Calafell reclama la xarxa de Rodalies

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Calafell reclama la xarxa de Rodalies

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 01/03/2009 22:18

CALAFELL RECLAMA QUE LA XARXA DE RODALIES DEL CAMP DE TARRAGONA ARRIBI AL BAIX PENEDÈS I FINS I TOT QUE ‘S’ESTIRI’ FINS A VILANOVA I VILAFRANCA
26/02/2009
img_MasMel%20tren%2081.jpg
img_MasMel%20tren%2081.jpg (25.26 KiB) Visualitzat 4994 cops
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1

L’Ajuntament de Calafell ha reclamat avui, per unanimitat, que la xarxa de rodalies del Camp de Tarragona arribi com a mínim a les poblacions del Baix Penedès amb estació de tren, tan a la línia de la costa com a la de l’interior. Però la moció aprovada per tots esl grups municipals va més enllà i demana fins i tot que la xarxa de rodalies de Tarragona “s’estiri” fins arribarà a Vilafranca del Penedès i a Vilanova i la Geltrú.

El portaveu d’ERC a l’Ajuntament i ponent d’aquesta moció, Carles Rion, ha explicat que “amb aquesta mesura demanem formalment i expressament que sigui reconsiderada la proposta de l’extensió de la xarxa de rodalies de Tarragona continguda en el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012”.

Rion ha recordat que “la connexió ferroviària del Penedès amb el Camp de Tarragona és lamentable, sense serveis directes i amb mals horaris, per no parlar de l’estat d’estacions com la de Calafell”. El ponent de la moció ha afegit que “no té lògica que el Camp de Tarragona vulgui adscriure’ns sempre al seu àmbit, tan si volem com si no, i que ens n’exclogui arbitràriament quan hi ha coses que ens poden beneficiar”.

En el debat de la moció s’ha informat que Adif reformarà les estacions de tren de Calafell i de Segur de Calafell i farà el tancament de la via del tren, al llarg dels seus cinc quilòmetres de recorregut pel terme municipal. L’alcalde, Jordi Sánchez, ha afegit el compromís de l’actual equip de govern de construir nous passos per garantir la permeabilitat entre ambdós costats de la via.

La setmana passada, en una reunió a Madrid, Adif va acollir favorablement la proposta, però avui l’alcalde ha avançat que si l’ens públic “no es mulla econòmicament de moment, l’Ajuntament abordarà pel seu compte la construcció d’un mínim de dos passos en aquest mandat i prioritzarem els que s’han de fer al nucli de Segur perquè és on hi ha els trams més llargs sense cap pas”.

Moció Rodalies (pdf)



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimecres 04/03/2009 2:59

Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/03/2009 14:48

Alex_C4 ha escrit:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
I doncs? Considerant que ni a Vilafranca ni a Vilanova arriben tots els R4 i R2, respectivament, i que el nucli de Tarragona tampoc tindrà freqüències de metro en hora punta, crec que és perfectament compatible. Un tren l'hora d'aquestes ciutats a Tarragona segurament no saturarà pas la xarxa.

Entre una cosa i l'altra, la freqüència de pas als trams VNG/VLF-SVC podria venir a ser la mateixa que en direcció Barcelona. I crec que això seria desitjable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 04/03/2009 16:24

Alex_C4 ha escrit:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
Jo també en sortiria beneficiat. ;)



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimecres 04/03/2009 16:28

Guigui ha escrit:
Alex_C4 ha escrit:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
I doncs? Considerant que ni a Vilafranca ni a Vilanova arriben tots els R4 i R2, respectivament, i que el nucli de Tarragona tampoc tindrà freqüències de metro en hora punta, crec que és perfectament compatible. Un tren l'hora d'aquestes ciutats a Tarragona segurament no saturarà pas la xarxa.

Entre una cosa i l'altra, la freqüència de pas als trams VNG/VLF-SVC podria venir a ser la mateixa que en direcció Barcelona. I crec que això seria desitjable.
Segur que a Vilanova i la Geltrú no arriben tots els R2? :P


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/03/2009 17:14

cristian26 ha escrit:Segur que a Vilanova i la Geltrú no arriben tots els R2? :P
Efectivament. N'hi ha que no passen de Castelldefels i, amb la remodelació per les obres a St. Andreu, de l'aeroport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 05/03/2009 23:31

Guigui ha escrit:
cristian26 ha escrit:Segur que a Vilanova i la Geltrú no arriben tots els R2? :P
Efectivament. N'hi ha que no passen de Castelldefels i, amb la remodelació per les obres a St. Andreu, de l'aeroport.
Cert :oops:


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Divendres 06/03/2009 20:15

Per la meva part crec llogic que seria molt bó que la futura xarxa de rodalies de Tarragona arribés fins Vilafranca i Vilanova, están a St. Vicençs veus com molts viatgers arriban tant per la R-2 cóm la R-4 i cambian per agafar algún Reg. o Cat. Exp. fins Tarragona, anar directe seria millor per tots i segur que mes rapid al no tindra que esperar a cambiar de tren i sempre que no vingin amb retards.

