procurarem que totes tinguin el mateix tracte que Ryanair i que se sentin a gust amb el nostre producte. Ryanair ha confirmat dues noves rutes, que són Lilla i Brindisi, i ha d'acabar de confirmar Cork. També tenim dues companyies noves, però que encara s'han de confirmar en les properes setmanes.»

–Abans de la crisi es parlava que el baix cost entrés a fer vols intercontinentals. Ara no se'n parla tant.
–«Tot evoluciona molt ràpidament, però per què no? Podria ser que Ryanair, que és una de les companyies més grans d'Europa, fes un canvi estratègic i decidís obrir aquest mercat. Si això es donés, nosaltres estaríem molt ben situats, perquè ja tindríem la base consolidada. Hem d'anar a poc a poc, però si això es donés Girona està preparada per donar resposta a aquesta demanda.»

–Creu que es poden mantenir les subvencions públiques en un mercat tan competitiu com l'aviació?
–«Els aeroports són una infraestructura de desenvolupament econòmic, i les ajudes han demostrat que són molt importants. El futur dirà com evolucionen. En qualsevol cas, tot el de més que pugui ajudar a desenvolupar-lo i créixer, doncs endavant.»

–Esperava que el PIF s'aprofités més de bon inici?
–«Hem de tenir en compte que vivim un moment complicat des del punt de vista econòmic. El PIF és una instal·lació molt reivindicada per l'empresariat gironí, i sé que la Cambra de Comerç està fent esforços per donar a conèixer les facilitats i possibilitats que hi ha per fer vols de càrrega, i que es vegi com una infraestructura necessària per a l'aeroport. Crec que en breu veurem resultats.»

–Com afectaran a Girona els canvis en la gestió dels aeroports que va presentar l'Estat?
–«Vull ser prudent i ara no és el moment de fer cap comentari. Independentment del model final, nosaltres hem de fer la feina del dia a dia, millorar el servei i aconseguir les condicions més adequades per als nostres clients, usuaris i companyies.»


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 10:44

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... -anys.html

L'aeroport de Girona tindrà capacitat per acollir vols intercontinentals d'aquí a tres anys

10:28 28.01.2010

Vilobí d'Onyar (ACN).- L'aeroport de Girona-Costa Brava tindrà capacitat per acollir vols intercontinentals d'aquí a tres anys, un cop estiguin acabades les obres d'allargament de la pista. Els treballs ampliaran en 400 metres la plataforma actual, i també hi haurà més espai per a l'estacionament d'avions. A més, es preveu construir una torre de control nova. 'Les obres no representaran un augment de capacitat sinó una millora de la pista, que ens permetrà no tenir cap tipus de restricció si hem d'operar amb vols intercontinentals o amb capacitat de càrrega molt alta', concreta el nou director de l'aeroport, Lluís Sala. Sala també diu que, amb una sola pista, es pot acollir un sostre de 30 milions de passatgers anuals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 28/01/2010 21:15

Un Airbus A380 hi podria aterrar?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/02/2010 14:34

cristian26 ha escrit:Un Airbus A380 hi podria aterrar?
Segons les dades de la Vikipèdia, molt justet. La pista actual fa 2400 metres. Si l'allarguen 400 metres, quedarà en 2800 metres.

Per a l'A380 (http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380) amb el màxim pes a l'enlairament (MTOW), necessita entre 2750 (A380-800) i 2900 (A380-800F) metres.

En comparació, per a un 747 (http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747) en les mateixes condicions les llargades de pista són:
3190 metres per als 747-100 i -200B
3320 metres per als 747-300
3018 metres per als 747-400
3090 metres per als 747-400ER i -8

Per a aterrar les distàncies es redueixen molt, entre altres coses, perquè els avions pesen bastant menys que a l'enlairar-se (han cremat el combustible). Així l'A380 passa de 560 Tm. MTOW a 386 MLW. El 747-8 passa de 340 MTOW a 306 MLW (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ai ... off_Weight)

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 06/02/2010 0:20

genissimon ha escrit:
cristian26 ha escrit:Un Airbus A380 hi podria aterrar?
Segons les dades de la Vikipèdia, molt justet. La pista actual fa 2400 metres. Si l'allarguen 400 metres, quedarà en 2800 metres.

Per a l'A380 (http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380) amb el màxim pes a l'enlairament (MTOW), necessita entre 2750 (A380-800) i 2900 (A380-800F) metres.

En comparació, per a un 747 (http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747) en les mateixes condicions les llargades de pista són:
3190 metres per als 747-100 i -200B
3320 metres per als 747-300
3018 metres per als 747-400
3090 metres per als 747-400ER i -8

Per a aterrar les distàncies es redueixen molt, entre altres coses, perquè els avions pesen bastant menys que a l'enlairar-se (han cremat el combustible). Així l'A380 passa de 560 Tm. MTOW a 386 MLW. El 747-8 passa de 340 MTOW a 306 MLW (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ai ... off_Weight)

Salut !!
Gracies. :ok


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 10:26

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _87530.php

Els passatgers que volin des de Girona ja no s'hauran de treure les sabates per passar el control de seguretat

ACN / Xavier Pi/Tania Tapia
Vilobí d'Onyar
Ult. Act. 11/02/2010 09:02


L'Aeroport Girona-Costa Brava incorporarà un nou aparell en els propers mesos que farà més còmode el pas dels passatgers pels controls de seguretat abans d'agafar un avió. Es tracta d'un detector de metalls per a les sabates, un aparell que evitarà les escenes de passatgers traient-se les sabates i caminant descalços per la terminal per passar per sota l'arc detector de metalls. Aquest aparell només el tenen grans aeroports com el del Prat a Barcelona o Barajas a Madrid però a abans de l'estiu també es podrà fer servir a Girona. Els passatgers només hauran de posar els peus, calçats, sota el detector i, si no pita, podran passar sense necessitat de treure's les sabates.

Segons ha afirmat el director de l'aeroport de Girona, Lluís Sala, aquesta és una mesura que 'ha de fer més còmode' l'accés als avions i evitar que els passatgers s'hagin de descalçar al mig de la terminal. Ara bé, aquest tipus d'aparells estan sotmesos a una normativa europea que marca algunes excepcions. Per exemple, si algun passatger du botes de canya alta se les haurà de treure i passar-les per la cinta -com es fa amb la resta d'equipatge de mà- per tal que el personal de seguretat pugui comprovar que no hi porta res amagat. El mateix passarà amb les dones que portin talons de més de quatre centímetres, plataformes de més de sis centímetres o sabates 'que semblin que han estat manipulades', ha dit Sala.No obstant les excepcions, Sala entén que aquesta millora proporcionarà més comoditat a la majoria de passatgers i també farà més ràpid l'accés a la zona d'embarcament perquè els passatgers passaran més ràpid el control de seguretat. Pel que fa als escàners corporal, el director de l'aeroport de Girona ha dit encara que no saben si finalment se'n posaran a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar perquè cal una resolució de la Unió Europea que determini on cal posar-ne.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”