Esperem que arribi a bon port ;)



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Diumenge 08/03/2009 7:48

Guigui ha escrit: I doncs? Considerant que ni a Vilafranca ni a Vilanova arriben tots els R4 i R2, respectivament, i que el nucli de Tarragona tampoc tindrà freqüències de metro en hora punta, crec que és perfectament compatible. Un tren l'hora d'aquestes ciutats a Tarragona segurament no saturarà pas la xarxa.

Entre una cosa i l'altra, la freqüència de pas als trams VNG/VLF-SVC podria venir a ser la mateixa que en direcció Barcelona. I crec que això seria desitjable.
si pero el que els penedesencs demandem en tot cas es potenciar els rodalies cap a barcelona, vull dir que els hábits de movilitat de Vilafranca van en sentit Barcelona. Diferent els de El Vendrell o Vilafranca - El vendrell que això ja es un tema de pocs serveis de Rodalies Barcelona. Ara, si tu em dius, faràn pasar regionals Tarragona - Vilafranca - Barcelona i vicebersa, llabors perfecte.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 12/04/2009 23:47

Hola,
Tot això està molt bé en el cas de Vilanova. En el cas de Vilafranca hi estic en contra.
La relació de Vilafranca amb el Camp de Tarragona és menor, i a més l´estació de Vilafranca pateix d´una manca de capacitat.
De tota manera, si les rodalies han de ser pel Camp de Tarragona, caldria començar pel Camp de Tarragona (Tarragona-Reus-Valls) i no pel Penedès.
No és cap secret que la relació entre el Baix Penedès i la resta de la província de Tarragona és escassa.
Fins i tot el Tarragonès nord (o sigui, els municipis de Roda de Barà, Creixell, La Pobla de Montornès i Torredembarra -i fins a cert punt Altafulla-) no té cap mena de relació amb Tarragona i província més enllà del fet administratiu... estrany però cert. :nose

De tota manera, tots aquests articles són politiqueig, 3% i fullaraca en el 90% dels casos (la prova és la realitat del servei ferroviari a Espanya en general...).
Calafell ja té rodalies, i amb un transbord acceptable n´hi hauria d´haver prou per assegurar una relació Tarragona-Calafell amb cara i ulls, idem pel Vendrell i Vilafranca...
El problema és que Renfe mai no assegura cap transbord de menys de 60 minuts... Per què la Sncf sí i la Renfe no? :twisted:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/04/2009 0:37

Probablement, perquè ni hi pensen, així de trist :|



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/04/2009 0:51

És més xocant la pregunta: per què la CP sí i Renfe no?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/04/2009 0:53

Perquè a Portugal els trens són puntuals, eficients, etc, etc, i aquí... :'(



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 13/04/2009 14:24

Alex_C4 ha escrit:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
Blanes, provincia de Girona, tiene un tren cada hora a Barcelona y ninguno hacia Girona capital...
De Vilanova y de Vilafranca a Tarragona ya existen servicios regionales mejorables en especial el tramo de tarde, lo veo totalmente innecesario.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/04/2009 22:51

automotorserie 436 ha escrit:De Vilanova y de Vilafranca a Tarragona ya existen servicios regionales mejorables en especial el tramo de tarde, lo veo totalmente innecesario.
De Vilafranca a Tarragona no hi ha cap servei directe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 13/04/2009 23:28

Guigui ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:De Vilanova y de Vilafranca a Tarragona ya existen servicios regionales mejorables en especial el tramo de tarde, lo veo totalmente innecesario.
De Vilafranca a Tarragona no hi ha cap servei directe.
De Vilanova a Tarragona,
http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp? ... image2.y=1

Creo que es un servicio correcto, salvo el tramo de tarde que faltaria algun servicio más.
En cercanías no hay directos ni en FGC, TMB, ni RENFE, otro tema son los semidirectos.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/04/2009 23:32

A Vilanova, ja ho sabia. Però em referia a Vilafranca. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 13/04/2009 23:53

Guigui ha escrit:A Vilanova, ja ho sabia. Però em referia a Vilafranca. ;)
Yo no he sido capaz :o :D


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 14/04/2009 13:18

automotorserie 436 ha escrit:Blanes, provincia de Girona, tiene un tren cada hora a Barcelona y ninguno hacia Girona capital...
Ahora que todos los MD que van a Girona paran en Maçanet el servicio Blanes-Girona es mas o menos aceptable: un tren cada hora, solo que con enlace en Maçanet.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimarts 14/04/2009 15:07

Jo també penso que ara mateix la prioritat són les relacions Tarragona - Salou - Cambrils i Tarragona - Reus - Valls.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”